U které značky auta je nejvyšší riziko havárie?

Věra Tůmová | rubrika: Otázka dne | 5. 11. 2009 | 5 komentářů
To, jaký jste řidič, se dá poznat nejen dle bonusu, na který máte u povinného ručení nárok za bezeškodní průběh. Některé pojišťovny tvrdí, že se to pozná i podle toho, jaké auto si koupíte. U které značky auta je v Česku nejvyšší riziko havárie? Tipněte si a dozvíte se víc.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Další příspěvky v diskuzi (celkem 5 komentářů)

5. 11. 2009 13:16 | Lagarto

Statistika je jiste spravna formalne, ale interpretace cisel je tendencni (predem uvadim, ze mam Ford, tedy nejsem clankem nijak dotcen):
1 ) jde o jednu pojistovnu a docela bych i rekl, ze to neni ta dominantni. Navic nektere pojistovny jsou specializovene an jistou klientelu (soukromy odhad je napriklad, ze Alianz ma dominanci firemnich vozu, apod.)
2) ruzna auta jsou na ruzne veci. Tedy ridic kupujici Audi asi kupuje auto na "jezdeni", ale ridic kupujici Daewoo Matiz ci Dacia Logan spise hleda priblizovadlo, ci 2 auto do rodinmy. apod. Z toho dale vyplyva kde se auta pohybuji (dalnice, mesta, okresky) a kdo je ridi. Pricemz majitel neni nutne provozovatel a to neni nutne ridic...
3) Kde se jaka auta kupuji. Obecne jsem si jist, ze podil Daewoo ci Dacia v praze je procentualne mensi nez podil techto znacek v Usteckem, ci Olomouckem kraji. A naopak, podil Audi co BMW asi bude v Praze vyssi. A s tim je dan rezim a misto provozu, tedy v Praze jde o spoustu malych kolizi (tzv. tukance a plechrina), ale skody nejsou velke
4) Kategorie vozidel. Daewoo a Dacia konci svou nabidkou tak, kde Audi a BMW zacinaji (ne financne, ale tridou vozidla). Tedy spise recnicka otazka, zda vubec lze do jednoho pytle hazet ruzne tridy automobilu. Je to trochu viz bod 2 a 3 tedy rezim provoyu, misto provoyovani, atd... ale trochu i ciste kategoriyace voyoveho parku. V extramnim pripade nikoho nenapadne srovnavat nakladaky a osobaky, ale srovnava se pritom Daewoo Matiz s Audi S8 ?
5) pate a posledni... Firemni vs soukroma... ano, Daewoo ani Dacia nejsou sluzebni vozidla. Jde o pocet najetych km, kde sluzebni delaji i 50-100 tisic, ale vetsina Dacii ujede maximlane 10000 rocne. Dale jse o ridice, kdz referentyi stridaji auta, nejsou s nimi sziti a tez se k nim hure chovajia vice bouraji. Ale to bz se stalo i Daewoo, kdyby bylo sluzebni a naopak Audia v rukach dedecka z podhorske vesnickz bz byla garazovana vedle traktoru v rajtu a jezdila bz prumernou rychlosti 20 km/h k tete pro vajicka...
Omlouvam se trosku za ironii. Ale prave muj Ford je auto, ktere ma vyrovnany podil sluzebnich a soukromych majitelu, podil mestkeho a mimomestskeho provou, yastoupeni ve vsech segmentech (dalaji pidiauto Ka ay po utility Ranger, ci SUV Kuga, atd....). Proto neni nikde na zadnem konci statistik.... Neni to proste jen o ridici!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 11. 2009 19:51 | cezar

Havarie nesposobuju auta ale ludia (napr. taki vodici) svojou aktivitou na cestach, takze tento clanok je len mensia provokacia na pritiahnutie vasej pozornosti...Ci suvisi nejako typ vodica a jeho disciplina na cestach s vyberom auta, na ktorom jazdi, to je velmi tendencna statistika, ktorej vysledkom bude, ze najviac havarii sposobuju napr. blondinky na Octaviach alebo pubertaci na starych Feliciach, kedze ide o najpredavanejsie auta....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 11. 2009 22:27 | Ruslan

Uplny nesmysl. uvedena znacka Skoda bez Octavia a Superb. !!!! ale toto neni uvedeno v otazce.
nonsense
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 17:58 | Pavel

Nu, souhlas. Mam take Forda a zrovna Audiny jsou vetsinou vozy, ktere neridi kdovijaci mamelukove. Sem tam me taky nejaka predjede, vetsinou velmi slusne a bez problemu. Kdysi tak pred dvema lety byvali mnohem vetsi prasata ridici v Pasatech, ale ted bych rekl, ze jednoznacne vitezi Oktavie. V drtive vetsine samozrejme sluzebni. Nu a na konec nepocitam vraky rizene mladymi honimiry, kteri maji potrebu predjizdet devadesatkou i ve meste. Ale jednoznacne lze rict, ze nejvetsi hajzlici jsou ridici dodavek a nejnebezpecnejsimi ridickami jsou blondate matrace v SUVkach. Ale je pravda, ze jsem nevidel nebezpecnou Dacii a nebo nejakeho prcka. Ono taky jejich motorizace vetsinou nejakou divocinu nedovoluje. Ale je to jednoznacne o lidech, nikoli o autech...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 11. 2009 17:55 | cml11

Pětkrát ano. Jen bych dodal bod 6) Některé věhlasné značky, mající v sortimentu velká a silná auta, doplácejí na to, že je mezi námi spousta psychicky labilních lidí, kteří si koupí velkého a silného vozu cosi kompenzují. Bohužel tihle řidiči patří k nejhorším co na našich silnicích jezdí. Značkám jako Audi, BMW, ale i dalším jinak kvalitním vozům naprosto zbytečně kazí statistiku.
Nehodovost není o autech, ale řidičích. Výběr auta ale o jeho majiteli vypovídá mnohé. Proto vlastně vznikla tahle statistika. Přiznejme si, že na tom něco je. Tuhle mi urval zrcátko člověk s Audi. Dohnal jsem ho, zastavil (svoje auto jsem poprvé co ho mám musel rozjet na 160), on se mi jednoduše vysmál a ujel.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  16 117 415 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Koupený mobil který po pár dnech přestal
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, před pár dny jsem koupil mobil přes inzerát.. Mobil na místě fungoval tak jsem zaplatil dohodnutou částku a mobil si převzal. Ale po pár dnech přestal fungovat displej. Nebyla to zrovna malá... více

Spotřebitelská poradna

Doporučujeme

Užijeme si moře letos naposledy? Češi a dovolená očima expertů

Užijeme si moře letos naposledy? Češi a dovolená očima expertů

Dovolená u moře letos konečně může proběhnout bez covidových omezení. Můžou si ji však...více

Neviditelné padesátnice. Už nejsou juniorky, ale do důchodu mají daleko. Čemu čelí ženy, které...

Neviditelné padesátnice. Už nejsou juniorky, ale do důchodu mají daleko. Čemu čelí ženy, které dospěly za komunismu?

Současná generace 50+ a v těsném závěsu za ní i takzvané Husákovy děti z počátku 70. let...více

Berte je vážně! Ženy nehrají hůř, patří na hlavní stadiony

Kdo letos vyhrál ženskou fotbalovou ligu? Víte to? Slavia Praha a byl to už její 21. titul...více

Aká bude suma trinásteho dôchodku v roku 2022? Plus kalkulačka

Aká bude  suma trinásteho dôchodku v roku 2022? Plus kalkulačka

Vysoká inflácia a rýchly rast cien sú dva hlavné dôvody, prečo sa v roku 2022 trinásty...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Radovan Vítek

podnikatel, CPI Group

Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
48,15 %

z 27 duelů
×
Radovan Vítek
ÚSPĚŠNOST
26,09 %

z 23 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.