Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Gabriel Eichler
podnikatel a investor, Benson Oak
Jaroslav Vostatek
ekonom
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Desatero pro výběr finančního poradce
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
2. 10. 2008 22:21, Barbora
Pro laika, který nezna pozadí této profese, bude článek napsaný autorkou jistě zajímavý, ale bohužel realita je jiná. Není zárukou, že člověk který se představí jako finanční poradce a pracuje pro nějakou makléřskou firmu, klientovi opravdu nabídne ten/ty/ nejlepší produkt. Pracují v této profesi už pár let a nemám dobré zkušenosti s těmito poradci, spousta z nich má k profesionalitě daleko. Samozřejmě argument, že dělají pro více firem a tím pádem nabídnou klientovi to nejlepší z nejlepšího zní logicky a zajímavě. Dopředu se omlouvám těm vyjímkám, kteří svou profesi poradce dělají poctivě a dodržují etický kodex, ale musím popsát své zkušenosti z této profese.V dnešní době již nabízíme všichni veškeré produkty, jak z pojišťovnictví, tak produkty bankovní-stavební spoření, penzijní spoření, úvěry, hypotéky atd., takže máme co klientovi nabídnouta a zrovna tak konkurence. Ještě jsem se nesetkala, nebo jsem nezjistila, že by poradce který dělá přímo pro jednu pojišťovnu, mému klientovi, zrušil smlouvu nebo i více smluv, ale běžně se setkávám s tím, že jakmile mého klienta navštíví poradce, který dělá pro makléřskou firmu, ve většině případů zruší nebo se snaží zrušit smlouvy, které klient má uzavřene již delší dobu. Firma pro kterou pracují nás přísně vede k tomu abychom dodržovali etiku v pojišťovnictví i bankovnictví a neupřednostňovali svúj prospěch/provizi/, před prospěchem klienta. Spousta klientu se nechá lehce zmanipulovat a samozřejmě po čase zapomente podmínky produktů, které mají uzavřené. Nemám nic proti konkurenci a nevadilo by mi, kdyby přišli ke klientovi a uzavřeli by mu další smlouvu, ale opravdu mi vadí rušení starších smluv. Proč asi? Patrně je zajimavější provize ze smlouvy uzavřené na 1500kc měsíčně než z 500kc měs.Většina klientů neví, že starší smlouvy měly vysoké garantované výnosy, nevšímnou si, že poplatky za pojistné byly daleko nižší, dokonce jsem si všimla, že některé konkurenční produkty uvádějí ve smlouvě jen celkovou měsíční částku, ale již není ve smlouvě uvedený poplatek za jednotlivá připojištění, patrně abychom nemohli udělat srovnání produktu který klient měl a který mu uzavřeli jako náhradu zrušené smlouvy. Klient tím pádem neví, kolik kč platí za pojištění a koli kč si šetří. Neupozorni klienta, že v případě zrušení, bude vracet daňový odpočet. Zrovna tak klient neví, že kažý produkt je jinak finančně ohodnocen a také, že každá firma dává jinou provizi, neví, že pokud tento poradce zruší produkt jedné firmy, tak nesmí na základě zrušení jedné smlouvy uzavřit druhou smlouvu, protože kdyby na to firma přišla, neobdržel by provizi. Tím pádem někteří nečestní poradci radějí doporučují produkt jiné pojišťovny. Opravdu mi běhá mráz po zádech, když vidím, jak produkt, který profesionálové, odborníci v tomto oboru vyhodnotili, jako jedničku na trhu zruší a uzavřou klientovi produkt, který ja např až pátý v pořadí, když vidím, že klient příjde i o desetitisíce i daleko víc, jejich špatným doporučením...a to jen na základě nepodložených slibů. Títo pánové nebo dámy samnozřejmě šiří slovem i klamnou reklamu. A chtěla bych tady všem těmto poradcům připomenout, že obchodní zákoník stanoví jako jednu z podmínek nekalosti soutěže, že jednání nesmí být v rozporu s "dobrými mravy soutěže". Stál už se mi i takový případ, že klient mne nechtěl ani vyslechnout, takže si dovedete představit, jaké nekalé řeči někteří vedou...Rozhodla jsem se , že budu tvrdě a nekompromisně proti takovým jedincům bojovat přes AFIZ, ČAP a v krajním případě budu žádát, aby takovým poradcům byla odebrána licence u ČNB...A žádám Sdružení na obranu spotřebitelů /SOS/, aby se více zajímali, jakým způsobem jsou tyto produkty a portfolia doporučovány, podle mne se u nás dost tvrdě rozmáhají nekalé praktiky, které jsou v rozporu s dobrými mravy a nejsou v zájmu klienta...ba naopak, klient je tady zneuživán k vlastnímu prospěchu některých poradců...
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
1. 10. 2008 12:34
jo a este neco, je sice mozny ze nejaky produkty jsou drazsi a neni zas tak dulezity nabizet pro lidi jen ty nejlevnejsi, protoze nejaka ta koruna navic nehraje zase az tak roly ale dulezity je to zda se podari splnit klientum ty jejich cile a prani o ktery si rekly, takze zda zaplati na zivotce o 3O kc treba vic je jedno, hlavni je preci zda si poridi ty veci ktere chtel a vo to tady de,
Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)
4. 10. 2008 19:54 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
2. 10. 2008 23:32 | Dan
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 10. 2008 16:15
1. 10. 2008 15:30 | chk
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
2. 10. 2008 22:21 | Barbora
1. 10. 2008 19:58 | Jana
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 10. 2008 17:06
Citace - PatrikChrz / 01.10.2008 16:39
A Vy snad pracujete zadarmo, bratře z města Tábor? Asi jo, jak to tak sleduju.
A teď jako vážně. Klidně bez provizí, ale ať si to lidi zaplatí. 15-20 tisíc by mohlo stačit. To se to bude radit.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 10. 2008 16:39 | Patrik
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 10. 2008 16:28
Citace - johnny / 01.10.2008 15:09
1. Co je to cash flow:
Cash-flow nebo peněžní toky je rozdíl mezi běžnými příjmy a běžnými výdaji podniku za určité časové období. Cash-flow si firma musí pozorně plánovat a sledovat, jinak se může dostat do vážných finančních problémů, přestože je celková bilance firmy dobrá.
Cash-flow představuje jinými slovy ukazatel charakterizující přísun prostředků z podnikových operací, který vypovídá o likviditě a finanční situaci podniku. Cash-flow je tokově orientovaná veličina.
V zásadě se cash-flow určuje
* nepřímo -> zisk + odpisy - výnosy, které nepředstavují peněžní výdaj * přímo -> výnosy, které představují peněžní příjem - účetní náklady, které představují zároveň peněžní výdaj
Věcný nedostatek cash-flow - nepostihuje plně všechny podnikové operace, které souvisí s příjmy nebo výdaji. V jednom období lze pouze změnit majetkovou strukturu (nákup materiálu apod.), která se neprojeví ve spotřebě, čili nákladech.
2. Ten, kdo neumí česky, ten umí rozhodně nejlépe poradit ohledně financí.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 10. 2008 16:25
Citace - PatrikChrz / 01.10.2008 16:22
Ale pane Chrzi, naivní je myslet si, že Vás pošlu ke konkurenci.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 10. 2008 16:22 | Patrik
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 10. 2008 15:09 | johnny
1. 10. 2008 15:00
Citace - radek / 01.10.2008 09:56
Tohle je příklad potvrzují slova P. Chrze. Tzv. finanční poradce, který vystudoval vysokou dojičskou, neumí česky, ale umí přece sjednávat výhodné pojištění. A vůbec, říkat si finanční poradce, když prodávám Dynamit a podobný vobludy, to chce kus odvahy. Milej, zlatej, finanční poradce budete tehdy, když budete placen klientem, ne pojišťovnou.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 10. 2008 14:56
Citace - Patrik Chrz / 01.10.2008 12:16
"Prostě není čas na to za tím přijít 5 krát, poradit mu, ať se sejde i s jinými poradci, nebo mu dokonce doporučit produkt, který neprodává a který si bude muset uzavřít přes někoho jiného."
No něco tak naivního jsem už dlouho neviděl.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 10. 2008 12:34
1. 10. 2008 12:27 | Chains
1. 10. 2008 12:16 | Patrik Chrz
1. 10. 2008 11:28
1. 10. 2008 11:23
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
1. 10. 2008 11:04 | Dlouhodobá spolupráce
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
Stránka 1/2
Předchozí