Na zákazníky obchodních řetězců útočí nová vlna podvodných soutěží. Varovaly před nimi Penny Market a Lidl, je ale pravděpodobné, že podvodníci to opět zkoušejí také u jiných sítí.
Falešná soutěž od Penny láká na poukaz na 20 000 korun za vyplnění dotazníku. „Stejně jako v minulých případech se jedná o podvod. Důrazně doporučujeme na odkaz neklikat a žádné informace nevyplňovat. Oficiální soutěže najdete buď v letáku, na našem webu, případně v oficiálním e-mailu,“ uvedl řetězec.
Před podobným podvodem – 10 000 korun za vyplnění dotazníku – varoval také Lidl. „Již poněkolikáté apelujeme na každého zákazníka, který se s tuto reklamou setká, aby na ni v žádném případě neklikal. Nejedná se o naši kampaň,“ zdůrazňuje. O skutečných soutěžích informují řetězce na svém skutečném webu nebo facebookovém profilu.
Na první pohled nápadná je už samotná doména, která místo oficiální a většinou jednoduché adresy typu Lidl.cz nebo Penny.cz odkazuje na její komplikovanější varianty. Na falešné stránce pak mají lidé zadat mimo jiné své telefonní číslo. Při podobných podvodech v předchozích letech jim pak začaly chodit drahé SMS zprávy – každá přišla na desítky korun. Přinejmenším hrozí zneužití osobních údajů.
Petr Kučera
Zaměřuje se na osobní finance a spotřebitelská témata. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, ale ještě víc než paragrafy má rád média. Přes pět let vedl web Peníze.cz, předtím ekonomicko-finanční rubriku... Další články autora.
Sdílejte článek, než ho smažem