Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Když se řekne | 16. 11. 2011 | 16 komentářů
Na Peníze.cz jsme o už psali o churningu. Tedy praxi, kdy makléř s vašimi investicemi pracuje nad míru: koupí, prodá, koupí, prodá – až celou investici rozpustí v poplatcích za každou koupi a prodej, za koupi a za prodej. Makléř má z poplatků provizi a vy – vy máte vztek.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 11. 2011 13:36, Pavel

No, i provize ze zisku může být zlatým dolem pro makléře a konečnou pro investora. Pokud bude makléř placený provizí ze zisku (a nebude se podílet na ztrátě, na což nepřistoupí žádný), tak prostě bude investovat do nejrizikovějších (a tedy nejvýnosnějších) aktiv. Ze zisku má podíl, a ztráta mu nevadí, že.

Reagovat

 

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vrták 16. 11. 2011 08:32)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

16. 11. 2011 8:32, Vrták

Desatero je krásné ale hlavní průšvih je, že jsou makléři a IZ placený z poplatků za nákup a prodej. Dejte si podmínku důrazná diverzifikace, žádné nákupy na páku-margin a jejich odměna bude jen podíl ze zisku a ne z objemu proinvestovaných peněz. Jsem přesvědčen, že skoro všichni buď hned odpadnou, nebo budou tvrdit, že takto to nejde případně se budou snažit poplatky skrýt do obchodů. Pokud budete hledat určitě najdete i takového co na toto přistoupí a bude hrát fér hru.

Reagovat

 

-16
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

16. 11. 2011 8:32 | Vrták

Desatero je krásné ale hlavní průšvih je, že jsou makléři a IZ placený z poplatků za nákup a prodej. Dejte si podmínku důrazná diverzifikace, žádné nákupy na páku-margin a jejich odměna bude jen podíl ze zisku a ne z objemu proinvestovaných peněz. Jsem přesvědčen, že skoro všichni buď hned odpadnou, nebo budou tvrdit, že takto to nejde případně se budou snažit poplatky skrýt do obchodů. Pokud budete hledat určitě najdete i takového co na toto přistoupí a bude hrát fér hru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-16
Líbí
Nelíbí

16. 11. 2011 9:16 | Jeicop

Naprosto s Vámi souhlasím, Mám volné finanční prostředky, a tak jsem se rozhodl část z nich svěřit do rukou ověřenému IM. Samozřejmě jsem se s ním dohodl na provizích ze zisku. Jiná alternativa mi ani nepřišla do hlavy. =) Ihned asi 85% mnou oslovených firem odpadlo. Je to skvěle nastavený filtr, který mi nabídl pouze kvalitní a zkušené IM s několikaletými výsledky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vrták 16. 11. 2011 08:32)

16. 11. 2011 10:01 | Michal Kára

I provize ze zisku má svoje úskalí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jeicop 16. 11. 2011 09:16)

16. 11. 2011 13:36 | Pavel

No, i provize ze zisku může být zlatým dolem pro makléře a konečnou pro investora. Pokud bude makléř placený provizí ze zisku (a nebude se podílet na ztrátě, na což nepřistoupí žádný), tak prostě bude investovat do nejrizikovějších (a tedy nejvýnosnějších) aktiv. Ze zisku má podíl, a ztráta mu nevadí, že.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vrták 16. 11. 2011 08:32)

16. 11. 2011 16:07 | Jeicop

Budete se divit, ale přistoupí. Mluvím tady i nejserioznějších makléřích, které mi doporučli moji dobří přátelé z vyšších vrstech. Tato firma spravuje takové aktiva od klientů a má tak kvalitní a vzdělané lidi (nemluvím tu o 22ti-letých IM na ŽV kteří si tak přivydělávají na studium), kteří vykazují desítky procent čistého zhodnocení za rok. V případě, že mají v sebesama absolutní důvěru, tak přistoupí - nejlepší důkaz profesionality a pravdy v trhu. Ale souhlasím, že je jich na finančním trhu řekněme 2% a jsou nedostupní "běžným" střadatelům (ani ne po fiannční stránce, ale prostě je to jako najít zlatý důl...kolika lidem o něm řeknete?) Přeji hezký víkend
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 16. 11. 2011 13:36)

17. 11. 2011 10:16 | Vodník Česílko

V tom desateru podle mě chybí ta nejdůležitější zásada. NIKDY bych totiž neinvestoval VŠECHNY své volné peníze (a ani jejich větší část). Pokud by se mi stalo, že bych měl to štěstí, že bych měl volného půl milionu, tak bych z něj určitě do akcií nedal víc než nějakých 30 procent - zbytek bych si nechal na spořicím účtu v bance. Každý, kdo trochu sleduje dění na trzích v poslední době musí uznat, že jediná jistota je ta, že není jistého vůbec nic... I v případě, že se vám podaří najít férového makléře, který bude investovat podle svého nejlepšího rozumu, při tom, co se dnes na trzích děje to vůbec ještě nezaručuje, že vám ty peníze opravdu zhodnotí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

17. 11. 2011 12:58 | Petr

Vykazovat desítky procent čistého zhodnocení za rok je dlouhodobě prakticky nemožné (zvláště v posledních letech). A pokud by někdo takhle úspěšnou strategii měl, tak nemá důvod, proč by měl obchodovat cizí peníze (ve smyslu dělení se o zisk, ne ve smyslu marginu).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jeicop 16. 11. 2011 16:07)

17. 11. 2011 15:39 | Pavel

Pokud mým jediným finančním majetkem bude půl milionu tak nedám do akciových podílových fondů ani korunu. Maximálně bych mohl uvažovat o přímém nákupu akcií. 0,5 mil. jsou směšně malé peníze na takový druh investice.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vodník Česílko 17. 11. 2011 10:16)

17. 11. 2011 18:50 | chk

neverim ti ani slovo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jeicop 16. 11. 2011 16:07)

18. 11. 2011 14:12 | Skrblík

Hodně lidí bohužel špatně chápe roli makléře vůči drobnému investorovi. Makléř je pouhý prostředník, který vykonává, co Vy si přejete. Nic víc, veškerá rozhodnutí musí být pouze od Vás (a měli byste vědět, proč je činíte). Maximálně Vás může upozornit, když si myslí, že Vaše rozhodnutí jsou nesprávná, ale nic víc. Rozhodovat musíte Vy. Necítíte-li se na to, zvolte akciový fond, nebo ještě lépe, zůstaňte u bankovních produktů jako jsou spořící účty nebo termínované vklady. Alespoň (tolik) neproděláte.
Ti, kdo svěří makléři (kterému 100% nevěří, a kdo ho umí najít?) peníze s pokynem "zhodnoťte mi je co nejlépe", činí finanční kamikaze a skoro si zaslouží o ty peníze přijít.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

18. 11. 2011 23:22 | Petr

Také nemám moc rád akciové podílové fondy. S objemy to je ale naopak než píšete. Půl mil. je pro investici do fondů docela slušný peníz. Na vytvoření diverzifikovaného akciového portfolia to ale nestačí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 17. 11. 2011 15:39)

19. 11. 2011 0:06 | Petr

Ono se to dá, svěřit někomu peníze, aby je zhodnotil co nejlépe. Také se to dělá, i když ne s půl milionem. Jenže to musí mít určitá pravidla. Přinejmenším smluvně stanovené maximální riziko, které nesmí portfolio manager překročit. Také se dohodnou povolené třídy investic, měny ve kterých je možné investovat, případně se stanoví benchmarky. Dále se musí vyplnit tzv. investiční dotazník, který má právě sloužit ke stanovení max. možného rizika konkrétního investora. Pokud vás někdo skutečně brutálně oškube, můžete si stěžovat u ČNB. Ta to vždy řeší, je ale schopná kontrolovat většinou jen formální pochybení při správě portfolií. Na pochopení podstaty složitějších věcí kontroloři nemají chuť ani kvalifikaci. Výsledky profesionálních správců portfolií ale, nehledě na rizika spojená s tím, že své prostředky svěříte cizímu člověku, bývají převážně lepší, než když se amatér snaží obchodovat sám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Skrblík 18. 11. 2011 14:12)

19. 11. 2011 9:37 | Skrblík

Ano, vím, že se to dá a že to nemusí vždy skončit katastrofou. Dokonce bych asi i věděl, na koho se obrátit. Ale radějí mám věci pod kontrolou, pokud to jen trochu jde. Avšak i amatér má šanci, musí jen některé věci chápat. Např: Jakýkoliv obchod je pro něj bezprostředně ztrátový (kvůli poplatkům) -> obchodovat co nejměně (to je v rozporu se zájmy makléře!). Proto má smysl jen dlouhodobá investice (min. 1/2 roku, ale raději mnohem více). Diverzifikace sice snižuje riziko, ale zvyšuje náklady. Pokud investuje s dlouhodobou vizí a co nejméně aktivně, má v průměru šaňci, že dopadne víceméně průměrně (= lépe než s profesionály, neboť se s nimi nemusí dělit o zisk, či jim platit za správu portfolia). A to nejdůležitější: Hlavně musí počítat s tím, že může přijít o celou investici (resp. že mu zůstane jen zlomek hodnoty). Ani diverzifikace ho nezachrání - podívejte se např. na kurz hodně diverzifikovaného fondu fondů Global Stocks FF od Investiční společnosti České spořitelny - za 10 let 1/3 hodnoty!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 19. 11. 2011 00:06)

9. 3. 2012 22:28 | Fun

Máš pravdu, já se svěřil "borcům" z firmy Coloseum a průšvih: z investovaného milionu mám po 3 letech polovinu. Jsou to absolutní amatéři, kteří majím plnou pusu řečí, ale umíá vaše peníze jen znehodnotui. Varuji všechny: pozor na Colosseum a jejich lidi - vyhněte se jim obloukem!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

11. 4. 2012 7:41 | StanRam

Peníze k makléřům NIKDY, okradou Vás a když si budete stěžovat, tak Vám ještě budou tvrdit, že si za vše můžete sami. Podívejte se na přiložené video. Přesně ukazuje na to, co se tu páchá za zlo. To se může stát snad jen u nás...? A ještě se ohánějí tím, že mají licenci od ČNB - hanba. Zloději ! http://www.youtube.com/watch?v=whMEmylPGHE
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

15. 11. 2012 21:45 | ivo

pro StanRam - Video není
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (StanRam 11. 04. 2012 07:41)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Dienstl

podnikatel, Czech Coal

Vladimír Pikora

ekonom

Jan Dienstl
ÚSPĚŠNOST
41,67 %

z 12 duelů
×
Vladimír Pikora
ÚSPĚŠNOST
90,91 %

z 44 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Tržní nabídka, Vklad s výpovědní lhůtou, Syntetická evidence, t-mobile, restaurace, mobilní operátoři, telefónica, nemovitosti, start-up, marek orawski, Saldo státního rozpočtu, slabý dolar, depozitní sazby, přesčas, dopravní infrastruktura, EQUAL, Marcus Evans, kurzy měn

4AH6555, 4AH6565, 4AH6555, 1SU0048, 1SU0045

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK