Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 23. 11. 2004 | 38 komentářů
Klasické akviziční a distribuční kanály v podobě reklamy a následného prodeje produktů na pobočce již nestačí, a tak se banky snaží dostat ke klientovi jinými cestami. Novým trendem na českém trhu jsou tzv. mobilní bankovní poradci, kteří si na vás již brousí zuby.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 11. 2004 9:05, Jarmila

Mám přesně taky takovou zkušenost a taky se spořitelnou, i když se jednalo o jiný produkt. Jeden nevědel, přišel další , aby radil a nakonec to dělal třetí a bylo to taky zítra. Úspora nákladů holt dělá divy.
PS: jednalo se o okresní pobočku. Zaplaťpámbu, že to nebyla pobočka v Horním Dolní, to by to bylo za měsíc, ale možná ne, protože mezitím by se změnily podmínky i produkty.

Ale abych jen nepomlouvala, musím i pochválit. Dělám někdy Mystery shopping, tedy fiktivního testovacího zákazníka. Testovali jsme ČS ohledně podílových fondů. Na informacích mne poslali na specializovanou pobočku, tam seděla mladá holčina, podle vzhledu snad čerstvá sbsolventka střední školy. Boha jeho, jak ta uměla a co věděla, před tou by se snad musel červenat i zkušený makléř! Takže všechno je v lidech.

Reagovat

 

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 24. 11. 2004 18:14)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 11. 2004 23:59, Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Musíte být především schopen(a) vlastního úsudku: tedy nutné jsou investice do vlastního vzdělání (viz někde nahoře pan Fredy) a postupné praktické zkušenosti.
Potom se sám(a) můžete rozhodovat a klidně si se zájmem potom poslechnout, co pěkného doporučuje třeba banka, prý nezávislý poradce, bouchač zprostředkovatel, autor článku na finančním serveru, ke článku diskutující a, také a pozóóór, na návštěvě u Vás doma stréček Křópal od Olomóca. Tak ten mívá obvykle dobrý postřeh a pravdu skoro ve všem :-))

Výmluva na nedostatek času obvykle neobstojí. Není čas kvůli práci? No tak proč tolik pracujete? Když se stejně o přebytky své práce, o svoji odloženou spotřebu vyjádřenou v penězích, stejně nepostaráte a dříve či později o ni také přijdete?

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr(a) 25. 11. 2004 18:22)

Další příspěvky v diskuzi (38 komentářů)

25. 11. 2004 9:51 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Jedním z omylů a nedostatků, kterých se člověk může také dopustit, je nemístné zevšeobecňování. I já se ho snažím vyvarovat. Váš čerstvý zážitek se, teoreticky, klidně mohl odehrát a dle mé zkušenosti v kterékoli zdejší bance. A to zvláště, pokud se jedná o produkty zcela nové (to není ale případ právě internetového bankovnictví, kvůli kterému ČS dokonce již obdržela i jakási významná ocenění) nebo se nacházíte kdesi v pobočce Horní Dolní (tam ale zase ČS nemá tolik na počet a kvalifikaci personálu bohatě vybavené úřadovny, cha,chááá). Tedy už jen v tomto případě mínus právě pro ČS a nyní si představte, že, jako EXTERNISTKA a v souladu s téma článku, jste získala klienta pro ČS a on právě protrpěl Vaši čerstvou zkušenost, kterou popisujete. A do měsíce bude mít s ČS další obdobnou zkušenost a potom další a potom další... Tak jako já a to už si dovolím zobecnit s čistým svědomím a napsat o tom klidně zde na serveru. Neboť to je jediné, co mi jako klientovi zbývá. Pokud bych byl ale navíc externista a ČS pomáhal nahánět klienty a prodávat její produkty, měl bych velmi brzo ZKAŽENOU POVĚST a NEVYDĚLAL bych si ani na chleba s vodou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 24. 11. 2004 18:14)

25. 11. 2004 10:29 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

To, že a cituji Vás: "klient je na prvním místě" je sice pěkné, ale je těžko předem prokazatelné a dle obecných praktických zkušeností je poměrně i vyčichlé. Dnes si tuto větu může dokonce beztrestně dovolit plácat kdokoli, a to včetně dobře sehraného představení před klientem jaksi na úvod, a potom nic více. To jen k tomu Vašemu "prvnímu" jednání. Vždyť přece v tomto oboru není vlastně nic moc uchopitelného a jistého, navíc poradce je limitován "jistotou" a "uchopitelností" právě těch produktů a jejich producentů, z nichž vybírá a doporučuje. Jisté zde není vlastně vůbec nic a co bylo dnes, nemusí platit zítra. Navíc téma článku je o externistech ve službách bank: tam stejně předpokládám, dříve či později, do jisté míry (i třeba šikovně vnucenou či jaksi koupenou) exkluzivitu. Potom ta hra na arbitra mezi bankami a jejich produkty je a bude jen kulisou. Na druhou stranu si přiznejme: jaký je dnes rozdíl mezi dnes vzájemně souměřitelnými produkty bank ? Pokud se vyhnu těm několika extrémům, tak si dovolím tvrdit, že vlastně minimální a vlastně si jen vybírám, zda-li v dané třídě si koupím auto od Peugeota nebo Citroena. A už třeba ani nevím, že to je dnes vlastně stejná fabrika! Co si tedy bude moci, poradce či zprostředkovatel, vlastně a jako svoji "zásluhu", přisvojovat? Obávám se, že nic moc. Pokud naleznu kvalifikovaného pracovníka bankovní skupiny, půjdu raději (zatím!!!) do banky. I třeba jen na ty jejich "rozumy" a rozumy. Návštěvu třeba tohoto webu pokládám za samozřejmost :-))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lavickova 25. 11. 2004 05:48)

25. 11. 2004 12:25 | Janula

viem, ze neziadate o radu, ale jednu vam dam....ak chcete investovat, budete si to musiet prezistit sam (kde kedy kolko a na ako dlho)....jednak si v pripade neuspechu budete moct otrieskavat len svoju hlavu a jednak aspon budete mat urcitu istotu ohladom informacii:-) na analyticke oddelenia spolocnosti financnych poradcov by som sa nespoliehala
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zinfo 24. 11. 2004 20:35)

25. 11. 2004 14:03 | Fredy

Klient je na prvním místě? Fajn. Ale to přece říká i drogový dealer, lupič, kapesní zloděj a podvodník. U některých z nich se, pravda, nejedná o místo, kam by se chtěli vracet. I když i tady jsou výjimky.
Mám dotaz, který se vám nebude jistě líbit. Jaký je rozdíl mezi tím, když mi někdo ukradne najednou třeba 100 tisíc a tím, že mi totéž postupně provede finanční žralok? Že ta druhá zlodějna byla na vyšší úrovni a sofistikovanější? Nebo, že je to ve společnosti tolerováno, jako jev normální? To ty peníze raději věnuji nějaké charitě, než podporovat lovce našich financí.
Ukažte mi jeden jediný produkt bank, kde nic netratím? O výdělku si nedovolím ani špitnout. A že by nějak záleželo na tom, jak se při té zlodějně poradce usmívá?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lavickova 25. 11. 2004 05:48)

25. 11. 2004 17:31 | Kateřina

Souhlas. Jinak - jednalo se o pražskou pobočku. A ČS ocenění za internetové bankovnictví skutečně získala - 2. místo :-)))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř) 25. 11. 2004 09:51)

25. 11. 2004 17:59 | Kateřina

Už si představuju poradce, který na úvod prohlásí: "Klient mě nezajímá, jde mi o prachy." Na druhou stranu - třeba by to mělo úspěch , bylo by to takové neotřelé :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lavickova 25. 11. 2004 05:48)

25. 11. 2004 18:22 | Petr(a)

Se mi zda, ze nejak meknete :-? A nebo ze by ohledy na jmena pisatelu. To bych se asi mel(a) prihlasit taky jmenem, ktere ve vas nevyvol okamzitou ironii ... Ale ted mimo vec. Je s podivem ze clovek s takovimi zkusenostni a znalostni ma tolik casu je p(r)odavat na tomto serveru. Ja byt Vami jiz davno bych chodil(a) v cernem obleku a cetl financni noviny at maji jakykoliv nazev. Ale pokud tak delate beru vse zpet.
A ted jedna otazka. Jaky zpusob bych mel(a) pouzit pro zabezpeceni svych fin. prostredku? 1. Nemam cas cit kazdy den fin. servis 2. Jsem prum. vzdelan(a) 3. Mam zajem byt zabezpecen(a) 4. A na dovolenou jezdim. A jak rad(a)
FP- 0 bodu externista- 0 Bankovni urednik- bez znalosti Placeny FP- prilis drahe
Diky za odpoved
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř) 25. 11. 2004 09:51)

25. 11. 2004 20:53 | Fredy

Dobrá investice je do vlastního vzdělání. Reagoval jsem na váš závěr o bouchačích. Osobně mám také dobré zkušenosti s ČS. Asi jsem natrefil na ojedinělé profíky. Ovšem, to lze i u jiných bank.
Až se vzděláte, tak zkuste třeba nemovitosti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zinfo 24. 11. 2004 20:35)

25. 11. 2004 23:59 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Musíte být především schopen(a) vlastního úsudku: tedy nutné jsou investice do vlastního vzdělání (viz někde nahoře pan Fredy) a postupné praktické zkušenosti. Potom se sám(a) můžete rozhodovat a klidně si se zájmem potom poslechnout, co pěkného doporučuje třeba banka, prý nezávislý poradce, bouchač zprostředkovatel, autor článku na finančním serveru, ke článku diskutující a, také a pozóóór, na návštěvě u Vás doma stréček Křópal od Olomóca. Tak ten mívá obvykle dobrý postřeh a pravdu skoro ve všem :-))
Výmluva na nedostatek času obvykle neobstojí. Není čas kvůli práci? No tak proč tolik pracujete? Když se stejně o přebytky své práce, o svoji odloženou spotřebu vyjádřenou v penězích, stejně nepostaráte a dříve či později o ni také přijdete?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr(a) 25. 11. 2004 18:22)

26. 11. 2004 9:05 | Jarmila

Mám přesně taky takovou zkušenost a taky se spořitelnou, i když se jednalo o jiný produkt. Jeden nevědel, přišel další , aby radil a nakonec to dělal třetí a bylo to taky zítra. Úspora nákladů holt dělá divy. PS: jednalo se o okresní pobočku. Zaplaťpámbu, že to nebyla pobočka v Horním Dolní, to by to bylo za měsíc, ale možná ne, protože mezitím by se změnily podmínky i produkty.
Ale abych jen nepomlouvala, musím i pochválit. Dělám někdy Mystery shopping, tedy fiktivního testovacího zákazníka. Testovali jsme ČS ohledně podílových fondů. Na informacích mne poslali na specializovanou pobočku, tam seděla mladá holčina, podle vzhledu snad čerstvá sbsolventka střední školy. Boha jeho, jak ta uměla a co věděla, před tou by se snad musel červenat i zkušený makléř! Takže všechno je v lidech.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 24. 11. 2004 18:14)

26. 11. 2004 9:05

Klient na prvním místě? Vy jste charita?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lavickova 25. 11. 2004 05:48)

26. 11. 2004 9:07 | Jarmila

Pane ze Žampachů, Vaše slova si kopíruji do mého PC. Vaše zcela přesné vyjádření by se mělo tesat do žuly, aby si ho mohly přečíst i budoucí generace.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř) 25. 11. 2004 23:59)

26. 11. 2004 10:29 | Kateřina

Paní Jarmilo, já s tím, že je to v lidech, tak úplně nesouhlasím. Tedy ne s tím výrokem samotným ale s tím, jak se používá. Mám celoživotní zkušenost, která platí bez výjimky: Instituce, úřad, obchod, cokoli - kde funguje schpný šéf, jednat s klienty (zákazníky) umí. Člověk, který neodpovídá nastavené laťce, se buď rychle naučí, nebo mizí. Ostatní ho mezi sebou nechtějí, protože jim kazí dobré jméno. Tam, kde tomu tak není, narážíte na velkou část neochotných a neschopných jen zřídka na opak. To jsou lidé, kteří se snaží navzdory obecné atmosféře. Oba šéfové vykládají, že jim jde o klienta. Česká spořitelna dělá příliš mnoho chyb a je to příliš časté. Vzpomeňte na to, jak nechtěli splnit slovo dané studentům. Dokážu rozlišit venkovskou pobočku a její možnosti, ale obvodní pobočka v Praze je něco jiného. To, co mě skutečně fascinuje, je, jak mohla ČS získat to ocenění. Připadalo mi to jako výsměch zdravému rozumu a ostatním, kde to funguje přece jenom lépe (mám zkušenost třeba s ČSOB a je to nesrovnatelné).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 26. 11. 2004 09:05)

26. 11. 2004 10:31 | Kateřina

Pardon. Má být "a jen zřídka na opak."
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 26. 11. 2004 10:29)

26. 11. 2004 10:44 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Ano, máte pravdu a ti co to nemají jako dar od přírody (biologicky asi většina z nás a není to žádná katastrofa, to lze přece změnit k lepšímu!) k tomu musí být důsledně vedeni právě těmi "jejich" odpovědnými nahoře. Ale jaký pán takový krám. Já kupodivu mám, když přijde co k čemu, obvykle velice dobré zkušenosti právě s malými úřadovnami v Dolních Horních: když chybí okamžité vědomosti a praktické zkušenosti s produktem (nikdo nemůže mít hlavu nafukovací) tak ocením alespoň přístup, který bývá výrazně lepší než v anonymních velkých městech a obvykle, souvisejíc s tím, ve velice namyšlených úřadovnách. Nedávno jsem měl obdobný ale rozdílný zážitek, jako Kateřina v ČS, v jedné velmi malé úřadovně konkurenční banky, když jsem si sjednával dalšího e-brokera pro obchodování na kapitálových trzích: Paní od přepážky obratem přivolala pana vedoucího, ten mě u sebe v kanceláři a na rovinu sdělil, že ho můj zájem těší ale produkt že zatím nesjednávali a vyžádá si proto krátkou konzultaci. Protože se blížila (asi za 10 minut) polední zavírací doba a na druhé straně "tam nahoře" konzultace prostě už byla v tento čas problematická, požádal mě pan vedoucí velice správně a s omluvou o všechna má možná telefonická čísla a další spojení k zastižení: pokud by mi to, prosím, nevadilo, že se do jedné hodiny dvou se mnou určitě spojí a domluvíme se. Já jsem to takto a s povděkem vzal a uznal, raději než nějaké pokusné a dlouhé laborování navíc s možnými chybami. Když jsem se potom po domluvě dostavil, ale teprve když jsem měl čas já a bylo to shodou okolností tentokrát úplně nakonec jejich pracovní doby, cha, chááá, čekal mne už v pobočce nacvičený koncert bez trapasů a zbytečného čekání. Ušetřil jsem si tak čas a zachoval především iluze. Ano, mnohdy jde především o ty iluze!
Takto to mohli nějak Kateřině vyřídit i v případě internetového bankovnictví v ČS. Na Prahu (nebo krajské město) jsem si soukromě typoval, a dále odhaduji, že problém, který jim tam nastal, byl fakt, že internetové bankovnictví bylo sjednáváno pro občanské sdružení, jako formu a na kterou je veden běžný účet. Ono totiž v ČS vše, co se vymyká ostříhání hlavinky klienta podle jednoho pekáče, zavání okamžitými a budoucími problémy :-((
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jarmila 26. 11. 2004 09:05)

26. 11. 2004 10:57 | Kateřina

Mohu jen opět souhlasit. Ve venkovských pobočkách neočekávám experty na všechno. Očekávám slušné zacházení a to, že si informace opatří. Přesně jak píšete. V obvodních pražských a v krajských pobočkách ale očekávám servis na úrovni. To je totéž jako v hospodě - ve venkovské neočekávám křehký biftek ale dám si guláš. Když ale v luxusní pražské restauraci dostanu nerozžvýkatelný kus masa bez chuti, je to na pováženou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř) 26. 11. 2004 10:44)

26. 11. 2004 12:56 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)

Vidíte, a já už tolikrát(!!!) poučen(!!!) právě do Prahy (když už tam, žel, musím) jezdím pěkně s menáží v kufříku připravenou doma od maminky a do pražských luxusních restaurací nechodím vůbec, to si raději koupím ke čtení třeba Trnky - Brnky (nevím ale, jestli vůbec ten srando-časopis ještě vychází): to také zažene hlad a žízeň :-))
A nechci zbýtečně už rejpat a tady jsem to psal nakolikrát: bude to akorát rok, co mne nemilordně vypoklonkovali z obvodního ředitelství ČS v Praze 8 (Sokolovská), to když jsem měl v kapse velký reklamní článek z profesních Hospodářských novin otištěný téhož dne a o jejich Brokerjetu - nic tam nevěděli a ani se se mnou nebavili, nezájem. Tak jsem si to dal, ubezpečen tímto postupem, po dalším dlouhém zvažování teprve nedávno ke konkurenci a jak o tom píšu někde výše.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kateřina 26. 11. 2004 10:57)

26. 11. 2004 15:14 | zinfo

Vzdělání nemá konců.Podstatné vzdělání mám již za sebou,asi. Které nemovitosti máte na mysli? Domy, byty, pozemky, chaty? Není trh s nemov. právě na špici?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 25. 11. 2004 20:53)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Josef Novák

podnikatel, Veba

Martin Wichterle

podnikatel, Wikow Industry

Josef Novák
ÚSPĚŠNOST
92,59 %

z 27 duelů
×
Martin Wichterle
ÚSPĚŠNOST
10,87 %

z 46 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Výpočet ceny podílového listu, OTC trh, Racionální očekávání, psd2, bankovnictví, start-up, miroslav uďan, lukáš kovanda, Úsvit, zpravodajský server, swapy, porotce, střední délka života, hatchback, Bezriziková výnosová míra, přestupky, Kreditní karty, cílový fond

2SA1086, 1SR2404, KIJ6339, 2J19393, 6A50011

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK