Vladimíra Rousková, ředitelka, FG Forrest
Přečtěte si více o porotci
CAC Leasing
Známky (uživatelské prostředí, informační hodnota, praktický test): 2; 2; 4
Stránky společnosti CAC Leasing jsou přehledné, podávané informace poměrně stručné, avšak v dostatečném rozsahu. Prezentaci by neuškodily drobné jazykové korektury, formulace typu "generuj kalkulaci" zbytečně kazí celkově dobrý dojem, kterým stránky působí. V prohlížeči Mozilla nefunguje sekce CAC On-line, což uživatele připraví o možnost vypočítat si výši leasingových splátek nebo odeslat žádost o leasing
CCB Finance
Známky: 2; 1,5; 3
Web CCB Leasingu se vyznačuje přehlednou navigací, která uživatele spolehlivě zavede k požadovaným informacím. Šikovným pomocníkem je submenu, s jehož pomocí se dozvíte různé doplňkové informace vztahující se k právě zobrazovanému tématu. Jako jediná z hodnocených prezentací obsahuje také informace k pojistné události vzniklé v zahraničí. Jediným nedostatkem snad může být absence seznamu poboček, nebo prodejců, na které by se měl uživatel obrátit v případě zájmu o leasing poskytovaný právě touto společností.
ČSOB Leasing
Známky: 2; 2; 3,5
Ačkoliv stránky ČSOB Leasingu dodržují CI skupiny ČSOB, působí mnohem živějším dojmem. Požadované informace najdete jednoduše, texty jsou napsány přehledně a srozumitelně. Zajímavá je nabídka souvisejících odkazů u vybraných sekcí. Škoda, že ne vždy odkaz funguje (viz např.Produkty/operativní leasing/FAQ) O tom, že ČSOB Leasing umí využít internetovou prezentaci pro skutečnou komunikaci se svými zákazníky svědčí i sekce Stávající zákazníci, ve které mohou uživatelé vyřídit své požadavky spojené s průběhem leasingové smlouvy, aniž by museli navštívit pobočku společnosti.
GE Capital Leasing
Známky: 3,5; 2; 3
Nepřehledná navigace je velkým a často zmiňovaným záporem prezentace GE Capital Leasing. Stačí jeden chybný krok a uživatel se najednou ocitá v úplně jiném světě. Jako by překročil bludný kořen. Pokud ale nezabloudíte a máte dostatek trpělivosti, dozvíte se spoustu zajímavých, jasně a srozumitelně podaných informací. Uživatelé určitě ocení možnost prověřit si dle VIN kódu, nebo SPZ , zda dané vozidlo nebylo odcizeno, či zda již není v majetku leasingové společnosti.
Leasing České spořitely
Známky: 2; 2; 5
Web Leasingu České spořitelny nenechá nikoho na pochybách, do kterého holdingu společnost patří. Navigace je jednoduchá a srozumitelná, trochu nelogické, i když snad účelové, je dvojité umístění sekce Bazar. Tato položka je jako jediná umístěna nejenom v horním, ale i v levém navigačním pásmu. Toto uspořádání vyvolává úsměv na tváři už jen díky obsahu sekce, tvořenému momentálně pouze jedinou položkou. Informace jsou uživateli podány stručně a srozumitelně. Tedy alespoň v Exploreru. V Mozille se texty některých sekcí vůbec nezobrazí, případně se na chvilku objeví, aby v následující pikosekundě opět zmizely.
ŠkoFIN
Známky: 2; 1,5; 4
Jednoduchou grafiku prezentace společnosti Škofin zbytečně ruší nehezké textové odkazy tvořící levé navigační pásmo. Informací je na webu dostatek, ovšem uživatel si musí nejprve zvyknout na fakt, že informace jsou členěné podle jednotlivých značkových leasingů. Interaktivní nástroje komunikace společnosti s uživateli zde zcela chybí, až na možnost ověřit si dle VIN kódu zda je konkrétní vozidlo již u společnosti naleasované.
VB Leasing CZ
Známky: 4; 1,5; 4
Prezentace společnosti VB Leasing je po informační stránce obdivuhodně rozsáhlá. Tak zajímavý obsah si jistě zaslouží být podán náležitou formou. Dovolím si tedy dát tvůrcům webu pár tipů: zkuste strukturovat texty do menších celků, přizpůsobte je specifikům prezentování informací na internetu, nebo se třeba jenom zamyslete nad změnou názvů položek v hlavním menu…