Stavební spoření? Bez dotazů a ještě letos!

Stavební spoření? Bez dotazů a ještě letos!
Blíží se konec roku a s ním i změny podmínek stavebního spoření. Nevíte-li si rady, co s vaší stávající smlouvou nebo smlouvou novou, na elektronické poradny stavebních spořitelen příliš nespoléhejte. Odpovědi, které jsme na naše e-mailové dotazy získali, rozhodně stojí za přečtení.

Všem šesti stavebním spořitelnám jsem rozeslala dva jasné dotazy: Končí mi pětiletý cyklus, ale mám naspořenou asi jen polovinu cílové částky a nechci čerpat úvěr. Co se smlouvou? A druhý dotaz: Letos se mi narodilo dítě, mám na něj uzavřít smlouvu o stavebním spoření ještě tento rok nebo až příští? Odpovědi klientských servisů stavebních spořitelen často už tak jasné nebyly.

Bezchybná Modrá pyramida

K získání potřebných informací od Všeobecné stavební spořitelny Komerční banky (profil, názory, koupit) stačí vyplnit formulář na jejich stránkách. Kolonek je spousta, ale k odeslání dotazu není nutné víc než zadat e-mail a otázky. Do deseti minut přichází odpověď a je velmi potěšující. Rada zní: nevypovídat smlouvu a spořit dál za stávajících podmínek (tedy včetně současné výše státní podpory a úročení) až do naspoření cílové částky. Smlouva lze pak kdykoli bez ztráty státní podpory vypovědět, neboť povinných pět let již bylo odspořeno.
Na druhý dotaz je odpověď také jednoznačná: uzavřít smlouvu pro dítě co nejdříve, nejpozději do konce tohoto roku, tak aby byla uzavřena za stávajících podmínek.

Kromě těchto přesných a postačujících informací nabízí slečna či paní z klientského servisu možnost uzavření smlouvy on-line přes virtuální formulář (se získáním dárku a zvláštní prémie), automatické zahrnutí dítěte do Junior programu a řadu dalších výhod, které Modrá pyramida nabízí. Na závěr poradí kde najít nejbližší pobočku a přeje hezký den.
Pomyslná laťka je tímto nasazena pěkně vysoko. Najde se jiná stavební spořitelna, která rychle, kvalitně a srozumitelně poradí a zároveň projeví zájem o potenciálního klienta?

Neschopná liška

- BEST WEB 2003 -

Zajímá vás, jak jednotlivé stavební spořitelny dopadly v hodnocení jejich webových prezentací? Výsledky přinášíme zde!

Českomoravská stavební spořitelna (profil, názory, koupit) využívá ke kontaktu s klienty formulář na webu. Opět spousta kolonek, ale tentokrát je nutné vyplnění jména, příjmení, města a PSČ. Odpověď přichází necelou hodinu po odeslání dotazu, jenže rychlost je posledním plusem této stavební spořitelny. E-mail je strohý a nenabízí jasnou odpověď ani na jednu z otázek. Informace o tom, že u stávající smlouvy můžu zrušit nárok na státní podporu do 1. 1. 2004 a do konce roku 2003 uzavřít smlouvu následnou s nárokem na státní podporu od 1. 1. 2004, je sice pravdivá, ale proč bych to tak měla udělat mi liška, tedy spíš pracovnice referátu poradenství, už neobjasní.
Odpověď na druhou otázku je ještě neuspokojivější: smlouvu o stavebním spoření je možné uzavřít i na nezletilé dítě.

Nakonec dostanu doporučení obrátit se na svého finančního poradce, jehož kontakt prý naleznu na výpisu z účtu. Nezbývá mi než doufat, že toho tento doporučený lišák ví víc než slečna či paní referentka.
V tuto chvíli jsem si jistá, že máme i spodní laťku úrovně odpovědí stavebních spořitelen. ČMSS propadla na celé čáře. Budou ostatní oslovené spořitelny lepší?

Nejistá Raiffeisen

Dotaz na Raiffeisen stavební spořitelnu (profil, názory, koupit) jsem odeslala na informační e-mail. Odpověď přišla za hodinu a čtvrt. E-mail je napsán lámanou, leckdy hovorovou češtinou, dokonce s pravopisnými chybami, o překlepech nemluvě. Odpověď je ale v pořádku. Pracovnice odboru klientského servisu radí pokračovat v smlouvě až do naplnění cílové částky nebo eventuelně zrušit nárokování státní podpory u této smlouvy a uzavřít do konce roku smlouvu novou s nárokem na státní podporu, s tím, že vklady na původní smlouvě se budou úročit.
Pro dítě je zcela jednoznačně navrženo uzavření smlouvy ještě letos. V závěru je uveden odkaz na stránky stavební spořitelny s upozorněním na seznam poradenských míst.

Dotazující se Hypo

Také Hypo stavební spořitelna (profil, názory, koupit) dostala můj dotaz na informační e-mail. S odpovědí příliš nepospíchala, ta přišla po více než 24 hodinách. Bohužel se ale hned na začátku dozvídám, že bližší informace bude možné poskytnout až po doplnění podkladů. Zaměstnankyně klientského servisu chce totiž nejdříve zjistit tzv. hodnotící číslo smlouvy pro získání úrokového zhodnocení.
I když tyto informace nemá, radí alespoň uzavřít smlouvu ještě tento rok. V dalším odstavci nabízí smlouvu pro nezletilce do 15 let v akci SSM – stavební spoření mladých, tj. bez úhrady vstupního poplatku. Doplňuje ještě další informace k této smlouvě a nabízí infolinku a e-mail v případě dalších dotazů a připomínek.
Jak to tak vypadá, vrchol tohoto dramatu se odehrál hned na začátku a v cílové rovince se skutečně nacházejí jen průměrní závodníci. Nebo že by ještě někdo překvapil?

Zmatená Wüstenrot

Víte, co přinesou změny zákona o stavebním spoření?

Dozvíte se to v článku Spoříme stavebně, spoříme výhodně. Ale co bude

Prvním a bohužel i posledním pozitivem při kontaktu s Wüstenrot stavební spořitelnou (profil, názory, koupit) byl její dotazník na www stránkách. Stačilo zadat předmět, kontakt a text a odeslat. Odpovědi se dočkávám až další den odpoledne. Jako první zjišťuji, podle přeposlaných hlaviček e-mailů, že s mým dotazem si pracovnice klientského centra zřejmě nevěděla úplně rady, a tak se obrátila na kolegyni. V pořádku, když něco nevím, proč se nezeptat? Jenže mě to jako klienta samozřejmě nezajímá a na profesionalitě to těmto pracovníků jistě nepřidává.
Kdyby toto však byl jediný přehmat. Po poradě je mi nabídnuto založení následné smlouvy do konce tohoto roku, co se stávající smlouvou se už ale nedozvídám. Smlouvu na dítě mám uzavřít také ještě letos, přičemž mohu využít akci pro novorozence od společnosti DM market – na základě kupónů získám slevu 50 % z poplatku za uzavření smlouvy a dárek pro novorozence: bryndáček Wüstenrot!

V případě zájmu o podrobnější informace mám sdělit kontakt na sebe, a nechat si tak domluvit schůzku s poradcem. Přinese mi rovnou ten úžasný dárek? V e-mailu je opět spousta překlepů a pravopisných chyb. Chybí jakýkoliv podpis.

Jsme skoro na konci. Zbývá vyhlásit nejpomalejšího. Překvapí poslední stavební spořitelna tedy aspoň svou odpovědí?

Stručná buřinka

V případě Stavební spořitelny České spořitelny (profil, názory, koupit) jsem dotazy zadala opět vyplněním formuláře. Ten obsahuje devět povinných políček plus zaškrtnutí typu zprávy. Ještě v tutéž minutu, kdy jej odesílám mi na e-mail přichází potvrzení o přijetí. S odpovědí však už nikdo nespěchá. Dorazí po téměř 30 hodinách. Odpověď je stručná a jasná: spořit dále až do výše cílové částky za stejných smluvních podmínek, přičemž spoření lze kdykoliv potom vypovědět (je již splněn pětiletý cyklus spoření). Mohu také založit nové spoření ještě letos a převést na ně požadavek na státní podporu a na původní smlouvu spořit dále bez nároku na podporu. Následuje doporučení uzavřít smlouvu na dítě ještě letos, e-mail na případné dotazy a s přátelským pozdravem se se mnou pracovnice odboru zákaznického centra loučí.

Všechny stavební spořitelny na mé dotazy odpověděly, což se dá shrnout tak, že alespoň snaha se cení. Ani v rychlosti si klientská centra příliš nekonkurovala – odpověď do druhého dne se, myslím, ještě počítá. Jediným kritériem, které tedy zbývá, je kvalita odpovědí. Pořadí a stručné hodnocení je v následující tabulce.

Výsledky

Stavební spořitelna

Pořadí

Rychlost

Dotaz

Forma odpovědi

Odpověď

VSS KB
(profil, názory, koupit)

1.

