Žebříček nejcennějších značek světa má novou jedničku

| rubrika: Aktuality | 11. 6. 2019 12:30

Na první místo v novém žebříčku nejhodnotnějších značek světa BrandZ se dostal internetový obchod Amazon. Je to poprvé od roku 2007, kdy vyhrála jiná značka než Apple nebo Google (ten zvítězil v posledních třech letech).

Skokany roku jsou Instagram (růst o 95 %) a značka sportovního oblečení Lululemon (o 77 %).

Žebříček sestavují reklamní agentura WPP a společnost Kantar Millward Brown. Kombinují analýzu tržních dat od společnosti Bloomberg s rozsáhlým výzkumem mezi spotřebiteli.

Nejhodnotnější značky světa podle BrandZ

ZnačkaKategorie a země původuHodnota značkyMeziroční změna
1. Amazonretail (USA)315,51 mld. USD52 %
2. Appletechnologie (USA)309,53 mld. USD3 %
3. Googletechnologie (USA)309 mld. USD2 %
4. Microsofttechnologie (USA)251,24 mld. USD25 %
5. Visaplatební systémy (USA)177,92 mld. USD22 %
6. Facebooktechnologie (USA)158,97 mld. USD-2 %
7. Alibabaretail (Čína)131,25 mld. USD16 %
8. Tencenttechnologie (Čína)130,86 mld. USD-27 %
9. McDonald’sfast food (USA)130,37 mld. USD3 %
10: AT&Ttelekomunikace (USA)108,38 mld. USD2 %

Kompletní žebříček 100 nejhodnotnějších značek světa si můžete projít v textové podobě, nebo se na něj podívat ve videu.

Vytisknout

Líbil se vám článek?

0
Ano
Ne

Diskuze

Žádný komentář nebyl vložen.

Oblíbená témata

Amazon, marketing, ochranné známky

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.