Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Analýza | 3. 3. 2011 | 20 komentářů
Proti inflaci se obecně doporučuje bojovat nákupem nemovitostí, hmotného majetku, komodit, ale i akcií. U některých položek je to v současné době diskutabilní. Jednou z nich jsou akcie. Těm se nejlépe daří, pokud je míra inflace nízká, stabilní a nejlépe do 2 %. Jakmile překročí hranici 5 či 6 %, výnosy klesají a zaostávají za inflací, akcie reálně ztrácejí.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

3. 3. 2011 8:19, eďa

Letošní inflace okolo 6% je po zvýšení DPH o 10% na každodenní spotřební koš více než reálná. Znamená, mimo jiné, že hodnota úspor střadatelů, jejich účtů, důchodových fondů, akcií, státních a povodňových dluhopisů, obligací, p. poukázek atd. nominálně nepoklesne, ale poklesne jejich hodnota také o 6%. O 6% si toho střadatel za pouhý rok koupí méně jen proto, že někdo změnil jeden či více nastavených parametrů. Pak mi někdo vysvětlete, k čemu je dobré spořit, když inflační daň za pár let zbaští nikoliv nominál - číselné množství bankovek, ale jejich hodnotu? V dalších letech příjde další změna některého z parametrů k udržitelnosti průběžného financování systému, to je nevyhnutelná jistota, a inflace překročí dvouciferné číslo. Ach ta naše slepota česká.

Reagovat

 

+4
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 3. 2011 9:29, chk

zrejme mas lepsi info nez CNB. klobouk dolu. a nebo jsi jenom zvanil, kterej pinda bez jakychkoliv realnych podkladu...

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 03. 03. 2011 08:19)

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

3. 3. 2011 8:19 | eďa

Letošní inflace okolo 6% je po zvýšení DPH o 10% na každodenní spotřební koš více než reálná. Znamená, mimo jiné, že hodnota úspor střadatelů, jejich účtů, důchodových fondů, akcií, státních a povodňových dluhopisů, obligací, p. poukázek atd. nominálně nepoklesne, ale poklesne jejich hodnota také o 6%. O 6% si toho střadatel za pouhý rok koupí méně jen proto, že někdo změnil jeden či více nastavených parametrů. Pak mi někdo vysvětlete, k čemu je dobré spořit, když inflační daň za pár let zbaští nikoliv nominál - číselné množství bankovek, ale jejich hodnotu? V dalších letech příjde další změna některého z parametrů k udržitelnosti průběžného financování systému, to je nevyhnutelná jistota, a inflace překročí dvouciferné číslo. Ach ta naše slepota česká.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

3. 3. 2011 9:29 | chk

zrejme mas lepsi info nez CNB. klobouk dolu. a nebo jsi jenom zvanil, kterej pinda bez jakychkoliv realnych podkladu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 03. 03. 2011 08:19)

3. 3. 2011 9:40 | kuo

Kopni do něj, je to žvanil a podvratnej živel. A pořiď si povinné spoření na pořízení dítěte, po porodu překlenovací úvěr na plenky a dětskou výživu, potom další úvěr na vysokou školu, povinné investice do důchodových fondů...už slyším, jak se Kellner a spol. olizují. Takové netušené možnosti..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 03. 03. 2011 09:29)

3. 3. 2011 9:43 | redakce Peníze.cz

Prosíme o slušnější vyjadřování, tento styl není věc, kterou bychom rádi podporovali. Ale rádi si přečteme vaše věcné argumenty.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 03. 03. 2011 09:29)

3. 3. 2011 9:45 | Jan Dvořák

Velmi dobrý přehled, díky za něj. Osobně už rok navyšuji podíl komodit v portfoliu (jsem nyní na 25 % a cílím zhruba na 30 %), myslím, že je to nejbezpečnější v dnešní podivné době...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 3. 2011 9:54 | expet na krize

Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Dopadneš stejně jako obchodníci se zlatem. Cena poroste do nebe a pak ze dne na den příjde cenový a tvůj pád. A hádej proč ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Dvořák 03. 03. 2011 09:45)

3. 3. 2011 10:11 | chk

omlouvam se. nevedel jsem, ze tato hovorova slova jsou nevhodna.
tak znovu. kde bere pisatel jistotu pro svou domnenku, ze bude inflace zrovna 6%, kdyz CNB ciluje nekolikanasobne nize. marginalni zvysovani cenove hladiny spotrebniho kose jeste neznamena takovy rust inflace. kurz CZK/EUR dlouhodobe konvertuje k hodnote cca 22CZK/EU, coz take neni duvod pro rust inflace, spise naopak. zakladni urokova sazba CNB je 0,75%, ECB ji ma nastavenu na 1% takze take zadny duvod pro oslabovani meny. CNB ocekava rust zakl. urokove sazby nejdrive v druhe polovine 2011, a to jen velmi mirne. rust DPH na zakladni potraviny bude vyvazen horsi kvalitou potravin na ukor ceny, potraviny jsou take cenove velmi elasticke. kde tedy, probuh, vidi pisatel inflaci 6%?
pro pana kuo: zadne preklenovaci uvery si brat nemusim, sporeni nepouzivam. zajistuji se na stari jinak, lepe bez toho, aniz by mi nekdo radil co mam delat. myslim si, ze mam dostatek znalosti a zkusenosti, abych se nezaradil do fronty demokraticke vetsiny, ktera ma velmi nizkou erudici v oblasti kapitalovych trhu, zakladu makroekonomie, statistiky a matematiky. pro danou vetsinu musi nekdo stanovit pravidla, aby vetsina veskery vydelek nepropila, neprokourila a ve stari jen nenatahovala ruku smerem ke statu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (redakce Peníze.cz 03. 03. 2011 09:43)

3. 3. 2011 10:12 | VlaM

Pokud vám cena roste do nebe, tak to je ta nejlepší varianta. Stačí jen nebýt nenažraný a zavčas si říci "dost", asi jako v Milionáři. Pak si jen na ten cenový pád pěkně za bučkem pačkat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (expet na krize 03. 03. 2011 09:54)

3. 3. 2011 10:18 | Karel Janů

Souhlasím s redakcí - tahle Vaše odpověď už je i pro mne mnohem zajímavější (a s většino věcí v ní souhlasím). Jen si nejsem jistý, že obchodníci zvolí u potravin horší kvalitu (ještě to jde?) při udržení ceny. A samozřejmě na to hodně doplatí ti, kteří se chtějí stravovat kvalitně, jejich osobní inflace vyšší rozhodně bude...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 03. 03. 2011 10:11)

3. 3. 2011 10:32 | věštec z Omahy

Tak předně inflace bude u každého spotřebitele jiná. Např. u toho, který kupuje na podzim po zdražení DPH byt či dům zaplatí navíc řekněme o 400 tisíc korun více na zvýšené sazbě DPH. Snad si proboha nemyslíte, že těchto 400 tisíc se nepromítne do inflace ? U tohoto kupujícího, což vy samozřejmě nepochopíte, může inflace překračovat i 10%.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 03. 03. 2011 10:11)

3. 3. 2011 10:40 | chk

podivejte se na spotrebni kos, jakou vahu tam ma to, o cem hovorite. dale, pokles cen nemovitosti v poslednich nekolika letech byl vyrazne vyssi, nez zvysena sazba DPH. takze vas argument neobstoji:). i pres zvysene DPH kupec nezaplati za nemovitost nominalne vice nez treba pred 4 lety. vetsinou. netvrdim, ze vzdy:). nejaky dalsi argument?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (věštec z Omahy 03. 03. 2011 10:32)

3. 3. 2011 10:45 | Bouček Antonín

Obávám se, že v čase deflace ceny reálných aktiv nerostou, nýbrž padají (viz Japonsko po 1989 anebo USA 1929-1932). Tudíž investor vyfutrovaný reálnými aktivy je možná kryt pro případ inflace, nikoliv však deflace. Bojíte-li se inflace i deflace zároveň (a jste zmatení jak lasičky), zůstaňte v hotovosti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

3. 3. 2011 10:49 | expet na krize

Teď jste mě dokonce i rozesmál. Máte oslíčka, kterému stačí říci " otřes se" a on sype důkáty. Vy ho od jistého neznámého okamžiku zaříznete nebo prodáte, tak to vám fakt věřím. A vůbec, jak k takovému prozření, že už máte dost u vás dochází?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (VlaM 03. 03. 2011 10:12)

3. 3. 2011 10:50 | benzin

I kdyz obchodnici zvoli horsi kvalitu, aby cena zustala stejne, nezmena to ze cena puvodniho produktu nevzrostla. Jen tezko muzete porovnovat dva produkty bez ohlizeni na slozeni a kvalitu. --

Btw. co se inflace tyce. Tak je vzdycky otazka z jakeho spotrebniho kose se pocita a jaka metodika se pouziva. Takze pokud jde o miru inflace kteoru vyhlasuje CSU, tak to o ni lze rict jenom to, ze ji vyhlasuje CSU a vypocitava CSU a ze nam vcas rekne jakou metodiku pouzije a ktere zbozi a sluzby zahrne. Inflacni koefiicient, ktery tady vyhlasuje eďa, vychazi z jeho vypoctu a jeho metodiky. A neda se nic jineho nez verit, ze metodika a zvoleny spotrebniho kose mu tenhle vysledek da. Mira inflacne je proste jenom statisticky udaj a jak rika klasik "Neverim zadne statistice, kterou sem si nezfalsoval." --

