Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna změnilo? Na co máte nárok? Odpovědi přinášíme ve spolupráci s právní poradnou dTestu.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 3. 2014 11:45, Dan

V kosmickém věku se nosí boty bez tkaniček.

Reagovat

 

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JoP 13. 03. 2014 09:28)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

23. 3. 2014 20:19, Matej

zdravim, chtěl jsem se zeptat. Kupoval jsem si projektor a prodejce uváděl že má hdmi port. Teď po čase jsem zjistil, že hdmi nemá. Jedná se o zánovní zboží se zárukou 21 měsíců, lhůta na vrácení byla 14 dní. Mám nárok na reklamaci? Když zákoník říká, že "Věc nesmí být při převzetí kupujícím vadná a má mít vlastnosti, jaké si strany mezi sebou ujednaly.." děkuji za odpověď

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dan 13. 03. 2014 11:45)

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

13. 3. 2014 9:28 | JoP

Nevíte někdo, jak dlouho mají vydržet bez přervání tkaničky do bot? Lze je reklamovat do dvou let od nákupu? V tomhle "kosmickém věku" mně nevydrží déle než 5 měsíců.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

13. 3. 2014 10:46 | riczie

Doporucuji misto tkanicek pouzivat padakovou snuru, ta uz neco vydrzi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JoP 13. 03. 2014 09:28)

13. 3. 2014 11:45 | Dan

V kosmickém věku se nosí boty bez tkaniček.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JoP 13. 03. 2014 09:28)

13. 3. 2014 14:20 | Jiří Lojda

K tématu doporučuji zájemcům navíc článek: BALABÁNOVÁ, K. Nový Občanský zákoník a dvouletá záruka na spotřební zboží. Obchodní právo 5/2013, s. 171 a násl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

19. 3. 2014 15:10 | Jan

Pořád tomu moc nerozumím jak to je když jsem živnostníka chci koupit například notebook na svoje IČ, abych si mohl uplatnit jako plátce odpočet DPH.
Když jsem se internetového prodejce ptal na dobu záruky, tak mi napsal, že na IČ je to "bohužel pouze jeden rok namísto dvou".

Proč se to liší?
Díky za objasnění.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

19. 3. 2014 20:45

Vysvětlím. Řekněte mu, že na něj bodáte a nakoupíte jinde, kde vám dají záruku aspoň dva roky. A je to.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan 19. 03. 2014 15:10)

23. 3. 2014 20:19 | Matej

zdravim, chtěl jsem se zeptat. Kupoval jsem si projektor a prodejce uváděl že má hdmi port. Teď po čase jsem zjistil, že hdmi nemá. Jedná se o zánovní zboží se zárukou 21 měsíců, lhůta na vrácení byla 14 dní. Mám nárok na reklamaci? Když zákoník říká, že "Věc nesmí být při převzetí kupujícím vadná a má mít vlastnosti, jaké si strany mezi sebou ujednaly.." děkuji za odpověď
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Dan 13. 03. 2014 11:45)

24. 6. 2014 11:28 | Jarda

Protože spotřebitel je chráněn zákonem na ochranu spotřebitele, kdežto podnikatel sjednává záruku jen smluvně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan 19. 03. 2014 15:10)

6. 8. 2014 0:36 | kiki

Koupila jsem odstavnovac, pres sito prochazi nekdy velke kusy ovoce, ktere nejsou odstavneny a taky zacal zapachat po spalenem plastu..mam narok na vraceni penez? Mam ho asi cca 3 tydny.. :( a pochybuji, ze dalsi kusy budou lepe na tom. Diky za radu
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

22. 10. 2014 14:58 | st

Na e-shopu nabízejí zboží s půlroční zarukou a na můj dotaz proč není alespoň roční ze by to zak podle NOZ melo byt mi bylo řečeno, ze mohou nabízet i půlroční a ze pokud neznám cele znění ale jen par "vynatku" ze nemá ani cenu se se mnou bavit. Musím říct, ze. O zboží sem mela skutečný zájem ale po urazkach od prodejce, ze jen typu a neochotě mi vysvětlit proč mohou mít záruku jen půlroční jsem zájem ztratila. Mužů vědět jestli maji pravdu a proc?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

29. 10. 2014 20:10 | lolololo

tak logicky bych v takovém eshopu nenakupoval. Neřekl bych, že se vyplatí šetřit za každou cenu...

pokud se jedná o bazarové zboží(třeba fiktivně bazarové), tak záruka půl roku být může...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (st 22. 10. 2014 14:58)

29. 10. 2014 20:11 | lolololo

tak logicky bych v takovém eshopu nenakupoval. Neřekl bych, že se vyplatí šetřit za každou cenu...

pokud se jedná o bazarové zboží(třeba fiktivně bazarové), tak záruka půl roku být může...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (st 22. 10. 2014 14:58)

6. 11. 2014 10:29 | kamila

Zdravím, nevíte, jak je to s lhůtou posuzování reklamace na výrobek koupený před méně než 6 měsíci? Např. na kožených botách se krátce po koupi začalo párat prošívání. Podle OZ by to mělo být automaticky považováno za výrobní chybu, pokud výrobce neprokáže opak (což nemá jak prokázat). Platí pro tento případ 30denní lhůta na vyřízení reklamace, nebo ji mám právo vyžadovat hned (pokud preferuji výměnu za nový kus, a ne opravu)? Děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

11. 11. 2014 21:41 | Radek

Dobrý den, u jednoho z velkých obchodních řetězců s elektronikou jsem si zakoupil mobilní telefon Sony za 15000,- Kč. K telefonu jsem si také zakoupil připojištění na které se vztahuje např. pád telefonu na zem, což se také stalo a rozbil se displej. Uplatnil jsem tedy připojištění proti pádu kde není standardní lhůta na opravu 30 dní, ale až 90 dní. Telefon jsem dostal z opravny zhruba po 40-ti dnech a byl opravený. Podotýkám, že telefon je také voděodolný a po výměně displeje a při prvním kontaktu s vodou telefon už voděodolný není. Předal jsem tedy telefon zpět na prodejnu a telefon byl opět zaslán na firmu, který daný telefon opravovala , neboť v rámci první opravy byla vyměněna také voděodolná sada. Jaká je lhůta na odstranění této vady, která evidentně vznikla při opravě? V podmínkách mají opět 90 dní. Já chápu, že když mi telefon upadne a rozbije se, musím si počkat i na základě toho, že došlo k mému pochybení, ale když dojde k pochybení na straně firmy, která mobilní telefon opravovala musím čekat déle než 30 dní, které jsou ze zákona? Předem děkuji za odpověď.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

19. 12. 2014 15:40 | Pavel

V září 2014 jsem koupil od firmy Penta saterlitní přijíémač Zircon ihd. V parametrech má uvedenou bez omezení funkci HbbTV, jde o internetovou funkci sledování pořadů zpětně. O hodinu i o roky. Nabízí ČTV i většina zahraničních. Je pro mě nejpodstatnější z celého přístroje. Mám nárok na vrácení peněz, když po každém takovém sledování musím vypínat přístroj vypínačem či ze zásuvky? Už jsem ho třikrát posílal, jednou byl rozbitý úplně, podruhé byl omylem technika neopravený. Potřetí mi ho posílají zpět, přestože jsem předtím žádal vrácení peněz, když nebude plně funkční HbbTV. Je vypínání přístroje po každém přepnutí na HbbTv standartní?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

28. 12. 2014 17:35 | havlas

Dobrý den, potřeboval bych poradit. Reklamoval jsem dvakrát svůj telefon se stejnou závadou (reprák). Napodruhé mi vyměnili mobil za nový.
Když nyní se potřetí objeví stejná závada i u nového zboží, mám právo na odstoupení od smlouvy?
Nebo se při výměně za nový musí znovu nashromáždit 3 závady?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

27. 2. 2015 23:56 | Jirka

Pozor! Nový občanský zákoník přináší v roce 2015 změny! Viz článek z Eura: http://euro.e15.cz/profit/zaruka-v-novem-na-co-ma-zakaznik-pravo-1163552
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

7. 12. 2015 17:10 | eva

Dnes jsem odvezla k reklamaci televizi která je do dubna 2016 v záruce.Opravená by měla být do měsíce(jde zvuk ale obraz ne)Bude se nějaká záruka vztahovat na novou součástku? Nebo je lepší opravdu vrátit peníze a koupit novou? Děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

27. 5. 2016 21:57 | Petr

Dobrý den,koupil jsem si před cca rokem a pul novou zviž do autoservisu na zvedání automobilů přes internet zaslanou přepravní společností, teď jse mi rozbila a při reklamaci mi prodejce napsal email, že na toto zboží se nevztahuje občanský zákoník, ale obchodní zákoník a tudíž záruka na danou věc je pouze 6 měsíců,což mi přijde divné,otázka zní jestli má prodejce pravdu,nebo mě tahá za nos a vyhybá se povinostem??
děkuji za odpověď
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 6. 2016 3:30 | Pepa

Obchodní zákoník už neexistuje. Ale jako autoservis nejste spotřebitel, takže se na vás nevztahuje zákon na ochranu spotřebitele.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 27. 05. 2016 21:57)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Reklamace sedací soupravy
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu. V prosinci 2013 jsme si koupili sedací soupravu - z eko kůže, syntetické kůže za 24 tis. Kč. Pro nás za dost peněz, ale do nového domu jsme si chtěli dopřát... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Luděk Sekyra

podnikatel, Sekyra Group

František Piškanin

podnikatel, Hopi

Luděk Sekyra
ÚSPĚŠNOST
33,93 %

z 56 duelů
×
František Piškanin
ÚSPĚŠNOST
46,48 %

z 71 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Standardní množství, Úvěrový limit, Alikvotní úrokový výnos, životní styl, platební karty, česká národní banka, devizy, koruna, Výnosy z dluhopisů, rozpočtový výbor, středoevropská burza, Bear Stearn, bhe energy, vědomostní, soutisková značka, Radek Urban, Vklad s výpovědní lhůtou, škody na zdraví

2SD7118, 2E21146, 2SD7118, 2E21146, 1A10000

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK