Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Autonomní auta a bezpečnost: tři nenápadné háčky

Cestu k cestám bez nehod lemují vzrušující otázky bez jasných odpovědí.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 4. 2018 7:26, A závěr?

Nezdá se Vám, že to někdo zapomněl dopsat?

Reagovat

 

+5
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 4. 2018 17:05, Platypus Norwegicus

Hezka uvaha o tom, ze je potreba nasbirat zkusenosti.

Jenomze jak vypada realita IT sveta:

Software v DOSu typicky fungoval. Windows 95 byly tak spatne, ze o nich roky kolovaly vtipy. Windows 98 a ME nebyly o moc lepsi.

Linux byl vzdycky na starsim HW velice spolehlivy a postupne se propracovaval k novejsimu HW a vsechno vypadalo moc pekne, nez se tam nekteri lide rozhodli nacpat zvrhlosti, jako systemd a networkmanager (oboje jde zatim vyhodit), ktere rozkonfigurovavaji sit a delaji podobne praseciny.

Android je zalozeny na velmi spolehlivem Linuxovem jadre, ale spolehlivost aplikaci uz je horsi, nez byla na Windows 95 a s multitaskingem je na tom asi jako DOS.

Kdyz se na to koukam, mam pocit, ze lidi jsou bezne ochotni akceptovat chovani software, ktere by pred 20 lety bylo naprosto nemyslitelne. Dukaz: lidi si kupuji tablety, na kterych nejde rozbehat zadnou distribuci Linuxu, nebo BSD, natoz pak konzervativni a stabilni. Kupuji si notebooky s Windows, ktere maji HW bez podpory Linuxu/BSD a to se vam Windows klidne restartuji, kdyz se rozhodnou, ze to je dobry napad.

Pokud by lidi takove chovani softwaru neakceptovali, nejrozsirenejsi operacni systemy by byly OpenVMS, NetBSD, FreeBSD a nektere distribude Linuxu.

Jake bugy budou lidi bezne akceptovat v chovani samoridicich aut?

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

6. 4. 2018 7:26 | A závěr?

Nezdá se Vám, že to někdo zapomněl dopsat?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

6. 4. 2018 9:21 | Martin

" nepotřebujete se samořiditelným autem parkovat v placené garáži, když ho můžete nechat pomalu kroužit kolem."

A proc byste to delal? To auto nebude vase, ale spis neco jako Uber nebo "individualni MHD", tak proc byste platil zbytecnych 20minut + X km krouzeni? Proste ho poslete pryc a na cestu zpatky si privolate jine.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

6. 4. 2018 17:05 | Platypus Norwegicus

Hezka uvaha o tom, ze je potreba nasbirat zkusenosti.
Jenomze jak vypada realita IT sveta:
Software v DOSu typicky fungoval. Windows 95 byly tak spatne, ze o nich roky kolovaly vtipy. Windows 98 a ME nebyly o moc lepsi.
Linux byl vzdycky na starsim HW velice spolehlivy a postupne se propracovaval k novejsimu HW a vsechno vypadalo moc pekne, nez se tam nekteri lide rozhodli nacpat zvrhlosti, jako systemd a networkmanager (oboje jde zatim vyhodit), ktere rozkonfigurovavaji sit a delaji podobne praseciny.
Android je zalozeny na velmi spolehlivem Linuxovem jadre, ale spolehlivost aplikaci uz je horsi, nez byla na Windows 95 a s multitaskingem je na tom asi jako DOS.
Kdyz se na to koukam, mam pocit, ze lidi jsou bezne ochotni akceptovat chovani software, ktere by pred 20 lety bylo naprosto nemyslitelne. Dukaz: lidi si kupuji tablety, na kterych nejde rozbehat zadnou distribuci Linuxu, nebo BSD, natoz pak konzervativni a stabilni. Kupuji si notebooky s Windows, ktere maji HW bez podpory Linuxu/BSD a to se vam Windows klidne restartuji, kdyz se rozhodnou, ze to je dobry napad.
Pokud by lidi takove chovani softwaru neakceptovali, nejrozsirenejsi operacni systemy by byly OpenVMS, NetBSD, FreeBSD a nektere distribude Linuxu.
Jake bugy budou lidi bezne akceptovat v chovani samoridicich aut?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

8. 4. 2018 11:28 | Radek

Dobrý nadpis ale pak článek tak trochu "polívka z šutráků"
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

9. 4. 2018 13:59 | orlus

Řekl bych, že doprava se úplně změní. Ubude soukromých vozidel (tzn. množství zaparkovaných vozidel). Automobily se zmenší. (Nejspíše přibudou jednomístná a dvoumístná vozidla) Vzhledem k tomu, že budou vozidla komunikovat mezi sebou a internetem ubudou dopravní zácpy. Změny budou i ve veřejné dopravě.Problém bude ale v přechodu, kdy budou jezdit i auta řízená lidmi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 4. 2018 2:02 | jezevec

mám se samořiditelným autem trochu jiný problém - a totiž populární paradox "koho zabít". v životě každého řidiče i auta se občas nutně vyskytnou situace, kdy je nutné vybrat si koho zabít: buď řidiče, a nebo to co mi vběhne do cesty. při rozhodování, zdali samořiditelné auto se pokusí zabít mně (o strom), a nebo přejet psa, bych podpořil vlastní život, a čoklovi bych se post mortem omluvil. při rozhodování, zdali samořiditelné auto se pokusí zabít mně (o strom), a nebo přejet opilce co mi padne pod kola, bych si rád sám vybral. při rozhodování, zdali samořiditelné auto se pokusí zabít mně (o strom), a nebo přejet moje vlastní vnouče, které mi neopatrně vběhne pod kola, bych toužil aby auto mne bez sentimentu popravilo. a protože tohle žádné dobré řešení nemá, naopak to má nekonečnou škálu nuancí "kdy koho zabít" - se podle mně samořiditelnost neuchytí, dokud se bezpečnost neposune do roviny zázraků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 4. 2018 8:21 | L.

Zajímavé. Řídím už 20 let a taková situace se u mne ještě nevyskytla. Čím si to vysvětlujete?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 10. 04. 2018 02:02)

10. 4. 2018 15:18 | jezevec

potřebujete mít osobní zkušenost s pedofilním vrahem, abyste tušil že vám bude nepříjemná? já nikomu nevnucuju, aby si pořídil samořiditelné auto - které když mu vběhne do cesty pes nebo převrácená popelnice, ho rozmajzne o strom, a jemu to nebude vadit. ani nikomu nevnucuju, aby si pořídil samořiditelné auto - které když mu vběhne do cesty dítě, zachrání řidiče a zabije to dítě, a jemu to nebude vadit. jen dávám k diskusi úhel pohledu, který vadí mně, a který v textu nebyl zmíněn. k tomu jaxi diskuse v principu slouží. nastudujte si paradox drezíny, to je "kalibrovaný" fenomén.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (L. 10. 04. 2018 08:21)

11. 4. 2018 17:54 | MikeX

Buď budete A/ filozofovat co kdyby (já v autě nebo vnouče) nebo B/ to prostě přijmete a zajistíte svému vnoučeti 10x menší pravděpodobnost, že zemře nebo utrpí těžké zranění při automobilové nehodě. 10x menší nedohodnout bude pro autonomní auta brzo dosažitelná a můžeme pokračovat další roky dál na 100x. Já nevím, jak uvažujete Vy ale já volím B/. Až se na nás budou lidi koukat v roce 2200 tak tyhle roky budou považovat za středověk - v ČR 2017: 502 usmrcených, 2 339 těžce zraněných, 24 740 lehce zraněných, 103 821 dopravních nehod ... je potřeba s tím něco dělat a ne filozofovat ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 10. 04. 2018 02:02)

11. 4. 2018 20:10 | Radek

1-Bydlet na místech, přijemných pro život. Vše dostupné pěšky a na kolech - něco jako turist resorty /stači možná jen investovat do normálního života/ 2- přesuny měla snad vyřešeny dávno železnice 3- pokud jde o samotný motorismus vytrácí se mi ta radost a vůně benálu, cesta k obzoru atd. zbýva už jen hlas z palubního PC "právě jste přišli o poslední bod, zaparkujte na nejbližší policii". 4- celá ta komedie s infrastrukturou,auty,phm, pojistkami,stk a pokutami je jeden velký předražený křáp, který se za chvíli nevejde na planetu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

12. 4. 2018 18:32 | czhunter

Realita je taková, že v tom případě "Vy vs. opilec" a "Vy vs. vnouče" si nic "vybrat" nemůžete.
Reflexní jednání je mnohem rychlejší než vědomé rozhodnutí, a racionalizace (= neopodstatněný pocit, že jste si vůbec mohl něco "vybrat", přijde nejdřív po několika vteřinách po té akci).
Takže o dilema je jen zdánlivé. V samořiditelném autě si reakci na náhlý podmět vybrat nemůžete. Když budete řídit sám, tak také ne.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 10. 04. 2018 02:02)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  8 254 658 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Zamítnutá reklamace MT
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, popis viz níže. Dne 29.3.2018 byl zakoupen nový mobilní telefon (dále jen MT) přes E-SHOP. Dne 10.4.2018 jsme tento MT reklamovali z důvodu deformace ohnutí/prohnutí, které mělo být údajně... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Tůma

ekonom a politik

Viktor Kožený

podnikatel a kriminálník

Zdeněk Tůma
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 150 duelů
×
Viktor Kožený
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 154 duelů

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2018 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK