Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Poradna - Hypoteční úvěr

Hypotéka je mnohdy jedinou cestou k vlastnímu bydlení. Hypoteční úvěry nabízí specializované hypoteční banky i celá řada dalších bank. Nabízíme srovnání hypoték, hypoteční kalkulačku i spoustu článků o hypotékách v sekci úvěry na bydlení. Využít můžete i bezplatnou poradnu a zeptat se našich odborníků na všechno, co vás ohledně hypotéky zajímá.

Vkládat dotazy může jenom zaregistrovaný uživatel…

Přihlásit se

Porovnejte si nabídky, vyberte tu nejvýhodnější a ušetřete.

Hledáte nejlepší půjčku na trhu? Porovnejte nabídky a ověřte si, na jakou sazbu můžete dosáhnout.

Nejčastější otázky čtenářů

Predcasne splaceni bez poplatku

Dobrý den, rád bych se zeptal, na praktické uplatnění ustanovení zákona o spotřebitelském úvěru týkajícího se předčasného splacení úvěru. V paragrafu 117 odst. 3 písm. F) je uvedeno, že Věřitel nesmí požadovat náhradu nákladů za předčasné splacení, pokud předčasné splacení bylo u spotřebitelského úvěru na bydlení provedeno do 25 % celkové výše spotřebitelského úvěru během 1 měsíce přede dnem výročí uzavření smlouvy o spotřebitelském úvěru na bydlení Co přesně se myslí celkovou výše spotřebitelského úvěru? Mějme modelový příklad - hypoteční úvěr 2 mil Kč na 20 let s úrokovou sazbou 2% p.a. zafixovanou na 5 let. Blíží se 4. výročí uzavření smlouvy. Bylo uhrazeno 47 měsíčních splátek a nesplacená jistina je 1,669 mil Kč. Jaká maximální část úvěru může být splacena mimořádnou splátkou bez poplatku v období 1 měsíce před čtvrtým výročím smlouvy? Je to 25% z 2 mil. Kč, tedy 500 tis Kč nebo 25% z 1,669 mil Kč, tedy 417,25 tis Kč? Myslí se cekovou výší úvěru počáteční výše úvěru, nebo vždy aktuální nesplacená jistina? Děkuji, Martin N.

Celý příspěvek a Odpověd

hypoteční úvěr nebo stavební spoření?

Dobrý den, zhruba za rok bychom si chtěli brát úvěr na koupi pozemku a domu. Je lepší si nyní zřídit stavební spoření a následné financování provádět ze stavebního spoření přes meziúvěr nebo si vzít příští rok hypoteční úvěr? Děkuji za odpověď, Strmiska

Celý příspěvek a Odpověd

ručení na hypotéku

Dobrý den, vlastním 1/6 rodinného domu - odhadní cena domu je 5.300 000,-Kč. Jde podílem na domu ručit k získání úvěru nebo hypotéky a pokud ano v jaké výši by byl případný úvěr poskytnut? Děkuji za informaci, s pozdravem, Štochlová

Celý příspěvek a Odpověd

FAQ - Hypoteční úvěr

Všechny dotazy

Navýšení hypoteční splátky

Po 11 letech splácení hypotéky, jsme se rozhodli platit o cca 2000 Kc mesicne vice. Banka po nas pozaduje hromady potvrzeni prijmy, vydaje, vyzivovane deti apod a uvedla, ze dle zakona o Spotrebitelskem uveru musi kazdeho posuzovat jako noveho klienta bez platebni historie. To tak opravdu je? Nebo je to alibismus? Nechce se mi verit, ze 11 let bezproblemoveho splaceni hypoteky nic neznamena. Navic nejde o nijak vyrazne navyseni splatky. Dekuji. Eva

Dotaz poslal/a: EvaEvaEva, 30. 01. 2018 22:32

Dobrý den, je to opravdu možné - banka musí podle zákona vše velmi důkladně proscorovat. Důvod je hlavně to navýšení platby. Vy jste bance dokázala, že umíte bez problémů splácet Xtis měsícně, ale teď chcete platit víc a banka musí zjistit, jestli to zvládnete, jestli nebudete předlužená. Nevím, kolik byla původní splátka, ale některé banky v rámci refinancování (čili přechodu k jiné bance s hypotékou) akceptují i drobné navýšení splátky a nemusí se dokladovat žádný příjem - samozřejmě za určitých podmínek. pokud je např. kompletní dokladování všeho možného "problém" - např. máte nízké daňové přiznání atd., může být změna banky řešením. Opravdu záleží hodně na bance, jakou má metodiku a záleží i na původní splátce x nové splátce a v neposlední řadě na Vaší aktuální životní i finanční situaci - je to opravdu hodně individuální. V případě bližších dotazů jsem k dispozici: lucie.drasalova@partners.cz Pěkný den, Lucie Drásalová

Partners Financial Services, a.s., Lucie Drásalová, 31. 01. 2018 11:38

Podmínkou vyplacení peněz kolaudace?

Dobrý den. U které banky není podmínkou vyplacení peněz po schválení půjčky kolaudace? Chtěl jsem si zařídit půjčku ze stavebního spoření u ČMSS abych se vypořádal po rozvodu s manželkou. Kolaudace domu, který je předmětem vypořádání je však prý nutná k vyplacení peněz. Děkuji předem za radu a odpověď.

Dotaz poslal/a: Cairo, 27. 01. 2018 09:31

Dobrý den, kolaudace bude určitě nutná - banka/spořitelna potřebuje mít v zástavě "hotovou" nemovitost. Možností by bylo, kdyby součástí úvěru na vypořádání byly i nějaké peníze navíc na dostavbu/rekonstrukci, čímž si i banka ošetří, že do určitého data (zpravidla do dvou let) bude nemovitost dokončená a zkolaudovaná. v případě dalších dotazů mě kontaktujte: lucie.drasalova@partners.cz Pěkný den, Lucie Drásalová

Partners Financial Services, a.s., Lucie Drásalová, 28. 01. 2018 09:42

přebrání hypotéky

Dobrý den,jsem majitelka ideální poloviny domu, dcera je majitelkou druhé poloviny.Jedná se o starší dům, kde hypotéku na rekonstrukci si před pěti lety vzal přítel dcery(ta měla malý výdělek a chystala se na mateřskou).Nyní dva měsíce před koncem 5-leté fixace chceme hypotéku (cca 850.000) převést na mě (46let,samoživitelka, 1dítě do 18let, 18 let zam.u jednoho zaměstnavatele,dosud žádná půjčka).Jejich hypotéka je u KB.Jak nejlépe tento převod provést a je lepší, kdybych nějakou část hypotéky umořila hotově? Děkuji za odpověď Iva

Dotaz poslal/a: Ivaves23, 24. 01. 2018 11:02

Dobrý den, nejjednodušší je spojit se přímo s KB a situaci vyřešit - hypotéka se převede na Vás - projdete standardním schválením a budete pokračovat dál v hypotéce Vy. Co se týká možného umoření - možné to samozřejmě po skončení fixace je a to zdarma. Jen se určitě nezbavujte celé hotovosti, která slouží jako Vaše rezerva. V případě dotazů mě kontaktujte: lucie.drasalova@partners.cz Přeji pěkný den, Lucie Drásalová

Partners Financial Services, a.s., Lucie Drásalová, 28. 01. 2018 09:37

Hypotéka a pozemek

Dobrý den, mám dotaz ohledně kupní smlouvy na pozemek a následné hypotéky na výstavbu domu. Rodiče se mi a příteli rozhodli darovat pozemek, na kterém bychom si chtěli postavit dům. Kvůli darovací dani (nejsme s přítelem svoji, pozemek musí být v podílovém vlastnictví) chceme pozemek převést kupní smlouvou za symbolickou cenu (např. 1Kč za m). Budeme si brát hypotéku pouze na výstavbu domu a víme, že se výsledně do odhadu počítá i pozemek. Nebude problém, že bude pozemek odkoupen za symbolickou cenu? Nebo odhadce nepřihlédá ke kupní ceně, ale vychází z aktuální tržní ceny pozemku? Půjde dát na pozemek zástavní právo? Pokud si budeme brát na výstavbu 80 procentní hypotéku a v odhadu bude započten nějakou částkou i pozemek, rozumím tomu dobře, že nebudeme muset dokládat 20 procent vlastních zdrojů, ale bude to o něco méně, podle toho, na kolik bude oceněn pozemek? Děkuji, Linda.

Dotaz poslal/a: cassiek, 03. 01. 2018 16:28

Dobrý den, odhadce určitě bude vycházet z trží ceny, resp. tržních podmínek v dané oblasti. Kupní smlouvu bude chtít ale také vidět - většinou skutečnost, že byla nemovitost prodána v rodině za symbolickou cenu v rodině jen okomentuje v odhadu a nemělo by to mít vliv na výslednou cenu (vždy pozemek + cena budoucí domku). Co se týká samotného čerpání a otázky vlastních zdrojů - tady je to hodně různé banka od banky a podmínky se velmi liší - někde (díky vlastnictví pozemku) již zdroje potřeba nebudou, někde ano. Někde hned na začátku, jinde v průběhu... Zkrátka výstavba je pro výběr správné banky asi nejnáročnější - hlídejte si určitě i poplatky např.za čerpání, či jak dlouhou dobu máte na samotné čerpání (většinou 2 roky). A v neposlední řadě si hlídejte jaké podmínky Vám banka dá na samotné čerpání. To všechno má často výrazně větší vliv při výběru banky, než samotná úroková sazba. V případě dalších dotazů jsem nadále k dispozici. Pěkný den, Lucie Drásalová lucie.drasalova@partners.cz

Partners Financial Services, a.s., Lucie Drásalová, 08. 01. 2018 13:45

Ručení nemovitostí

Dobrý den,mám dotaz, zda můžeme dostat hypoteční úvěr ve výši cca 30% pořizovací hodnoty nového domu,t.j.1000000 Kč,jestliže vlastníme byt v centru krajského města v hodnotě minimálně 1 500000 Kč a další nová nemovitost na okraji Prahy v pořizovací hodnotě 1 200000 Kč se dostavuje.Rádi bychom hypotéku splatili ihned po prodeji pražské nemovitosti. Já jsem starobní důchodkyně, manžel sice také, ale nepřetržitě dále naplno pracuje ve státní instituci. Celkový příjem je cca 63-65000 Kč pro 2 osoby. Nesplácíme žádnou půjčku.Děkuji.

Dotaz poslal/a: bojovnicek, 09. 12. 2017 19:45

Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Vzhledem k výši příjmu by to nemusel být úplně zásadní problém - vzhledem k tomu, že úvěr hodláte "ihned" doplatit z prodeje druhé nemovitosti. Otázkou je, kolik konkrétně je Vám let. Banky mají různá omezení na věk, takže je pravděpodobné, že někde Vás již odmítnou. V případě dalších dotazů jsem nadále k dispozici. Pěkný den, Lucie Drásalová, lucie.drasalova@partners.cz

Partners Financial Services, a.s., Lucie Drásalová, 21. 12. 2017 13:44

Koupě nového domu

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak nejlépe financovat koupi nového domu v naší situaci. Již máme dům, ve kterém bydlíme, bez jakýchkoliv závazků, ten chceme prodat, ale až poté, co vybereme a koupíme nový dům.Nechceme riskovat, rychle prodávat nebo se stěhovat do podnájmu. Starý dům má hodnotu asi 3 miliony, nový bychom rádi za stejnou cenu, případně o max. 500 000 až milion dražší. Máme ještě chatu v hodnotě 250 000 tu budeme také prodávat, hotovost 250 000, končící stavební spoření 150 000. Já jsem na RD, manžel má průměrný příjem 35000, 2 malé děti. Existuje nějaký krátkodobý úvěr, který by nám pomohl? Děkuji za odpověď.

Dotaz poslal/a: Sybaria, 04. 12. 2017 14:47

Dobrý den, ve Vaší situaci bych zvolila hypotéku s tzv.float sazbou (pohyblivou sazbou). Podle zákona o spotřebitelském úvěru (z prosince 2016) můžete takovou hypotéku doplatit kdykoliv zdarma - ve Vašem případě tedy po prodeji aktuální nemovitosti. Existují i jiné možnosti a kombinace, ale asi bych volila výše uvedenou. v případě dalších dotazů jsem k dispozici: lucie.drasalova@partners.cz Pěkný den, Lucie Drásalová

Partners Financial Services, a.s., Lucie Drásalová, 04. 12. 2017 14:55

ručení

Dobrý den, můžu prosím ručit u hypotéky na byt ve výši 3 000 000,- Kč na 30 let. Mám čistý měsíční příjem 18 000,-Kč, jsem ale samoživitelka s nezaopatřeným plnoletým studentem. Nemám žádné dluhy. Věk 45 let. Děkuji.

Dotaz poslal/a: Zaneta0, 27. 11. 2017 09:56

Dobrý den, osobně bych to nedoporučila, protože jako ručitel ručíte za plnou výši hypotéky. Čili ten, kterému ručíte, kdyby přestal splácet, banka má právo vymáhat celou částku po Vás! Čili svoje ručení zvažte. v případě dalších dotazů klidně napište. Pěkný den, Lucie Drásalová, lucie.drasalova@partners.cz

Partners Financial Services, a.s., Lucie Drásalová, 27. 11. 2017 21:26

Cena budoucí

Dobrý den, plánujeme kupovat RD za 1.700.000Kč. Chceme si brát hypotéku na 1.300.000 a 200.000 na rekonstrukci. Z vlastních zdrojů máme 500.000 na koupi a rekonstrukci. Chci se zeptat, pokud odhadce určí dostatečnou cenu budoucí, zda bude banka kontrolovat proinvestování peněz? Zda můžeme peníze použít například na vybavení a rekonstruovat postupně. K rekonstrukci určitě dojde, jen mě zajímá jaký je postup ze strany banky a její kontrola dodržení doloženého rozpočtu. Děkuji

Dotaz poslal/a: ondrag, 26. 11. 2017 19:29

Dobrý den, konkrétně u rekonstrukce (podobně jako u výstavby) je poměrně důležité, jakou banku zvolíte. Protože ve způsobu čerpání se velmi liší. Zpravidla však banky mají u postupného čerpání (rekonstrukce, výstavba) ve smlouvě tzv.zádržné (zpravidla 5-10% z úvěru), které uvolní až po kolaudaci, či v případě rekonstrukce po technické zprávě od odhadce, že z plánované rekonstrukce bylo např.95% prostavěno (banka od banky). Čili banky dnes již faktury jako takové nekontrolují, ale u většiny bank přijde v průběhu rekonstrukce odhadce banky, aby sepsat technickou zprávu o vývoji rekonstrukce. Ale jsou i banky, které to neřeší vůbec a peníze Vám rovnou pošlou na účet :-) V případě dalších dotazů jsem nadále k dispozici na mailu: lucie.drasalova@partners.cz Mějte pěkný den, Lucie Drásalová

Partners Financial Services, a.s., Lucie Drásalová, 27. 11. 2017 21:23

Rekonstrukce družstevního bytu

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaký nejvhodnější úvěr zvolit na rekonstrukci družstevního bytu, který je psaný na přítelkyni. Stavební spoření nemáme. Cena rekonstrukce by byla 500.000Kč. Děkuji za informaci

Dotaz poslal/a: Lukerino, 11. 11. 2017 12:37

Dobrý den, vzhledem k výši plánovaného úvěru a vzhledem k družstevnímu vlastnictví bytu (nemůžete jej vůči bance zastavit), bych zvolila úvěr ze stavebního spoření. Není problém, že stavební spoření nemáte - je možné žádat o úvěr společně se založením smlouvy o stavebním spoření. V případě dalších dotazů jsem k dispozici. Pěkný den, Lucie Drásalová, lucie.drasalova@partners.cz

Partners Financial Services, a.s., Lucie Drásalová, 11. 11. 2017 15:26

stávající - budoucí odhad

Dobrý den, koupil jsem nemovitost. Na koupi jsem si musel vzít hypotéku, tzn. udělat odhad. V odhadu je stávající cena 1 500 000 Kč, budoucí cena je 0 Kč protože v době odhadu nemám projektovou dokumentaci atd. Když sem vyběhal všechny projektové dokumentace tak sem potřeboval půjčit ještě na rekonstrukci, tudíž jsem nechal udělat odhad ceny budoucí. Jenomže už jsem začal rekonstruovat, tudíž i něco ubourávat. Když přišel odhadce, řekl, že musí udělat nový odhad, že se změnila stávající hodnota. Nyní nemovitost odhadl na 540 000 Kč a budoucí stav na 2 500 000 Kč a v bance mi řekli, že tohle radši nebudeme nikde ukazovat, protože jsem vlastně znehodnotil zastavenou věc skoro o milion. Můžete mi říct, kde se stala chyba? Je udělaný špatný odhad? Nebo banka dělá něco špatně? Nebo jsem měl čekat až se udělá veškerá projektová dokumentace poté udělat odhad ceny budoucí a potom teprve začít rekonstruovat, ale i tak je v projektové dokumentaci uvedeno, že se část ubourá tedy znehodnotí. Takže ten stav by nastal tak jako tak. Nevím jak mám něco zhodnotit aniž bych to částečně znehodnotil? Děkuji za radu

Dotaz poslal/a: Syny09, 19. 10. 2017 13:50

Dobrý den, jak bylo s bankou komunikováno? Věděla banka, že budete dělat rekonstrukci? V úvěrové smlouvě určitě budete mít jednu z povinností, že banku musíte o plánovaných změnách na nemovitosti informovat. Pokud banka vydala souhlas k rekonstrukci, neměl by aktuální stávající stav vadit. Pokud ovšem banka o rekonstrukci nevěděla a aktuální hodnota zastavěné je cca třetinová, může to být problém :-( Určitě je potřeba to řešit!. Pokud můžu pomoci, neváhejte mě kontaktovat na mailu:lucie.drasalova@partners.cz Pěkný den, Lucie Drásalová

Partners Financial Services, a.s., Lucie Drásalová, 23. 10. 2017 20:21

Partner sekce

Partners Financial Services, a.s.

Partners Financial Services, a.s.

Ryze česká akciová společnost Partners Financial Services, a.s., zahájila svou činnost v červnu roku 2007 a její hlavní aktivitou je poskytování nezávislého finančního poradenství. V roce 2009 se stala největší finančněporadenskou firmou v České republice a v roce 2010 překročil provizní obrat společnosti jednu miliardu korun. Do skupiny Partners patří i projekty Partners bankovní služby, Partners Akademie, Partners media a Partners investiční společnost. Zásluhu na úspěchu poradenství Partners má především objektivita, nabídka exkluzivních produktů a pečlivá příprava a vzdělání finančních poradců Partners. Odborníci a analytici Partners v čele s Pavlem Kohoutem, Alešem Tůmou, Dušanem Šídlem a Igorem Polanským publikují v předních českých médiích. V roce 2011 Partners vyhlásili 8. září Dnem finanční gramotnosti a spustili projekt pod stejným názvem ve spolupráci s organizací UNESCO. Partners se rozhodli vrátit finančnímu poradenství v České republice důstojnost, která mu náleží, a nabídnout klientům seriózní a komplexní pomoc s jejich rodinnými financemi.

Za tuto kategorii odpovídá:

Lucie Drásalová

http://www.partners.cz/

Partnerem poradny od: 1.6.2012

Interaktivní grafiky

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Průvodce výpisem z katastru nemovitostí

Vyznat se ve výpisu z katastru nemovitostí je často složité. Připravili jsme průvodce, který vám pomůže se zorientovat v jeho jednotlivých částech.

Spočítejte si osobní inflaci

Spočítejte si osobní inflaci

Inflace se měří indexem cen průměrného koše výrobků a služeb. Jenže každý kupuje něco jiného, proto na každého inflace působí jinak.

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Jak se vyvíjejí v Česku mzdy a nezaměstnanost

Unikátní mapa, na které můžete sledovat vývoj nezaměstnanosti a průměrných platů v jednotlivých českých krajích od roku 2006.

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2018 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK