Další typický den v pobočce České spořitelny

V jednom z dopisů klientům jsem se dozvěděl, že se "má banka" - Česká spořitelna - dala na cestu transformace, při které změní nejen loga a majitele, ale také chování ke klientům. A tak jsem vyrazil na pobočku. Alespoň zjistím, jak to s tou transformací vypadá.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 1. 2002 10:12

Proč nikdo nechce Visu???

Zobrazit celé vlákno

+37
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 2. 2002 22:07, rychlik

Argentiny se nebojím a Česká spořitelna to už umí ! Jak to ? Dobrý manažer musí umět předvídat. Včas se připravit a připravené i odzkoušet. ČS má manažery a poradce vynikající. Jen co se objevil státní krach v Argentině se zablokovaným majetkem klientů v bankách, tak v ČS se asi na to, jako možnost, iniciativně také připravují. Asi co kdyby, někdy, náhodou, také u nás v ČR ? Já jsem jako investor či spekulant přes ČS obchodoval s CP na BCP. Takto nakoupené CP jsou zablokované ve prospěch ČS, která mi však dala již počátkem ledna výpověď komisionářské smlouvy, ale s ukončením až k poslednímu únoru. A že mi tedy už neprovede ode dne odeslání výpovědi žádný prodejní a nákupní pokyn. Současně však, po zbývající skoro 2 ( slovy dva ! ) měsíce, již nakoupené CP zůstanou zablokované, dokud si je ČS sama, nevím kdy, neodblokuje. Po dobu blokace tyto mé CP proto nemohu běžně prostřednictvím jiného komisionáře prodat a sama ČS odmítá prodej dle textu výpovědi uskutečnit. Velice šikovné také je, že veškerá komunikace s komisionářem, tj. s ČS, při sdělování jakýchkoli informací může mít jen písemnou podobu. Chci-li znát, zda-li kupř. k dnešnímu dni, tj. k 16. únoru, byly mé CP pro ČS stále ještě zablokovány, mohu to zjistit až zpětně s odstupem několika dní písemným dotazem na ČS z písemně obdržené odpovědi. Nebo, bez účasti ČS a na mé náklady, z výpisu mého účtu přímo ve SCP. To je ale ode mne 45 km daleko ! Takto bych se mohl jezdit do SCP ptát každý den, a to až do konce února. Později mne ČS při řešení této situace přízračně a kafkovsky vyzývá k podávání nějakých mých písemných návrhů na deblokaci. Jak má ale takový návrh po formální a obsahové stránce vypadat nevím, odpověď jsem ve smlouvě a obchodních podmínkách nenalezl. Navíc návrh bude jistě následně v ČS, nevím kým, do kdy a dle jakých kritérií, schvalován nebo zamítán. Při tom však deblokace CP je jinak zcela běžně prováděnou přepážkovou službou tohoto komisionáře ! Jsem proto rád, že ČS si sama sobě na mém případě dokázala, že umí opravdu účinně, když chce, blokovat majetek svých komitentů, a že i já jsem se, alespoň trochu a chvíli, vžil a vžívám do pocitu "bloknutých" Argentinců. Jen mne překvapilo, jak to bylo a je i u nás v ČR snadné ! Z toho jsem se samozřejmě poučil a za tuto zkušenost ČS vděčně děkuji. Mám tak proti ostatním se svým poučením náskok. Možná letos volby do poslanecké sněmovny vyhraje zase Zeman, resp. Špidla s jejich případným pokračujícím zadlužováním státu. Obávám se ale, aby to nebyl nabraný kurz směr ta Argentina. Potom bych někoho, třeba právě paní iniciativní ředitelku nebo jejího poradce z pobočky ČS a co jsem měl tu čest je poznat, rád uviděl, jako odborníky na svém místě, přímo ve vládě ČSSD ! Nebo se snad ve své úvaze mýlím ?

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 151 komentářů)

23. 2. 2002 16:11 | CSrypatschek

... já už rok do bankomatů ČS nechodím, tak současný stav nevím. Ale to, co popisujete, fungovalo a funguje hodně dlouho.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2002 14:44

Měl bych poměrně zajímavé téma k diskusi stran bezpečnosti bankomatů ČS. Stala se mi taková zajímavá příhoda. Začalo to mou vlastní hloupostí. Zapoměl jsem svůj pin ke kartě od KB. Nezapoměl jsem jej však úplně, pamatoval jsem si první dvě čísla. Dumal jsem, dumal, až jsem si řekl, že to risknu a uvidím. V bankomatu ČS jsem vyzkoušel onu možnost a se zklamáním zjistil, že je špatná. Pokusil jsem se tedy podruhé a navolil číslo o něco odlišné od prvního. Opět špatně. S vědomím, že už mám poslední možnost jsem navolil poslední kombinaci a rezignoval jsem. Teď nechci do éteru přesně popisovat co bylo dál( v zájmu bezpečnosti), ale příběh končí tím, že kartu jsem měl za cca 30sec. opět v ruce a ověřil jsem si,že takových pokusů můžu udělat klidně TISÍC. Myslím, že to je dobré téma k diskusi. P.S.Na svůj pin jsem asi po padesáti pokusech přišel.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 2. 2002 22:07 | ÚvahaVděčnéhoKomitentaČS

Argentiny se nebojím a Česká spořitelna to už umí ! Jak to ? Dobrý manažer musí umět předvídat. Včas se připravit a připravené i odzkoušet. ČS má manažery a poradce vynikající. Jen co se objevil státní krach v Argentině se zablokovaným majetkem klientů v bankách, tak v ČS se asi na to, jako možnost, iniciativně také připravují. Asi co kdyby, někdy, náhodou, také u nás v ČR ? Já jsem jako investor či spekulant přes ČS obchodoval s CP na BCP. Takto nakoupené CP jsou zablokované ve prospěch ČS, která mi však dala již počátkem ledna výpověď komisionářské smlouvy, ale s ukončením až k poslednímu únoru. A že mi tedy už neprovede ode dne odeslání výpovědi žádný prodejní a nákupní pokyn. Současně však, po zbývající skoro 2 ( slovy dva ! ) měsíce, již nakoupené CP zůstanou zablokované, dokud si je ČS sama, nevím kdy, neodblokuje. Po dobu blokace tyto mé CP proto nemohu běžně prostřednictvím jiného komisionáře prodat a sama ČS odmítá prodej dle textu výpovědi uskutečnit. Velice šikovné také je, že veškerá komunikace s komisionářem, tj. s ČS, při sdělování jakýchkoli informací může mít jen písemnou podobu. Chci-li znát, zda-li kupř. k dnešnímu dni, tj. k 16. únoru, byly mé CP pro ČS stále ještě zablokovány, mohu to zjistit až zpětně s odstupem několika dní písemným dotazem na ČS z písemně obdržené odpovědi. Nebo, bez účasti ČS a na mé náklady, z výpisu mého účtu přímo ve SCP. To je ale ode mne 45 km daleko ! Takto bych se mohl jezdit do SCP ptát každý den, a to až do konce února. Později mne ČS při řešení této situace přízračně a kafkovsky vyzývá k podávání nějakých mých písemných návrhů na deblokaci. Jak má ale takový návrh po formální a obsahové stránce vypadat nevím, odpověď jsem ve smlouvě a obchodních podmínkách nenalezl. Navíc návrh bude jistě následně v ČS, nevím kým, do kdy a dle jakých kritérií, schvalován nebo zamítán. Při tom však deblokace CP je jinak zcela běžně prováděnou přepážkovou službou tohoto komisionáře ! Jsem proto rád, že ČS si sama sobě na mém případě dokázala, že umí opravdu účinně, když chce, blokovat majetek svých komitentů, a že i já jsem se, alespoň trochu a chvíli, vžil a vžívám do pocitu "bloknutých" Argentinců. Jen mne překvapilo, jak to bylo a je i u nás v ČR snadné ! Z toho jsem se samozřejmě poučil a za tuto zkušenost ČS vděčně děkuji. Mám tak proti ostatním se svým poučením náskok. Možná letos volby do poslanecké sněmovny vyhraje zase Zeman, resp. Špidla s jejich případným pokračujícím zadlužováním státu. Obávám se ale, aby to nebyl nabraný kurz směr ta Argentina. Potom bych někoho, třeba právě paní iniciativní ředitelku nebo jejího poradce z pobočky ČS a co jsem měl tu čest je poznat, rád uviděl, jako odborníky na svém místě, přímo ve vládě ČSSD ! Nebo se snad ve své úvaze mýlím ?
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 2. 2002 12:51 | Harpagon

Proti tomu, že na její objednání jsem čekal 1 a půl hodiny, je to moc málo :o)
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 2. 2002 21:21 | ?

A to je moc nebo málo ? :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 2. 2002 11:28 | Harpagon

Včera jsem si šel přes poledne vyměnit platební kartu ke sporožiru na pobočce Václavské náměstí a čekal jsem 8 (slovy "osm") minut!
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 2. 2002 19:16 | Martin

S Union Bankou nemám zkušenosti, ale takto jsem spokojen u CITIBANK
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2002 21:09 | Finanční poradce

Proč by měly růst náklady? Není náhodou naopak? Pokud jsem tomu dobře rozuměl, tak chce ČS částečně kopírovat zahraniční banky, či pojišťovny. Neznám náklady na jednoho klienta, který chodí na přepážku. Ale náklady na externího osobního bankéře (podle mě finančního poradce) jsou asi nižší. I když v první chvíli se bude jednat o zaměstnanecký poměr. To se může ale později změnit. Někde jsem četl inzerát o náboru právě na pozice osobní bankéř konzultant. Tam bylo mezi řádky uvedeno, kromě jiného, že bude později vytvářet a řídit (koučovat) síť poradců. Já tomu říkám věcně usměrňovaný MLM. Strategie je jednoduchá. Snížit náklady, zvýšit zisky, uspokojit co nejvíce klientů a k tomu si zachovat tvář. Víte, co budou v prvopočátku dělat osobní bankéři? Přetahovat lepší klienty. To samé už dnes dělá GECB. Nedávno mě jejich zástupce navštívil. Je to boj. A ten vyhrávají nejschopnější. Nebo všeho schopní?
+28
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2002 13:42 | Xaver

Nejen v bazarech, ale i v Annonci, prodejci byli vesměs naši milí spoluobčané tmavší pleti...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2002 11:12 | urubkova

Jediné bosche, které koupíte z druhé ruky, jsou ty z GE. A svého času jich v bazarech bylo fakt dost.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2002 10:46 | TGP

Znám pár lidí, co vzali mobil, střelili ho do bazaru a pak už jen čekají, kdy skončí smlouva. Trochu na tom vydělali a myslím, že podobně se zachovalo mnoho lidí. Uvidíme, zdali v GE zůstanou, podle mne ji čeká výrazný pokles klientů.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2002 10:45 | TGP

Nemáte pravdu, mě je po CSdefence smutno a je mi líto, že již není mezi námi. Ale asi zkrouhli PR oddělení spořitelny rozpočet :-( Je to opravdu škoda, protože to obvykle bývaly debaty zajímavé a užitečné.
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 1. 2002 10:12

Proč nikdo nechce Visu???
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 17:30 | CSrypatschek

... co máte proti kališti ? Možná, že i vy budete jednou rád, resp. ráda, až budete moci využít jeho léčivých schopností, na rozdíl ode mne však za to budete v nějakých lázních draze platit !
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 17:26 | CSrypatschek

Závěrem : služba si svého klienta jistě najde i v ČS, měla by být však koncentrována jen do velkých nebo bohatých lokalit. V opačném případě hrozí devalvace úrovně poskytované služby, zvýšení provozních nákladů ČS bez dostaveného ekonomického efektu a s dopadem do dalšího výrazného zvýšení bankovních poplatků v ČS obecně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 17:25 | CSrypatschek

6. Poslytování služeb osobního bankéře v pravém slova smyslu, tj. i ve smyslu skutečného poradce ve věci osobních nebo rodinných financí, naráží v bankách obecně a tedy i v ČS na mnohá úskalí. Takto pojatý poradce totiž musí umět, a to od něho přemýšlivý klient čeká především, šikovně s nadhledem a nezávisle poradit ve věci zhodnocení odložené spotřeby (a to v kombinaci i přes dobře poskytnutý úvěr). Poradit tak, aby ale jeho rada z pohledu zaměstnavatele, tj. banky, nebyla zavazující a aby konečné rozhodnutí, a tedy i především odpovědnost za výsledek, nesl vždy klient. To je velice citlivá záležitost. Takový osobní bankéř samozřejmě dříve či později narazí na rozpor daný svojí profesní ctí a očekáváním zaměstnavatele, který vlastně od osobního bankéře očekává, že do klienta bude cpát výhradně "jednobarevné" bankovní produkty, nehledě na jejich kvalitu, která se samozřejmě mění v čase. Dodávám jen na okraj, že z desítek poznaných zaměstnanců ČS mělo tak asi jen 2 až 3% z nich předpoklady být plnokrevným osobním bankéřem tohoto typu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 17:23 | CSrypatschek

