Když se řekne | Monika Veselíková | 26. 9. 2018 | 19 komentářů
Ke konci minulého roku bylo v Česku kolem dvou milionů kreditních karet. Ty kromě možnosti čerpat půjčku nabízí také nejrůznější bonusy a slevy, díky kterým se dá na kreditce vydělat i pár tisícovek za rok. Kde jsou bonusy nejvyšší a kde naopak nestojí za řeč?
Co se děje | Monika Veselíková | 28. 5. 2018
Na konci května vyprší lhůta pro poskytování nebankovních půjček bez licence od České národní banky. Kdo už povolení od centrální banky má a jak si půjčkovou společnost prověřit? Poradíme.
Když se řekne | Monika Veselíková | 12. 1. 2017 | 15 komentářů
Pro úvěr už nemusíte jen do banky, vynechat můžete i nebankovní společnosti. Prostřednictvím P2P platformy si půjčíte od konkrétních lidí. Kolik za takovou půjčku zaplatíte a na co dát pozor? Poradíme.
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 5. 9. 2015 | 14 komentářů
Půjčování peněz je práce, která si žádá tvrďáka, ramena, lokty, energicky vysunutou bradu... Omyl. Půjčování peněz – nebo přesněji zprostředkování půjček – potřebuje empatii a entuziasmus. Tak tomu aspoň věří Lucie Tvarůžková.
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 29. 8. 2015 | 5 komentářů
„Půjčku chápeme jako zboží, a podle toho by se daná instituce k člověku měla chovat – jako k zákazníkovi,“ říká Lucie Tvarůžková, spoluzakladatelka peer to peer platformy Zonky.
Rozhovor | Martin Vlnas | 22. 7. 2015 | 8 komentářů
„V centru našeho zájmu je klient, kterému nabídneme nejlepší služby přesně podle jeho potřeb. Zní to jednoduše, ale je za tím promyšlená strategie. Nejsme nízkonákladová banka – naším hlavním krédem je co nejvyšší kvalita za dostupné ceny,“ říká Jiří Antoš, člen představenstva Sberbank CZ zodpovědný za retailové bankovnictví.
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 7. 2015 | 43 komentářů
Seznam stížností se vrší. Jenže co s nimi? Kde se domoct zastání? Poradíme. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal… prostě připravil o nervy a peníze.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 2. 2010
Jestliže je rozhodčí doložka nastavena výrazně v neprospěch spotřebitele, je neplatná. To je výsledek sporu u Městského soudu v Brně mezi splátkovou společností FinPomoc.cz a její klientkou.
Co se děje | Jan Stuchlík | 4. 11. 2009 | 8 komentářů
Mezi nebankovními poskytovateli půjček přibývá firem, které sází na to, že klienti úvěry nebudou moci splácet. Pak se snadno dostanou k jejich majetku.