Rodičovský příspěvek stoupne, schválila vláda. Kdo si polepší?

Vláda dnes schválila návrh ministryně Jany Maláčové (ČSSD) na zvýšení rodičovského příspěvku.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

20. 5. 2019 13:10, Katka

Pane Martine, vaše věta "maminka se stejně starým dítětem, která je raději doma, si pěkně v klidu příspěvek dočerpá.. mě opravdu vytočila. Opravdu žijeme ve světe, kdy se má porodit a rychle rychle běžet zpátky do práce a netrávit čas se svým dítětem podle svého uvážení a své volby? Pracovala jsem před těhotenstvím jako učitelka mateřské školy, svou práci miluju, s láskou jsem se starala o všechny cizí děti a teď, když se konečně můžu starat o své díte, tak mám mít mateřskou nastavenou tak, že mám běžet zpátky do práce, starat se raději o cizí stějně staré děti? Promiňte, ale já rozhodně nevyměním čas strávený se SVYM dítětem, za čas, strávený v práci a to i přesto, že svou práci miluju. Nerozumím tomu, jak to takto vůbec můžete napsat. Raději doma.. To jakože maminky doma na mateřské jen tak sedí u televize a nic nedělají? To si myslíte?

Zobrazit celé vlákno

+12
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 5. 2019 20:19, anonym

mate pravdu, matky v Cesku jsou myslenim 50 let pozadu. Smutne je, ze ja jsem musela z financnich duvodu jit pul roku po porodu do prace a za to ani nedostanu navyseny prispevek. Nas stat absolutne nemotivuje matky pracovat a ony toho vyuzivaji a hnipou doma klidne do 4 let veku ditete. A jak rikate, dite je pak fixovane a neschopne se zaclenit.

Zobrazit celé vlákno

-22
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

20. 9. 2019 13:34 | Nikola

Dobrý den chci se zeptat kdyz me dceři bufou v prosinci 3 a me tedy končí rodičák mám narok na to navyšeni 80000?Mám se na to vůbec chodit ptát nebo jak to ke?Já tomu nák nerozimím týlá se to i mě?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 8. 2019 17:13 | Asdf

Nebude to tím že ve vyspělích zemích mají daleko nižší odvody? Díky tomu si mohou daleko lépe našetřit na mateřskou. Ono chcete dostat jednorázově 300 tis. za jednu mateřskou, nebo celý život mít o cca 10% vyšší plat? A teď co se vyplatí pro stát a co pro občana že?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2019 8:30 | Pat

Mile maminky,mate vetsi socialismus nez jsme mely my za realneho socialismu.Do roku 1980 2 roky materske,pote nam prispeli 1 rok navic a 90Kc na jedno dite a 120 na dve.Ani v prepoctu na nynejdi mzdy by to nebyl zadny "vyvar".A co matky s postizenymi a nemocnymi detmi,na ty nemyslite,ze? A mamy v zahranici,co nemaji tyto socislisticke vyhody,take nemaji vzdy na chuvy apod.Chytte se za nos.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 5. 2019 14:08 | Martin

Jste úplně mimo, doporučuji se naučit číst a vnímat obsah...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2019 13:43 | Martin (jiný)

A nebude to, pane jmenovče, třeba tím, že v těch "vyspělých" zemích mají rodiče na chůvy, soukromé vychovatele apod. řešení? A to, že když někdo dělá blbost, tak mi je musíme dělat taky jako bezduché ovce? Vy jste třeba s tím, jak jste vychovával svoje děti, spokojený, ony třeba nikoliv, ani to nehovoří nic o tom, jak jsou vychované (aby sousedovi chcípla koza, nebo nedej Bože dostal nějakou úlevu nebo příspěvek narozdíl od Vás, podle mě není správné životní krédo). To, že je toto nové nastavení k někomu nespravedlivé, tak je to vždy, když se něco zavádí nebo ruší, to snad dokážete pochopit. To, že se pravidelně valorizují důchody, Vám zřejmě nijak nevadí (patrně se Vás to týká, tak to jako křivdu nevidíte), ale že se rodičovská zvyšovala naposledy před 8 lety, to jako křivdu vidíte (protože se Vás to už evidentně netýká). Chtělo by to míň sobecký pohled na svět.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2019 10:32 | Martin

Paní Jitko, opět jste další, která se chytá jediné věty nebo výňatku z daného textu, vím k čemu slouží RP, ale byly to jen příklady, co by mohly rodiny udělat s penězi. Můžu Vás ujistit, že určitě to není o závisti, nebo že bych někomu něco nepřál. Já jsem s životem svým, svých dětí a celé své rodiny spokojený a nic na tom nezmění nějakých 80 000 Kč, ale jak sama píšete, vy máte rezervy a asi finanční zázemí (včetně mě), ale jsou zde i matky samoživitelky, které aby vůbec nějakým způsobem vyšli, byly nuceny vyčerpat RP do 3 let dítěte, tak proč by neměli mít také stejné právo na příspěvek, jako matky s lepším finančním zázemím a RP na 4 roky? Zkuste se někdy a problém podívat ze všech stran a ne jen ze své. Jak jsem psal výše, tato novela je prostě špatně sepsaná, zákony takového rozsahu a dopadu musí být řešeny včas a s trochou rozumu, tak aby se na to každý dokázal připravit. Každopádně je správné, že se zvýší RP, ten současný už dávno neodpovídal nárokům této doby. Babišův marketingový tým opět odvedl excelentní práci a našel kompromis, jde o to zda tyhle všechny přídavky a příspěvky, které se v poslední době ze strany ANO odsouhlasily (vč. opětovného zvýšení schodku v rozpočtu) budeme schopni poskytovat a při horší ekonomické situaci, ba dokonce při nějaké hospodářské krizi (viz. rok 2008)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2019 1:00 | Jitka

Pane Martine,
rodičovský příspěvěk opravdu není od toho, aby vašemu synovi zacáloval nový pokojíček a dovolenou. Proberte se a nebuďte tak závistivý a nepřejícný. Také netuším, proč by dítě pro své dobro mělo jít ve 3 letech do školky. Můj starší syn šel do školky téměř ve 4 letech. Obešlo se to bez řevu, začlenil se hned, ráno nemá žádné hysterické výlevy, že tam nechce. S mladším to udělám přesně tak taky. Překládám z domova a mám také finanční rezervy na účtě, takže si ten luxus zůstat s ním doma do 4 let mohu dovolit a chci. Pokud mi Babiš k tomu ještě něco přiklepne OK, pokud ne, nevadí.(volit ho kvůli tomu fakt nebudu) BYla jsem rozhodnutá zůstat 4 roky doma už dávno. Chci si svoje děti vychovat sama a ne, aby mi je vychovávali učitelky v MŠ.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2019 22:18 |

pokud budete stále pobírat RD. tak máte nárok na oněch 80 000kč (nebo to co stacite vybrat do konce RD)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2019 22:16 |

Dostanete 300tis.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2019 20:19 | anonym

mate pravdu, matky v Cesku jsou myslenim 50 let pozadu. Smutne je, ze ja jsem musela z financnich duvodu jit pul roku po porodu do prace a za to ani nedostanu navyseny prispevek. Nas stat absolutne nemotivuje matky pracovat a ony toho vyuzivaji a hnipou doma klidne do 4 let veku ditete. A jak rikate, dite je pak fixovane a neschopne se zaclenit.
-22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2019 17:40 | Katka

Děkuji za Váš názor. Ano, odpovídala jsem Vám na Vaši větu. Jinak samozřejmě, že i tento návrh je nespravedlivý. Měli by zvednout všem, kteří v tu dobu (1.1.2020) mají 4 leté dítě. Ale i v tomto případě, by se určitě našli někteří, kterým by ani tento návrh nebyl dost dobrý. A víte proč? Protože podle příspěvků a různých komentářů na webech jde vidět, jak je český národ neustále nespokojený, jak si umí krásně stěžovat a závidět. (Nebyli by spokojeni ti, jejich dítě by mělo zrovna k 1.1.2020 např. 4 roky a 1 den. )
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2019 14:15 | Martin

Ještě bych chtěl dodat, že ve vyspělých zemích je mateřská dovolené podstatně kratší, než v České Republice, takže argument rychle porodit a neužít si dítě (za 3-4 roky, to jako vážně?) mě přijde absolutně mimo. Naopak si myslím, že dítě, které je celé 4 roky doma jen s matkou se stává fixované a hůř se potom začleňuje mezi ostatní děti, ale to je samozřejmě individuální a je to jen můj názor...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2019 14:05 | Martin

Jelikož dítě, které má 3 roky by mělo začít chodit do školky (pro dobro toho dítěte a mělo by mu být umožněno naším státem, tudíž by kapacita školek měla být dostatečně velká), tak ano je možné, že si to část maminek jen odsedí doma. Ale vy jste nepochopila základní pointu příspěvku a vytáhla jste jen větu z kontextu, tak jak to mají v oblibě naši politici... Můžu Vás ujistit, že vím co všechno musí obstarat maminky na rodičovské dovolené, mám manželku a tříletého syna, ale nevidím důvod, proč můj syn nemá nárok na zvýšení příspěvku a tím zlepšení kvality jeho života (nový pokojíček, dovolena atp..), ale jeho vrstevník chodící do školky a maminka, která stále pobírá příspěvek bude mít najednou k dispozici peníze navíc... Kdyby politikům šlo o naše dobro, jak rádi prezentují, tak by takovou změnu avizovali alespoň 2 roky dopředu a všichni rodiče by se na takovou změnu mohly připravit a pak by neměl nikdo právo si stěžovat, ale když ty novely zákona mění podle toho, jaké mají reakce na facebooku, tak mě to příjde padlé na hlavu...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2019 13:31 | Novotná Klára

To "nahráváte" akorát CIKANUM, kteří se tady množí jako kobylky!!!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 5. 2019 13:21

Od 1.1 jsou dceři tři a já nastupuji po třech letech zpět do práce. Mám narik na dorovnání, probírala jsem 3roky 7330 dekuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 5. 2019 13:17 | Eliška

Dobrý den, takže když mám dceru narození 29.12 2016,co to pro mě znamená? Dekuji
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 5. 2019 13:10 | Katka

Pane Martine, vaše věta "maminka se stejně starým dítětem, která je raději doma, si pěkně v klidu příspěvek dočerpá.. mě opravdu vytočila. Opravdu žijeme ve světe, kdy se má porodit a rychle rychle běžet zpátky do práce a netrávit čas se svým dítětem podle svého uvážení a své volby? Pracovala jsem před těhotenstvím jako učitelka mateřské školy, svou práci miluju, s láskou jsem se starala o všechny cizí děti a teď, když se konečně můžu starat o své díte, tak mám mít mateřskou nastavenou tak, že mám běžet zpátky do práce, starat se raději o cizí stějně staré děti? Promiňte, ale já rozhodně nevyměním čas strávený se SVYM dítětem, za čas, strávený v práci a to i přesto, že svou práci miluju. Nerozumím tomu, jak to takto vůbec můžete napsat. Raději doma.. To jakože maminky doma na mateřské jen tak sedí u televize a nic nedělají? To si myslíte?
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2019 12:25 | Veronika

Am měl být smajlík a ne otazníky ??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 5. 2019 12:23 | Veronika

Pokud návrh projde v tomto znění jako v článku, tak v pohodě vyberete těch 300??
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2019 12:11 | Nika

Sem asi úplně blbá ale mám dotaz. Když se mi dítě narodí v prosinci 2019 tak dostanu 220 nebo 300 tisíc?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Teplý

ekonom

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Petr Teplý
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services