Finanční rezerva
Rozšířená verze kalkulačky
Další kalkulačky
Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Pavel Zeman
nejvyšší státní zástupce
Radovan Vítek
podnikatel, CPI Group
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Banky najímají na lov klientů externisty
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
26. 11. 2004 9:05, Jarmila
Mám přesně taky takovou zkušenost a taky se spořitelnou, i když se jednalo o jiný produkt. Jeden nevědel, přišel další , aby radil a nakonec to dělal třetí a bylo to taky zítra. Úspora nákladů holt dělá divy.
PS: jednalo se o okresní pobočku. Zaplaťpámbu, že to nebyla pobočka v Horním Dolní, to by to bylo za měsíc, ale možná ne, protože mezitím by se změnily podmínky i produkty.
Ale abych jen nepomlouvala, musím i pochválit. Dělám někdy Mystery shopping, tedy fiktivního testovacího zákazníka. Testovali jsme ČS ohledně podílových fondů. Na informacích mne poslali na specializovanou pobočku, tam seděla mladá holčina, podle vzhledu snad čerstvá sbsolventka střední školy. Boha jeho, jak ta uměla a co věděla, před tou by se snad musel červenat i zkušený makléř! Takže všechno je v lidech.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
25. 11. 2004 23:59, Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
Musíte být především schopen(a) vlastního úsudku: tedy nutné jsou investice do vlastního vzdělání (viz někde nahoře pan Fredy) a postupné praktické zkušenosti.
Potom se sám(a) můžete rozhodovat a klidně si se zájmem potom poslechnout, co pěkného doporučuje třeba banka, prý nezávislý poradce, bouchač zprostředkovatel, autor článku na finančním serveru, ke článku diskutující a, také a pozóóór, na návštěvě u Vás doma stréček Křópal od Olomóca. Tak ten mívá obvykle dobrý postřeh a pravdu skoro ve všem :-))
Výmluva na nedostatek času obvykle neobstojí. Není čas kvůli práci? No tak proč tolik pracujete? Když se stejně o přebytky své práce, o svoji odloženou spotřebu vyjádřenou v penězích, stejně nepostaráte a dříve či později o ni také přijdete?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Další příspěvky v diskuzi (celkem 38 komentářů)
24. 11. 2004 20:26 | Fredy
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 11. 2004 18:14 | Kateřina
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 11. 2004 17:37 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
24. 11. 2004 15:28 | zinfo
24. 11. 2004 7:58 | Petr Šafránek
V tomto systému by existovala profese "finanční zprostředkovatel" s různými segmenty zprostředkovávaných produktů. Každý by si mohl vybrat mezi jednotlivými segmenty trhu a v těchto segmentech složit zkoušku a získat příslušné oprávnění. Byly pak zkoušky z pojišťovnictví, penzijního připojištění, stavebního spoření, úvěrů, investičních instrumentů, atd. A pak samozřejmě profese "finanční poradce", kde by byla povinná zkouška ze všech segmentů a navíc z osobního finančního plánování, atd. Do jisté míry to kopíruje myšlenky certifikace, jak je na jaře představila AFPZ, jen se trochu obávám, že obchodní zájmy jednotlivých účastníků trhu nedovolí se na tomto systému dobrovolně shodnout a že bude nezbytné, aby tato věc byla upravena legislativně, byť vlastní výkon by pak byl přenesen na samoregulační profesní organizaci.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 22:33 | Kateřina
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 18:40 | Petr Šafránek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 18:19 | Fredy
1) Pojistní bouchači a sarančata, dobře to vyškolení manipulátoři s nižším vzděláním, ale o to větším elánem, vyžerou co se dá.
2) Po nich přijdou tzv. revizoři. Střední to pojistný management. Kromě naučených frází dokáží i na ledacos odpovědět. Zkritizují práci předchozích a zmanipulovaným jedincům prodají totéž, ale v bledě oranžovém.
3) Pak přijdou na řadu tzv. normalizátoři. Střední a vyšší odborný management. Nabídnou se, že vše z analyzují, odborně posoudí a jako konečný výrobek předají finanční plán. V rámci toho plánu něco zruší, aby bylo zase za co založit něco nového. Tito poslové musí více umět a více se točit, aby si také přišli na své.
Všechny tři skupiny žijí z provizí. A všem jde o jediné, o naše peníze. Zrovna jako jejich chlebodárcům.
Pak by asi měly přijít další etapy vývoje.
4) Skuteční finanční poradci. Za jejich službu by platil klient a to podle kvality a výsledků. Jde převážně o odborně vyšší management. Tak, jako platí daňového, účetního, právního a nevím jakého ještě poradce. Do této fáze se nikdo zatím nehrne. Ani se nedivím. Smetana je již vylízána a o syrovátku nikdo moc nestojí. Charita ve finančním poradenství ještě nikoho neuživila.
5) Finanční dům budoucnosti. Něco na způsob aukcí a burzy dohromady.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 16:03 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 15:26 | Fredy
Asi před měsícem jsme se s jedním takovým regionálním manažérem setkal. Neviděli jsme se asi 5 let, tak jsme zaskočili drink. Protože raději poslouchám, tak jsem se dozvěděl, kde všude byl, jak se mu tam líbilo a proč šel zase jinam. Vždy za sebou "táhl" celou síť, poměrně schopných poradců. Říkal, že si připadá, jako ředitel pojízdného cirkusu. Dokud lidé chodí a platí, tak vystupují. Když to začne vrzat, tak sbalí šapitó a jdou o finanční dům dál. Jen si stěžoval, že to již není takové, jako dříve. Dnes prý pojišťovny šetří a na rozjezd toho moc nechtějí pustit. Motivační programy jsou také slabé. Možná, že banky by mohly pro něj být novým motorem, ale provizně by musel asi hodně dolů. Možná, že ve svém okolí také znáte takové "síťaře".
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 13:38 | Michal
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 13:36 | Michal
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 13:01 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 12:23 | HradilDu
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 11:34 | Jan Kolda von Žampach (řečený Pancíř)
Já se prostě musím divit, proč spořitelní panáček Aleš Sloupenský v úvodu článku zatím hovoří prakticky jen o integraci produktů jejich dceřinek a teprve někde uprostřed článku hovoří, v budoucím čase, o spotřebitelských úvěrech, vlastních produktech banky, cituji "Tito poradci by měli být ve finále schopni například u spotřebitelského úvěru sestavit podmínky smlouvy, předběžně posoudit šanci žadatele na získání úvěru a navrhnout splátkový kalendář." Přitom zde již přece jsou konkrétní, velice odstrašující zkušenosti právě s poskytováním lichvářských spořitelních úvěrů skrze(!) externí(!) síť, k čemiž se najednou panáček Sloupenský vůbec nezná. Proč asi? Asi proto, že není se vůbec čím chlubit! Přímo lichvářské manýry těchto "externistů", tak jak byly různě publikovány, nesvědčí o nějakém "výběru" ze strany České spořitelny. Kšeft je totiž kšeft. Třeba to celé vidět v České spořitelně v těchto souvislostech: v honbě za produktivitou práce si nesmlouvavě odehnali klienty od přepážek, zpětně je naháněli skrze šaškárnu osobního poradenství a klam osobního bankéře, po vytěžení i této možnosti budou klienty už přímo doma otravovat neurvale vlezlí zvonkaři z nějakého MLM. A právě skrze tyto firmy si bude moci Česká spořitelna dovolit na klienty další zhovadilosti, které nemohla uplatnit přímo a pod jménem svým. Tak jak to právě předvedla při poskytování lichvářských spotřebitelských úvěrů skrze externisty. Ano, v tom je to kouzlo. Další kouzlo je v tom, že samotní šikuldové a šikuldičky, byť externisté, pracují a budou pracovat v rámci různých těch kariérních řádů České spořitelny, ale za svoji režii, chicht, tedy švarc systém jako vyšitý: tak spořitelna šetří a bude šetřit vlastně podruhé.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 9:55 | Kateřina
23. 11. 2004 9:05 | Kamil
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
23. 11. 2004 8:31 | Jarmila
Stránka 2/2
Následující