Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Očima expertů: Podporu rodinným firmám?

Rodina je základ státu. A rodinná firma – základ národního hospodářství? Jak se v Česku rodinným firmám daří a měly by být případně jako specifický typ společnosti definované zákonem, jak je to v některých jiných evropských zemích? Zaslouží si mezi ostatními firmami zvláštní zacházení a podporu?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 8. 2018 12:29, Jiří Tůma

To je v pořádku, neměly by být žádné zákonné anomálie, ale v současné době mají zahraniční korporace investiční pobídky, daňové prázdniny atd. Tak buď pro všechny, nebo nic. My jsme jako rodinná firma investovali v řádech stamiliónů, vytvořili jsme více, jak 340 pracovních míst a museli jsme z úvěrů platit plné úroky a daně vždy v plné výši. Tak to opravdu nejsou rovné podmínky. Tuzemské firmy a zejména rodinné nechávají zisk v tuzemsku a korporace to většinou vyvádí do zahraničí. Podpora je i v tom, když bude vytvořeno tržní konkurenční prostředí, ale pro všechny stejné. Doposud tomu tak nebylo...

Reagovat

 

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HonzaV 31. 08. 2018 08:41)

Další příspěvky v diskuzi (10 komentářů)

31. 8. 2018 0:46 | Radek

Rodine firmy: Ja jsem vyjmecny a zaslouzim podporu, protoze toho pro vas delam vice nez ostatni. A chceme na to zakon!
Jedine mladi si mysli ze podpora ma byt systemova a nemela by zalezet na zbytecnem skatulkovani. Navic to dokazi lidsky vyjadrit. Gratuluju!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

31. 8. 2018 8:41 | HonzaV

Rodinná firma by měla být z pohledu státu jako každá jiná. Jinak jde o staré známé sociální inženýrství, začnou vznikat účelové konstrukce a během deseti let se budou řešit desítky trestních oznámení na zneužívání dotací a buhvíčeho ještě. Jestli z normálního s.r.o.čka vznikne rodinná firma tím, že babička s prastrejcem dostanou po pěti procentech nebo dohodu o provedení práce, tak to potěš koště. Úplně vidím natěšené úředníky, jak brainstormují nad kritérii "rodinnosti" firmy... "max. 10 zaměstnanců, z toho min. 30% přímí příbuzní v nejvýše druhé linii..." děs běs. napadá mě klasické "mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako obvykle"!
Kdy už se konečně ti potentáti naučí, že čím složitější systém, tím víc energie, lidí a peněz na správu bude vyžadovat... oh wait... vždyť to je jejich byznys :(
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

31. 8. 2018 12:29 | Jiří Tůma

To je v pořádku, neměly by být žádné zákonné anomálie, ale v současné době mají zahraniční korporace investiční pobídky, daňové prázdniny atd. Tak buď pro všechny, nebo nic. My jsme jako rodinná firma investovali v řádech stamiliónů, vytvořili jsme více, jak 340 pracovních míst a museli jsme z úvěrů platit plné úroky a daně vždy v plné výši. Tak to opravdu nejsou rovné podmínky. Tuzemské firmy a zejména rodinné nechávají zisk v tuzemsku a korporace to většinou vyvádí do zahraničí. Podpora je i v tom, když bude vytvořeno tržní konkurenční prostředí, ale pro všechny stejné. Doposud tomu tak nebylo...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (HonzaV 31. 08. 2018 08:41)

31. 8. 2018 15:13 | Antonín KOČAŘ

Rodinné firmy představují z hlediska širších souvislostí a z hlediska budování vlastního image českého národa pro tento účel potřebnou základnu. Začínáme se trochu rozpouštět v bezohledném nadnárodním kapitálu. Diskuse a konfrontace nad pojmem český národ, nechuť dát tuto skutečnost do Ústavy, to vše napovídá, že se budeme muset postupně vracet do "obrození". Druhá otázka je vždy forma podpory českých firem. Zde je třeba vést diskusi na široké platformě. Osobně jsem ale přesvědčen, že ve všech tzv. západních zemí Evropy je skrytá forma nacionalismu a odmítání svobodné a volné hospodářské soutěže, pokud je soutěžící z naší země. Má to řadu příčin. Nebudu je zde rozebírat, ale myšlenka podpory českých firem je v této konfrontaci namístě. Mimo jiné i proto, že si nemohu vážit své společnosti, pokud tato společnost nemá vlastní hospodářskou základnu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

31. 8. 2018 18:06 | Michael Drahoš

Myslím, že příspěvek pana Hrdlíka stojí za zamyšlení. Není správné když je někdo zvýhodňován na úkor jiného, a proto je potřeba začít "zvýhodňovat" rodinné firmy stejně jako jsou u nás zvýhodňované všechny nadnárodní firmy, které mají pobídky. Zvýhodňovat jsem dal do úvozovek, protože by to bylo ve skutečnosti dorovnání podmínek na úroveň těch ostatních. Pak si myslím, že by spousta našich rodinných firem byla mnohem úspěšnější, protože by měla stejné podmínky a naši lidé jsou velmi schopní. Takže teď jenom, aby to konečně pochopili i ti, co jsou ve vedení státu (nebo kteří tam přijdou po nich)a začali rodinné firmy více podporovat. Je to přeci naše RODINNÉ STŘÍBRO.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

31. 8. 2018 23:16 | HonzaV

Pane Tumo, z vaseho prispevku mam pocit, ze zahranicni firma je pro vas opakem firmy rodinne. Instinktivne citim, co chcete rict, ale mohl byste prosim upresnit, jaka je podle vas definice rodinne firmy? Muze existovat rodinna firma se sidlem mimo CR? Je rodinna firma omezena velikosti, obratem, poctem zamestnancu? Je napriklad firma vlastnena jednou rodinou s nadnarodnim zaberem a obratem ve stovkach mil. Euro - typicky retezce maloobchodu - rodinnou firmou? Diky za odpoved.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jiří Tůma 31. 08. 2018 12:29)

1. 9. 2018 13:06 | deprese

První zprivatizují a rozprodají české firmy a teď je zjistili, že všechny zisky jsou do zahraničí a najednou se probudili a budou podporovat rodinné firmy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

3. 9. 2018 10:40 | Michal Škrov

Jako majitel souhlasím s panem Tůmou , že rodina je základ státu.Jsem majitelem malé rodinné firmy, která je již 25 let na trhu.Podnikáme v textiním průmyslu a celá léta se snažíme zachovat a udržet českou tradici na našem trhu.Je my líto ,že se nechal český textilní průmysl dovést skoro do úplného krachu.Zavřeli se a nebo prododali významné české textilky - TIBA , TEXLEN , Mileta atd.Tyto tovármy měli ve světě své jméno, vybudovanou dlouholetou tradicí, kvalitou ...Ta tradice a kvalita se opírala o tzv.české ručičky.Vždy se český výrobek = kvalitní výrobek.Ptám se co se vám vybaví u spojení asijský výrobek??? Možná nízká cena?? Nic jiného nemůže tuto kvalitu a tradici výrobků zaručit, než jméno rodinné firmy na výrobku.Pokud propůjčí kdokoliv své jméno nějakému výrobku, přebírá odpovědnost za tento výrobek, a udělá všechno pro to aby si tak zvaně neudělal ostudu mezi zákazníky. Pokud majitel - (otec) něco za svůj život vybuduje s velkým nasezením pak předá,naučí svého syna zase jen to nejlepší co může...To je princip rodinné firmy , který je třeba podporovat. Jedině tím lze udržet českou tradici. To nedokážou žádné nadnárodní společnosti,cizí kapitál,kterému jde zákonitě jen o svůj profit....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

4. 9. 2018 9:30 | lada

Tyto firmy možná produkovaly kvalitní zboží, ale export byl opřen o bolševiky a estébáky prolezlé podniky zahraničního obchodu a dokonce celé ministerstvo ZO a vyváželo se do zemí RVHP. Ale nelze říct, že dělali všechno špatně. Návaznost po revoluci nebyla prakticky žádná. Jen ti nejkvalitnější a nejsilnější si dokázali na základě bývalých vztahů vybudovat nějakou kontinuitu. A kdo dnes podniká , produkuje a vyváží, je opravdu hoden obdivu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Michal Škrov 03. 09. 2018 10:40)

5. 10. 2018 22:53 | pagani

Považuji za poněkud zvrácené to, když zaměstnanci pracující za 13000 čistého mají ze svých daní zvýšit hodnotu majetku(fabriky) nějaké rodiny ze 600 000 000,- na 800 000 000,- protože přeci musí dostat podporu,chudinky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  9 475 360 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2018

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Další čtení na flowee.cz

MeToo na Wall Street: Manažeři se bojí scházet se ženami

MeToo na Wall Street: Manažeři se bojí scházet se ženami

Už žádné obídky s kolegyněmi. Nesedat si vedle nich ve vlaku. Hotelové pokoje jim rezervujte...více

Rozhovor: České sklo ve světě pořád chtějí. Kvůli tradici a designu

Rozhovor: České sklo ve světě pořád chtějí. Kvůli tradici a designu

České sklo je na tom podobně jako pivo. Jeho výroba je tradiční a v Evropě má pro svou...více

Proč Facebooku nejdou ani bohulibé projekty

Proč Facebooku nejdou ani bohulibé projekty

Jak se na Facebook dívá Jessica Powellová, bývalá viceprezidentka Googlu pro komunikaci...více

Zdroj: Logo Flowee

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Prouza

ekonom

Radovan Vítek

podnikatel, CPI Group

Tomáš Prouza
ÚSPĚŠNOST
66,67 %

z 3 duelů
×
Radovan Vítek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK