Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 6. 5. 2003 | 8 komentářů
Za poradce se dnes označuje každý šmejdil, skutečného přitom aby pohledal jako onu příslovečnou jehlu v kupce sena. V lepším případě se vyklube dealer, prodejce, tzv. pojišťovák. A ne nadarmo je v jedné své veselohře vězeň Woody Allen za trest zavřen nikoli na samotku, ale společně s pojišťovacím agentem.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 5. 2003 8:39, Jan

Nic nového pod sluncem. Například poradensko-analytická společnost Fincentrum má provizní systém nastaven tak, že provize za stavební spoření, penzijní připojištění a kapitálové životní pojištění má stejný základ. Neboli, že poradce zbytečně neupřednostňuje jeden produkt před dalším, z důvodu vyšších provizí. Tím pádem se více zajímá o to, co klient skutečně potřebuje. Není to sice ještě ideální stav, ale velký krok vpřed. Pokud vím, tak o bývalé pojišťováky a mlm poradce nemají zájem. Jsou nakaženi provizním morem za životní pojistky. S tím placením za poradenství moc nesouhlasím. Tím jenom odříznete odpovědnost od poradce a ještě mu za to zaplatíte. Pak si půjdete koupit ony navržené produkty k institucím a tam se dozvíte, že to není ono. Že některé produkty jsou již zastaralé a že mají lepší, kvalitnější atd. atd. Tudy cesta nevede. Bez poctivosti, odbornosti a profesionality se zkrátka finanční poradenství dělat nedá. Spíš bych kladl důraz na odlišení. Když za mnou přijede pojišťovák například od ČP s autem popsaným logem ČP, se sponou na kravatě s logem ČP a pak mi vrazí do ruky vizitku s logem ČP a chce mi nabídnout zpracování finančního plánu, tak je to asi špatně. Takový poradců od různých pojišťoven (ale i jiných institucí) běhá po naší republice něurekom. Jak se v tom má klient zorientovat?

Reagovat

 

+23
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 06. 05. 2003 08:04)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 5. 2003 23:27, blackbird

Dle mého názoru je nejlepší cestou zpřísnění legislativy v této oblasti vzhledem k tomu, že finanční poradenství je v současné době pouze ohlašovací živnost, takže to může dělat i na vedlejšák kdejaký Franta z Horní dolní. První vlaštovkou je registrace všech, kdo nabízejí prodej podílových fondů, investičních životních pojištění a dalších produktů u Komise pro cenné papíry. V parlamentu se má 13-5-2003 projednávat návrh zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích a doufejme, že to skončí u toho, že každý, kdo si troufá radit v oblasti osobních financí, bude muset mít licenci podobnou licenci makléřské.

Reagovat

 

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tom 06. 05. 2003 17:22)

Další příspěvky v diskuzi (8 komentářů)

6. 5. 2003 8:04 | Eric

A co takhle oddělit poradenství a prodej? Dobrému poradci lze zaplatit jako dobrému zubaři... Nákup samotný se může uskutečněnit u nějakého univerzálního prodejce. Ale ať mají prodejci ze zákona povinnost prodávat všechny finprodukty všech findomů, za stejné provize (pak se významně ředí i riziko spolčení poradce s prodejcem). No jo, dám se na finančnictví. Začněme se slamníkem - žádní poradci, prodejci, minimální riziko, vysoká likvidita, snad jen zhýralý syn může zaškodit!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

6. 5. 2003 8:39 | Jan

Nic nového pod sluncem. Například poradensko-analytická společnost Fincentrum má provizní systém nastaven tak, že provize za stavební spoření, penzijní připojištění a kapitálové životní pojištění má stejný základ. Neboli, že poradce zbytečně neupřednostňuje jeden produkt před dalším, z důvodu vyšších provizí. Tím pádem se více zajímá o to, co klient skutečně potřebuje. Není to sice ještě ideální stav, ale velký krok vpřed. Pokud vím, tak o bývalé pojišťováky a mlm poradce nemají zájem. Jsou nakaženi provizním morem za životní pojistky. S tím placením za poradenství moc nesouhlasím. Tím jenom odříznete odpovědnost od poradce a ještě mu za to zaplatíte. Pak si půjdete koupit ony navržené produkty k institucím a tam se dozvíte, že to není ono. Že některé produkty jsou již zastaralé a že mají lepší, kvalitnější atd. atd. Tudy cesta nevede. Bez poctivosti, odbornosti a profesionality se zkrátka finanční poradenství dělat nedá. Spíš bych kladl důraz na odlišení. Když za mnou přijede pojišťovák například od ČP s autem popsaným logem ČP, se sponou na kravatě s logem ČP a pak mi vrazí do ruky vizitku s logem ČP a chce mi nabídnout zpracování finančního plánu, tak je to asi špatně. Takový poradců od různých pojišťoven (ale i jiných institucí) běhá po naší republice něurekom. Jak se v tom má klient zorientovat?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+23
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 06. 05. 2003 08:04)

6. 5. 2003 9:31 | Eric

Právě tím, že mu zaplatím, ho i zavážu k tomu trochu se snažit. Když nebudu později spokojen, prostě bude reklamační řízení a já mu mohu finprodukty omlátit o ústa. Ale souhlasím s tím, že bez stálého vzdělávání a všeobjímající poctivosti se finanční byznys dělat nedá.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan 06. 05. 2003 08:39)

6. 5. 2003 11:16

Nevím nevím, ale házení všech do jednoho pytle asi není ta správná cesta. I "obyčejný" pojišťovák může líp poradit než finanční poradce, je to o lidech a každý je jiný a jestliže je větší provize za životku než za něco jiného, tak slušný člověk (ať už pojišťovák nebo někdo jiný) ji prostě klientovi neuzavře, když ji nechce nebo je pro něj nevhodná. Problém je i v pojišťovnách, které vysokými plány životního pojištění nutí pojišťováky stůj co stůj uzavírat životky. Další problém je, že pojišťovací agent málokdy může uzavírat pojištění pro více pojiťoven, i když by to chtěl, rovněž nabízet produkty jiných než dceřinných společností je velký prohřešek. Neodsuzujme je, de facto jsou chudáci a vazaly pojišťoven. Myslím, že je to otázka profesionality a obchodní etiky, nezáleží, jestli je to jen pojišťovák, nebo finanční poradce. Osobně mám nejhorší zkušenosti z MLM společností, "jedou " tvrdě na provizi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

6. 5. 2003 17:22 | Tom

Tento názor je zajímavý ale hodí se jenom pro určité typy klientů od středu víše, pokud budu muset finančnímu poradci zaplatit 5 000 Kč za to, že správným výběrem produktů na tom budu o 3 000 lépe, to se mi nezda.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eric 06. 05. 2003 09:31)

6. 5. 2003 23:27 | blackbird

Dle mého názoru je nejlepší cestou zpřísnění legislativy v této oblasti vzhledem k tomu, že finanční poradenství je v současné době pouze ohlašovací živnost, takže to může dělat i na vedlejšák kdejaký Franta z Horní dolní. První vlaštovkou je registrace všech, kdo nabízejí prodej podílových fondů, investičních životních pojištění a dalších produktů u Komise pro cenné papíry. V parlamentu se má 13-5-2003 projednávat návrh zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích a doufejme, že to skončí u toho, že každý, kdo si troufá radit v oblasti osobních financí, bude muset mít licenci podobnou licenci makléřské.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tom 06. 05. 2003 17:22)

12. 5. 2003 11:23

Problém poradenství jak již bylo zmíněno, tkví v lidech a v tom, že získat ohlaščovací živnost není problém a prkaticky minimální překážky. Například v sousedním Rakousku může poradenství dělat jen čolvěk, který má příslušné vzdělání. bohužel např.: do pojišťovnictví se zapojují lidé, kteří s eknomií nemají prakticky žádné teoretické znalosti a pokud ano, tak je získají nalévárnou v pojišťovně. Stačí potom jeden dotaz mimo to co měl na školení a je mimo "mísu". Bohužel jedná se většinou o pojišťováky, kteří jsou velmi agresivní a jsou schopni "Ukecat" klienta. To samozřejmě je způsobeno personální politikou pojišťoven, které vidí nenasycený trh v oblasti pojištění oproti EÚ, takže každý kdo umí mluvit a chce to dělat je vítán. Není vyjímkou, že řada pojišťováku přechází z pojišťovny do pojišťovny/viz poslední zrušení ČP-partner a přechod většiny do Kooperativy/ a vždy klienovy tvrdí, že právě tyto produkty které nabízí jsou ty nejlepší na trhu a u této pojišťovny kde právě je.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

12. 5. 2003 16:10 | Hop

Trochu bych Vás poopravil ohledně Fincentra a jeho poradců, mám dvě zkušenosti z posledního měsíce. První jako člověk, který byl osloven s nabídkou spolupráce. Máte pravdu, že provize jsou nastaveny tak, že je jedno, jaké uděláte stav. spoření - máte vždy stejně. Ale není jedno, jestli uděláte st. spoření, penzijní, nebo KŽP - za KŽP zase dostanete nejvíce - takže kdo bude chtít vydělat, bude prodávat KŽP. V době mého jednání probíhalo vedle další s člověkem, který mě cca před rokem lákal do jisté stav. spořitelny s tím, jak bezvadně lze využít tamní MLM systém, jak za chvíli nebudu muset pracovat a tým mi bude vydělávat desetitisíce. Druhá - jako klient. Poradce Fincentra dostal na mě kontakt od mého známého. Rád jsem si domluvil schůzku, aspoň se něco nového přiučím. Vymyslel jsem si situaci, že cca za 2 roky budu chtít stavět, nebo si koupit RD s cenou přibližně 1,5mil, samozřejmě na úvěr. Popsal jsem i další věci (je mi 29, mám s přítelkyní SS, mám nějakou hotovost, podílové listy....) a čekal jsem na nabídku fin. plánu. Řešení: Zvýšit si ihned cílovou částku SS (proč ihned, když nevím kolik budu potřebovat půjčit a měl jsem naspořeno cca 35% CČ), uzavřít KŽP (co kdyby se mi něco stalo a mohu tím pak třeba splatit hypotéku a ještě na tom vydělám). Celkově: nic moc. Neříkám, že je vše špatně, ale vždy záleží na lidech a možná jsem měl jen smůlu. Prostě dokud nebudou nějaké zkoušky, aby se trh vytříbil, tak finanční poradce bude ten špatný. Bohužel dost často oprávněně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan 06. 05. 2003 08:39)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Mahdal

podnikatel, Safetica Technologies

Jaromír Šmejkal

podnikatel, Unimex Group

Jakub Mahdal
ÚSPĚŠNOST
36,92 %

z 65 duelů
×
Jaromír Šmejkal
ÚSPĚŠNOST
47,41 %

z 116 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Rozhodný příjem, Depozitní účet, Fondy fondů, martin stára, mobilní operátoři, operátoři, architektura, brno, společnosti, legislativa ES, výkupní ceny, hospodářská politika, promlčecí lhůta, neutral, vízum, hithit, BNP Paribas Real Estate Securities Pacific, lyžování mimo sjezdovku

5E00138, 2E61991, 0011CHEB, 6U76268, 7U77788

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK