Bez akcií to nejde

Zákaz používat slovo "úspory" v souvislosti s podílovými fondy, regulace hospodaření pojišťoven, penzijních fondů či nadací, která omezuje možnosti investovat do podílových listů a akcií, úspory obyvatelstva, které jdou kromě státem dotovaných produktů především na bankovní účty – to jsou jen některé důsledky zkušeností s "kupónovými" akciemi.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 11. 2000 16:29

Je to prostý aritmetický průměr.

Zobrazit celé vlákno

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 11. 2000 23:33, TGP

Pán budiž pochválen za učebnicové názory. Jak jinak byste chtěli vychovávat investory? Díky za tento článek, lidem v Čechách je potřeba tyto věci neustále opakovat a ukazovat jim ony historické grafy, aby viděli, že akcie nejsou jenom Kožený, CS fondy a PPF, ale i mnoho dalšího - a poctivého. Jen tak dál!

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 57 komentářů)

23. 11. 2000 23:33 | TGP

Pán budiž pochválen za učebnicové názory. Jak jinak byste chtěli vychovávat investory? Díky za tento článek, lidem v Čechách je potřeba tyto věci neustále opakovat a ukazovat jim ony historické grafy, aby viděli, že akcie nejsou jenom Kožený, CS fondy a PPF, ale i mnoho dalšího - a poctivého. Jen tak dál!
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2000 23:05

Těch 5-10 let je poněkud málo. Nejkratší periodou, během které by Vaše investice do indexu S&P 500 neskončila (v minulosti!!!) ve ztrátě je 15 let.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2000 23:01

Děkuji za pěknou ukázku toho, co jsem výše napsal. Jak na objednávku. To jste slyšel (viděl, četl) kde, že biotechnologie a spol. jsou v módě? Kde zase psali, že USA roste a roste? Nedošlo náhodou ke zpomalení růstu americké ekonomiky k 3.kvartálu v porovnání s rokem předcházejícím?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2000 22:56

Hm, učebnicové názory, to se mi nezdá. Asi spíše bude záležet na jakou učebnici se díváte. V dnešním světě médií a neustále řinuvších se zpráv by se spíše slušelo zuřivě obchodovat než držet index a mnout si ruce (tím neříkám, že jsem na stejné straně barikády, chraň bůh).
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2000 19:24 | TGP

S výjimkou nějakých neobvyklých a rozsáhlých krizí platí, že za pět až deset let nejsou indexové certifikáty nikdyztrátové. V tak dlouhém období indexy rostou v podstatě vždy, takže "nevyšlo to" je hodně nepravděpodobný scénář. Zvlášť u tak širokého indexu, který pokrývá všechny sektory ekonomiky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2000 19:16 | TGP

A kam investujete vy? Do slamníku?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2000 18:09

No jasně, kupte si S&P a za pět nebo deset let uvidíte. Přinejhorším si řeknete, že to zrovna teď nevyšlo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2000 18:07

Pochvala za hezkou snahu o popularizaci učebnicových názorů.... ale tady si jen málokdo odložil před dvaceti lety padesát tisíc dolarů s cílem přilepšit si ve stáří. Jinak je to samozřejmě pravda atd.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2000 16:02

Máte pravdu. Proč dělat něco složitě, když to jde jednuduše? Proč sveřit svoje těžce vydělané peníze nějakému finančnímu kolosu s obrovskými fixními náklady, když jím spravovaný fond souhrnný akciový index stejně dlouhodobě nepřekoná? Proč si nekoupit Standard and Poor's Depository Receipts (SPY) nebo Nasdaq-100 Index Tracking Stock (QQQ)? Vždyť to jde velmi snadno, vcelku levně a třeba i online, a to dokonce u nás, v českých zemích. :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2000 12:01 | TGP

Umím si představit, že máte na mysli něco, co třeba mohla kdysi dělat První investiční spolu s mateřskou IPB (byla za to dokonce sankcionována). Po odchodu IPB ze scény by se ale již podobné věci neměly opakovat, protože většině fondů jde o to, aby dlouhodobě přežily a přilákaly nové klienty, ne o krátkodobé zisky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2000 11:47

Máte pravdu, spořit znamená riskovat. Pokud se týče měny, krátkodobě bych se nebál. Vlády nám ale dalším zadlužováním zadělávají na průšvih, který se v delším horizontu může projevit měnově.
Na to existuje řešení ve fondech, jejichž strategie je vázána na zahraniční měnu jako je Živnobanka-Interkonto, nebo nově Newton-Euro.
Nespořit na druhé straně znamená vystavit se v budoucnosti závislosti na cizích lidech. Ani pro mě není příjemné platit dnes odvody na důchody, jejichž reálná výše v době, kdy se mi to bude týkat, téměř jistě nazaručí ani základní životní potřeby. Můžeme před tím buď zavřít oči, nebo se již nyní starat sami, co bude potom. jweiss
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2000 11:30

Tunelovat se dá těžko.
Existuje několik kontrolních mechanismů, které tomu brání. Za prvé si je dnes již každý portfoliomanager vědom své i právní odpovědnosti. Pak tady máme institut depozitáře - banky, která je opět právně odpovědna za dohled nad odbornou péčí. Pak je to samotný zákon, který podstatně omezuje užití z tohoto pohledu snad zneužitelných derivátů. Každý tuzemský i zahraniční obchodník, přes kterého se obchoduje, je opět vystaven tvrdým sankacím v případě nekalého jednání. Naposled na zahraničních burzách, ale snad brzy i v Praze, fungují monitorovací systémy na podezřelé transakce. Dřívější případy tunelování těžily především z neprůhlednosti ocenění velkých balíků tuzemských firem.
Nevím, jaký fond máte konkrétně na mysli. Každá investička, která chce přežít - i portfoliomanager - mají šanci jedině, pokud s nimi budou podílníci spokojeni. Snaží se tedy o maximální zisk. Důležité je, zda jejich podílníci rozumí podstupovanému riziku a dokážou se ztotožnit s vizí managera fondu. Zajímal jste se o svůj fond již v době, kdy měl (pravděpodobně) nadprůměrné zisky ? Mohlo to být preferencí několika "horkých" odvětví. Jen připomínám, že řada hvězd internetového nebe se dnes obchoduje na méně než deseti procentech svých maxim. Burzy letos vesměs poklesly, nadprůměrné ztráty většinou vyplývají z málo diverzifikovaného portfolia.
jweiss
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 11. 2000 11:17 | TGP

Pokud bych měl vybírat, volil bych USA, protože po volbě prezidenta dojde k uklidnění a trhy by měly jít nahoru. To sice neplatí pro klasický internet, ale pro firmy dodávající technologie, telekomunikace, pro biotechnologie a vzhledem k pokračujícímu růstu ekonomiky i pro klasické nudné firmy produkující klasické zboží (auta a podobně).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2000 10:58 | TGP

No jo, ale problem je, jak lidem prodat rustove grafy v dobe dlouhodobeho poklesu. Kdo bude ten vizionar, ktery prohlasi, ze trhy se zastavi a pujdou nahoru?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2000 10:44 | TGP

Autor jaksi pozapomnel sdelit, ze zadny fond dlouhodobe neprekracuje rust indexu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2000 10:42 | TGP

Vážený pane,
zamyslel jste se někdy nad tím, že stabilita měny v ČR, ČSFR, ČSSR, i ČSR bývala vachrlatá ? l.republika trvala jen 20let, různé poválečné změny a způsoby jak lidi připravit o úspory jsou také známé. Ten, kdo vůbec může šetřit, tak jen na něco blízkého, konkrétního. Chtít po třicetiletých, aby např. šetřili na důchod je asi nereálné, i když to v cizině funguje. Tam ovšem funguje téměř všechno... J.Bakulová
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 11. 2000 9:47

Dá se český podílový fond obchodující na renomobaných evropských burzách a mající portfolio rozmělněno na maximálně 1%-ní zastoupení titulů tunelovat ? Tuto otázku si kladu po déletrvajícím razantním poklesu některých fondů. Třeba na Frankfurtské či Londýnské burze jeden obchodník nabídne 10 bezcenných titulů za vysoký dolní limit. Český podílový fond na tyto tituly dá požadavek za přehnaně vysoký horní limit. Obchod se i přes burzu vlastně odehraje mezi nimi. A za týden zase s jinými tituly, aby to nebylo nápadné a za měsíc ty bezcenné tituly zase prodá zpět za desetinovou cenu. Hlídají se na burze případy, kdy se dlouhodobě ukazuje, že se spárují nikoli náhodně, jak to má být, obchody 2 subjektů ? Pak by ovšem byly ještě varianty s dalšími subjekty, jak to zatemnit, aby to riziková kritéria burz neobjevily. Hlídají tohle vůbec burzy ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 3/3

3

Následující

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Adam Walach

podnikatel, Walmark

Roman Šmucler

podnikatel

Adam Walach
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Roman Šmucler
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services