Očima expertů: Milujte se a množte se! Jak rozrodit Česko?

Jak velkou hrozbu představuje pro naši budoucnost demografický vývoj? Kdo nám zaplatí důchody? A jak motivovat Čechy, aby měli víc dětí?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 6. 2019 14:12, Vladimír

Souhlasím a dále je třeba se také zamyslet nad tím proč se nemluví o tom, že fiktivní důchodový účet skončil za minulý rok v 2miliardovém plusu. Proč stát dává "jen to co vybere", když v Německu přihazuje k vybranému cca 50%. Proč Němci snížili odchod do důchodu z 65 na 63 let po odpracování 41 let.... Že Češi v odpracované době odpracují za život o několik let více než je průměr EU. Někdo tu na nás zkouší něco ze soc. inženýrství.... Zkouší z nás dělat otroky. Jo a sebrali matkám roky za vych. děti

Zobrazit celé vlákno

+16
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 4. 2019 13:18, Omasta

Fakt, že je moc starých lidí se postupně vyřeší po vzoru Ameriky. U nás je to tak, že jakmile starý člověk není schopen za sebe rozhodovat, tak ho mají lékaři v moci. V bezvědomí, s demencí a sníženou příčetností enormně vzrůstají náklady na léčení. Proč to tak je? Takový pacient nemůže léčbu odmítnout, nemohou to udělat ani příbuzní, natož mluvit do léčby a lékaři si tak mohou účtovat přemrštěné sumy.

V USA se na léčení rodičů se sníženou příčetností musejí podílet příbuzní asi 60 %ty. Jaký je výsledek? Buďto dědicové odmítnou další živoření svých rodičů, anebo platí, ale kontrolují výši výdajů a tak ušetří i stát. Tímhle způsobem by bylo více peněz na důchody i na zdravotnictví.

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

21. 1. 2020 22:49 | radar

Motivace lidí k dětem může být třeba i takováto : - chcete byt (stát Vám jej přidělí (bude stavět), ale Vy budete mít tři děti do pěti let. Jinak byt vrátíte a zaplatíte tržní nájemné. Ber nebo nech být. - stejné je to z lékaři. Chcete vystudovat zadarmo, fajn, ale 10 let budete pracovat v českém zdravotnictví. Jinak uhradíte studijní náklady a můžete jít do světa. To je fér, ne ? Nebudeme přece platit studia doktorům v Německu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2019 14:12 | Vladimír

Souhlasím a dále je třeba se také zamyslet nad tím proč se nemluví o tom, že fiktivní důchodový účet skončil za minulý rok v 2miliardovém plusu. Proč stát dává "jen to co vybere", když v Německu přihazuje k vybranému cca 50%. Proč Němci snížili odchod do důchodu z 65 na 63 let po odpracování 41 let.... Že Češi v odpracované době odpracují za život o několik let více než je průměr EU. Někdo tu na nás zkouší něco ze soc. inženýrství.... Zkouší z nás dělat otroky. Jo a sebrali matkám roky za vych. děti
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 5. 2019 18:09 | 8man

Nejde o počet plátců ale o vybranou sumu. Není přeci v našem zájmu podporovat "množírnu" nezaměstnaných ale dělit větší objem odvodů => od vzdělanější a lépe placené populace na trhu práce. Příspěvky dejte jen rodičům, jejichž děti se připravují na VŠ a pozice nad průměrnou mzdou (tzn. ne do montovny). Motivující i zásluhový systém. Porodné i pastelkovné jsou volovina a populismus.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 4. 2019 22:24 | czhunter

Asi budu kacíř, ale stát může pro zvýšení porodnosti udělat velmi málo.
Všichni lidé, které znám (téměř vždy nadprůměrně vydělávající vysokoškoláci) nemají málo dětí a ve vyšším věku proto, že by na ně neměli. Ano, děti stojí peníze, čas, zkomplikují člověku život - tak to bylo vždycky v dějinách, ale kdo je chce, ten je i přesto mít BUDE. Kdo je NECHCE, ten je mít nebude s jakýmikoliv pobídkami státu (a pokud ano, bude to větší katastrofa, než kdyby je neměl).
To co by měli sociologové vyřešit je, proč dnes tolik lidí děti NECHCE.
Možná to souvisí s autoregulací přírody - každý organismus, když zaplní prostor do určité hustoty, tak se sám přestane množit ...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 4. 2019 4:55 | Platypus Norwegicus

Neni to slozite. Podpora prace z domova (pomuze i s bydlenim). Podpora snizenych uvazku. Dostupne bydleni pro mlade lidi bez toho, aby balancovali 30-40 let na hrane exekuce (ostatne s hypotekou nadoraz na dva platy si stejne nemuzou dovolit vypadek jednoho platu) - treba velmi levne holobyty. Dostupne skolky. Pridavky na deti, ktere nejsou smesnych par stovek, ale skutecne pokryji cast nakladu na dite (radsi formou snizeni dani, aby to nemotivovalo trvale nepracujici). Zrusit ruzna debilni omezeni ohledne materske (jako treba, ze kdyz zena otehotni moc brzy a nestihme napracovat dost casu, tak na druhe dite materskou nedostane).
Je to tak tezke pouzit mozek? Pro uredniky a politiky asi ano. Mozna proto, ze ti, co maji mozek uz jsou v soukromem sektoru a zustali tam jenom podobni tomuto panovi: https://tn.nova.cz/clanek/urednik-44-zil-cely-zivot-bez-mozku-nikdo-si-toho-nevsiml.html
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 4. 2019 8:59 | Jana

Přelidněná je planeta, ale více méně Asie a Afrika, kde je neskutečná chudoba. Nemění to nic na tom, že právě Evropa stárne. Rodí se málo dětí, kteří nás v budoucnu mají život.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 4. 2019 0:08 | TVK

Důchodový systém spěje k obrovskému průšvihu, na tom se shodnou prakticky všichni. Zásadní změny v systému nelze očekávat, ty kosmetické nic nevyřeší. Takže zřejmě jediné, co lze pro svůj důchod udelat, je se na něj připravit sám - pomocí vlastního bydlení, úspor a investic všeho druhu.
Je naivní si také myslet, že se porodnost zásadně zvýší díky státním zásahům. Nebo si normalni lidé pořizují děti s ohledem na to, kolik ušetří na daních, kolik dostanou porodné, mateřskou ...? Asi ne. Dnešní generace běžně studuje do 25 let, pak si užívají zivota, cestují a až poté zakládají rodiny. A na rozdíl od minulosti se mají tak dobře, že se nepotřebují realizovat (a objektivne výrazně omezovat) pořizováním mnoha děti, protože možnosti vyžití jsou uplne jinde než pár desítek let zpet. To není jen český trend, ale trend ve všech vyspělých zemích. Jen samozřejmě politici se nad snaží přesvědčit o tom, že jde o něco špatného a nepřirozeného, protože za minulých 100 let udělali důchodový systém výrazně závislý na demografickém vývoji a téměř pohřbili osobní odpovědnost za zajištění na stáří.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 4. 2019 22:13 | Franta

Rozhodně bych už nezvyšoval věk odchodu do důchodu. 65 je opravdu už strop. Podporovat důchodce výhodami, aby dobrovolně pracovali do vyššího věku to ano, ale ne povinně. S produktovivitou musí v budoucnu pomoct hlavně roboti, automatizace a počítače. Proto méně lídí udělá více práce než dnes a to díky technice. Stačí v budoucnu zdanit automatizaci. Jinak se svět změní na miliardáře (majitelé firem, kde pracují roboti) a chudáky.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2019 21:47 | chk

Trochu si protiřečíte. Nejdřív kritizujete rozhazování vlády a pak tvrdíte, že by měla rozhazovat na důchody. Prostě jen přesunout z jedné černé díry do druhé. Takhle se bohatství nevytváří.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2019 20:49 | Ludvík

Hrozbou pro budoucnost není demografický vývoj ale politici,kteří si představují důchodový systém jako hru letadlo. ČR i celá střední Evropa jsou silně přelidněné, proto jakákoli podpora porodnosti a růstu počtu obyvatel je naprosto nežádoucí. Případný dluh na důchodovém účtu by bylo možné doplnit z jiných daňových titulů kdyby vláda nerozhazovala peníze daňových poplatníků na různé nesmyslné dotace,dávky a podpory.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2019 18:41 | JK

Elita to davno spocitala a mozna se zhrozila, staci jim 500mega lidicek. Zbytek ujida zdroje a nepotrebuji jej. Stari,prast jak uhod, aktivni mladi. Ty debaty o duchodech, deckach, individualite, solidarite, prubeznosti a zasluhach budou za par let v zonach, kde pujde o hole preziti k smichu nebo k placi..."ano jako sracek" ..
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2019 15:12 | chk

Při vaší zjevné (ne)inteligenci vám stejně nikdo není schopen nic vysvětlit...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2019 13:21 | Omasta.

Jedna 4 pokojové byty si žádná lůza nemůže koupit. vysvětlete mi, proč by hloupí investoři, které nenapadne nic jiného, jak koupit nemovitost a nechat ji prázdnou, kazit nám porodnost a demografický vývoj.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2019 13:18 | Omasta

Fakt, že je moc starých lidí se postupně vyřeší po vzoru Ameriky. U nás je to tak, že jakmile starý člověk není schopen za sebe rozhodovat, tak ho mají lékaři v moci. V bezvědomí, s demencí a sníženou příčetností enormně vzrůstají náklady na léčení. Proč to tak je? Takový pacient nemůže léčbu odmítnout, nemohou to udělat ani příbuzní, natož mluvit do léčby a lékaři si tak mohou účtovat přemrštěné sumy.
V USA se na léčení rodičů se sníženou příčetností musejí podílet příbuzní asi 60 %ty. Jaký je výsledek? Buďto dědicové odmítnou další živoření svých rodičů, anebo platí, ale kontrolují výši výdajů a tak ušetří i stát. Tímhle způsobem by bylo více peněz na důchody i na zdravotnictví.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2019 12:41 | Jezevec

Omasta, věčný romantik, který uvěřil - že blahobyt vznikne tím, že lůza dostane nažrat z cizího.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2019 12:35 | Omasta

Když chceme, aby měli lidi 2-3 děti, tak k tomu potřebují 3-4 pokojový byt. Jestliže centrální banka dokázala zařídit, že investoři začali kupovat byty a nechávat je prázdné, tak může zařídit, aby se investoři stali ztratní a zájemci o děti si mohli koupit volné byty. Možná, že taková pobídka vyjde levněji než zvyšovat mateřskou. A hlavně pomůže to života schopným lidem, ne sockám. Těch je dost a jejich rozmnožování (přibývání) je nežádoucí. A nemyslete si, že ceny bydlení nejsou důležité. Už kvůli tomu, že mnohé rodiny mají omezené možnosti získat vysoký úvěr, tak se děje to, že rodiče jim kupují dopředu a drží volné byty. A proto to zdražuje ještě víc. Priorita číslo jedna: Znechutit lidem držení volných bytů.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2019 11:51 | Ppagani

Vždyť se rodí dětí, co se svým narozením postarají o štědré nespravedlivé dávky pro své zploditele jednoho specifického etnika, až příliš.Jsme malá země s vysokou hustotou obyvatelstva, již teď nás neuživí bez toho, aniž bychom zničili zbytky přírody,proboha lidi nešilte!
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2019 8:20 | deprese

Lidi je jako sracek.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2019 8:14 | Ramesse II.

Nevím proč má p. Pikora tolik záporných hlasování, když jeho názor je asi jediný normální z těch všech. Stát nesmí překážet a naopak musí utvářet podmínky - do škol musí jezdit autobusy, musí fungovat školky a jesle atd. atd. Tohle vše jsme zrušili a kdo by si pořídil dítě, když ví, že školku nesežene a dítě bude muset vozit do školy 20 kilometrů autem, jehož provoz je kvůli daním a povinným poplatkům a buzeraci drahý jako sviňna.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2019 8:07 | Tonda

zatímco oni rodí děti :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Viktor Kožený

podnikatel a kriminálník

Marek Dospiva

podnikatel, Penta

Viktor Kožený
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Marek Dospiva
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services