ING Český vs. Sporotrend

Dlouhodobější investování do českých akcií, ať už přímo nebo pomocí otevřených podílových fondů, je spíše námětem na horror než na milostný románek se šťastným koncem. Proto u nás není mnoho akciových fondů, které by investovaly převážně nebo výlučně do českých akcií.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 10. 2001 8:35, Baronlempl

Pořád v tom většinově lítáte jako vítr v bedně, málo čtete a posloucháte, proto musím svůj názor napsat polopaticky. Zajíčkovo investiční doporučení ze dne 8. 10. 2001: 1) Stavební spoření na každé rodné číslo. 2) Penzijní připojištění - do 25 let věku 100,-/měs. - do 30 let věku 200,-/měs. - do 40 let věku 300,-/měs. - do 50 let věku 400,-/měs. - přes 50 let věku 500,-/měs.. 3) Volné peněžní prostředky rozkládat takto: 20% termínovaný vklad v některé z velkých bank, nejvýše však pojištěnou částku u jedné - 20% IKS KB Dluhopisový fond - 20% Conseq Invest Dluhopisový fond - 20% IKS KB Fond světových indexů - 20% ISČS Sporotrend. Pokud přijmete toto investiční doporučení, stačí vám v oblasti pojištění pouze zákonné a rizikové pojistky. Doporučení je sice veřejné, není však zadarmo. Každý, kdo jej přijme, se musí u mne registrovat a veřejně prohlašovat, že investuje podle Zajíčka. Každý, kdo jej nepřijme, může svobodně prohlašovat, že Zajíček je blb. Navíc je potřeba nahlížet na tento příspěvek z pohledu Autorského zákona.

+38
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 10. 2001 8:01, Baronlempl

Ve snaze vydělat je implicitně obsažena i možnost prodělat. Mistři to vědí, šmoulové si to rozepisují.

Zobrazit celé vlákno

-8
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 23 komentářů)

30. 10. 2013 9:50 | kat

Investování do akcí je na dobu 20 30 let,je to dlouhodobá investice,pokud je výnos během pár let na vrcholu je to štěstí,ale s tím nemůžete poítat
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 10. 2001 11:40

Díky za informaci. Toto mi uniklo. Vycházel jsem ze starších údajů.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 10. 2001 13:39 | Sysel

Ale diskutéři! Neodchylujte se prosím od tématu! Tématem článku je, zda fondy investující ve střední Evropě mají šanci zajistit investorům slušný výnos resp. zda mají lepší výsledky fondy investující do titulů spadových nebo fondy nakupující i relativně rizikovější akcie.
Diskuse na téma termínovaný vklad & fond peněžního trhu.... jsou sice zajímavé, ale jako reakce na jiný článek.
Čekal bych spíše názor na méně likvidní akcie maďarské (nebo jiné) burzy a zda by je měly středoevropské akciové fondy nakupovat a jak by to ovlivnilo riziko nákupu podílových listů těchto fondů, než poznámky k pojištění termínovaných vkladů u našich bank! Při vší úctě k diskutujícím poznamenávám, že akciový fond přece nekupuji pouze kvůli likviditě ale s výhledem vyššího výnosu, delší období a menší likviditu oželím.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2001 9:19 | pavel.zajicek@cmail

Do doporučení jsem dal termínovaný vklad právě proto, aby byla v portfoliu volných prostředků jedna pětina pojištěna. Souhlasím s Vámi, že využití fondu peněžního trhu IKS Peněžní trh, je z pohledu jistoty pouze nepatrně nižší, navíc vyvážené nepatrně vyším výnosem a vyšší likviditou.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2001 9:03 | pjt

No ja bych nahradil terminak fondem penezniho trhu IKS, i kdyz mne vadi jejich listinna forma. Penize jsou rychleji k dispozici nez z terminaku a vynos byva lepsi nez v bance. Jedinym argumentem pro TV je pojisteni, ale to v pripade velke investicni petky nehraje roli.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2001 8:35 | Baronlempl

Pořád v tom většinově lítáte jako vítr v bedně, málo čtete a posloucháte, proto musím svůj názor napsat polopaticky. Zajíčkovo investiční doporučení ze dne 8. 10. 2001: 1) Stavební spoření na každé rodné číslo. 2) Penzijní připojištění - do 25 let věku 100,-/měs. - do 30 let věku 200,-/měs. - do 40 let věku 300,-/měs. - do 50 let věku 400,-/měs. - přes 50 let věku 500,-/měs.. 3) Volné peněžní prostředky rozkládat takto: 20% termínovaný vklad v některé z velkých bank, nejvýše však pojištěnou částku u jedné - 20% IKS KB Dluhopisový fond - 20% Conseq Invest Dluhopisový fond - 20% IKS KB Fond světových indexů - 20% ISČS Sporotrend. Pokud přijmete toto investiční doporučení, stačí vám v oblasti pojištění pouze zákonné a rizikové pojistky. Doporučení je sice veřejné, není však zadarmo. Každý, kdo jej přijme, se musí u mne registrovat a veřejně prohlašovat, že investuje podle Zajíčka. Každý, kdo jej nepřijme, může svobodně prohlašovat, že Zajíček je blb. Navíc je potřeba nahlížet na tento příspěvek z pohledu Autorského zákona.
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2001 8:03 | Baronlempl

To jsem napsal já, mistr.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2001 8:01 | Baronlempl

Ve snaze vydělat je implicitně obsažena i možnost prodělat. Mistři to vědí, šmoulové si to rozepisují.
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2001 14:12 | Medvěd hnědý

Kdo se bojí nesmí do lesa.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2001 14:04 | T.N.

To už si ale musíte zvážit sám, co chcete a očekáváte.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2001 13:32 | Vlk šedý

Ano máte pravdu, vydělat se dá nejvíce v největším riziku. Ale také prodělat, milý ušáčku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2001 12:23 | Baronlempl

Ano, pane. Zavedením vstupního poplatku 1,75% nastavila ISČS parametry přesně - postavila naprostou většinu spekulantů do role přispěvatelů, budou se totiž dále snažit spekulovat a fond budou dotovat. Pro investory je z pohledu vstupního poplatku fond zajímavý. Špičkoví spekulanti si s přirážkou poradí, budou však samozřejmě vstupovat méně často. To je můj názor, nejsem agentem ISČS a ISČS mi občas vytáčí...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 10. 2001 11:58

Když se má něco hodnotit obecněji, je potřeba porovnat velký počet vzorků. Statistiky hovoří o tom, že aktivně řízené fondy v průměru index neporazí. Tyto statistiky byly však vytvořeny v období dlouholetého růstu významných světových trhů. Dnes, v době poklesů a zvýšené volatility, nastává, dle mínění mnoha znalců kapitálových trhů, doba pro aktivní management. To však budeme moci posuzovat až po delší době. Aktivní řízení klade na správce zajisté vyšší nároky, než pasívní. Možná se tedy i u nás dočkáme oddělení zrna od plev.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2001 14:30 | Jezevec

Ano, oni preferují Sporotrend jako spekulativní náastroj. Domnívám se , že po zavedení vstupního poplatku tu spekulace však už postrádá veškerý smysl. Snad jen ve velkých objemech. Ubyčejnému malému českému investorovi, který nemá mnoho prostředků a nemá možnost vše průběžně sledovat a rychle reagovat, to není k ničemu. A Sporoinvest měl být přece především pro tyto lidi.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2001 14:06 | trader

Právě proto, co zmiňuje výše i kolega sysel - úzké portfolio Sporotrendu z něj činí ideální nástroj pro krátkodobou spekulaci na vývoj BCPP (ještě ideálnější to bylo, když neexistovaly poplatky). Jinak lidé preferují Sporotrend prostě proto, že znají SIS a spořitelnu, zatímco ING je pro naprostou většinu národa neznámou firmou (a řada z těch, kteří si koupili životní pojistku přes Nationale Nederlanden, už v životě nechtějí mít s ING nic společného). Pokud bych měl ale volit uložení peněz na dlouhé období (a nechtěj je mít možnost pořádně přesouvat), tak bych zvolil ING.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 10. 2001 13:33 | sysel

Díky za článek! M.j. z něj plyne, že fondy investující pouze do spadových titulů jsou více ohroženy. Rozložení portfólia i do solidních titulů "menších" emitentů sice snižuje likviditu fondu v případě razantních výběrů, ale to při trvalém zhodnocování (nebo při lepších výsledcích než je průměr) zřejmě nehrozí. Správce samozřejmě musí vyhodnocovat více informací (o více společnostech) a podstupuje větší riziko, v tom, že některá z menších společností se náhle podstatně zhorší nebo dokonce budou akcie neprodejné. To se ale dá do jisté míry eliminovat právě pravidelným získáváním a vyhodnocováním informací - prostě s tím je více práce. Rovněž tím eliminuje rozhodnutí politiků, jak na tento probém upozorňuje kolrga TRADER. Samozřejmě, pokud půjdou trhy nahoru, Sporotrend půjde také a ING Český půjde možná teoreticky méně. (Ale co ty pády? A mimochodem kde bere řada odborníků to přesvědčení, že privatizací velkých spadových podniků do rukou neznámých investorů (viz. MOL, PKN Orlen..) bude znamenat růst kurzů. Já bych pánové tedy upřednostňoval portfólio typu ING Český akciový než portfólio typu Sporotrend. Podotýkám, že mám trochu Sporotrendu, koupil jsem ho při založení za 1 bez poplatků a pak jsem ho za rok přikoupil za 0,8 - a také to vypadalo, že hůře už být nemůže. Ve Sporotrendu může. Nyní už jen čekám, až se alespoň trochu zlepší a jdu od takovýchto fondů složených z "toho nejlepšího, co burzy nabízejí" pryč.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 10. 2001 12:21 | Kralik

Poznamka pro autora: Do Českého akciového fondu se dá investovat již od 3.000 Kč (např. přes společnost ING Interinvest). Pro ostatni : Připadá mi divné, proč při dlouhodobě dosti rozdílných výnosech (desitky procent) preferujete Sporotrend ?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 10. 2001 11:52 | František Jakoubek

Struktura PX 50 jasně ukazuje ubohost českého trhu - není to v podstatě nic jiného než Český Telecom a pár příloh...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 10. 2001 11:44 | trader

I přes dlouhodobé horší výsledky bych volil Sporotrend - pro krátkodobé spekulace, a to kvůli nižším poplatkům. Jako dlouhodobou investici bych středoevropské akcie příliš nedoporučoval - jsou příliš volatilní, legislativa v těchto zemích příliš nefunguje a kurzy akcií jsou závislé spíše na rozhodnutích politiků než na hospodářských výsledcích. Pokud něco ve střední Evropě, tak emerging market bonds.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 10. 2001 10:56 | Baronlempl

Nastolené téma je jasné, já bych preferoval dnes v souladu s položenou otázkou Sporotrend. Mimo téma. Kde vydělat nejvíce? Samozřejmě v největším riziku. Nyní jasně Nasdaq a technologie.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka

Do Česka letos zamířilo dvacet nových značek obchodů a služeb. U některých se budete divit,...více

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla

Posledního června si Jiří Rusnok sbalí diplomatku a v červenci už do práce nepřijde. V...více

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné

Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více

Doporučujeme

OnlyFans mění pravidla pornoprůmyslu. Miliardový byznys zlákal i Čechy

OnlyFans mění pravidla pornoprůmyslu. Miliardový byznys zlákal i Čechy

Internetová firma Fenix International Limited vznikla teprve v roce 2016. Za dva roky...více

Vysvědčení si zaslouží pozornost, nemusíme však chválit ani trestat, radí psycholožka

Vysvědčení si zaslouží pozornost, nemusíme však chválit ani trestat, radí psycholožka

Už na konci ledna přinesou děti ze školy hodnocení své půlroční školní práce. Pro někoho...více

Kováč jde proti proudu. Udrží Pardubice v lize aktivní hrou?

Poslední Pardubice si konečně první ligu zahrají doma. Pomůže jim nový stadion, odvážný...více

Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále

Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále

Ak dbáte na zdravý životný štýl, informácie o nebezpečných produktoch by nemali uniknúť...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Toman

advokát

Ivan Langer

politik a podnikatel

Petr Toman
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Ivan Langer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.