Je dobře, že se zase nebudou platit první tři dny nemocenské?

Dokud se letos nevyplácela nemocenská za první tři dny nemoci, výrazně ubylo lidí, kteří na nemocenskou nastupovali. Co si myslíte o neplacené nemocenské? Je dobře, že od Nového roku zase začne platit? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 10. 2008 11:24, marie

Ano, věřím a vím, že některé lidi opatření v nemocenských dávkách odradilo od nástupu ne nemocenskou.
Čerpají dovolenou nebo nemoci přecházejí.Udělejte si anketku,jak to vlastně je.
Opatření nebylo správné.Zaměstnanec ani podnikatel si nemůže dovolit mít zbytečnou absenci na pracovišti.
3 dny bez příjmu je obaleno navíc poplatky u lékaře a za léky.Položte otázku, kolik stojí celkem pacienta viróza, chřipka, angína ..... ? U samoživitele je to tedy zásah do rozpočtu. Doporučuji širší anketku.

+14
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 34 komentářů)

20. 1. 2012 9:44 | Jiří Klas

Chceš-li změnit svět,začni nejdříve u sebe,pak uvidíš změnu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 1. 2010 18:35 | Lucie

Popravdě mě osobně ty tři dny docela chyběly, když jsem byla nemocná. Nemyslím si, že by ubylo nemocných, ale spousta lidí si raději vezme dovolenou než by šla na nemocenskou. Ale v případě, že například máte postižené dítě, které vám celou zimu prostoná a pak s ním musíte i po vyšetřeních a nebo do lázní, tak je to opravdu s tou nemocenskou na pováženou. A kdž už jsme u toho nemají naáhdou poslanci v době nemoci 100% nemocenskou???? Jako nechápu proč a z jakého důvodu a obyčejní lidé můžou klidně ... zdechnout
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 1. 2010 19:45 | jaroslav kasal

Jaké tři dny .Nemocenskou dostanete od zaměstnavatele ve výplatě a zbylé peníze na které máte nárok ze zákona až podle toho kolik zrovna ta která pojišťovna uvolní.Tři měsíce je běžná doba a ten co marodí má žít z čeho?Argument no přeci s z toho co má ušetřeno.A kdosi má z čeho ušetřit ,když více jak 75 procent lidí vyjde od výplaty k výplatě.To těm pánům ve sněmovně uniklo ,nebo ani nevědí žě je to možné.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 12. 2009 15:35 | Michal Novák

Vůbec si nemyslím, že prní 3 dny by na to měly nějaký vliv. Je to všechno tak postavené, že nemocenská je natolik nízká i po těch 3 dnech, že většině obyčejných lidí se marodit vúbec nevyplatí a proto jsou nuceni si vybírat dovolenou nebo nemoc přecházet, což se dnes běžně praktikuje. Toto neprospívá zdraví lidí a myslím jsi, že jse to spětně projeví na zdraví populace což stát bude muset nakonec stejnak zaplatit. Takto to praktikuji já a většina mých známých a lidí z okolí co znám. Doufám, že se nad tím někdo zamyslí a rozumě to vyřeší. S pozdravem M. Novák.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 5. 2009 21:51 | Janout jaroslav

při návštěvě lekaře mam kolik nárok na zaplecení zmeškané pracovní doby
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 5. 2009 21:33 | Janout jaroslav

Při návštěve lekaře na propustku ,mám nárok na kolik zaplacených hodin děkuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 3. 2009 18:33 | wainerka

Je to pěkná blbost většinou první 3 dny je lidem asi nejvíc zle.Hlavně že lidem říkáte že mají přijít k lékaři dřív než pozdě,ale děláte proto opak.Měli BY SE POSLANCI ZAMYSLET NAD ČÍM ZVEDNOU RUKU A PAK TO ODHLASOVAT.Myslím si že už neví jak lidem ublížit tak prostě hlasujou a hlasujou,aby se o nich vědělo no s pozdravem W.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 1. 2009 2:34 | mates

kolik je maximum mzdy nemocenské 18 000kč hrubého za měsíc a za dva?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 10. 2008 2:04 | Mei

Nehledě na finanční stránku věci je to neskutečná hloupost, protože to motivuje pacienty s chřipkou a dalšími lehčími nemocemi, na které by ty tři dny + víkend mohly klidně stačit, aby je přecházeli v zaměstnání. Tím si ničí zdraví mnohem víc než si myslí (nebo to třeba i vědí, ale co můžou dělat?), snižují si imunitu a zadělávají si na nějaké horší problémy a delší neschopnost. A přispívají k šíření choroby a tedy vlastně i k oblíbeným chřipkovým epidemiím...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 10. 2008 8:59 | jeskynka

No to to si nedovedu představit z čeho budete žít, to vychází tak na pět tisíc nemocenské a měsíc.To je tak na nájem a možná chleba.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 10. 2008 8:37 | vanda

To je pěkný nesmysl, já žiji sama, můj měsíční plat je necelých 12 000 čistého. Z čeho pak zaplatím nájem a z čeho budu žít. A to jsem v prac. neschponosti opravdu vyjímečně. Našetřit není z čeho.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 10. 2008 21:55 | Peterson

To co jste napsali stojí na zamyšlenou.Papouškujete co vám bylo předloženo a přestali jste používat selský rozum.Určitě nebylo a není správné když se např. zedníci jdou na podzim hodit marod se zády a v klidu berou nemocenskou několik měsíců do doby než se venku oteplí a firmy získají nové zakázky. To stojí stát obrovské peníze a to je i jádro pudla. Tito zaměstnanci ty první 3 dny bez nemocenské přežijí v pohodě, však ji několik následujících měsíců budou pobírat. Jak je na tom normální zaměstnanec ? 3 dny nedostane nic a za týden opět běží do práce. To je dle "Nečase" ten správný přínos. Ti co potřebují zůstat dlouho doma nemocenskou budou brát jak budou potřebovat. Normální nemocní budou spěchat do práce, takže Nečas si může mnout ruce. Víte co je PARADOX - Nečas a podobní marodí za 100% platu, o 3 dne bez nemocenské asi ani neví !!! Stačí ???
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2008 5:55 | Karel

Tak jsem u všeobecné pojišťovny . Můj plat je v rozmezí 18000 - 21 000 kč čistého , v závislosti na délce měsíce a počtu odpracovaných přesčasových hodin .
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2008 13:27 | Jan Švarc

Pokud již je někdo na tom tak, že je zdravotně v nepořádku, bude se snažit aby jeho nemoc byla logicky delší. Na druhé straně se v prípadech,kdy je člověk nemocen(nachlazení, chřipka atd.) bude snažit k lékaři vůbec nechodit, což může vést k zhoršování zdravotního stavu a k přenášení (chřipka) nemocí. Tleskat mohou farmaceutické firmy, protože lidé se budou snažit léčit sami nákupem v lékárnách. Věřím tedy otázce č.1. Opatření kritizuji, dle mého názoru je špatné. Bez příjmu za 3 dny nemoci se obejde jen rodina ekonomicky silná a těch je menšina. Jan Švarc
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2008 16:36 | kybernet

Rád bych věděl, u jaké pojišťovny jste. Já, bohužel, už marodím 4.měsíc. Dostávám asi maximum nemocenské, ale 4 000 tisíce za týden to nikdy nebylo. Jen 3. Předem děkuji za odpověď.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2008 10:26 | Jarda

Samozřejmě, že se tímto opatřením musí snížit krátkodobá nemocnost, protože se to týká poctivých pacientů, kteří jdou na nemocenskou, aby se vyléčily a jak se tak stane jdou hned do práce. Ti co jsou na nemocenské z jiných důvodů to vyřeší prodlouženým "stonáním". Takže selským rozumem mi z to ho vychází, že ač je toto opatření geniálně jednoduché pro ušetření výdajů za nemocenské, tak je na druhé straně důkazem profesionality našich zákonodárců. Protože výsledkem je, že jsou potrestáni hlavně ti, kteří za nic nemohou.
Jarda
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 10. 2008 18:24 | 2610

Už teď si na marodění vybírám dovolenou, na nemocenskou si dovolit jít nemůžu. Dneska, když spousta poctivých lidí musí mít dvě práce, aby rodinu uživila, tak přecházení nemocí se nám brzy vymstí zrovna tak jako nečerpání dovolené na odpočinek.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 10. 2008 17:14 | Karel

Ano , to je pravda . Já jsem skromný člověk i moje žena , ale kluk studuje na vysoké škole v Brně a dcera studuje gymnázium a to stojí dost peněz .....Proto je neplacení nemocenské za první tři dny - brutálním zásahem do našeho rozpočtu .
Něco je špatného na systému , kdy pracují oba rodiče a přesto musí jít žebrat o sociální dávky ( bydlení , topení , doprava , přídavky ) . To bylo za Klause , teď za Topolánka se opět blýská na horší časy .

Za týden "neplacené" nemocenské ztratím 4000 kč .
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 10. 2008 17:00 | Ivo

Opatření má dvě roviny. Na jedné straně tu je snaha o to, aby nebyly nemocenské dávky zneužívány nepoctivými občany. Potud je to v pořádku. Je ovšem naivní si myslet, že toho, kdo se chce flákat ,odradí menší příjem v nemoci. Takoví již jistě úmyslně nepracují a mají jistě vyběhané a na úřadě vykřičené další dávky sociálního pojištění. Na druhé straně je zde majorita lidí, kteří chtějí pracovat, platí nemocenské pojištění a mít za práci(potažmo v nemoci)dostatečně zaplaceno,je pro ně existenční nutnost. Takoví budou nést nemoc podle svého příjmu různě těžce. Aby eliminovali dopad na rodinný rozpočet, mnozí z nich si berou zákonnou dovolenou v nemoci. Dovolená je určena k odpočinku a zotavení a neměla by být v takových případech poskytována. Pro takové občany pak zbývá ještě třetí možnost. Tou je přecházení nemoci, pokud je to vůbec možné. Nevím, jestli si politici uvědomují, jakou rozbušku zde svými plány připravují. Do nemocnic bude přijímáno mnohem větší množství lidí se zanedbaným a zhoršeným onemocněním. V krajním případě tak nemocní mohou umírat na zanedbání banální choroby. Ve svém důsledku pak zaplatíme my všichni ze své kapsy za léčení takových nemocných daleko více, než bude ušetřeno na restrikci nemocenské. A to už vůbec nemluvím o zbytečně zmařených životech. Doufám jen, že to není další opatření vlády k tomu, aby se co nejméně občanů dožilo spokojeného stáří se zaslouženým důchodem vzhledem k tomu, že je důchodový systém v ruinách.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 10. 2008 16:32 | Václav Volodkovic

Domnívám se že záleží na finančním zázemí každé rodiny i jednotlivce.Přežít se dá i o suchém chlebě a vodě i z vodovodu.Pokud má nějaké záložní finance nebo žije s někým kdo příjem má,tak by to neměl být problém.Jak ale k tomu člověk přijde,když poslanci a vládní činitelé pobírají své nepřiměřené platy stále bez ohledu zda svou práci konají nebo ne.Kromě svých platů užívají i dalších výhod o kterých se nám,té "lůze"ani nezdá!!Vidím v tom velkou nespravedlnost!!S pozdravem a přáním hezkého dne Václav Volodkovič.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  15 040 325 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2021

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Doporučujeme

Kde proboha žili? Fialův plán boje s covidem sází na nemožné

Kde proboha žili? Fialův plán boje s covidem sází na nemožné

Nediskriminovat, ale spojovat. Budoucí vládní koalice Petra Fialy, který bude brzy jmenován...více

Přichází stagflace? Co s námi bude očima expertů

Přichází stagflace? Co s námi bude očima expertů

Inflace míří k sedmi procentům, průmysl má problémy. Bude to jen na chvíli, nebo nás čeká...více

„Ať tě znásilní horda migrantů, ty tlustá krávo.“ Musíme si takové komentáře na internetu nechat...

„Ať tě znásilní horda migrantů, ty tlustá krávo.“ Musíme si takové komentáře na internetu nechat líbit?

„Doteď mi chodí výhružky smrtí nebo doporučení, aby mi někdo uřízl hlavu nebo mě znásilnil....více

Chcete mít psychicky odolné děti? Smiřte se s rizikem a zapomeňte na výkonnost

Chcete mít psychicky odolné děti? Smiřte se s rizikem a zapomeňte na výkonnost

Hra není jen pokojná zábava v pokojíčku s hračkami. Moderní rodiče se děsí vypustit děti...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Pomothy

podnikatel, ČSFD.cz

Jaroslav Hřebík

trenér a podnikatel

Martin Pomothy
ÚSPĚŠNOST
57,14 %

z 56 duelů
×
Jaroslav Hřebík
ÚSPĚŠNOST
55,17 %

z 58 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
Nadílka

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.