Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| | 30. 10. 2002 | 16 komentářů
Klesající úrokové sazby zvyšují zájem o podílové fondy peněžního trhu. Velké přízni se přitom těší korunové fondy registrované v zahraničí, které jsou vůči doma registrovaným protějškům daňově zvýhodněny. Jak se však zdá, svou konkurenční výhodu zatím nedokáží plně využít.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 11. 2002 0:52, TGP

Jenže bez vstupního poplatku nemáte z čeho zaplatit dealery, takže nemáte-li banku jako distribuční síť ani vstupní poplatek jako motivaci pro dealery, máte problém. MM fond nemá dost vysoké marže na to, abyste z nich platili i distribuci...

Reagovat

 

+23
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gekko 99 03. 11. 2002 14:10)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

4. 11. 2002 0:52, TGP

Jenže jak dlouho tady ještě PIAS bude, že? A když vidím ty výsledky OB Investu, tak opravdu netoužím mít peníze v takové zfúzované firmě...

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gekko 99 03. 11. 2002 14:16)

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

30. 10. 2002 9:24 | PavelQ

V první řadě díky za pefektní článek - což vyplývá i z toho, že se mi aktuálně velice hodí. Vstupní poplatky u těchto typů fondů a současných očekávaných výnosech považuji za důležité kritérium. Pořád mě překvapuje IKS peněžní, který považuji za nejlepší z těchto fondů. Klíčem je podle mě osoba porfolia manažera a celková strategie finanční skupiny k tomuto produktu. Navíc má fond docela velké pohyby v objemu majetku a o to víc je těžší uhlídat, aby každá koruna ve fondu byla maximálně zhodnocována v každém okamžiku. Podle mě je řízení takového fondu dost mravenčí práce a vidět je každá chyba.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 10. 2002 9:37 | TGP

Analýza to je výborná a přiznávám se, že mě překvapila. Sám jsem podlehl mediální masáži, že zahraniční fondy jsou lepší a výkonnější právě kvůli zdanění. Jsem rád, že jste mě vyvedli z omylu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

30. 10. 2002 9:41 | TGP

Docela mě překvapují ty slabé výsledky ABN Amro, čekal bych od nich mnohem více, přeci jen je to světová firma s kvalitním zázemím. Ale když srovnám jejich výsledky s ostatními, musím říct, že být předposlední z velkých je docela špatný výsledek. A navíc ten jednoprocentní vstupní poplatek??? Na peněžním trhu???
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

30. 10. 2002 9:43 | TGP

Ano, na money marketu jsou dobří, ale co mne velmi zklamalo, je propad jejich dluhopisového fondu, který šel kdydsi strmě nahoru a pak se jim přestalo ze dne na den dařit. Jako by je to přestalo bavit. Navíc přidaná hodnota portfolio manažera je u money marketu mnohem menší než u bondového fondu, takže bych to s tou chválou možná až tak nepřeháněl (ale možná ze mne mluví konkurence :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PavelQ 30. 10. 2002 09:24)

30. 10. 2002 10:31 | PavelQ

Výkonnost IKS dluhopisového byl šok pro řadu lidí, nakonec však celkem korektně uveřejnili zprávu, která popisuje přijatou investiční strategii (bylo o ní na tomto serveru informováno). Myslím, že manažerům fondu sláva trochu stoupla do hlavy a rozhodli se jít proti trhu, což nevyšlo a je to ta osudná chyba, kterou žádný porfolio manažer nemá rád. Sám jsem si ale před pár měsíci vzal hypotéku - také jsem nečekal že sazby ještě klesnou. Nicméně já nejsem profesionál a IKS dluhopisový jsem si zakázal.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 30. 10. 2002 09:43)

30. 10. 2002 10:36 | TGP

Souhlasím, postavili se k tomu čelem. I já zvolil stejné řešení - po zhoršení výkonnosti u IKS využívám jen peněžní trh a "dluhopisové peníze" jsem přesunul ke konkurenci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+17
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PavelQ 30. 10. 2002 10:31)

31. 10. 2002 18:24

Proč jste v porovnání vynechali český fond Živnobanka - Sporokonto? Je v něm již přes 3 miliardy Kč majetku, tedy více než v jednom z porovnávaných zahraničních, a stále roste.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

1. 11. 2002 14:10 | tmergl

Dobrý den,
máte pravdu, Váš fond do srovnání jistě patří, už jenom kvůli v současnosti prakticky druhé nejlepší výkonnosti mezi doma registrovanými fondy peněžního trhu (4,06 % za rok). Tu pouze mírně zhoršuje vstupní poplatek 0,50 %, ale i tak by byl celkový výnos investice vyšší než u dvou ze srovnávaných zahraničních fondů. Toto jen potvrzuje skutečnost o v současnosti lepší výkonnosti doma registrovaných fondů peněžního trhu. Za nezahrnutí se každopádně omlouvám. S pozdravem, Tomáš Mergl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 31. 10. 2002 18:24)

1. 11. 2002 14:30 | PavelQ

se vším souhlasím , jen mě právě u tohoto fondu velice vadí vstupní poplatek, kdybyste chtěl do tohoto fondu investovat, také byste řekl "můj výnos bude mírně zhoršen", vždyt jde jen o cca 12% z výnosu v prvním roce!!, navíc se do MM fondu často investuje na kratší dobu. Přestože má fond solidní výkonnost vstupní poplatek je pro mě důvodem pro to, abych do něj neinvestoval. Naštěstí je tu IKS s dobrou výkonností a nulou na vstupu. Pro ŽB je dodávám, že kdyby byly poplatky stejné jako u IKS určitě bych investoval do ŽB!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (tmergl 01. 11. 2002 14:10)

1. 11. 2002 23:41 | CSrypatschek

...na rozdíl od IKS-KB, Vy asi spořitelní rozumbrado, ta ISČS nikdy podílníkům uspokojivě nevysvětlila důvod dlouhodobé zmrvenosti OPF ISČS Sporoinvest. Ano, máte pravdu, jen tím portfolio manažerem to v tomto případě nebude. Potom jediné vysvětlení je, že se na tom podepsaly závažné systémové nedostatky České spořitelny obecně. Tenkrát po tom propadu ve fondu jsem ještě tomu věnoval něco energie a běžnou cestou, jako spořitelní klient, pátral PROČ, neboť jsem prasátko sice divoké, ale tolerantní a vím, že ne vždy se vše vyvede dle přání. Úplně mě to ale vyvedlo z iluzí : na přepážkách spořitelny, tehdy ještě kapitálových trhů, jen bezmoc, nakonec telefony do tehdejší SISky, na druhé straně drátu jsem vždy rozmlouval, nemohu za to, s nějakou nevydojenou nebo neukojenou spořitelní kozou, ani nevím, jestli to byla pokaždé jedna a ta samá osoba, moc toho ale o kapitálových trzích nikdy nevěděla a tak jsem se nic nikdy nedozvěděl i já. No pro mě, když jsem tam měl tehdy svý prachy, horror. Zrovna na takový horror ale čekám teď večer v TV na Nově a toto tady zatím píšu, he, he, he, a už je líp, prašulky jsou ze spořky skoro všechny pryč...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+22
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 30. 10. 2002 09:43)

3. 11. 2002 14:10 | Gekko 99

Je vcelku evidentni ze vstupni ci vystupni poplatek je zcela neakceptovatelny u jakehokoli fondu z oblasti penezniho ci dluhopisiveho trhu. meli by vystacit se spravcovskymi poplatky. obzvlaste pro to ze penezni fondy jsou pro mne alternativou kratkodobeho terminovaneho vkladu a pokud pri rocni vykonnosti cca 3-4 procenta ci mene odectu jeste dalsi procento ci vice za vstupni poplatek, pak nevidim smysl investovat,kratkodobe mi to nic nevynese a pokud investuji dlouhodobe je obecne lepsi investovat do akcioveho ci smiseneho fondu atedz poplatek u peneznihi fondu je jasnym signalem pro zmenu fondu tedy ABN AMRO rozhodne nedoporucuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+20
Líbí
Nelíbí

3. 11. 2002 14:16 | Gekko 99

Chybi tu podle mne i PIAS ,ktera neuctuje vstupni poplatky u penezniho a dluhopisoveho fondu a vykonost je prozatim docela dobra. Presunul jsem tu cast penez z IKS dluhopisovy a prozatim jsem spokojen, nebot letosni vysledky IKS dluhopisoveho jsou opravdu slabsi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

4. 11. 2002 0:52 | TGP

Jenže bez vstupního poplatku nemáte z čeho zaplatit dealery, takže nemáte-li banku jako distribuční síť ani vstupní poplatek jako motivaci pro dealery, máte problém. MM fond nemá dost vysoké marže na to, abyste z nich platili i distribuci...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+23
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gekko 99 03. 11. 2002 14:10)

4. 11. 2002 0:52 | TGP

Jenže jak dlouho tady ještě PIAS bude, že? A když vidím ty výsledky OB Investu, tak opravdu netoužím mít peníze v takové zfúzované firmě...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gekko 99 03. 11. 2002 14:16)

5. 11. 2002 16:52 | GEKKO 99

Ohledne spojeni s Ob Investem mam rovnez obavy, PIAS ma mnohem lepsi system , akceptovatelne doby pro doruceni penez na ucet po prodeji podilu , jednu smlouvu pro vsechny investice,jednoduchy nakup pod listu atd. A mnohem lepsi jak vysledky tak i poplatky. Doufam, ze fondy budou ridit lidi z Piasu a ty amatery s OB investu konecne vyhodi. Kdyz se divam na vyse vkladu u nekterych fondu OB Investu, divim se ze nektere z jejich fondu jeste existuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 04. 11. 2002 00:52)

5. 11. 2002 16:54 | Gekko 99

Nepotrebuji poslouchat dealery. At si teda zaridi ucet u banky a at jde investivat vkladem na ucet. Smlouva se da uzavrit pres internet ,pripadne zaslat. Rozhodne neni moji starosti motivace dealeru.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TGP 04. 11. 2002 00:52)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Blažek

politik

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Pavel Blažek
ÚSPĚŠNOST
22,22 %

z 9 duelů
×
Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
91,67 %

z 12 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Spotřebitelský leasing, Potenciální míra růstu, Katastr nemovitostí, eet, banky, psd2, daně, restaurace, Deutsche Börse, rozvíjející, Slovensko, souhrn, mladí lidé, osoba samostatně výdělečně činná, český, OB Kvanto Globální listinný, podnikatelská sféra, Nejvyšší soud ČR

ABLADV01, 4J40109, 6C66016, 3AN2669, 4J40109

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK