Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Kreditní karty

Mít účet v bance a používat platební kartu je dnes naprosto samozřejmé, vyznat se ve všech typech účtů a karet už tolik ne. Každý chce účet co nejvýhodnější a pokud možno bez poplatků (nebo jen s minimem) Jaký účet je pro vás nejvhodnější? Napoví srovnání běžných účtů, články v sekci účty a karty a také experti z poradny. Než položíte dotaz, projděte si nejčastější otázky, je pravděpodobné, že někdo před vámi se už ptal. Pokud se nakonec rozhodnete změnit banku, máme pro vás potřebné formuláře.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

I na "obyčejných" finančních produktech můžete šetřit. Nechte si od nás poradit. Víme, jak na to.

Nejčastější otázky čtenářů

Lhůta zúčtování platby kartou.

Dobrý den, měl bych otázku týkající se lhůty pro zúčtování platby kartou. Před necelými dvama lety jsem zaplatil platební kartou visa elektron (pomocí přenosného terminálu). Platba nebyla do dnešního dne odečtena z účtu, a tento týden mi přišel dopis z banky,že došlo k chybě a zda mohou tuto platbu dodatečně strhnout z mého účtu (po necelých 2 letech). Má na něco podobného banka nárok? Neexistuje nějaká lhůta pro odečtení částky z účtu? Proč vlastně banka neprovede takovou transakci automaticky? Děkuji za odpověď. S pozdravem Petr

Celý příspěvek a Odpověd

FAQ - Kreditní karty

Všechny dotazy

kreditni karta-aktivace

Dobry den, mam kreditni kartu premia a potreboval bych ji aktivovat na placeni online pres internet. Jak mam dale postupovat pro aktivaci? Dekuji Glasr

Dotaz poslal/a: PetrGlasr, 30. 04. 2012 16:35

Dobrý den, u většiny bank se aktivace provádí prostřednictvím vlastního call centra, kde vám na počkání kartu aktivují. Hezký den H. Svobodová

Helena Svobodová, 02. 05. 2012 09:37

Odcizení karty

Když mi odcizí kartu.Dá se to řešit i On-line způsobem?Kupříkladu že mi ho zašlou na telefon nebo na E-mail? Děkuju

Dotaz poslal/a: Traged, 19. 03. 2012 07:25

Dobrý den, v případě odcizení karty je nutné zavolat na infolinku dané banky, aby mohla být karta ihned zablokována. Poté Vám banka vystaví novou kartu a nový PIN. Hezký den Svobodová

Helena Svobodová, 19. 03. 2012 13:41

pomoc

Dobrý den. Jmenuji se Petr Prokop a mám velikou prozbu o pomoc či radu s mím problémem. Minulý měsíc jsem odletěl do severního Irska za prací do města Ballymena a zařídil sem si tam účet u banky Santander,ale bohužel práce mi nevyhovovala a odletěl sem zpět do české republiky problém je ten že než sem odletěl tak mi tam na adresu přišli papíry od mého účtu a pin kod které mám u sebe ale kartu jsem už nestihl a ta mi přišla tam na adresu až po té co jsem odletěl ... Mám na účtu nějaké finance které nutně potřebuji a nevím jakým způsobem se mám zachovat aby mi kartu někdo nezneužil nebo spíše peníze na účtě jelikož mi má během několika dní příjd i tam na adresu internetové bankovnictví k mému účtu a jelikož tam nic neposílají doporučeně tak si k tomu může vlézt kdo koli z obyvatelů té adresy. Snažil sem se kontaktovat banku Santander formou e-mailu se žádostí blokaci mého účtu a zároveň poslání mé nové karty popřípadě ale bez úspěchu jelikož e-mail není důvěryhodný ikdyž jsem ho zadával do smlouvy o účtu ..... Chtějí po mě telefonický kontakt ale problém je ten že já neumím mluvit anglucky a nemám ani moc prostředky na to tam volat ...veškeré peníze mám na účtě tam které mi daly za výdělek a které sem si tam i uložil.. prosím poraďte mi co mohu dělat jelikož mi nikdo nedokáže poradit a já nevím co dál a o mé peníze příjd nechci a jde mi o čas než mi tam příjde to internetové bankovnictví předem děkuji za rychlou odpověď s pozdravem Petr Prokop pencavelatrel@seznam.cz

Dotaz poslal/a: Petr Prokop, 08. 03. 2012 12:01

Dobrý den, vzhledem k tomu, že banka si Vás jako klienta musí ověřit, je nutné, abyste do banky Santander zavolal a požádal o blokaci karty a uzavření účtu. A dále o přeposlání celé výše zůstatku na účet zřízený u banky v ČR. Hezký den Svobodová

Helena Svobodová, 14. 03. 2012 10:02

Zneužití kreditní karty

Dobrý den, dnes jsme přišli s přítelem na to, že kdosi odcizil data jeho kreditní karty a v průběhu března/dubna ji používal k internetovým platbám. Nyní jsou skoro všechny tyto desetitisícové částky v blokaci. Večer jsme navštívili banku a nechali kartu zablokovat, tyto platby jsme také nahlásli k reklamaci. vzhledem k tomu, že musíme počkat, až obchodník tyto platby odblokuje, nemůže ani probíhat reklamační řízení, natož řízení s pojišťovnou.Ráda bych se zeptala, jaké jsou v této věci klasické postupy a na co má člověk dle českého práva nárok. Zajímá mě, jestli přítel dostane své peníze zpět - toto mi v bance nebyl nikdo schopen sdělit. Dočetla jsem se v článcích, že nejen české banky zamlčují spoustu informací, zpravidla nároky na určitá vyrovnání, a člověk při nedostattku informací pak již nic napožaduje a odejde s vyluxovaným kontem. Můžete mi prosím poradit, aby se nám nestalo něco podobného, jaká máme ze zákona práva a nároky. Předem Vám moc děkuji, Lucie Panchartková

Dotaz poslal/a: luckaliv, 08. 04. 2011 11:07

Dobrý den, dle obecných postupů musí klient po zaúčtování transakcí podat písemnou reklamaci na formuláři k tomu určenému. Zároveň může kontaktovat i pojišťovnu (tam mimo jiné potvrdí i podání reklamace v bance). Banka reklamaci posoudí a podá klientovi písemné vyjádření. Před zaúčtováním částek nemá smysl podnikat jakékoli kroky (krom včasné blokace karty). Vyúčtované částky se mohou lišit od těch blokovaných (kurzové rozdíly apod.) a některé ani nemusí přijít k vyúčtování. Proto lze reklamaci řešit až po zaúčtování, kdy teprve klientovi vznikne škoda a je jistá její konečná výše. Není v našem zájmu zamlčovat klientům jakýkoli způsob, kterým mohou své peníze dostat zpět. Naopak klientům např. doporučejeme uplatnit pojištění, pokud se na škodu vztahuje. V rámci reklamačního řízení se smluvní bankou obchodního místa děláme vše pro to, abychom dostali peníze pro klienta zpět. Všechny postupy jsou v souladu se zákonem.

Martina Dlouhá, 12. 04. 2011 02:54

placení kartou v zahraničí

Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem, který se týká placení kartou v zahraničí. Dočetl jsem se, že valutový kurz je horší, než kurz devizový. Jak je to možný – myslel jsem, že kurzy jsou jednotné např. 25,43 Kč/EURO, což platí pro devizový i valutový kurz. Děkuji za vysvětlení. S pozdravem. Lukas

Dotaz poslal/a: Lukas12, 20. 07. 2010 02:34

Dobrý den, při jakékoli platbě v zahraničí, ať už jde o výběr hotovosti v bankomatu nebo platbu u obchodníka, bude banka pro přepočet používat devizový kurz. Ten je pro klienta výhodnější. Valutový kurz se používá pro hotovostní operace, tedy v případě, že si nakoupíte cizí měnu v hotovosti před odjezdem na dovolenou. Nevýhodnější valutový kurz je způsoben především vyššími náklady bank na práci s hotovostí: zajištění hotovosti, zajištění bezpečnosti, nutné zpracování a svoz hotovosti apod. Našim klientům tedy doporučujeme co nejvíce v zahraničí platit kartou (kromě výhodnějšího kurzu klient ani neplatí žádné poplatky za platbu), samozřejmě za dodržování základních bezpečnostních zásad. S pozdravem Petr Vlček

Petr Vlček, 21. 07. 2010 03:05

Zneužití kreditní karty - komplikace kvůli zahraničí

Dobrý den, má kamarádka z USA, která v ČR studovala minulý rok, zapůjčila na dobré slovo a jeden nákup svoji kreditní kartu známému z Mexika, který zde také v tu dobu studoval, a stále studuje. Poté, co se kamarádka vrátila do USA, zjistila, že z jejího konta zmizelo mnohem víc peněz, částka cca 400 dolarů. Mexičan se k tomu přiznal a oznámil, že peníze vrátit nehodlá. Karta je v současnosti už zablokovaná. Pod které soudy v současné době spor spadá? Pokud pod české zákony, vyplatí se podávat žalobu? Došlo i k něčemu jinému než zpronevěře, např. ke zneužití osobních údajů? Předem děkuji za odpověď

Dotaz poslal/a: Seeger, 19. 02. 2010 11:48

Dobrý den, z Vašeho dotazu bohužel nevyplývá, kde byla karta zneužita (v ČR nebo na internetu? Pokud na internetu, kde je umístěn příslušný server?) a jakou bankou byla vydána (českou, americkou nebo jinou?). Je tak nemožné určit rozhodné právo a tedy i u jakých soudů by bylo nutné žalovat náhradu škody. Není vyloučeno, že se uplatní právo místa, kde došlo ke zneužití karty, pravděpodobnější se však zdá místo trvalého bydliště dotyčného Mexičana, do úvahy připadají i USA, za určitých okolností i ČR. Bude záležet zejména na kolizních normách mezinárodního práva příslušného právního systému, jehož zákony se uplatní. Zda se vyplatí podávat žalobu musí Vaše kamarádka zvážit po dohodě se svými právními poradci - na tuto otázku nelze bez hlubší znalosti konkrétního případu dát jednoznačnou odpověď. Pokud se Vaší kamarádce podaří prokázat, že v důsledku jednání Mexičana utrpěla škodu, je pravděpodobné, že příslušný soud přikáže Mexičanovi tuto škodu Vaší kamarádce nahradit. Z vašeho dotazu bohužel nelze jednoznačně ani dovodit, zda došlo i k jiným porušením právních povinností. Obecně lze ale říci, že se Vaše kamarádka zapůjčením karty třetí osobě dopustila porušení bezpečnostních zásad, které se s největší pravděpodobností zavázala dodržovat ve smlouvě o vydání příslušné karty.

Petr Vlček, 19. 02. 2010 04:46

Partner sekce

Raiffeisenbank, a.s.

Raiffeisenbank, a.s.

Raiffeisenbank a.s. poskytuje od roku 1993 v České republice široké spektrum bankovních služeb soukromé i podnikové klientele. Banka se primárně zaměřuje na movitější a náročnější klientelu, která má zájem o vysokou kvalitu služeb, aktivní správu svých financí a profesionální poradenství. Klienty obsluhuje v síti více než 120 poboček a klientských center, poskytuje rovněž služby specializovaných hypotečních center, osobních, firemních a podnikatelských poradců. Podle celkových aktiv je Raiffeisenbank pátou největší bankou na českém trhu, která dává práci téměř třem tisícovkám zaměstnanců. Majoritním akcionářem banky je rakouská finanční instituce Raiffeisen Bank International AG (RBI). RBI zajišťuje služby firemním a investičním klientům v Rakousku a dále obsluhuje klienty v řadě zemí střední a východní Evropy. Od roku 2005 jsou akcie skupiny kótovány na vídeňské burze.

Za tuto kategorii odpovídá:

Alena Čermáková

http://www.rb.cz

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK