Diskontní řetězec Penny Market zmodernizoval už přes 150 z 380 prodejen, které v Česku provozuje. Firma dnes oznámila, že dokončila přeměnu každé z třiceti prodejen v Praze, předtím se do nového převlékly obchody v Plzni.
Inovace tuzemských prodejen Penny začaly v září 2016 na pražském Lehovci. V letošním roce prošlo nebo ještě projde proměnou 70 prodejen. „Celkový počet přestaveb stoupne na konci prosince na 200,“ upřesňuje Jens Krieger, generální ředitel řetězce pro Česko. Přeměna má skončit v příštím roce.
„Ptali jsme se našich zákazníků, v jakém prostředí by se cítili dobře, a ukázalo se, že lidé touží po přátelštějším a útulnějším prostředí, evokující tržiště místo prostředí nekonečných neosobních regálů,“ říká tuzemský jednatel Penny Marketu Martin Peffek.
V každé nové prodejně převládají rustikální prvky. Připomínat mají farmářské tržiště. Novinkou jsou zálivy, které se lidem snaží usnadnit orientaci. Řetězec zdůrazňuje, že sedm z deseti nabízených potravinářských výrobků je domácího původu.
Přestavba každé prodejny trvá pět dnů. „Během nich je zcela vyměněno nejen veškeré zařízení, ale u většiny prodejen také zázemí pro zaměstnance, instalováno nové LED osvětlení a upraveno kompletní značení,“ popisuje Peffek. Penny chce také začít testovat elektronické cenovky.
Přeměna prodejen není tak zásadní jako u konkurenčního Lidlu, který řadu z nich úplně zboural a nahradil větší, na první pohled moderněji působící stavbou. To je u Penny spíš výjimkou, když podobný postup teď použil v Horních Počernicích.
„Je to vůbec poprvé od našeho vstupu na trh, kdy máme všechny prodejny v hlavním městě v jednotném designovém stylu. Praha je také prvním městem, kde testujeme nový koncept městských prodejen. Ve srovnání se standardními prodejnami jsou menší a sortimentem orientované na typické potřeby městského obyvatelstva," říká Krieger.
Penny Market má nejvyšší počet prodejen ze všech řetězců v Česku. Uvádí, že na 98 procentech území republiky mají zákazníci obchod Penny do 15 kilometrů od svého bydliště. Kromě přestavby otevírá i zcela nové prodejny – letos zatím v Pečkách na Kolínsku, loni v Blovicích, Šlapanicích, v Praze na Vinici, Staré Boleslavi, ve Vamberku, na pražském Arbesově náměstí a v Suchdole nad Lužnicí.
Penny Market působí na českém trhu od roku 1997. Je dceřinou společností německého řetězce REWE, který v Česku provozuje také supermarkety Billa.
Průměrný počet zaměstnanců Penny Marketu v Česku narostl na 5656 lidí. Základní mzda pokladní pracující na plný úvazek se teď pohybuje od 23 do 28 tisíc korun měsíčně. Zisk po zdanění loni stoupl na téměř 866 milionů korun, obrat na 42 miliard.
Sdílejte článek, než ho smažem