Nejrychlejší nabíjení elektromobilů je drahé. No a co?

Vojtěch Dobeš | rubrika: Komentář | 20. 2. 2020 | 28 komentářů
Extrémně rychlé nabíječky sítě Ionity budou také extrémně drahé. Mezi diskutujícími na internetu to vyvolalo obavy, že drahá bude celá elektromobilita. Nebude.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 2. 2020 11:07, Péťa

Jak se nabijou popř. odstraní vybité elektromobily po větší nehodě na dálnici v zimě nebo v létě, kdy budete nuceni stát několik hodin v koloně a baterii si vyčerpete topením nebo klimatizací? Nemyslím si, že to je nereálný příklad z praktického života.

+6
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 2. 2020 16:02

Kolosální nesmysl je myslet si že nebude čím nabíjet. Pokud nabíjím v noci kdy je elektřiny obrovský přebytek tak opravdu není problém s tím kde sebrat elektřinu. A v noci se především nabijí velmi malými výkony. Daleko větší problém je pokud jsi v době oběda každý chce uvařit rychlovarnou konvici kafe.

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

24. 5. 2020 20:38 | Honza

čekat až na ně příde doba.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 5. 2020 20:20 | Honza

Co až dojde ropa.?????? cena!!!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 5. 2020 20:17 | Honza

Sakra zapomeňte na něco co vám slibují nebuďte dementi,Ty vládní frakce musí z něčeho žít jako třeba plyn, už jsme zapoměli?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 5. 2020 20:08 | Honza

Neberu,nebojte se vláda si nenechá vzít přímou daň z benzinu a nafty,stejně to jinou formou zaplatíme všichni.Je to jako s vodou čím víc šetříš tím víc platíš mi chceme víc peněz na provoz,jenom nám to EU ještě nezadala. Můj názor je že když v rámci korony bude 4000000000 lidí tak bude vše v pohodě, konečně dostane planeta šanci,snad budu mínus
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 4. 2020 13:28 | Lubomír

To co tady píšete je pouhá demagogie. Nikdy tady nebude 6 milionů elektromobilů, tak jak tady není 6 mil dieselů, tak jak tady není 6 mil benzínů a pochopitelně těchto teoretických 6 mil vozidel bude každý večer dobíjet? spalovací auta taky tankuji ve stejný den, stejnou hodinu, stejnou minutu? Totální blbost co jste napsal, když budete vlastnit elektromobil dejte mi vědět prosím. Garantuji Vám, že v roce 2030 bude v ČR maximálně 15% elektromobilů. Místní sít je schopna v jednom momentu utáhnout hned najednou 1,5 mil elektromobilů, tak co tady melete
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2020 13:58 | Mirosla

Koukám že je tady samej chytrolín...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 2. 2020 9:31 | Radivan

A bylo by v clanku take fer zminit, ze onech 20 Kc za 1 kWh je pro nahodneho cestovatele. Majitele sut zmineneho konsorcia maji nabijeni za 8-10 Kc. Dalsi maji moznist predplatit si tarif. A jeste by mel clanek zminit prasarnu, ky evropske automobilky sit staveji s 25-30% dotaci EU. Tesla je buduje ze svych penez. V tomto kontectu je brutalni zdrazeni chvili po zacatku vystavby plivnutim do tvare danovych poplatniku a dalsim faux pas evropskych elit. A neni lepsi ukazky rozdilu mezi americkym kapitalismem diky nemuz elektromobily seriove vyrabene vubec existuji, a bruselskym socialismem. Ktery vi proc to nejde a proc sr to musi dotovat z krvavych dani s drahym byrokratickym aparatem. :-(
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 2. 2020 23:00 | Pendejo Trafficante

Jasne, ze vim o autech uplny kulovy i se synchronizovanou prehazovackou, kdyz se snazim co nejvic sam udrzovat a opravovat to, v cem zrovna jezdim neco pres 20 let. Takovou vymenou hlavy na parkovisti pred cinzakem se clovek vubec nic nenauci.
Nejlevnejsi na servis ze vsech spalovacich aut, co jsem mel, byl ten Wartas. Ale i ten chtel obcas nove pneumatiky, jednou tesneni pod hlavou, nejake hadice, sklo (kdyz mi ho nejaky kreten rozbil kamenem), spojku, brzdove desticky a tlumice. Nevim kolik na Astru stoji pneumatiky s obutim a vyvazenim, ale jenom v pneumatikach me to vyslo minimalne na polovinu te rocni castky, co uvadite. Uz jste je menil, nebo mate od roku 2001 najeto 30 tisic?
Pak jsem mel jeste jednoho korejce a ten byl naprosto spolehlivy. Za 9 let odesly dva senzory po 200 kc z bazose a zavirani dveri. Jenomze pripocitam disk 3x obuti, 4 disky a hned jsem o 12 tisic jinde. 4x olej s filtrem, vymena spojky vysla v servisu na 10, brzdove desticky byly take o neco drazi a hur pristupne. 2x bocni okno (i kdyz v aute nic nebylo) po 3 litrech, 3x baterka (vesla se tam jenom mrnava a tak ji to hned znicilo - ve Wartasu jsem mel 3x vetsi) a blizime se 4000 za rok.
Elektrika je uplne o necem jinem. Olej jsem nemenil (neni kde), rozvody taky ne. Brzdove desticky stoji, jako na toho Wartase, autobaterku take nemenim :-), kola jsou o neco drazi - skoro jako na toho korejce. Svisly cep za 600. Bylo tam par veci uplne blbe uz z vyroby, ale to bych zapocital spis do porizovacich nakladu. To jsem predelal a bude klid.
Prijedu, bouchnu to do zasuvky a kdyz vim, ze chci jet nekam dal, tak prenastavim nabijeni, aby se to nabilo vic. Vytahnu ze zasuvky a jedu. Kilak a pul do kramu se studenym motorem (kdyz nemam cas to vzit pesky, nebo povezu neco tezkeho)? Zadny problem, motoru to je jedno. Dupat tomu na krk po prvnich 150 metrech? Zadny problem. Dostat se do vedlejsiho pruhu, kdyz na semaforech padne zelena? Kdyz vedle me stoji placaty sportak za pet mega a chce zavodit, tak se v klidu zaradim za nej.
Udrzba: pneumatiky, sterace, ostrikovace, brdove desticky (moc ne, vetsinou se brzdi rekuperaci), tlumice.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2020 19:55 | eďa

Vy o těch autech víte leda kulový s přehazovačkou. Mám opel astra g 1.7 dti, rok 2001 a jezdím za 4,2 l/100 km. Olej - plná syntetika co, se naleje, zase vyleje. Roční náklady za dvacet let včetně výměny všech filtrů cca 1200,-Kč.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2020 16:35 | Pendejo Trafficante

Jardo, to, ze do opravdoveho auta patri benzin si mozna myslite vy, ale rozhodne ne kazdy. Od te doby, co jsem se zbavil spalovacich aut jsem o dost spokojenejsi. Jedine spalovaci auto, ktere se porad nesralo a nechtelo moc udrzby, co jsem kdy mel byl dvoutaktni Wartburg 353. Jinak to byly porad oleje, fitry, zapalovaci kabely, naprosto nepristupne svicky, rozvodove remeny. Opruz, opruz, opruz. Uz tri roky jezdim na elektriku a s motorem jsem nemusel delat nic. Stojim na krizovatce, dupnu na plyn a jedu. Zadne razeni (nebo snad dokonce udrzba automaticke prevodovky), zadny opruz, proste na to dupnu a mam vykon. Hned. Akcelerace, jako krava. Jasne - nechovam se k baterkam jako prase (pozdravujene vyrobce profesionalnich predrazenych notebooku, kteri prebiji baterky na 4.23 V/clanek a po 2 letech jsou na 1.4 kapacity) a nabijim je na 4.15V. Rizeni nabijeni jsem si po zkusenostech radsi postavil sam. Je to pohodlne, prijemne a navic nemusim jezdit k benzinkam. Nevyhoda je, ze mam dojezd 250km a pak musim nabijet - s tim nic nenadelam. Ale zatim mi to vzdycky stacilo. Pokud bych se mel vratit ke spalovacimu motoru, tak jedine seriovy hybrid (centrala nabiji baterky), stirling, nebo parni stroj. Jo a usetril jsem uz asi 70 tisic proti benzinu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 2. 2020 11:34 | Skřetík

Problém argumentace "průměrné auto najede" je, že ignoruje realitu: nová auta kupují ze značné části firmy co potřebují jezdit, a ta auta najezdí běžně 50 000 km ročně. Po cca 3 letech (tedy v době kdy se začne zvedat riziko problémů s vozem, a současně kdy je ještě stále relativně dobrá zůstatková cena) auta pokračují svoji pouť k druhým majitelům, přes různé bazary atd. Tito majitelé následně najezdí nějakých 8 000 km ročně, a protože ty slavné "průměry" nereflektují realizovaný přepravní výkon, tváříme se že reálně je to ekologická tragédie, protože tvrdíme, že nová a stará auta jezdí stejně.
Celý problém s elektromobily je, že celý tenhle řetězec funguje s diesly, ale nebude fungovat s elektromobily: jednak najezdit 60 000 km ročně je s elektromobilem problém právě kvůli nutnosti nabíjení po cestě což "stojí čas", jednak je to auto drahé, po 3 letech není "na odpis", ale po nějakých 5ti letech už prostě je morálně zastaralé. A co teď s tím? Po 7-8mi letech máte špatný akumulátor ale nový akumulátor stojí už skoro to stejné co celé nové vozidlo... takže ten koncept je poněkud problematický.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 2. 2020 18:09 | Jarda

Elektromobil je jen pro pošahané alternativce a přecitlivělé neználky typu malé, ošklivé, postižené Gréty. Do opravdového auta patří benzín, do auta s velkým nájezdem nafta a cokoliv jiné je špatně
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2020 15:35 | Tomáš Novotný

Uváděná cena za nabití Audi e-tron je mylná. Vzhledem k tomu, že Audi je součástí konsorcia, které síť ionity buduje, je dle dostupných zdrojů cena za KWh cca 8 a nikoliv 21 Kč. Takže náklady na km jsou pak výrazně nižší než vámi uváděných 6 Kč/km. A to se u Audi opravdu nebavíme o úsporném elektromobilu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 2. 2020 7:19 | PP

V obchodě si také musíte počkat, až vás prodavačka obslouží. Dle Vašeho názoru by vlastně muselo být stejně prodavaček, jako je lidí :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2020 21:30 | Pavel F.

Lidi v panelácích bez možností nabíjení budou v těch 70% populace, co si budou dál kupovat spalováky...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2020 21:29 | Pavel F.

Jste naprosto mimo. To si jako myslíte, že budu výkonem 10 kW nabíjet celou noc? Kam bych to ukládal? Průměrný nájezd OA v ČR je něco přes 10 tisíc km, auto si vezme kolem 18 kWh/100km. Když to tak nějak zaokrouhlím, tak milion elektroaut ročně spotřebuje 2 TWh. A vzhledem k tomu, že ročně vyvezeme 13 TWh, tak elektřiny už máme dostatek dnes. Já nabíjím příkonem rychlovarné konvice a v klidu si za noc dobiju to, co přes den projezdím. Když bych nabíjel 11 kW, tak mám nabito za 1,5-2 hodiny to, co projedu za den. Po zbytek noci se nenabíjí.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2020 18:34 | Skatuli

Jen jedna vec..vsichni hlavne v panelacich asi doma nabijet nebudem,ze...nebo v cizine kde stanice nebudou mimo eu..poridime si i druha auta?nebo u pribuznych nabiju a odjedu s dluhem?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2020 18:25 | Pavel

Spotřeba energie v dopravě (schovaná v té ropě) je dvoj- až trojnásobná než produkce energie elektrické. Takže i kdyby se veškerá současně produkovaná elektrická energie používala jen na nabíjení elektroaut, tak bude té energie brutální nedostatek. To vám noční proud nezachrání v žádném případě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2020 16:04 | Paja

Spotřební daň na paliva lze například krásně nahradit nově zavedenou daní na uhlík. Takže připlatí si především výrobci špinavé elektřiny a provozovatele špinavých aut.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2020 16:02

Kolosální nesmysl je myslet si že nebude čím nabíjet. Pokud nabíjím v noci kdy je elektřiny obrovský přebytek tak opravdu není problém s tím kde sebrat elektřinu. A v noci se především nabijí velmi malými výkony. Daleko větší problém je pokud jsi v době oběda každý chce uvařit rychlovarnou konvici kafe.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Dušan Kunovský

podnikatel, Central Group

Vladimír Pikora

ekonom

Dušan Kunovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Vladimír Pikora
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services