Brno - Je to pohled do doby za třicet až čtyřicet let - dálnice D1 má šest pruhů a místo nynějších asi 24 tisíc osobních aut po ní jezdí až 40 tisíc aut denně. Kolem dálnice jsou téměř na všech místech protihlukové stěny a ploty a pro zvířata je dost možností, jak se bezpečně přes silnici dostat na druhou stranu.
Tak vypadají plány na rozšíření nejvytíženější silnice v zemi, dálnice D1. Šest pruhů by se na dálnici mělo začít budovat v roce 2015 a pokud bude dost peněz, tak by se od Mirošovic až po Kývalku mělo na rozšířené dálnici jezdit o čtyři roky později.
Bude to přijatelné
A zatímco stavební firmy si zatím na miliardové zakázky na rozšíření dálnice teprve brousí zuby, projektanti a odborníci na dopravu a životní prostředí pracují naplno. Finišuje totiž jeden z rozhodujících schvalovacích procesů - to je posouzení vlivu rozšířené dálnice na životní prostředí. Rozšíření dálnice má stát 40 miliard korun.
A podle jednoho z posledních kroků před vydáním rozhodující stanoviska ministerstva životního prostředí, posudku expertů na životní prostředí, jde o projekt pro životní prostředí přijatelný, rozšířená dálnice by sice měla přinést daleko víc aut, ale také méně hluku a emisí.
Sdílejte článek, než ho smažem