Nejrychlejší nabíjení elektromobilů je drahé. No a co?

Vojtěch Dobeš | rubrika: Komentář | 20. 2. 2020 | 28 komentářů
Extrémně rychlé nabíječky sítě Ionity budou také extrémně drahé. Mezi diskutujícími na internetu to vyvolalo obavy, že drahá bude celá elektromobilita. Nebude.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 2. 2020 11:07, Péťa

Jak se nabijou popř. odstraní vybité elektromobily po větší nehodě na dálnici v zimě nebo v létě, kdy budete nuceni stát několik hodin v koloně a baterii si vyčerpete topením nebo klimatizací? Nemyslím si, že to je nereálný příklad z praktického života.

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 2. 2020 16:02

Kolosální nesmysl je myslet si že nebude čím nabíjet. Pokud nabíjím v noci kdy je elektřiny obrovský přebytek tak opravdu není problém s tím kde sebrat elektřinu. A v noci se především nabijí velmi malými výkony. Daleko větší problém je pokud jsi v době oběda každý chce uvařit rychlovarnou konvici kafe.

Zobrazit celé vlákno

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

20. 2. 2020 15:05 | Pendejo Trafficante

Mnohem vetsi problem je vubec nekde nabit. Na jedne nabijecce jedna karta, kterou misite mit predem a chteji za ni skoro 800kc mesicne i kdyz ji nepouzivate, na druhe nabijecce druha karta, na treti nabijecce se mi nepovedlo zjistit jak ji zapnout ani po ctyrech mailech (pry mam nekam zadat heslo a neni tam zadna kalvesnice - ani dotykova, ani jina, na vratnici nic nevedi). Zatim se mi vickrat povedlo nabit na nahodnem miste (restaurace, verejne zachodky, zajizdka ke kamaradovi), nez na oficialni nabijecce.
Kdyby slo zaplatit kartou a dostat energii, tak by byl svet krasny a nevozil bych s sebou bezninovy agregat (ktery jsem zatim jeste nepouzil).
---
Rychlonabijeni baterkam skodi a musi se chladit. Jak moc skodi jaka rychlost nabijeni nejakym konkretnim clankum clovek v dokumentaci ani nenajde.
Nabijeni doma je levne a se slusnou kapacitou baterek clovek typicky nepotrebuje nabijet jinde. Kdo jezdi casto mnohasetkilometrove cesty si stejne koupi hybrid, protoze cekat 20 minut a jeste pritom nicit drahe baterky nedava smysl.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2020 11:07 | Péťa

Jak se nabijou popř. odstraní vybité elektromobily po větší nehodě na dálnici v zimě nebo v létě, kdy budete nuceni stát několik hodin v koloně a baterii si vyčerpete topením nebo klimatizací? Nemyslím si, že to je nereálný příklad z praktického života.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2020 10:52

Citace - George / 20.02.2020 09:44

Nikdo totiž neřeší, že je není a nebude čím nabíjet.
Před časem byla na ČT24 reportáž o elektromobilitě z Číny, která ukazovala, že když se chce, všechno jde. Strašně tam chválili, jak ti číňani používají ty ekologické elektromobily a nedostatek nabíjecích stanic řeší tím, že na přívěsu tahají naftové agregáty. Což podle autorů reportáže bylo mnohem ekologičtější než jezdit naftovým autem. A dokonce to i pomohlo ekonomice, protože vzniklo celé nové odvětví výroby mobilních naftových agregátů. (Jestli někoho napadá, proč takové nesmysly číňani dělají, tak odpověď je zřejmá - dotace)
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2020 9:44 | George

Elektromobily jsou (až na vzácné výjimky typu rozvážka zboží po městě) kolosální nesmysl. Nikdo totiž neřeší, že je není a nebude čím nabíjet. Pokud by u nás bylo nahrazeno 6 milionů osobních automobilů elektromobily, máme tu 6 milionů nových elektrospotřebičů. Pokud by byl každý večer nabíjen z 10kW nabíječky, bylo by k tomu třeba 60 ks 1000MW bloků (to je blok v Temelíně). Tak že u každého krajského města postavíme nový Temelín (u Plzně a Ostravy dva, u Brna tři) a u Prahy 6 Temelínů? Na to máme peníze?
Magoři, kteří prosazují elektromobilitu, patří do blázince...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2020 9:42 | o

Dvě otázky. 1 - Jak se rychlonabíjení projeví na životnosti akumulátoru? U mobilů je známo, že se tím akumulátor rychleji degraduje, nicméně lidi běžně kupují nový mobil docela často, tak tam to až tolik nevadí. 2 - Jak se rychlonabíjení projeví na účinnosti cyklu? Obecně platí, že čím rychleji nabíjíme, tím víc energie se promění v teplo, neslyšel jsem o tom, že by to bylo nějak uspokojivě vyřešeno. Opět u mobilů s jejich pár watthodinami kapacity je to jedno, u aut asi už ne.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2020 8:52 | PepaJa

Jestli paprsek 5G znamená paprsek 5GW laseru, tak ten může způsobit explozi asi čehokoliv. :-)
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2020 8:38 | eďa

Jednak nejsou dostatečné zdroje el., což způsobí místní blackouty. Dále rychlodobíjení může způsobit výbuch baterie a rovněž tak i náraz auta nebo díra v komunikaci, popř. parsek 5G. Navíc je tu tzv. sociální kredit. Jednou překročíte rychlost v obci a po druhé se už nerozjedete. Dobrá pračka peněz a rakvička zároveň. Už se těším na 150 mínusů.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2020 7:48 | Pierre

Anebo možná bude výhodnější do doby, než se státům nebo EU začnou tenčit rozpočtové příjmy z daní souvisejících s provozem aut se spalovacími motory. Uvalit nějakou další daň na elektřinu spotřebovanou na dobíjení elektroaut mimo k tomu účelu zřízeným speciálním místům půjde asi těžko narozdíl třeba od rozšíření výběru mýta i na elektroauta.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 2/2

2

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Jahn

manažer

Jan Švejnar

ekonom

Martin Jahn
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 7 duelů
×
Jan Švejnar
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services