Mne osobne nejvice desi ze dojde k zvyseni DPH na rodine bydleni. To se podepise na devalvaci dlouhodobych uspor rodin vyrazne vic nez navyseni u ostatnich komodit. V teto uvaze vychazim z predpokladu, ze na financovani spotrebniho zbozi lide pouzivaji aktualni prijem a spori asi nejvice na dovolene a bydleni (z tech veci ktere byly ve snizene sazbe DPH).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 03. 03. 2011 10:11)

3. 3. 2011 11:07 | eďa

Velice dobrá poznámka o tom jak inflaci lehce dohoní deflace. Nedostatek likvidity po zdražení DPH povede ke snižování cen, což bude mít za následek nezaměstnanost a nižší spotřebu, a to vše povede zase jen k dalšímu snižování cen. Celá ekonomika se časem může zadřít.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bouček Antonín 03. 03. 2011 10:45)

3. 3. 2011 11:12 | chk

v tom pripade ale stale zapominate na jednu vec. nominalni cena dovolenych dlouhodobe stagnuje, troufnu si rict i klesa. prave i diky dlouhodobemu posilovani CZK. zvyseni DPH na bydleni bude mit dvoji efekt. 1) teoreticky neprimy rust ceny nemovitosti, kterou lide jiz vlastni (zjednodusuji, ale tak to proste je), a 2) uprava trzni ceny ve vztahu k lokalite, nabidce a poptavce, uvolneni regulovaneho najemneho, atd. dale cena nemovitosti skutecne jiz nekolikaty rok klesa. pokud se uvolni regulovane najmne, trh si sam najde rovnovaznou cenovou hladinu. pro nekoho proste bude levnejsi najemni bydleni trzni, nez koupe nemovitosti. tyto dva faktory (najemni bydleni vs. koupe nemovitosti) si najdou sve cenove optimum, ktere urci trh. nevidim v tom problem. zvyseni DPH tu bude hrat okrajovou roli. pamatuji se na tu hysterii, kterou rozpoutali developeri sloganem "kupte si dum jeste za snizeneho DPH". srovnal bych to s nesmyslem typu srotovneho:)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (benzin 03. 03. 2011 10:50)

3. 3. 2011 11:14 | chk

nejsme uzavrena ekonomika. tyto poucky plateji leda tak pro staty typu kuba nebo KLDR:)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 03. 03. 2011 11:07)

3. 3. 2011 11:51 | VlaM

A co je na tom tak složitého, začít mít obavy, že ceny neporostou do nebe? Jdu a prodám. A srovnání se zaříznutým oslíčkem nesedí. Toho už neoživíte, zatímco trhy se časem zase propadnou a můžete znovu nakupovat, pokud ovšem máte zájem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (expet na krize 03. 03. 2011 10:49)

3. 3. 2011 18:20 | kuo

Hrůza a děs z toho, že jsme jako lidské bytosti zcela selhali. Jsme vychovaní bezplatným školstvím jako ovce ve stádě a byť s akademickýmí tituly jdeme poslušně na svou vlastní porážku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu

5. 3. 2011 10:04 | mag

Jako laik nemám zkušenosti, ani znalosti nutné pro nákup a prodej akcií. Ale mám desetileté zkušenosti s fondy všeho typu, kde sedí odborníci na toto a výsledek ? Jsem na svém, tudíž desetiletá inflace moje aktiva snížila. A obyčejná otázka: proč nám hromady odborníků zuřivě vnucují jakési bankovní produkty, proč si své vzácné schopnosti nevyužijí sami pro sebe? No aby zřejmě se měli dobře za naše peníze a riziko.Nadále, ani náhodou, vážení - jenom to čemu rozumí každý sedlák. Papírky nebo elektronická podoba čehosi, to si prodávejte na pouti. Já svoje schopnosti využil jinde a nemám se zle.Promiňte tu sebechválu. A nakonec - mezi ty papírky se už řadí i české a jiné bankovky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  6 746 732 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Lubomír Lízal

ekonom

David Ondráčka

ředitel Transparency International

Lubomír Lízal
ÚSPĚŠNOST
82,61 %

z 46 duelů
×
David Ondráčka
ÚSPĚŠNOST
20,00 %

z 50 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Registrace, Depozit, Jádrová inflace, dálniční známky, dovolená, letecké společnosti, pelikán.cz, azair.com, užitečné , krize eurozóny, embosovaná karta, dieselové vozíky, hloubková kontrola, sleva na dítě, kakao, klady, Záložna Creditas, Základna pro výpočet státní podpory

6B94637, 1J96883, 5J32903, 8T05341, 5J32903

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK