Opatření proti pandemii. Právníci radí jak na náhradu škod
Pandemie covid-19 negativně ovlivňuje finanční situaci českých podniků i domácností. V novém třídílném seriálu advokátů z AK SLANINOVÁ VOKÁL pomůžeme čtenářům pochopit právní aspekty koronavirové krize a poradit jim s řešením problémů.
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 1 komentářů)
21. 4. 2020 10:13 | Whyki
Ano spotrebitelum mohou vzniknout skody, ale v naproste vetsine pripadu pouze dodavatel sluzby(letenky, zajezdy, ubytovani, kulturni akce) neplnil na zaklade zmlouvy. A z pravniho hlediska je nebetycny rozdil mezi zodpovednosti za skodu a narokem na plneni ze smlouvy. Z odpovednosti za skodu se lze jednoduse vymluvit na vyssi moc, ale nelze se takhle jednodusse zbavit povinnosti plnit na zaklade smlouvy. A stejne musi i spotrebitele argumentova, kdyz chteji kompenzaci za nerealizovane sluzby.
Škodu na straně běžných spotřebitelů tak představují typicky zaplacené ceny zájezdů, ubytování, jízdenek nebo letenek, vstupného na kulturní akce či jiného plnění, které spotřebitel nevyužije a často ani využít nebude moci.
Zdroj: https://www.penize.cz/podnikani/414699-opatreni-proti-pandemii-pravnici-radi-jak-na-nahradu-skod