9 min

formulář - stačí zadat e-mail pro odpověď a dotaz

srozumitelná, vše jasně vysvětleno, přátelská

vyčerpávající + nabídka dalších výhod, zájem o klienta

SS ČS
(profil, názory, koupit)

2.

29 hod 28 min

formulář - 9 povinných údajů

stručná, jasná, srozumitelná, přátelská

věcně v pořádku

Hypo
(profil, názory, koupit)

3.

26 hod 53 min

e-mail

stručná, jasná, srozumitelná

jen na jeden dotaz

Raiffeisen 
(profil, názory, koupit)

4.

1 hod 13 min

e-mail

pravopisné chyby, hovorový jazyk, překlepy

věcně v pořádku

Wüstenrot 
(profil, názory, koupit)

5.

28 hod 48 min

formulář - předmět, kontakt, text

přeposíláno, překlepy, pravopisné chyby

špatná odpověď na 1. dotaz

ČM SS
(profil, názory, koupit)

6.

37 min

formulář - nutné jméno, příjmení, město, PSČ

strohá

dotazy nezodpovězeny

Zdroj: Peníze.CZ

Využíváte k zjišťování potřebných informací informační e-maily? Jaké máte zkušenosti s tímto druhem komunikace? Zjistili jste vždy vše, co jste potřebovali, rychle a jasně?

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Líbil se vám článek?

-3
AnoNe
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem 6 komentářů

Diskuze

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 11. 2003 15:09, Mikuláš

...což již zde bylo uvedeno, nějak jsem špatně četl...

Zobrazit celé vlákno

+35
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 11. 2003 14:55, Mikuláš

Co já vím, tak u Stavební spořitelny České spořitelny je výše úložky pouze doporučená, pokud klient nespoří a má zaplacenou vstupní úhradu, st. spořitelna nemůže smlouvu vypovědět.
Ale HLAVNĚ - dotaz je v podstatě irelevantní. Aby totiž bylo možné v budoucnu žádat na novou smlouvu státní podporu dle stávajících výhodných podmínek, je podle zákona NUTNÉ nárok na státní podporu do konce příštího roku na novou smlouvu převést!
Tudíž, příštím rokem se již na novou smlouvu spořit vyplatí.

Zobrazit celé vlákno

-7
+-
Reagovat na příspěvek
Vstoupit do diskuze
V diskuzi je celkem (6 komentářů) příspěvků.

Nejlevnější aplikace na trhu. Zpracujte si daňové přiznání pro fyzické osoby v roce 2024 v jednoduché online aplikaci. Pro naše čtenáře exkluzivní sleva 10 %.

DníHodinMinutVteřin
Slevový kód: PENIZE1O
Vyplnit přiznání

Pokud chcete řešit daně po staru, máme pro vás chytré formuláře.

Zjistěte tržní cenu nemovitosti i výši nájmu

Odborným garantem této služby je Quantum reality - realitní kancelář Praha

A tohle už jste četli?

Mýty stavebního spoření

10. 11. 2003 | Jiří Šedivý

Mýty stavebního spoření

Jak ukazují četné dotazy, naši čtenáři se mnohdy přesně neorientují ani v základních pojmech stavebního spoření. Jejich nevědomosti pak navíc využívají obchodní zástupci spořitelen.... celý článek

Kolik zaplatíme v budoucnu za bydlení

4. 11. 2003 | Martin Zika

Kolik zaplatíme v budoucnu za bydlení

Problematice budoucího vývoje cen nemovitostí se na stránkách Peníze.CZ věnujeme dlouhodobě. Tentokrát jsme se zeptali několika specialistů, co podle jejich názoru máme očekávat v horizontu... celý článek

Stavební spoření: důkladně zvažte novou smlouvu

3. 11. 2003 | Petr Šafránek

Stavební spoření: důkladně zvažte novou smlouvu

V souvislosti se změnou podmínek stavebního spoření se prodejci snaží přesvědčit téměř každého, aby si nyní založil novou smlouvu ještě podle starých pravidel. To ale nemusí být výhodné... celý článek

Stavební spořitelny na bedně

24. 10. 2003 | Simona Ely Plischke

Stavební spořitelny na bedně

Zajímá vás, jak dopadlo hodnocení webů stavebních spořitelen? Vězte, že porota tentokrát rozdávala jak jedničky tak i pětky! Kdo vystoupal až pro zlato a kdo se naopak propadl na samotné... celý článek

Partners Financial Services