Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 1. 10. 2008 | 28 komentářů
Porovnat klady a zápory finančních produktů a vybrat si ten nejvhodnější nedokáže každý. Ke slovu se tak dostávají finanční poradci. Přinášíme desatero jak poznat profesionály a nenaletět těm, kteří klienty jen „loví“, aby shrábli provizi.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 10. 2008 22:21, Barbora

Pro laika, který nezna pozadí této profese, bude článek napsaný autorkou jistě zajímavý, ale bohužel realita je jiná. Není zárukou, že člověk který se představí jako finanční poradce a pracuje pro nějakou makléřskou firmu, klientovi opravdu nabídne ten/ty/ nejlepší produkt. Pracují v této profesi už pár let a nemám dobré zkušenosti s těmito poradci, spousta z nich má k profesionalitě daleko. Samozřejmě argument, že dělají pro více firem a tím pádem nabídnou klientovi to nejlepší z nejlepšího zní logicky a zajímavě. Dopředu se omlouvám těm vyjímkám, kteří svou profesi poradce dělají poctivě a dodržují etický kodex, ale musím popsát své zkušenosti z této profese.V dnešní době již nabízíme všichni veškeré produkty, jak z pojišťovnictví, tak produkty bankovní-stavební spoření, penzijní spoření, úvěry, hypotéky atd., takže máme co klientovi nabídnouta a zrovna tak konkurence. Ještě jsem se nesetkala, nebo jsem nezjistila, že by poradce který dělá přímo pro jednu pojišťovnu, mému klientovi, zrušil smlouvu nebo i více smluv, ale běžně se setkávám s tím, že jakmile mého klienta navštíví poradce, který dělá pro makléřskou firmu, ve většině případů zruší nebo se snaží zrušit smlouvy, které klient má uzavřene již delší dobu. Firma pro kterou pracují nás přísně vede k tomu abychom dodržovali etiku v pojišťovnictví i bankovnictví a neupřednostňovali svúj prospěch/provizi/, před prospěchem klienta. Spousta klientu se nechá lehce zmanipulovat a samozřejmě po čase zapomente podmínky produktů, které mají uzavřené. Nemám nic proti konkurenci a nevadilo by mi, kdyby přišli ke klientovi a uzavřeli by mu další smlouvu, ale opravdu mi vadí rušení starších smluv. Proč asi? Patrně je zajimavější provize ze smlouvy uzavřené na 1500kc měsíčně než z 500kc měs.Většina klientů neví, že starší smlouvy měly vysoké garantované výnosy, nevšímnou si, že poplatky za pojistné byly daleko nižší, dokonce jsem si všimla, že některé konkurenční produkty uvádějí ve smlouvě jen celkovou měsíční částku, ale již není ve smlouvě uvedený poplatek za jednotlivá připojištění, patrně abychom nemohli udělat srovnání produktu který klient měl a který mu uzavřeli jako náhradu zrušené smlouvy. Klient tím pádem neví, kolik kč platí za pojištění a koli kč si šetří. Neupozorni klienta, že v případě zrušení, bude vracet daňový odpočet. Zrovna tak klient neví, že kažý produkt je jinak finančně ohodnocen a také, že každá firma dává jinou provizi, neví, že pokud tento poradce zruší produkt jedné firmy, tak nesmí na základě zrušení jedné smlouvy uzavřit druhou smlouvu, protože kdyby na to firma přišla, neobdržel by provizi. Tím pádem někteří nečestní poradci radějí doporučují produkt jiné pojišťovny. Opravdu mi běhá mráz po zádech, když vidím, jak produkt, který profesionálové, odborníci v tomto oboru vyhodnotili, jako jedničku na trhu zruší a uzavřou klientovi produkt, který ja např až pátý v pořadí, když vidím, že klient příjde i o desetitisíce i daleko víc, jejich špatným doporučením...a to jen na základě nepodložených slibů. Títo pánové nebo dámy samnozřejmě šiří slovem i klamnou reklamu. A chtěla bych tady všem těmto poradcům připomenout, že obchodní zákoník stanoví jako jednu z podmínek nekalosti soutěže, že jednání nesmí být v rozporu s "dobrými mravy soutěže". Stál už se mi i takový případ, že klient mne nechtěl ani vyslechnout, takže si dovedete představit, jaké nekalé řeči někteří vedou...Rozhodla jsem se , že budu tvrdě a nekompromisně proti takovým jedincům bojovat přes AFIZ, ČAP a v krajním případě budu žádát, aby takovým poradcům byla odebrána licence u ČNB...A žádám Sdružení na obranu spotřebitelů /SOS/, aby se více zajímali, jakým způsobem jsou tyto produkty a portfolia doporučovány, podle mne se u nás dost tvrdě rozmáhají nekalé praktiky, které jsou v rozporu s dobrými mravy a nejsou v zájmu klienta...ba naopak, klient je tady zneuživán k vlastnímu prospěchu některých poradců...

Reagovat

 

+6
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 10. 2008 19:54, Jana

Tak určitě se nenudili, jsou na svůj věk dost akční :-). Ale to je jedno. Myslím si, že je to práce jako každá jiná a není možné házet všechny finanční poradce do jednoho pytle. Že není možné znát úplně všechno, to nepopírám. A taky většina firem nemá smlouvy úplně se všemi institucemi. Ale trvám si na tom, že je pro klienta lepší, pokud mu u určitého produktu předložíte ke srovnání nabídku tří - čtyř finančních ústavů, než jednu. Dále k Vaší zkušenosti. Pokud Vám někdo řekl, že je to povinné a že ho musíte přijmout, pak nechápu, že jste takového člověka přijal. Dále k rušení smluv. Nepopírám, že jsou mezi poradci takoví, kteří to dělají často a rádi. Já znám ale většinu těch, kteří to rádi nemají a dělají to jenom v případě, kdy je to opravdu nutné. Vždycky spíš hledáme cestu, jak produkt upravit, aby odpovídal buď dnešním podmínkám nebo novým potřebám klienta. Ale někdy je skutečně lepší ten nepopulární krok udělat. To se ovšem klientovi pouze doporučí i s vysvětlením, co to pro něj bude znamenat. Konečné rozhodnutí je na něm. Pokud řekne ne, respektuji to. A to samé platí o investicích. Každý klient musí vědět, že vstupuje do rizika.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dan 02. 10. 2008 23:32)

Další příspěvky v diskuzi (28 komentářů)

1. 10. 2008 16:25

Citace - PatrikChrz / 01.10.2008 16:22

Ano je to naivní si myslet, že cílem finančního poradce by mělo být poradit a ne prodat :(


Ale pane Chrzi, naivní je myslet si, že Vás pošlu ke konkurenci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PatrikChrz 01. 10. 2008 16:22)

1. 10. 2008 16:28

Citace - johnny / 01.10.2008 15:09

myslíte, že lidi, kteří nemají volný velký cash flow si budout platit zpracování fin.plánu který stojí od 12 tis.?to si budou platit jen ti, co na to mají, tedy firmy a velcí podnikatelé. A jsou rodiny které by si taky rádi nechali zpracovat fin.plán ale nemohou si to finančně dovolit. My jim ukážeme možné řešení a je na klientech zda to chtějí či ne


1. Co je to cash flow:
Cash-flow nebo peněžní toky je rozdíl mezi běžnými příjmy a běžnými výdaji podniku za určité časové období. Cash-flow si firma musí pozorně plánovat a sledovat, jinak se může dostat do vážných finančních problémů, přestože je celková bilance firmy dobrá.
Cash-flow představuje jinými slovy ukazatel charakterizující přísun prostředků z podnikových operací, který vypovídá o likviditě a finanční situaci podniku. Cash-flow je tokově orientovaná veličina.
V zásadě se cash-flow určuje
* nepřímo -> zisk + odpisy - výnosy, které nepředstavují peněžní výdaj * přímo -> výnosy, které představují peněžní příjem - účetní náklady, které představují zároveň peněžní výdaj
Věcný nedostatek cash-flow - nepostihuje plně všechny podnikové operace, které souvisí s příjmy nebo výdaji. V jednom období lze pouze změnit majetkovou strukturu (nákup materiálu apod.), která se neprojeví ve spotřebě, čili nákladech.
2. Ten, kdo neumí česky, ten umí rozhodně nejlépe poradit ohledně financí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (johnny 01. 10. 2008 15:09)

1. 10. 2008 16:39 | PatrikChrz

Na našem trhu bohužel chybí tzv. bezprovizní produkty (produkty, ke v nákladech není počítáno s provizí pro sjednatele a jsou zaměřeny na nejvýhodnější poměr užitná hodnota/cena). Kdysi měla něco takového Česká pojišťovna v podnikatelském pojištění, bohužel ze strany makléřů o to (pochopitelně) nebyl zájem. Těch 12 000 Kč zas není tolik. Při provizi 200 % z ročního pojistného u životního pojištění, zaplatí klient při pojistném 1000 Kč / měsíčně dvojnásobek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (johnny 01. 10. 2008 15:09)

1. 10. 2008 17:06

Citace - PatrikChrz / 01.10.2008 16:39

Na našem trhu bohužel chybí tzv. bezprovizní produkty (produkty, ke v nákladech není počítáno s provizí pro sjednatele a jsou zaměřeny na nejvýhodnější poměr užitná hodnota/cena). Kdysi měla něco takového Česká pojišťovna v podnikatelském pojištění, bohužel ze strany makléřů o to (pochopitelně) nebyl zájem. Těch 12 000 Kč zas není tolik. Při provizi 200 % z ročního pojistného u životního pojištění, zaplatí klient při pojistném 1000 Kč / měsíčně dvojnásobek.


A Vy snad pracujete zadarmo, bratře z města Tábor? Asi jo, jak to tak sleduju.
A teď jako vážně. Klidně bez provizí, ale ať si to lidi zaplatí. 15-20 tisíc by mohlo stačit. To se to bude radit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PatrikChrz 01. 10. 2008 16:39)

1. 10. 2008 19:58 | Jana

Bez urážky - pokud pracujete pro jednu společnost, nejste finanční poradce, ale prodejce několika naučených produktů. A jak je vidět z vašeho názoru, že lidem v důchodu se nebude dělat finanční plán, jste právě z těch, co chtějí hlavně prodat. Já jsem například nedávno měla schůzku s lidmi, čerstvými důchodci. Měli nějaké dobíhající produkty - penzijka, stavebka, životní pojistku a taky potřebovali poradit. Propočítala jsem jim, co mají začít čerpat jako první, co bude výhodnější nechat zatím běžet. Každému se dá poradit. Je pravda, že jsem z toho neměla ani korunu, ale není to vždycky o penězích. Pomohla jsem jim a už jsem od nich měla dvě skvělá doporučení - hypotéku pro syna jejich známých a komplexní poradenství pro jednu mladou rodinu. A vím, že mne budou doporučovat dál.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 01. 10. 2008 15:00)

2. 10. 2008 22:21 | Barbora

Pro laika, který nezna pozadí této profese, bude článek napsaný autorkou jistě zajímavý, ale bohužel realita je jiná. Není zárukou, že člověk který se představí jako finanční poradce a pracuje pro nějakou makléřskou firmu, klientovi opravdu nabídne ten/ty/ nejlepší produkt. Pracují v této profesi už pár let a nemám dobré zkušenosti s těmito poradci, spousta z nich má k profesionalitě daleko. Samozřejmě argument, že dělají pro více firem a tím pádem nabídnou klientovi to nejlepší z nejlepšího zní logicky a zajímavě. Dopředu se omlouvám těm vyjímkám, kteří svou profesi poradce dělají poctivě a dodržují etický kodex, ale musím popsát své zkušenosti z této profese.V dnešní době již nabízíme všichni veškeré produkty, jak z pojišťovnictví, tak produkty bankovní-stavební spoření, penzijní spoření, úvěry, hypotéky atd., takže máme co klientovi nabídnouta a zrovna tak konkurence. Ještě jsem se nesetkala, nebo jsem nezjistila, že by poradce který dělá přímo pro jednu pojišťovnu, mému klientovi, zrušil smlouvu nebo i více smluv, ale běžně se setkávám s tím, že jakmile mého klienta navštíví poradce, který dělá pro makléřskou firmu, ve většině případů zruší nebo se snaží zrušit smlouvy, které klient má uzavřene již delší dobu. Firma pro kterou pracují nás přísně vede k tomu abychom dodržovali etiku v pojišťovnictví i bankovnictví a neupřednostňovali svúj prospěch/provizi/, před prospěchem klienta. Spousta klientu se nechá lehce zmanipulovat a samozřejmě po čase zapomente podmínky produktů, které mají uzavřené. Nemám nic proti konkurenci a nevadilo by mi, kdyby přišli ke klientovi a uzavřeli by mu další smlouvu, ale opravdu mi vadí rušení starších smluv. Proč asi? Patrně je zajimavější provize ze smlouvy uzavřené na 1500kc měsíčně než z 500kc měs.Většina klientů neví, že starší smlouvy měly vysoké garantované výnosy, nevšímnou si, že poplatky za pojistné byly daleko nižší, dokonce jsem si všimla, že některé konkurenční produkty uvádějí ve smlouvě jen celkovou měsíční částku, ale již není ve smlouvě uvedený poplatek za jednotlivá připojištění, patrně abychom nemohli udělat srovnání produktu který klient měl a který mu uzavřeli jako náhradu zrušené smlouvy. Klient tím pádem neví, kolik kč platí za pojištění a koli kč si šetří. Neupozorni klienta, že v případě zrušení, bude vracet daňový odpočet. Zrovna tak klient neví, že kažý produkt je jinak finančně ohodnocen a také, že každá firma dává jinou provizi, neví, že pokud tento poradce zruší produkt jedné firmy, tak nesmí na základě zrušení jedné smlouvy uzavřit druhou smlouvu, protože kdyby na to firma přišla, neobdržel by provizi. Tím pádem někteří nečestní poradci radějí doporučují produkt jiné pojišťovny. Opravdu mi běhá mráz po zádech, když vidím, jak produkt, který profesionálové, odborníci v tomto oboru vyhodnotili, jako jedničku na trhu zruší a uzavřou klientovi produkt, který ja např až pátý v pořadí, když vidím, že klient příjde i o desetitisíce i daleko víc, jejich špatným doporučením...a to jen na základě nepodložených slibů. Títo pánové nebo dámy samnozřejmě šiří slovem i klamnou reklamu. A chtěla bych tady všem těmto poradcům připomenout, že obchodní zákoník stanoví jako jednu z podmínek nekalosti soutěže, že jednání nesmí být v rozporu s "dobrými mravy soutěže". Stál už se mi i takový případ, že klient mne nechtěl ani vyslechnout, takže si dovedete představit, jaké nekalé řeči někteří vedou...Rozhodla jsem se , že budu tvrdě a nekompromisně proti takovým jedincům bojovat přes AFIZ, ČAP a v krajním případě budu žádát, aby takovým poradcům byla odebrána licence u ČNB...A žádám Sdružení na obranu spotřebitelů /SOS/, aby se více zajímali, jakým způsobem jsou tyto produkty a portfolia doporučovány, podle mne se u nás dost tvrdě rozmáhají nekalé praktiky, které jsou v rozporu s dobrými mravy a nejsou v zájmu klienta...ba naopak, klient je tady zneuživán k vlastnímu prospěchu některých poradců...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

2. 10. 2008 23:32 | Dan

Vážená Jano, možná se ti důchodci nudili a potřebovali rozptýlit. Ze své zkušenosti vím, že jsou to jen řeči, jak nalákat klienta - "Finanční poradce". Většina z Vás zná z každě pojišťovny nebo banky jeden produkt nic víc, tak nějak, aby se vlk nažral a koza zůstalá celá. Tak aby byl klient spokojený, ale přitom aby jste měli. co nejvyšší provizi. Je rozdil mít provizi z produktu 500kc a nebo 5OOOkc. Nechci těm relativně slušným ubližovát, ale není reálné, aby jste znali veškeré produkty ze všech pojišťoven, bank, stavebních spořitelen, penzijních fondů, podílových fondů. Laici neví, že těch změn v jedné společnosti je během měsíce i 5-10, kdybychom to vynásobili počtem produktů a firem na našem trhu, tak je prostě nereálné aby jste byli v obraze. Dokonce jsem se setkal s finančním poradcem, který ani nevěděl o novince na trhu-už 6měsíců, dost podstatné, ale zato měl milión doporučení, proč bych měl zrušit stávající smlouvy, dokonce když se u mne objednával, tak řekl, že je to povinné a že ho musím přijmout. Sebevědomní měl úžasné, byl zástupce jedné makléřské firmy a samozřejmě dnes už je u konkurenční firmy a zase naoplátku tvrdí, že produkty této firmy jsou ještě lepší. Kolegovi zrušil smlouvy, které mu před rokem uzavřel, samozřejmě v zájmu klienta. Mám přehled a tady těma řečma, že když děláte pro více firm jste odborník, je nesmysl. Spíš bych řekl, ze zkušenosti, kdo dělá více prací/pro více firem/, tak nedělá ani jednu pořádně. Je lépe dělát jednu věc pořádně, než dělát více věcí a žádná nestojí zanic. Bohužel spousta lidi vám uvěří... mimochodem udělát si analýzu a naplánovát si kdy chci kupovat byt, kdy auto, kdy se chci ženit, kolik si mám našetřit na penzi, kolik na studie dětem atd, , dokáži i sám... otázka zní , kde na to lidé mají brát, když 1/3 obyvatel žije od výplaty k výplatě. Co kdybyjste těm lidém. asi 1-2miliónum, poradila, kde vydělat peníze. Jen neříkejte, že u vás, byla by jste bez práce.. A také by jste mi mohla říct, proč všichni říkáte, že ten vaš produkt, co nabízíte je nejlepší a nebo proč zákonitě nikdo nemá ten správný produkt a musíte mu udělát lepší....Mimochodem porušili jste většinu starších garantovaných smluv a naslibovali klientům milióny z podílových fondů a teď všichni vidíme. co se děke a kdo ví, kdy a jak to dopadne. To ví snad jen Pán Bůh...neříkejte, že vy ANO
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jana 01. 10. 2008 19:58)

4. 10. 2008 19:54 | Jana

Tak určitě se nenudili, jsou na svůj věk dost akční :-). Ale to je jedno. Myslím si, že je to práce jako každá jiná a není možné házet všechny finanční poradce do jednoho pytle. Že není možné znát úplně všechno, to nepopírám. A taky většina firem nemá smlouvy úplně se všemi institucemi. Ale trvám si na tom, že je pro klienta lepší, pokud mu u určitého produktu předložíte ke srovnání nabídku tří - čtyř finančních ústavů, než jednu. Dále k Vaší zkušenosti. Pokud Vám někdo řekl, že je to povinné a že ho musíte přijmout, pak nechápu, že jste takového člověka přijal. Dále k rušení smluv. Nepopírám, že jsou mezi poradci takoví, kteří to dělají často a rádi. Já znám ale většinu těch, kteří to rádi nemají a dělají to jenom v případě, kdy je to opravdu nutné. Vždycky spíš hledáme cestu, jak produkt upravit, aby odpovídal buď dnešním podmínkám nebo novým potřebám klienta. Ale někdy je skutečně lepší ten nepopulární krok udělat. To se ovšem klientovi pouze doporučí i s vysvětlením, co to pro něj bude znamenat. Konečné rozhodnutí je na něm. Pokud řekne ne, respektuji to. A to samé platí o investicích. Každý klient musí vědět, že vstupuje do rizika.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dan 02. 10. 2008 23:32)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Milan Teplý

podnikatel, Madeta

Luděk Sekyra

podnikatel, Sekyra Group

Milan Teplý
ÚSPĚŠNOST
34,62 %

z 78 duelů
×
Luděk Sekyra
ÚSPĚŠNOST
45,54 %

z 112 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Oligopson, Kartel, Plán zaměstnaneckého držení akcií, miroslav kalousek, pavel kohout, euro, podnikání, petr mach, konspirační teorie, 117/1995 Sb., floatingové hypotéky, elektrotechnika, Oprah Winfrey, řešení, vytápění, spořicí účet hit, CCB, Tomáš Ervín Dobrovský

6U35512, 1T63031, 2SU1819, 3AI5835, 3AI5835

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK