Desatero pro výběr finančního poradce

Eva Sovová | rubrika: Jak na to | 1. 10. 2008 | 28 komentářů
Porovnat klady a zápory finančních produktů a vybrat si ten nejvhodnější nedokáže každý. Ke slovu se tak dostávají finanční poradci. Přinášíme desatero jak poznat profesionály a nenaletět těm, kteří klienty jen „loví“, aby shrábli provizi.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 10. 2008 22:21, Barbora

Pro laika, který nezna pozadí této profese, bude článek napsaný autorkou jistě zajímavý, ale bohužel realita je jiná. Není zárukou, že člověk který se představí jako finanční poradce a pracuje pro nějakou makléřskou firmu, klientovi opravdu nabídne ten/ty/ nejlepší produkt. Pracují v této profesi už pár let a nemám dobré zkušenosti s těmito poradci, spousta z nich má k profesionalitě daleko. Samozřejmě argument, že dělají pro více firem a tím pádem nabídnou klientovi to nejlepší z nejlepšího zní logicky a zajímavě. Dopředu se omlouvám těm vyjímkám, kteří svou profesi poradce dělají poctivě a dodržují etický kodex, ale musím popsát své zkušenosti z této profese.V dnešní době již nabízíme všichni veškeré produkty, jak z pojišťovnictví, tak produkty bankovní-stavební spoření, penzijní spoření, úvěry, hypotéky atd., takže máme co klientovi nabídnouta a zrovna tak konkurence. Ještě jsem se nesetkala, nebo jsem nezjistila, že by poradce který dělá přímo pro jednu pojišťovnu, mému klientovi, zrušil smlouvu nebo i více smluv, ale běžně se setkávám s tím, že jakmile mého klienta navštíví poradce, který dělá pro makléřskou firmu, ve většině případů zruší nebo se snaží zrušit smlouvy, které klient má uzavřene již delší dobu. Firma pro kterou pracují nás přísně vede k tomu abychom dodržovali etiku v pojišťovnictví i bankovnictví a neupřednostňovali svúj prospěch/provizi/, před prospěchem klienta. Spousta klientu se nechá lehce zmanipulovat a samozřejmě po čase zapomente podmínky produktů, které mají uzavřené. Nemám nic proti konkurenci a nevadilo by mi, kdyby přišli ke klientovi a uzavřeli by mu další smlouvu, ale opravdu mi vadí rušení starších smluv. Proč asi? Patrně je zajimavější provize ze smlouvy uzavřené na 1500kc měsíčně než z 500kc měs.Většina klientů neví, že starší smlouvy měly vysoké garantované výnosy, nevšímnou si, že poplatky za pojistné byly daleko nižší, dokonce jsem si všimla, že některé konkurenční produkty uvádějí ve smlouvě jen celkovou měsíční částku, ale již není ve smlouvě uvedený poplatek za jednotlivá připojištění, patrně abychom nemohli udělat srovnání produktu který klient měl a který mu uzavřeli jako náhradu zrušené smlouvy. Klient tím pádem neví, kolik kč platí za pojištění a koli kč si šetří. Neupozorni klienta, že v případě zrušení, bude vracet daňový odpočet. Zrovna tak klient neví, že kažý produkt je jinak finančně ohodnocen a také, že každá firma dává jinou provizi, neví, že pokud tento poradce zruší produkt jedné firmy, tak nesmí na základě zrušení jedné smlouvy uzavřit druhou smlouvu, protože kdyby na to firma přišla, neobdržel by provizi. Tím pádem někteří nečestní poradci radějí doporučují produkt jiné pojišťovny. Opravdu mi běhá mráz po zádech, když vidím, jak produkt, který profesionálové, odborníci v tomto oboru vyhodnotili, jako jedničku na trhu zruší a uzavřou klientovi produkt, který ja např až pátý v pořadí, když vidím, že klient příjde i o desetitisíce i daleko víc, jejich špatným doporučením...a to jen na základě nepodložených slibů. Títo pánové nebo dámy samnozřejmě šiří slovem i klamnou reklamu. A chtěla bych tady všem těmto poradcům připomenout, že obchodní zákoník stanoví jako jednu z podmínek nekalosti soutěže, že jednání nesmí být v rozporu s "dobrými mravy soutěže". Stál už se mi i takový případ, že klient mne nechtěl ani vyslechnout, takže si dovedete představit, jaké nekalé řeči někteří vedou...Rozhodla jsem se , že budu tvrdě a nekompromisně proti takovým jedincům bojovat přes AFIZ, ČAP a v krajním případě budu žádát, aby takovým poradcům byla odebrána licence u ČNB...A žádám Sdružení na obranu spotřebitelů /SOS/, aby se více zajímali, jakým způsobem jsou tyto produkty a portfolia doporučovány, podle mne se u nás dost tvrdě rozmáhají nekalé praktiky, které jsou v rozporu s dobrými mravy a nejsou v zájmu klienta...ba naopak, klient je tady zneuživán k vlastnímu prospěchu některých poradců...

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 10. 2008 12:34

jo a este neco, je sice mozny ze nejaky produkty jsou drazsi a neni zas tak dulezity nabizet pro lidi jen ty nejlevnejsi, protoze nejaka ta koruna navic nehraje zase az tak roly ale dulezity je to zda se podari splnit klientum ty jejich cile a prani o ktery si rekly, takze zda zaplati na zivotce o 3O kc treba vic je jedno, hlavni je preci zda si poridi ty veci ktere chtel a vo to tady de,

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

4. 10. 2008 19:54 | Jana

Tak určitě se nenudili, jsou na svůj věk dost akční :-). Ale to je jedno. Myslím si, že je to práce jako každá jiná a není možné házet všechny finanční poradce do jednoho pytle. Že není možné znát úplně všechno, to nepopírám. A taky většina firem nemá smlouvy úplně se všemi institucemi. Ale trvám si na tom, že je pro klienta lepší, pokud mu u určitého produktu předložíte ke srovnání nabídku tří - čtyř finančních ústavů, než jednu. Dále k Vaší zkušenosti. Pokud Vám někdo řekl, že je to povinné a že ho musíte přijmout, pak nechápu, že jste takového člověka přijal. Dále k rušení smluv. Nepopírám, že jsou mezi poradci takoví, kteří to dělají často a rádi. Já znám ale většinu těch, kteří to rádi nemají a dělají to jenom v případě, kdy je to opravdu nutné. Vždycky spíš hledáme cestu, jak produkt upravit, aby odpovídal buď dnešním podmínkám nebo novým potřebám klienta. Ale někdy je skutečně lepší ten nepopulární krok udělat. To se ovšem klientovi pouze doporučí i s vysvětlením, co to pro něj bude znamenat. Konečné rozhodnutí je na něm. Pokud řekne ne, respektuji to. A to samé platí o investicích. Každý klient musí vědět, že vstupuje do rizika.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2008 23:32 | Dan

Vážená Jano, možná se ti důchodci nudili a potřebovali rozptýlit. Ze své zkušenosti vím, že jsou to jen řeči, jak nalákat klienta - "Finanční poradce". Většina z Vás zná z každě pojišťovny nebo banky jeden produkt nic víc, tak nějak, aby se vlk nažral a koza zůstalá celá. Tak aby byl klient spokojený, ale přitom aby jste měli. co nejvyšší provizi. Je rozdil mít provizi z produktu 500kc a nebo 5OOOkc. Nechci těm relativně slušným ubližovát, ale není reálné, aby jste znali veškeré produkty ze všech pojišťoven, bank, stavebních spořitelen, penzijních fondů, podílových fondů. Laici neví, že těch změn v jedné společnosti je během měsíce i 5-10, kdybychom to vynásobili počtem produktů a firem na našem trhu, tak je prostě nereálné aby jste byli v obraze. Dokonce jsem se setkal s finančním poradcem, který ani nevěděl o novince na trhu-už 6měsíců, dost podstatné, ale zato měl milión doporučení, proč bych měl zrušit stávající smlouvy, dokonce když se u mne objednával, tak řekl, že je to povinné a že ho musím přijmout. Sebevědomní měl úžasné, byl zástupce jedné makléřské firmy a samozřejmě dnes už je u konkurenční firmy a zase naoplátku tvrdí, že produkty této firmy jsou ještě lepší. Kolegovi zrušil smlouvy, které mu před rokem uzavřel, samozřejmě v zájmu klienta. Mám přehled a tady těma řečma, že když děláte pro více firm jste odborník, je nesmysl. Spíš bych řekl, ze zkušenosti, kdo dělá více prací/pro více firem/, tak nedělá ani jednu pořádně. Je lépe dělát jednu věc pořádně, než dělát více věcí a žádná nestojí zanic. Bohužel spousta lidi vám uvěří... mimochodem udělát si analýzu a naplánovát si kdy chci kupovat byt, kdy auto, kdy se chci ženit, kolik si mám našetřit na penzi, kolik na studie dětem atd, , dokáži i sám... otázka zní , kde na to lidé mají brát, když 1/3 obyvatel žije od výplaty k výplatě. Co kdybyjste těm lidém. asi 1-2miliónum, poradila, kde vydělat peníze. Jen neříkejte, že u vás, byla by jste bez práce.. A také by jste mi mohla říct, proč všichni říkáte, že ten vaš produkt, co nabízíte je nejlepší a nebo proč zákonitě nikdo nemá ten správný produkt a musíte mu udělát lepší....Mimochodem porušili jste většinu starších garantovaných smluv a naslibovali klientům milióny z podílových fondů a teď všichni vidíme. co se děke a kdo ví, kdy a jak to dopadne. To ví snad jen Pán Bůh...neříkejte, že vy ANO
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2008 16:15

jo vím, ale jestli ty to víš to bude horší. tady si taky někdo hraje na velice chytrého, že? zajímalo by mne, jaká je tvá profese- že by nějaký pohůnek ?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2008 15:30 | chk

clovece vis ty vubec co to cash flow je? ty mlady hosi co jeste nedavno delali malire a zedniky, nebo varili v paty cenovy, si dnes hrajou na financni guru. booze muj. uz aby tady byla ta prisna regulace!
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2008 22:21 | Barbora

Pro laika, který nezna pozadí této profese, bude článek napsaný autorkou jistě zajímavý, ale bohužel realita je jiná. Není zárukou, že člověk který se představí jako finanční poradce a pracuje pro nějakou makléřskou firmu, klientovi opravdu nabídne ten/ty/ nejlepší produkt. Pracují v této profesi už pár let a nemám dobré zkušenosti s těmito poradci, spousta z nich má k profesionalitě daleko. Samozřejmě argument, že dělají pro více firem a tím pádem nabídnou klientovi to nejlepší z nejlepšího zní logicky a zajímavě. Dopředu se omlouvám těm vyjímkám, kteří svou profesi poradce dělají poctivě a dodržují etický kodex, ale musím popsát své zkušenosti z této profese.V dnešní době již nabízíme všichni veškeré produkty, jak z pojišťovnictví, tak produkty bankovní-stavební spoření, penzijní spoření, úvěry, hypotéky atd., takže máme co klientovi nabídnouta a zrovna tak konkurence. Ještě jsem se nesetkala, nebo jsem nezjistila, že by poradce který dělá přímo pro jednu pojišťovnu, mému klientovi, zrušil smlouvu nebo i více smluv, ale běžně se setkávám s tím, že jakmile mého klienta navštíví poradce, který dělá pro makléřskou firmu, ve většině případů zruší nebo se snaží zrušit smlouvy, které klient má uzavřene již delší dobu. Firma pro kterou pracují nás přísně vede k tomu abychom dodržovali etiku v pojišťovnictví i bankovnictví a neupřednostňovali svúj prospěch/provizi/, před prospěchem klienta. Spousta klientu se nechá lehce zmanipulovat a samozřejmě po čase zapomente podmínky produktů, které mají uzavřené. Nemám nic proti konkurenci a nevadilo by mi, kdyby přišli ke klientovi a uzavřeli by mu další smlouvu, ale opravdu mi vadí rušení starších smluv. Proč asi? Patrně je zajimavější provize ze smlouvy uzavřené na 1500kc měsíčně než z 500kc měs.Většina klientů neví, že starší smlouvy měly vysoké garantované výnosy, nevšímnou si, že poplatky za pojistné byly daleko nižší, dokonce jsem si všimla, že některé konkurenční produkty uvádějí ve smlouvě jen celkovou měsíční částku, ale již není ve smlouvě uvedený poplatek za jednotlivá připojištění, patrně abychom nemohli udělat srovnání produktu který klient měl a který mu uzavřeli jako náhradu zrušené smlouvy. Klient tím pádem neví, kolik kč platí za pojištění a koli kč si šetří. Neupozorni klienta, že v případě zrušení, bude vracet daňový odpočet. Zrovna tak klient neví, že kažý produkt je jinak finančně ohodnocen a také, že každá firma dává jinou provizi, neví, že pokud tento poradce zruší produkt jedné firmy, tak nesmí na základě zrušení jedné smlouvy uzavřit druhou smlouvu, protože kdyby na to firma přišla, neobdržel by provizi. Tím pádem někteří nečestní poradci radějí doporučují produkt jiné pojišťovny. Opravdu mi běhá mráz po zádech, když vidím, jak produkt, který profesionálové, odborníci v tomto oboru vyhodnotili, jako jedničku na trhu zruší a uzavřou klientovi produkt, který ja např až pátý v pořadí, když vidím, že klient příjde i o desetitisíce i daleko víc, jejich špatným doporučením...a to jen na základě nepodložených slibů. Títo pánové nebo dámy samnozřejmě šiří slovem i klamnou reklamu. A chtěla bych tady všem těmto poradcům připomenout, že obchodní zákoník stanoví jako jednu z podmínek nekalosti soutěže, že jednání nesmí být v rozporu s "dobrými mravy soutěže". Stál už se mi i takový případ, že klient mne nechtěl ani vyslechnout, takže si dovedete představit, jaké nekalé řeči někteří vedou...Rozhodla jsem se , že budu tvrdě a nekompromisně proti takovým jedincům bojovat přes AFIZ, ČAP a v krajním případě budu žádát, aby takovým poradcům byla odebrána licence u ČNB...A žádám Sdružení na obranu spotřebitelů /SOS/, aby se více zajímali, jakým způsobem jsou tyto produkty a portfolia doporučovány, podle mne se u nás dost tvrdě rozmáhají nekalé praktiky, které jsou v rozporu s dobrými mravy a nejsou v zájmu klienta...ba naopak, klient je tady zneuživán k vlastnímu prospěchu některých poradců...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2008 19:58 | Jana

Bez urážky - pokud pracujete pro jednu společnost, nejste finanční poradce, ale prodejce několika naučených produktů. A jak je vidět z vašeho názoru, že lidem v důchodu se nebude dělat finanční plán, jste právě z těch, co chtějí hlavně prodat. Já jsem například nedávno měla schůzku s lidmi, čerstvými důchodci. Měli nějaké dobíhající produkty - penzijka, stavebka, životní pojistku a taky potřebovali poradit. Propočítala jsem jim, co mají začít čerpat jako první, co bude výhodnější nechat zatím běžet. Každému se dá poradit. Je pravda, že jsem z toho neměla ani korunu, ale není to vždycky o penězích. Pomohla jsem jim a už jsem od nich měla dvě skvělá doporučení - hypotéku pro syna jejich známých a komplexní poradenství pro jednu mladou rodinu. A vím, že mne budou doporučovat dál.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2008 17:06

Citace - PatrikChrz / 01.10.2008 16:39

Na našem trhu bohužel chybí tzv. bezprovizní produkty (produkty, ke v nákladech není počítáno s provizí pro sjednatele a jsou zaměřeny na nejvýhodnější poměr užitná hodnota/cena). Kdysi měla něco takového Česká pojišťovna v podnikatelském pojištění, bohužel ze strany makléřů o to (pochopitelně) nebyl zájem. Těch 12 000 Kč zas není tolik. Při provizi 200 % z ročního pojistného u životního pojištění, zaplatí klient při pojistném 1000 Kč / měsíčně dvojnásobek.


A Vy snad pracujete zadarmo, bratře z města Tábor? Asi jo, jak to tak sleduju.
A teď jako vážně. Klidně bez provizí, ale ať si to lidi zaplatí. 15-20 tisíc by mohlo stačit. To se to bude radit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2008 16:39 | PatrikChrz

Na našem trhu bohužel chybí tzv. bezprovizní produkty (produkty, ke v nákladech není počítáno s provizí pro sjednatele a jsou zaměřeny na nejvýhodnější poměr užitná hodnota/cena). Kdysi měla něco takového Česká pojišťovna v podnikatelském pojištění, bohužel ze strany makléřů o to (pochopitelně) nebyl zájem. Těch 12 000 Kč zas není tolik. Při provizi 200 % z ročního pojistného u životního pojištění, zaplatí klient při pojistném 1000 Kč / měsíčně dvojnásobek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2008 16:28

Citace - johnny / 01.10.2008 15:09

myslíte, že lidi, kteří nemají volný velký cash flow si budout platit zpracování fin.plánu který stojí od 12 tis.?to si budou platit jen ti, co na to mají, tedy firmy a velcí podnikatelé. A jsou rodiny které by si taky rádi nechali zpracovat fin.plán ale nemohou si to finančně dovolit. My jim ukážeme možné řešení a je na klientech zda to chtějí či ne


1. Co je to cash flow:
Cash-flow nebo peněžní toky je rozdíl mezi běžnými příjmy a běžnými výdaji podniku za určité časové období. Cash-flow si firma musí pozorně plánovat a sledovat, jinak se může dostat do vážných finančních problémů, přestože je celková bilance firmy dobrá.
Cash-flow představuje jinými slovy ukazatel charakterizující přísun prostředků z podnikových operací, který vypovídá o likviditě a finanční situaci podniku. Cash-flow je tokově orientovaná veličina.
V zásadě se cash-flow určuje
* nepřímo -> zisk + odpisy - výnosy, které nepředstavují peněžní výdaj * přímo -> výnosy, které představují peněžní příjem - účetní náklady, které představují zároveň peněžní výdaj
Věcný nedostatek cash-flow - nepostihuje plně všechny podnikové operace, které souvisí s příjmy nebo výdaji. V jednom období lze pouze změnit majetkovou strukturu (nákup materiálu apod.), která se neprojeví ve spotřebě, čili nákladech.
2. Ten, kdo neumí česky, ten umí rozhodně nejlépe poradit ohledně financí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2008 16:25

Citace - PatrikChrz / 01.10.2008 16:22

Ano je to naivní si myslet, že cílem finančního poradce by mělo být poradit a ne prodat :(


Ale pane Chrzi, naivní je myslet si, že Vás pošlu ke konkurenci.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2008 16:22 | PatrikChrz

Ano je to naivní si myslet, že cílem finančního poradce by mělo být poradit a ne prodat :(
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2008 15:09 | johnny

myslíte, že lidi, kteří nemají volný velký cash flow si budout platit zpracování fin.plánu který stojí od 12 tis.?to si budou platit jen ti, co na to mají, tedy firmy a velcí podnikatelé. A jsou rodiny které by si taky rádi nechali zpracovat fin.plán ale nemohou si to finančně dovolit. My jim ukážeme možné řešení a je na klientech zda to chtějí či ne
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2008 15:00

Citace - radek / 01.10.2008 09:56

ja delam financniho poradce pro ceskou pojistovnu a co tady pisete je smutny. jsou firmy ktere chcou shrabnout co nejvice penez takovy ty maklersky tem bych se vyhybal co nejvic napriklad nevim jak se to jmenuje ta pz akademie napr. ale preci jedno je jiste. zivotni pojisteni vyjde preci ukazdeho z toho financniho planu a prece clovek nebude delat financni plan nekomu kdo je uz v duchode, protoze napriklad my delame fin.plna tak aby clovek mohl jit do duchodu driv nez este nastal. a jedno vim jiste, prosel jsem skolenim kfp nejlepsi poradenska firma.
)

Tohle je příklad potvrzují slova P. Chrze. Tzv. finanční poradce, který vystudoval vysokou dojičskou, neumí česky, ale umí přece sjednávat výhodné pojištění. A vůbec, říkat si finanční poradce, když prodávám Dynamit a podobný vobludy, to chce kus odvahy. Milej, zlatej, finanční poradce budete tehdy, když budete placen klientem, ne pojišťovnou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2008 14:56

Citace - Patrik Chrz / 01.10.2008 12:16

Problém je v tom, že klient, který finančního poradce potřebuje (nevyzná se v tom) nemá šanci poznat, jestli ten, kterého si vybral je dobrý a nebo špatný. Bohužel systém je tak nastavený. Firmy které tyto lidi zaměstnávají (ať jako klasické zaměstnance nebo je úkolují na živnosťák) vyžadují určitý obrat měsíční produkce, kterou (obzvlášť pokud začíná) nemá ten člověk šanci splnit jinak než "udupáním" klienta. Prostě není čas na to za tím přijít 5 krát, poradit mu, ať se sejde i s jinými poradci, nebo mu dokonce doporučit produkt, který neprodává a který si bude muset uzavřít přes někoho jiného. Tzv. finanční poradce dělají vesměs lidi bez potřebného vzdělání (schopný vysokoškolák nebude obcházet domácnosti a nabízet pojistky) a bez potřebné praxe. A tak se prodává a prodává :(


"Prostě není čas na to za tím přijít 5 krát, poradit mu, ať se sejde i s jinými poradci, nebo mu dokonce doporučit produkt, který neprodává a který si bude muset uzavřít přes někoho jiného."
No něco tak naivního jsem už dlouho neviděl.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2008 12:34

jo a este neco, je sice mozny ze nejaky produkty jsou drazsi a neni zas tak dulezity nabizet pro lidi jen ty nejlevnejsi, protoze nejaka ta koruna navic nehraje zase az tak roly ale dulezity je to zda se podari splnit klientum ty jejich cile a prani o ktery si rekly, takze zda zaplati na zivotce o 3O kc treba vic je jedno, hlavni je preci zda si poridi ty veci ktere chtel a vo to tady de,
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2008 12:27 | Chains

pro Radka z Ceske: U vas bych si neporidil ani tak jednoduchy produkt jako je stavebko. Pri pohledu na vas pravopis se mi chce brecet, jestli vy jste financni poradce, pak chran nas Buh.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2008 12:16 | Patrik Chrz

Problém je v tom, že klient, který finančního poradce potřebuje (nevyzná se v tom) nemá šanci poznat, jestli ten, kterého si vybral je dobrý a nebo špatný. Bohužel systém je tak nastavený. Firmy které tyto lidi zaměstnávají (ať jako klasické zaměstnance nebo je úkolují na živnosťák) vyžadují určitý obrat měsíční produkce, kterou (obzvlášť pokud začíná) nemá ten člověk šanci splnit jinak než "udupáním" klienta. Prostě není čas na to za tím přijít 5 krát, poradit mu, ať se sejde i s jinými poradci, nebo mu dokonce doporučit produkt, který neprodává a který si bude muset uzavřít přes někoho jiného. Tzv. finanční poradce dělají vesměs lidi bez potřebného vzdělání (schopný vysokoškolák nebude obcházet domácnosti a nabízet pojistky) a bez potřebné praxe. A tak se prodává a prodává :(
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2008 11:28

ceska ma pry nejlepsi financni plany z cele ceske republiky i banky byli zahrnuty a ze slovenska. to potrvdila KFP nejlepsi nezavazna poradenska firma. jenze u nich se zaplati na zestaveni fin.plnau po telefonu asi 9 tis.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2008 11:23

no reknu ti to tak, financni poradce u ceske a solidni nerusi lidem stary smlouvy, necha je dobehnout protoze vi ze klient prichazi o penize, a nebo je prevede na novou smlouvu jako mimoradny vklad takze taky o nic ten klient neprijde. ja se nebavim o klasickech pojistovakach kteri dojdou ze to je spatny uz a ze at si udela novou. ja se bavim o financnich poradcich
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2008 11:04 | Dlouhodobá spolupráce

Zrovna Česká Pojišťovna je typická kanibalizací vlastních smluv. Před lety chytili klienta a prodali mu kapitálové pojištění. Klient přirozeně platil provizi. Po 3 letech ( protože tak dlouho vraci zprostředkovatel u ČP provizi, když klient zruší smlouvu) a něco se tito klienti vytahují z databáze ČP a oslovují se, aby zrušili "zastaralou" kapitálovku a uzavřeli si (klient platí pokutu za předčasné ukončení smlouvy plus další provize zprostředkovateli) "moderní výnosné" investiční životní pojištění. Nyní bude čas opět vytáhnout klienty z databází, aby zase zrušili "nemoderní a nevýnosné " investiční životní pojištění a uzavřeli zase něco jiného. Toto je taky dlouhodobá "spolupráce".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  13 173 369 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den. Koupil jsem po internetu hydraulicko pneumatický lis, který přestal zhruba po 1 měsíci částečně fungovat. Po oslovení prodejce mi bylo sděleno, abych demontoval vadnou část a zaslal ji na své... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Co mě moje dvouletá dcera naučila o feminismu

Co mě moje dvouletá dcera naučila o feminismu

Po narození dcery jsem si feministickou otázku začal uvědomovat mnohem palčivěji než dřív....více

Může být věřící žena feministka? Jak to vidí mladé české křesťanky

Může být věřící žena feministka? Jak to vidí mladé české křesťanky

Jak se tisíce let stará pravidla slučují s postmoderní dobou a Instagramem? V čem moderním...více

Testujeme UFO 2 od Foreo. Efekt jako ze salonu za 90 vteřin

Testujeme UFO 2 od Foreo. Efekt jako ze salonu za 90 vteřin

Vyzkoušeli jsme účinky nové řady kosmetického přístroje UFO, které poskytuje hned tři...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Václav Kočka

kolotočář a podnikatel

Kamil Vacek

podnikatel a investor

Václav Kočka
ÚSPĚŠNOST
18,75 %

z 176 duelů
×
Kamil Vacek
ÚSPĚŠNOST
48,82 %

z 170 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.