Konec českých fondů?

Předminulý týden sice nabídl záchvěv naděje, ale výsledky minulého týdne jsou ještě horší, než se očekávalo. Investoři z českých fondů utíkají stále rychleji a náladu alespoň trochu zachraňují fondy investující v zahraničí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 11. 2000 13:42

Docela zajímavé čtení,ale dost bylo tlachání,nyní musí nastoupit činy.Fondy peněžního trhu jsou v nejbližším horizontu mrtvé,nabízí se prostor pro zajímavý zisk u dluhopisových fondů (ovšem tak do 7% víc ne) Myslím,že nastal čas T, den D, a hodina H pro investování do akciových fondů, které již doufám nazazily na dno. To platí i pro tuzemské fondy fondů s kvalitními správci. Proto nehleďte na vánoce a s chutí do toho! Přece nenecháte ležet peníze v bance za ubohých 3,5% čistého, navíc pokud letos projde novela daňového zákona, můžeme se o fondů těšit jen na 15% daň, možná i za rok 2000!!!

+27
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 10. 2000 9:32, viktora

:-) Ano, souhlas, ale v onom kritickém týdnu IKS byla také jediná. :-) Oba dva poklesy ale souvisejí se stejným problémem. Proto si myslím, že je nekorektní psát o Sporoinvestu jako o "jediném" fondu, který v nějakém týdnu klesl, protože dřív nebo později klesly snad všechny fondy peněžního trhu. (Některé to možná teprve čeká.)

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 122 komentářů)

31. 10. 2000 13:46 | obrouckova

Aby můj příspěvek nebyl delší než články na tomto serveru, vymezil jsem se pouze na můj názor ohledně průměrné durace portfolia a maximální délky splatnosti jednoho nástroje v portfoliu. Myslím, že nejsme ani jeden natolik hloupí aby jsme do debaty o fondech peněžního trhu začali plést pomerančovou šťávu, ropu, robustu nebo platinu a používali to pro vyvracení argumentů (i když Vy jste to už vlastně udělal).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 13:44 | pjanecek

Gratulace ZB Trustu (i kdyz pouziva e-mail Zivnobanky) za jejich chvalyhodnou snahu. Jak se na to tvari ostatni investicky?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 13:41 | pjanecek

Snizovani "vseho" u zahranicnich fondu bude asi trochu problem. Musite totiz zajistit stejne podminky pro vsechny podilniky bez ohledu na hranice. Musel byste zduvodnit, proc je poplatek nizsi v CR nez v Nemecku atd. Pokud snizite minima vsem na uroven nasich 1000 Kc, bude vstupni investice v Nemecku cca 60 DM, coz je pomerne legracni investice, ktera ani nepokryje naklady na vedeni uctu ve fondu. Co byste potom investoval?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 13:41 | viktora

Nedělají s tím nic zvláštního. Připomínám ještě investiční horizont a skutečnost, že dluhopisy padaly nejen ve Vámi jmenovaných měsících. Naposledy např. černý pátek a pondělí minulý týden.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 13:31

Technická poznámka. V USA mají jiné názvy číselných hodnot. Jejich trilion je náš bilion,bilion je naše miliarda, atd. Jinak:trilion=15 nul v Čechách. To snad nemyslíte vážně, že některý fond má tolik fin. prostředků?!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 13:22

Pro ANONYM mám vzkaz: najděte si EK UNISu, bod 8 písmene B..."Investoři budou !VŽDY! upozorňováni na rizika spojená s investováním...". IKS se skutečně podle mého názoru nechová korektně. Jsem zvědav, zda to někdo bude řešit. Jestli ne, co si kdekdo dovolí příště?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 12:08

WhatNext@atlas.cz: Jedna se o popis fondu peneznich trhu od Investment Company Institute (ICI), coz je americka asociace investicnich spolecnosti, ktera zastresuje fondy spravujici majetek v hodnote 7,2 trilionu USD - asi 60 - 70 % vsech fondu na svete. Vas zaver ohledne nevymezovani mantinelu je tudiz dost komicky, proc nedovolit MM fondum investovat i do akcii, ropy a pomerancove stavy? Menove riziko se da odstranit tak, ze se nepodstoupi, proto jsem o nem nehovoril, jinak s Vami souhlasim - MM fond muze prodelavat, pokud investuje do vice men.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 12:05 | obrouckova

Měření výkonnosti fondů peněžního trhu a vysvětlování rozdílností je dost odborná otázka - uvedu několik příkladů: - pokud fond zainvestuje část svého portfolia třeba do státní pokladniční poukázky, nakupuje ji na trhu většinou za prodejní cenu, ale při jejím ocenění ji musí ocenit průměrem nákupní a prodejní ceny; automaticky tím v prvních dnech hodnocení opticky ztrácí na výnosu oproti ostatním fondům, které tuto investici neprovedli; - pokud v daném dni došlo k nějaké výraznější změně v cenách instrumentů, které mají obvykle fondy peněžního trhu v portfoliu, záleží opět na způsobu ocenení portfolia; některé fondy oceňují podle cen z předchozího dne a některé podle cen o jeden nebo dva dny zpět; opět tady vzniká při porovnávání výnosů za krátké období k výraznějším odchylkám. Obecně platí, že čím je delší měřený interval pro zhodnocení fondů peněžního trhu, tím více se smazávají rozdíly vzniklé právě výše popsanými skutečnostmi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 11:50 | obrouckova

K tomu mohu akorát dodat, že KCP (Komise pro cenné papíry) právě v posledních dnech vydala své oficiální stanovisko k této problematice. T.j. k propagaci prodeje PL a postupu IS a IF při prodeji PL v souladu s požadavkem odborné péče.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 11:42 | obrouckova

To co tady popisujete je ze statutu fondu peněžního trhu ING, ale neznamená to, že by to měl být standard nutně pro všechny fondy peněžního trhu. Souhlasím s Vámi co se týče sporoinvestu, že tam mají dluhopisy, kde i durace překračuje hodnotu jednoho roku. Obecně si myslím, že pokud durace celého portfolia nepřekročí jeden rok, může se jednat ještě o fond peněžního trhu, pokud nebude mít nástroj s delší splatností než dva roky. K definici fondu peněžního trhu, jak jste ji popsal Vy mám ještě jednu poznámku, ani tak krátká doba do splatnosti jako je 90 dní Vás neuchrání před možným poklesem hodnoty ČOJ/PL v případě, že fond má možnost investovat do nástrojů v cizí měně. Na závěr - nesnažme se až příliš vymezovat mantinely do čeho fondy mohou nebo nemohou investovat, protože tím sami sebe (jako investory) připravujeme o možnost vybrat si fond přesně podle našeho gusta. Snažme se ale o to, aby relativně podrobně fondy vymezily ve statutech nástroje a limity pro investice a tyto potom dodržovaly.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 11:15

Má smysl ještě dnes mít peníze ve SPOROBONDU ???......., i když se mluví o min.2 r. investici ???Děkuji všem za názor.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2000 10:50

Mohu Vás ujistit, že žádný levičák nejsem. Nepochopil jste mou myšlenku. Nevěřím, že budou tak úspěšní, jako Akro Svět, přestože mají mnohonásobně vyšší ČOJ. Pokud je IKS člen UNISu, má dodržovat kodex. Zahr. fondy mě nezajímají, ty v UNISu nejsou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 10:44

Někdy mi připadá, že jste Pioneerem placen(berte to jako vtip). Lidé, v domnění lepších zítřků, se skutečně zadlužují. Typický podled českého potenciálního investora je: "kursy jdou dolů, nemá cenu investovat. Zainvestuju, až budou lepší výsledky." Je to nesmyslný úhel pohledu. Z hlediska vývoje hodnoty není lepší čas na investování. Nebo si někdo myslí, že tato krize bude věčná...?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 10:40 | Tomas_Prouza

Doporučuji obrátit se na Etický výbor UNISu - písemně. Na některé věci reagují poměrně pružně, náš dotaz ale jednou vyřizovali téměř tři měsíce. V každém případě se ale člověk stanoviska dřív nebo později dočká, což je jenom dobře.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 10:25 | viktora

Mám pocit, že to varování tam musí být jen tehdy, pokud se mluví o výkonnostech. Ale na toto varování kašlou naprosto s přehledem také všechny zahraniční fondy. Z jiného soudku: proč nevěříte IKS s "jejich milióny"? Vy budete asi nějaký "levicový finančník" s apriorním odporem k tomu, co "smrdí" penězmi. Naopak, IKS je určitě řádově důvěryhodnější než investiční pidispolečnost. Komise má s malými společnostmi na rozdíl od těch velkých hodně práce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 10:20

Tak k tem danim. Samozrejme, ze domaci investicni spolecnosti delaji vsechno proto, aby zdaneni domacich fondu nesnizovalo jejich konkurence schopnost. Takze v novelke zakona o dani z prijmu je od pristiho roku snizeni zdaneni fondu na 15% a intenzivne se pracuje na 0% co nejdrive. Rada bych oponovala Vas nazor, ze se snazime zabranit distribuci zahranicnich fondu. Nasi jedinou snahou bylo, aby zahranicni fondy distribuované v CR podlehaly stejnym pravidlum a narokum ze strany KCP, jako ty domaci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 10:18

Dokud se ceske fondy penezniho trhu nezacnou chovat jako STANDARDNI fondy penezniho trhu, tj. doba do splatnosti jakehokoliv instrumentu je kratsi nez 1 rok, a prumerna doba do splatnosti portfolia max 90 dnu, tak se neni cemu divit, ze muze dojit k negativnimu tydennimu zhodnoceni. Sporoinvest neni fond penezniho trhu, ale fond kratkejch dluhopisu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2000 10:15

Fond IKS s jejich mohutnou reklamou mě přímo irituje! Kde vzali tu drzost a porušují stanovy UNISu?!! Každý je jen vychvaluje, ale že něco porušují, už si nikdo nevšimne. Mají štěstí, že zatím žádná investička nepodala protest. V jejich reklamě není nikde zmínka o kolísání hodnot,atd., což jsou věci, které musí být VŽDY v jakékoli reklamě. Indexový fond je ke všemu velmi podobný Akro Světu, což je sice minifond, ovšem se svou (zatím kratší) výkonností velmi úspěšný. Nevěřím, že IKS se svými miliny bude lepší...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2000 10:13

Posuzovat, kdo je mimo mísu, budeš Tome Ty? Vendulka
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 10. 2000 10:11

Jsem pro KGB, ale realita je bohužel prozaičtější. Naši poslanci dělají všechno proto, abychom si nikdy nebyli ničím jisti. Zřejmě chtějí, aby se občané, kteří se rozhodli místo depozita pro fond pěněžního trhu nebo obligací, zase trochu poučili. Možná taky chtěli, aby se manažeři těch fondů nenudili.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Finanční rezerva

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Kalvoda

advokát a exministr

Václav Klaus

politik

Jan Kalvoda
ÚSPĚŠNOST
60,00 %

z 5 duelů
×
Václav Klaus
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services