5. Co tato služba bude privátního klienta stát, resp. kdo to zaplatí, aby banka z toho měla potřebný efekt ? Zaplatí to především privátní klient prostřednictvím jemu doporučených a jím zakoupených bankovních produktů "jedné barvy" v bance vyhovující struktuře a objemu, něco ale možná zaplatí a vlastně privátnímu klientovi přispějí na poplatcích obecně i ostatní klienti. To poslední bude platit určitě v případě, kdy banka organizačně a ekonomicky neuřídí nákladovost při, a hlavně po, zavedení této služby. Nákladovost bude ovlivněna především kvalitou výběru a tedy i konečným počtem privátních klientů a počtem (jak vytížených ?) osobních bankéřů. V této souvislosti přemýšlím o v tisku oznámeném pozastaveném propuštění asi 800 pracovníků ČS. Nebude toto třeba jeden z důvodů, že bude v místních podmínkách narůstat počet čárek za pro ČS získanéno privátního klienta nehledě na již zmiňovanou nákladovost provozu nebo bonitu klienta ? O připravenosti tento úkol v ČS zvládnout mám z mnoha důvodů pochybnosti, proto očekávám další výrazný růst bankovních poplatků v ČS ve střednědobém horizontu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 17:21 | CSrypatschek

... omlouvám se, odmáčknul jsem 2 x !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 17:19 | CSrypatschek

4. Pojem osobní bankéř se mi zdá, a není to jen problém ČS ale i ostatních bank, jako silně nadnesený. Tak jak je praktikováno, jedná se o schopného, slušně vystupujícího, ale ve své podstatě "přepážkového" pracovníka, který dobře zná celou škálu nabízených produktů banky a pracuje "za stolkem" s klientem v !křesílku" na uzavřeném diskrétním pracovišti (místo za otevřenou přepážkou), nebo také za klientem dojde domů, ale to už jsou jen varianty téže formy. Zdůrazňovanou vazbu konkrétního přiděleného osobního bankéře na konkrétního privátního klienta při nutném řešení problému zastupitelnosti bankéře za běžného praktikování služby pokládám spíše jen za chytrý marketingový tah. Navíc, jakého asi typu budou nejčastější bankovní operace, které budou tzv. osobní bankéři privátnímu klientovi, který na tuto hru přistoupí (neboť o nic více než hru se zde nejedná), za nějaký ten čas po "vytěžení" klienta poskytovat ? Důvodně se domnívám, že především jen ty často opakované relativně nejjednodušší, samozřejmě v diskrétním prostředí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2002 17:17 | CSrypatschek

4. Pojem osobní bankéř se mi zdá, a není to jen problém ČS ale i ostatních bank, jako silně nadnesený. Tak jak je praktikováno, jedná se o schopného, slušně vystupujícího, ale ve své podstatě "přepážkového" pracovníka, který dobře zná celou škálu nabízených produktů banky a pracuje "za stolkem" s klientem v !křesílku" na uzavřeném diskrétním pracovišti (místo za otevřenou přepážkou), nebo také za klientem dojde domů, ale to už jsou jen varianty téže formy. Zdůrazňovanou vazbu konkrétního přiděleného osobního bankéře na konkrétního privátního klienta při nutném řešení problému zastupitelnosti bankéře za běžného praktikování služby pokládám spíše jen za chytrý marketingový tah. Navíc, jakého asi typu budou nejčastější bankovní operace, které budou tzv. osobní bankéři privátnímu klientovi, který na tuto hru přistoupí (neboť o nic více než hru se zde nejedná), za nějaký ten čas po "vytěžení" klienta poskytovat ? Důvodně se domnívám, že především jen ty často opakované relativně nejjednodušší, samozřejmě v diskrétním prostředí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/8

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Křetínský

podnikatel, EPH a AC Sparta Praha

Vladimír Kovář

podnikatel, Unicorn

Daniel Křetínský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Kovář
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services