Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Asi každý rodič si přeje, aby jeho potomek přinesl ze školy co nejlepší vysvědčení. A tak slíbí své ratolesti za pěkné známky peníze, panenku Barbie, počítačovou hru nebo třeba autodráhu. Někteří rodiče pozvou dítě za vysvědčení se samými jedničkami na zmrzlinový pohár, jiní koupí čtyřkaři za odměnu mobilní telefon.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 6. 2003 13:03, TGP

Spíš bych to viděl na dárky, je to přece jenom osobnější a vyžaduje to víc přemýšlení o vlastním dítěti než peníze. Na druhou stranu je pravda, že od určitého věku je čím dál těžší odhadnout, jaký dárek si "ten náš puberťák" za vysvědčení přeje.

Reagovat

 

+18
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 6. 2003 12:07, TGP

Proč ne - platit? Málokdo je tak naivní, aby si myslel, že dítě se bude učit pro sebe. U mě se jakýsi pocit zodpovědnosti zrodil až tak v 7. třídě (abych se dostal na střední školu). Určitě je lepší motivace pozitivní, než negativní. Navíc, vezmu-li v úvahu, že dítě by stejně mělo nějaké kapesné mít, tak proč mu je nedávat "za něco" místo "za nic". Když to vezmu z pohledu rodiče, určitě mu udělá radost, když jeho potomek nosí pěkné známky. Takže, místo toho, abych si dobrý pocit koupil např. tím, že dám 150 Kč (300 Kč pro dva, 500 i s popcornem) za lístek do kina, koupím si od dítěte pěkné známky :-) A to, že je to pro jeho dobro (a budoucnost), je vlastně jen jakýsi "kladný vedlejší účinek".

Reagovat

 

-8
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (10 komentářů)

30. 6. 2003 9:37 | TGP

Dobře se učit je nesmysl. Smyl má učit se to, co pak mohu uplatnit v životě. Já jsem byla ve škole téměř premiant. Po ukončení školy jsxem ale nenašla práci (za SOCIALISMU). Nebyla jsem ani protirežimní, ani disident, jen obyčejná ženský, která chtěla mít děti a rodinu a přitom práci na úrovni svého vzdělání (jsem VŠ - PhDr.). Jediná práce, která byla, byl úklid. Za odpovídající plat. Bohužel. Z té úrovně se nahoru leze špatně. Až později jsem četla Kiyosakiho a zjistila jsem, že to, co píše, dělá řada lidí podvědomě. Ale abych se vrátila: když jsem byla malá, nedostávala jsem nic a nemám dojem, že by mi něco chybělo. Měla jsem vynikající rodiče, kterých si nesmírně vážím, i když už nežijí (autonehoda). Své dceři jsem také nedávala nic, ale věnovala jsem jí svůj čas. Už od malička. Spoustu věcí se naučila hrou. Velký důraz jsem kladla na znalost jazyků. I ty se zpočátku učila hrou (školský systém nevyhovoval). V páté třídě jela jejich škola na jazykový pobyt do Anglie. Odmítla jsem to platit, dcera se jazyk učila rok a nic by z toho neměla. Dcera to nesla těžce a potají to obrečela, i když nejely všechny děti. Jela na týden do Anglie až v 9. třídě, za odměnu za dobré vysvědčení. Po návratu mi dala za pravdu. V rodině, ve které bydlela, si povídali o odlišnostech jednotlivých zemí dlouho do noci a neměla s komunikací žádné problémy. Její mladší spolužačka jen seděla a snažila se alespoň pochopit, o čem je řeč. Dnes je mé dceři 18 let, studuje ve 3. ročníka na gymnáziu. Plynně se domluví anglicky a německy. Po prázdninách půjde studovat na rok do Německa, dostala se na roční program, dotovaný německou stranou. někdo může závidět, ale za úspěchem je tvrdá práce. Čeká ji třeba výuka chemie nebo fyziky v cizím jazyce. Řada lidí to nechápe ani česky. A tak bych chtěla říci: ano, odměňujme děti, ale ne jako kupci, za jedničku pětikorunu, za pětku nic, za vysvědčení kolo. I moje dcera dostávala různé věci. Ale u mnoha věděla, že jsou nadstandard a že je třeba si je zasloužit. Dobrým prospěchem ve škole, pomocí doma. Za odměnu byla třeba dovolená v zahraničí. Byl to svátek pro všechny. Letadlem do jiného světadílu, seznámení se s jinou kulturou. Odměnu nepotřebují jen děti, potřebují ji i dospělí. Děti by měly pochopit, že odměna je za dobrou práci, že není vždycky, není hned a není automatická. Někdy může být odměnou i dobrý pocit, když jsme třeba pomohli kamarádovi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

30. 6. 2003 9:38 | TGP

Svým dětem dáváme peníze za dobré známky, vnímám docházku do školy jako řádné zaměstnání, které je pro ně stejně náročné jako pro nás.Vždy přidám pochvalu a snažím se najít správnou motivaci, ale peníze považuji za řádnou odměnu. Děti dostávají kapesné . Víte co mi přijde divné? V celém školním systému neexistuje výuka o hospodaření s financemi. Po řád se mluví o tom ,že Češi nechtějí přijmout odpovědnost za své stáří na sebe a spoléhají na stát, ale kdy se to děti dozvědí? Co je odložená spotřeba, základy investování ap. já jsem k těmto zkušenostem přišla velmi pracně a na základě toho ,že mne to zajímá a nechci spoléhat na stát. Snažím se to předávat dál svým dětem, ale je zvláštní , že se nikde neučí o základních principech financování.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

30. 6. 2003 9:55 | TGP

Za vysvědčení rozhodně NEPLATIT ! V opačném případě se v příštích letech pravděpodobně stane, že dítě řekne, že za takovou částku se nevyplatí učit. Naopak kapesné ANO vždy ikdyby zlobilo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

30. 6. 2003 11:49 | TGP

Souhlasim s hodnocením dětí známkami, připadá mně jednoduché a efektivní zároveň. Co se týká odměňování za známky - mým dětem jsem vysvětlila, že děti chodí do školy jako dospělí do zaměstnání, je to povinnost a výsledky jejich práce ve škole ovlivní přijetí na střední školu, příp. na vysokou. Nedávala jsem jim za vysvědčení žádné dárky, ale konec roku jsme "oslavili" - šli jsme do kina a na zmrzlinový pohár, doma byla slavnostnější večeře. Toto zakončení jsme dělali bez ohledu na vysvědčení jako uznání za snahu během školního roku. Přiznám se, že vnučku, která ukončila 2. třídu základní školy, trochu rozmazluji, ale opravdu jen trochu. Dostala ode mne dvojdílné plavky a svetr. Aby to nebylo líto jejímu bratříčkovi, dostal za ukončení "středňáku" ve školce vestu s mnoha zipy a kraťasy. Myslím, že oba vnoučci byli spokojeni. Anna Sedláčková
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 6. 2003 12:07 | TGP

Proč ne - platit? Málokdo je tak naivní, aby si myslel, že dítě se bude učit pro sebe. U mě se jakýsi pocit zodpovědnosti zrodil až tak v 7. třídě (abych se dostal na střední školu). Určitě je lepší motivace pozitivní, než negativní. Navíc, vezmu-li v úvahu, že dítě by stejně mělo nějaké kapesné mít, tak proč mu je nedávat "za něco" místo "za nic". Když to vezmu z pohledu rodiče, určitě mu udělá radost, když jeho potomek nosí pěkné známky. Takže, místo toho, abych si dobrý pocit koupil např. tím, že dám 150 Kč (300 Kč pro dva, 500 i s popcornem) za lístek do kina, koupím si od dítěte pěkné známky :-) A to, že je to pro jeho dobro (a budoucnost), je vlastně jen jakýsi "kladný vedlejší účinek".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

30. 6. 2003 12:17 | TGP

Já děti nemám tudíž jsem nad tím ještě nemusela přemýšlet, na druhou starnu musím říci, že mi vždy největší radost udělaly peníze. Nikdy jsem nedostávala žádné závratné částky, ale i tak mi udělaly radost. Většinou jsem koupila i něco rodičům.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

30. 6. 2003 13:03 | TGP

Spíš bych to viděl na dárky, je to přece jenom osobnější a vyžaduje to víc přemýšlení o vlastním dítěti než peníze. Na druhou stranu je pravda, že od určitého věku je čím dál těžší odhadnout, jaký dárek si "ten náš puberťák" za vysvědčení přeje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

30. 6. 2003 16:52 | fmarek

Dobrý názor, toho Kiyosakiho dejte přečíst i své dceři, pokud jste to již neudělala.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 30. 06. 2003 09:37)

7. 7. 2003 10:53

Čím je dítě starší (moje 16 a 18 let), tím lepší je dát jim za odměnu peníze. Na brigádu v Praze je dost těžké se dostat a tak za vyznamenání holt musím pustit chlup. Oni už cenu peněz znají, a nebudu přece přemýšlet, co si potřebují koupit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

7. 7. 2003 10:56

Mám přesně opačný názor, pokud jde o starší děti. Od 18 let jsme zastavili kapesné, musí si vydělat na brigádách. Naopak za vyznamenání je košer dát bonus.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 30. 06. 2003 09:55)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Březina

podnikatel, Best

Pavel Turek

manažer a podnikatel

Tomáš Březina
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
85,71 %

z 7 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Eskont, Přímá investice, Nepřímá daň, petr mach, daň z příjmů, michal wantulok, česká spořitelna, fintech, Sb., soupis zboží, měnové, ukončení pracovního poměru, Roman Koděra, trh s nemovitostmi, dobročinný účel, plynovod, Martin Šubrt, Asociace pro kapitálový trh

3M71980, 3T80510, 3M71980, 3T80510, 3M71980

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK