Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Naspořit v průběhu příštích 15 let na vysokoškolská studia dnešního tříletého potomka znamená měsíčně odkládat do fondů 1400 korun, na spořicí účty 1800 korun. Při tříprocentní inflaci pětileté studium za 15 let zdraží z 250 tisíc na zhruba 392 tisíc korun.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 9. 2008 19:54, Raději nejmenovat, uvidíte proč

Dcera si přivydělávala už od 13 let, prodávala u Vietnamců textil a botky. Za odpoledne měla tak 100,- Kč čistá ruka, za SO-NE tak 300-400/den, podle toho, kolik se prodalo. Já byly matka-samoživitelka, která nedostávala od otce dítka ždné výživné, takže v našem právním Banánistánu by dítko mohlo jít tak maximálně v 15. letech rovnou do pracovního procesu, můj plat na víc nebyl. o jsem ale nechtěla, dítko mělo na víc a já mu chtěla dopřát vzdělání. Všechny výdaje jsem osekala a snažila se dítko uživit na SŠ a následně u vytvořit podmínky pro studium VŠ. Na VŠ si přivydělávala taky. Ač se to někomu nemusí líbit, tak práci za rozumný peníz nesehnala, takže začínala netová erosenka. V té době měla tak 30.000,- čistého za měsíc a vyplatlo se jí kupovat si zápsy z přednášek od spolužačky, aby tam nemusela chodit každý den. Pro puritány podotknu, že na netu je o vcelku bezpečný sex,protože dívka neotěhotní a nenakazí se AIDSem, protože chlap na druhé straně potřebuje tak maximálně hadr, aby si utřel monitor. Navíc tam chodili hoši +- 30-35, co byli v práci od nevidím do nevidím, co nepotřebovali ženskou ani tak na sex jako spíš na pokec. Takže se v té době slušně naučila anglicky, protože i hoši na druhé straně chápali, že dívka musí být z něčeho živa, takže jim (tedy mé dceři i jejím kolegyním, které znala) nechávali vydělat na tzv. privátu (to je, když se erosenka ukazuje jen pro jednoho platícího zájemce). Pro českou dívku slušný výdělek, pro Angličana nebo Američana pakatel. Mému dítku takovýto známý - rodilý Angličan - dokonce opravoval písemné anglické práce do školy, takže to nebylo jen o sexu, bavili se třeba o Shaespearovi a podobných věcech, někdy jsem doslova zírala. Ještě nemá dostudováno, při studiu pracuje (asi bude dostudovávat dálkově), ale já na to z mého platu nemám ani omylem. Naštěstí zná velmi dobře 3 jazyky, z jednoho má i státnice, čtvrtý se učí, takže jí v práci pomáhá právě znalost jazyků. Její měsíční výdělky jsou cca 25.000 brutto. Kdyby si nepřivydělávala, nevystuduje. Je to blbé, ale je to bohužel.

Reagovat

 

+13
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 9. 2008 12:16

Citace - Chains / 05.09.2008 10:02

"Zhodnocovat v pojistovnach" ??? Myslel jsem, ze slovo pojistovna vyjadruje ustav, kde se moho pojistit vuci nejakemu riziku. Ja osobne bych rozhodne investovat pres pojistovnu nesel.



Pavlovi prostě nějaký pojišťovák (tzv. finanční poradce) prodal podílové fondy.

V přehledu není stavební spoření. Proč?

Reagovat

 

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Chains 05. 09. 2008 10:02)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

5. 9. 2008 6:59 | Lucka

Tak tohle mě přiznám se docela překvapilo. Je to obrovská suma.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 9. 2008 7:59 | Bohuš

Dcera právě nastoupina na VŠ do Prahy. Ubytování 4 tis.Kč, týdenní cesty domů 900 Kč měsíčně, takže uvažované náklady si můžeme klidně vynásobit dvěma!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lucka 05. 09. 2008 06:59)

5. 9. 2008 8:28 | pracujici student

berete v potaz treba to, ze kazdy student si muze privydelat na brigadach? Ze rodice to nemusi stat vubec nic? Studuji & pracuji, mam nadprumerny plat, coz je "kompenzovano" trochu delsi dobou studia - proste nestiham :D, nicmene na rodicich jsem nezavisly. Nicmene, prvni rocnik muze podpora od rodicu velmi pomoct, o tom zadna
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

5. 9. 2008 9:48 | Pavel

Pro konzervativní jedince tento článek má smysl, protože ne každý se dobře orientuje ve světě financí a kapitálových nástrojů. Já mám například ověřené, že je dobré svůj pracně získaný kapitál uložit do některých z pojišťoven, které dokáží zhodnocovat i vysoko nad 10% a vložená částka je relativně v bezpečí. Však ze všeho nejlepší je, vzít vše do vlastních rukou a zúčastnit se finančních spekulací na burzách sám. Zde je potenciál zhodnocení účtů řádově o stovky procent.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

5. 9. 2008 10:02 | Chains

"Zhodnocovat v pojistovnach" ??? Myslel jsem, ze slovo pojistovna vyjadruje ustav, kde se moho pojistit vuci nejakemu riziku. Ja osobne bych rozhodne investovat pres pojistovnu nesel.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 05. 09. 2008 09:48)

5. 9. 2008 12:14

Citace - pracujici student / 05.09.2008 08:28

berete v potaz treba to, ze kazdy student si muze privydelat na brigadach? Ze rodice to nemusi stat vubec nic? Studuji & pracuji, mam nadprumerny plat, coz je "kompenzovano" trochu delsi dobou studia - proste nestiham :D, nicmene na rodicich jsem nezavisly. Nicmene, prvni rocnik muze podpora od rodicu velmi pomoct, o tom zadna


No jo, frajírku, běž studovat přírodovědný nebo technický obor a sklapne ti. Nebudeš mít totiž čas na horentní přivýdělek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pracujici student 05. 09. 2008 08:28)

5. 9. 2008 12:15 | bbb

Dnešní jeden ročník vysokoškolského studia "stojí" dítě na všech možných nákladech minimálně něco mezi 80.- 100.000 Kč, pokud nechce mít finanční problémy. Tj. za pět let nikoliv 250.000, ale minimálně 400.000 - 500.000 Kč. To vše sečteno a podtrženo ze zkušeností se studiem syna na VŠ. A to měl celkem jednoduchý obor, který nevyžaduje speciální studijní pomůcky či kurzy. Takže pořád platí: "Kdo je připraven, není překvapen".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lucka 05. 09. 2008 06:59)

5. 9. 2008 12:16

Citace - Chains / 05.09.2008 10:02

"Zhodnocovat v pojistovnach" ??? Myslel jsem, ze slovo pojistovna vyjadruje ustav, kde se moho pojistit vuci nejakemu riziku. Ja osobne bych rozhodne investovat pres pojistovnu nesel.


Pavlovi prostě nějaký pojišťovák (tzv. finanční poradce) prodal podílové fondy.
V přehledu není stavební spoření. Proč?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Chains 05. 09. 2008 10:02)

5. 9. 2008 13:05 | Houpací kůň

Ti si děláš legraci? Zhodnocení v pojišťovně vysoko nad 10%? A čím jako....
A celkem by mě zajímalo, jak si představuješ, že by každý student měl jít na burzu a tam investovat.... Potenciál zhodnocení až o stovky procent? Jsi asi celkem dobrý obchodník vidˇ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 05. 09. 2008 09:48)

5. 9. 2008 13:08 | Honza

Já teda nevím, ale průměrné kolejné je 70 kč za den, takže *30= 2100 Kč

Navíc jezdit každý týden domů je dost hloupé, když to stojí 900Kč. Drtivá většina lidí jezdí tak 1-2krát měsíčně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bohuš 05. 09. 2008 07:59)

5. 9. 2008 15:32 | Nox

A berete taky v potaz to, ze kazdy se nenarodil jako Einstein a potrebuje se doopravdy ucit? Kazdy neni takovy genius, aby zvladal se uzivit a jeste u toho studovat. Lidi, kteri to dokazi je odhadem nekolik malo % z tech kteri jinak dokazi skolu udelat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (pracujici student 05. 09. 2008 08:28)

5. 9. 2008 17:20 | Pavla

Dcera letos v červnu úspěšně ukončila VŠ, takže mohu potvrdit, že jeden rok studia opravdu přišel na Kč 100.000,-- Levněji to snad vyšlo těm rodičům, jejichž děti - studenti bydlí každý den doma.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (bbb 05. 09. 2008 12:15)

6. 9. 2008 10:44 | jm09

Tak s timhle rozhodne nesouhlasim! Podotykam, ze jsem temer na konci studia CVUT Chce-li student pracovat tak do takoveho 2-3 rocniku vetsinou neseze nic moc jineho nez beznou nekvalifikovanou brigadu a mnoho lidi si takto na zivot nevydelava. Od 3-4 rocniku se da v pohode pracovat v oboru a vetsina lidi to dela financuje tak studium. A zit za 5000,- se da, ale dre to...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 05. 09. 2008 12:14)

6. 9. 2008 19:54 | Raději nejmenovat, uvidíte proč

Dcera si přivydělávala už od 13 let, prodávala u Vietnamců textil a botky. Za odpoledne měla tak 100,- Kč čistá ruka, za SO-NE tak 300-400/den, podle toho, kolik se prodalo. Já byly matka-samoživitelka, která nedostávala od otce dítka ždné výživné, takže v našem právním Banánistánu by dítko mohlo jít tak maximálně v 15. letech rovnou do pracovního procesu, můj plat na víc nebyl. o jsem ale nechtěla, dítko mělo na víc a já mu chtěla dopřát vzdělání. Všechny výdaje jsem osekala a snažila se dítko uživit na SŠ a následně u vytvořit podmínky pro studium VŠ. Na VŠ si přivydělávala taky. Ač se to někomu nemusí líbit, tak práci za rozumný peníz nesehnala, takže začínala netová erosenka. V té době měla tak 30.000,- čistého za měsíc a vyplatlo se jí kupovat si zápsy z přednášek od spolužačky, aby tam nemusela chodit každý den. Pro puritány podotknu, že na netu je o vcelku bezpečný sex,protože dívka neotěhotní a nenakazí se AIDSem, protože chlap na druhé straně potřebuje tak maximálně hadr, aby si utřel monitor. Navíc tam chodili hoši +- 30-35, co byli v práci od nevidím do nevidím, co nepotřebovali ženskou ani tak na sex jako spíš na pokec. Takže se v té době slušně naučila anglicky, protože i hoši na druhé straně chápali, že dívka musí být z něčeho živa, takže jim (tedy mé dceři i jejím kolegyním, které znala) nechávali vydělat na tzv. privátu (to je, když se erosenka ukazuje jen pro jednoho platícího zájemce). Pro českou dívku slušný výdělek, pro Angličana nebo Američana pakatel. Mému dítku takovýto známý - rodilý Angličan - dokonce opravoval písemné anglické práce do školy, takže to nebylo jen o sexu, bavili se třeba o Shaespearovi a podobných věcech, někdy jsem doslova zírala. Ještě nemá dostudováno, při studiu pracuje (asi bude dostudovávat dálkově), ale já na to z mého platu nemám ani omylem. Naštěstí zná velmi dobře 3 jazyky, z jednoho má i státnice, čtvrtý se učí, takže jí v práci pomáhá právě znalost jazyků. Její měsíční výdělky jsou cca 25.000 brutto. Kdyby si nepřivydělávala, nevystuduje. Je to blbé, ale je to bohužel.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

4. 10. 2008 19:43 | Petr

tak je dejte k vojákům a mají 10 mesíčně a budou se snažit:-) budou sice muset nosit špenát...ale i po absolvování se na to dá vykašlat...polivinu peněz vrátit (což je vhodné samozřejmě během studia odkládat na spoření ) a nakonec to vyjde max 2 litry mesíčně :-):-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

1. 12. 2008 20:55 | Jarka

Tak v tomto je Švédsko stále ještě nejlepší. Stát poskytuje každému na studium finanční příspěvek, který jim zajišťuje možnost studovat. Po dostudování a nastoupení do práce, se příspěvek do určité výše vrací ve splátkách podle výdělku. Doufám, že něco podobného bude v budoucnu i u nás. Jinak v případě, že se bude prodlužovat produktivní věk do 65. Nebude existovat jiná možnost pro mladé než studovat co nejdéle.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

28. 7. 2010 9:05 | Ing.Bohuslav Běloubek

Vy joudové třikrát jsem opsal rodné číslo z OP třikrát mi to řeklo,že mám chybně r.č.Tak mi vlezte na hrb. Máte smůlu , moje prachy k dispozici nedostanete.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

3. 9. 2010 10:01 | Dobromil Mošnář

Jouda je inženýr, co se v diskuzích inženýrem nazývá. Jouda také vnucuje internetu své rodné číslo. Nu a v neposlední řadě jouda neví nic o tom, že celá cifra rodného čísla je dělitená jedenácti a pokud to tak chybou matriky nebo jiné administrativy nebo vlastním okem z kašparovy krávy není, neuspěje v digitálním věku dřív, než chybu nenapraví.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ing.Bohuslav Běloubek 28. 07. 2010 09:05)

23. 11. 2012 21:54 | marek Slaměník

v dnešní době nejistoty investovat do podílových fodnů a riskovat 30% i více pokles hodnoty investice se nevyplatí. Vhodný spořící účet přes 2% bez vázání výpovědi je dobrou alternativou na šetření do blízké budoucnosti. Penzijní připojištění je věc nejistá viz Maďarsko a sám nedoporučuji více jak 1500,- měsíčně, nebýt státní podpory je to extrémně nevýhodný produkt s výnosem okolo 1% max /dlouhodobě/. Sám 1-2x ročně kupuji cihličku zlata nebo zlatou minci o váze okolo 1u, průměrné zhodnocení investice do zlata /ne do fondů a pod/ mám jej doma v sejfu je cca 7-8% od roku 2000 / závisí na ceně komodity a vývoji kurzu USD. Dá se koupit v Německé bance, nebo přes certifikované prodejce u nás poplatek dle výše investice od 2,5-5%, lze je zpětně odprodat nutno mít kupní smlouvu a certifikáty, hlavně válečné konflikty likvidují cenu peněz a akcií, ale zlato si svou cenu udržuje i v historii viz stav po 2.svět.válce a během ní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Ulich

bývalý fotbalista a podnikatel

Pavel Turek

manažer a podnikatel

Ivo Ulich
ÚSPĚŠNOST
48,00 %

z 25 duelů
×
Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
90,24 %

z 41 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Teorie výnosových křivek, Bezriziková aktiva, Amortizace, matteo renzi, petr mach, petr fiala, zbyněk stanjura, euro, šifrovaná komunikace, oznamovací povinnost, bezpečnostní testy, ABB, safe heaven, Český inkasní kapitál, Markéta Novotná, nevyžádané telefonáty, uzavření hypotéky, měnová unie

R3500000, 4E15503, 2ST4090, 4U00359, 1AZ8858

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK