Oddluž bábu

Oslabit populisty nápravou exekučních nespravedlností bude těžší, než to vypadá.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 2. 2018 6:53, Kája

V povídání o finanční negramotnosti a nezodpovědnosti se nějak vytrácí zodpovědnost věřitele. Přece nevložím peníze do ztrátového podniku. A pokud ano, je to moje chyba. Takže: Dluhy se mají vracet. Úroky jsou podnikatelské riziko, nesmí být předmětem exekuce. A když si nevěřím schopnost dlužníka splácet, musím počítat s tím že o peníze přijdu. Půjčování peněz je podnikání jako každé jiné. Když dám peníze do špatných akcií, přijdu o ně taky.

+50
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 2. 2018 5:12, Alena

A kdy už se pan Pelikán,parlament a celá vláda konečně rozhodně pro definitivní řešení a začne platit zákon o ODDLUZENi a zrušení všech dluhu u lidí,kteří se dostali do dluhové pasti z neznalosti a hlavně zaviněné nemravným povolováním ,nebankovními smejdumm,všem zlodějům,kteří nejprve nakradli a rozkradli stát a pak ještě tyto peníze půjčili všem,kteří i z důvodu zdravotních a z neznalosti si u těchto nebankovních,ale zákonem schválených organizací,si museli finance půjčit a NIKDY je nejsou schopni splatit....e těch případů asi 850000 tisíc na hranici absolutní nouze! Tak co s tím naše Vlado a p.Pelikane hodláte udělat si co kdyby ten,co zdárně nakradl /nakradli/ miliony a mají majetek za miliardy se postarali a všechny dluhy jednoduše zaplatili a tím zrušili veškeré exekuce "obyčejných" lidiček a jednou provždy se zrušili všechny nebankovní půjčování peněz a tím by pak mohli zrušit i polovinu exekutoru a také by se značně uvolnily věznice,protože vězně platíme my,z našich daní!

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 15 komentářů)

4. 4. 2019 13:45 | Jiří

To je 8500000 potencionálních voličů stran, které chtějí s exekutory zatočit . Tak lidé, bežte a volte ! Váš hlas je nejdůležitější!
Jirka
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2019 13:41 | Jiří

Jsem bývalý volič tradičních stran. Protože nesouhlasím se systémem exekucí ČR, z praktického hlediska volím již mnoho let zmiňované extrémistické a populistické strany. A budu je volit tak dlouho, dokud se tento exekuční hyenismus nezmění. Tak jako třeba v Německu nebo Rakousku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 4. 2018 10:07 | Josef

No, pěkný, ale měli by jste řešit odměny exekutorů, proč mi vzali byt v hodnotě 700 000kč, za dluh necelé 3000kč????? Pak se divte, že se na ty šmejdy střílí!!! Mít čím, tak bych jich pár už odpráskl a to bez jakýkoliv výčitek svědomý!!!
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 2. 2018 18:09 | TSK

Věřitel je i člověk, kterému rozbije nějaký dobrák okno, nabourá auto, objedná si u něj internet a neplatí za něj...a zkuste se nestat některým "dobrákům" věřitelem.
Zkuste některým z "nich" říct, že jim službu neposkytnete (neuzavřete s ním nájemní smlouvu, protože je takovej nebo makovej) a budou to právě ti lidé, kteří zásadně neplatí závazky, které sami převzali, kdo budou řvát, že jim nedali nájemní smlouvu (nebo jinou, samozřejmě), protože jsou bílí/černí/zelení a začnou se do toho vměšovat "odborníci", kteří vůbec netuší, o co jde, protože nevystrčí nos z Prahy (Jourová, Šabatová), dají vás k soudu, kde z vás udělají rasistu nebo jiného *istu, jenom proto, že jste nechtěl být věřitelem člověka, o němž víte, že nebude platit.
Takže nejen půčjky dělají z lidí věřitele a dlužníky, to je populární omyl. A až někomu bude jeden takovej okupovat byt 6 let bez smlouvy a soud ho nebude schopen vystěhovat (rozhodnout o vyklizení), tak si můžeme povídat...
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2018 14:07 | p.m.

Nejsou jen dlužníci co si půjčují, tem by možná stačilo odpustit úroky často přehnané, ale jsou tu neplatiči všeho možného. Tam bych byl opatrný s oddlužením, protože je to život na úkor někoho jiného. To už nemluvím o těch co udělají nějakou škodu a ještě se vám smějí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 2. 2018 23:51 | L.

Proboha, kde se pořád berou lidi, co se suverénně vyjadřují k dluhům/exekucím a netuší, že mohou vzniknout i jinak než tím, že někdo někomu půjčí? Nebo když někdo třeba provozuje veřejnou dopravu, tak má počítat s tím, že lidi budou jezdit bez placení?


(Nějaká forma) oddlužení určitě nevyřeší příčinu problému, kterou je nízká finanční gramotnost, ale vyřeší aktuální stav, kdy spousta lidí je nucená žít "mimo systém", protože co si oficiálně vydělají nad nezabavitelné minimum jim zabaví exekutor na pokrytí dluhů, které ale reálně nemají šanci nikdy splatit. Současná situace nevyhovuje nikomu.


Samozřejmě nikdo nečeká, že mávnutím kouzelného proutky bude pohraničí "volit Drahoše". Ale každý člověk, který volí smysluplně a ne jako protest proti systému se počítá.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 2. 2018 19:23 | Kakton

Jaká neznalost, jaká nouze, normál podnikání. To je normální někdo půjčí a pokud je druhá strana co souhlasí třeba i 1K% navíc tak OK. Na chlastu ma stát taky mraky procent a je to OK. Problém akorát je, že nám v koncentráku docházejí kreditabilitní klienti.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2018 9:41 | Nováková

Někdy se zapomíná , že sankční úroky jsou dobrý byznys pro věřitele. Znám případy, kdy se s tím přímo počítá - necháme to vyhnít těsně k hranici promlčení, k soudu nechodíme - omlouváme se - a skvělý výdělek je na cestě.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2018 4:28 | Alena

Konecne velmi rozumna rec, jsem stejneho nazoru jako pani Alena, sposta lidi zije na hranici bidy a pri snaze ziskat praci odpovidajici zdravotnim problemum cloveka , aby mohl splacet sve zavazky je nekdy nadlidsky vykon. Nasi zakonodarci by meli tento zakon bud urychlit, nebo by meli vsechny dluhy lidi, kteri se ocitli v takove situaci predevsim diky zdravotnim problemum zmrazit!!!!!!!!!!!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2018 0:39 | Lada

a říkají,že už je těch mimo 8500000 vážně? A chtěli by oddlužit k neuvěřění. Po 2.sv válce lidé říkali, že musela přijít, že lidé na sebe byli už strašně hnusní ... :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 2. 2018 0:10 | Petr S.

Ochránci věřitelů jsou kde, radikálně levicový autore? Proč se nezastanete poškozených osob, kterým darebáci nevracejí vypůjčené peníze?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 2. 2018 10:07 | onli

Z reálného světa: exekuce mají v drtivé většině lidé, kteří nejsou schopni fungovat a udržet si pár korun v kapse. To, že jim soudruh zmr. Pelikán nadeli dluhovou amnestii nevyřeší jejich problém s vlastní existenci. V současnosti mají věřitele alespoň částečnou legální páku na vymozeni pohledávek. Nikdo moc nedomysli, co udělají ti Vaši "smejdi" až žádnou legální páku mít nebudou. Vážně si myslíte, že si ty pohledávky všichni prevedou do kolonky nevymozitelne?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 2. 2018 6:53 | Kája

V povídání o finanční negramotnosti a nezodpovědnosti se nějak vytrácí zodpovědnost věřitele. Přece nevložím peníze do ztrátového podniku. A pokud ano, je to moje chyba. Takže: Dluhy se mají vracet. Úroky jsou podnikatelské riziko, nesmí být předmětem exekuce. A když si nevěřím schopnost dlužníka splácet, musím počítat s tím že o peníze přijdu. Půjčování peněz je podnikání jako každé jiné. Když dám peníze do špatných akcií, přijdu o ně taky.
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 2. 2018 6:47 | HonzaV

Já nechci vypadat jako kavárenský cynik, ale problém není "nedostatek disponibilní hotovosti", jinými slovy "že všechno prošustrujou". Problém je neschopnost hospodařit, neschopnost odkládat spotřebu a zejména nedostatek finanční gramotnosti. Že si musejí půjčovat na novou pračku? Nedokázali pravidelně odkládat tři stovky měsíčně (tj. troje cigára nebo dvě návštěvy hospody). - Výprask za pokutu v knihovně? Stačí dodržovat výpůjční lhůty!
A hlavně tohle, pane Kašpárku, žádné vaše "zdanění horních 10 procent" nevyřeší. "Jízdné pro školáky z chudých rodin na účet státu" je v praxi tolerance jízdy těch lidí (neznám jiný korektní termín) načerno, protože vy je nepřimějete ani k tomu, aby si na radnici pro tu lítačku zdarma zašli. Čímž se dostáváme o odstavec výš.
Vyřešil by to trvalý evoluční tlak. Ten ovšem není v zájmu státu, protože, jak známo již z dob monarchie, "(Rakousko) nepotřebuje lidí učených, nýbrž dobrých poddaných". Další rozvádění myšlenky by bylo plýtváním času p.t. čtenářů tohoto mého nářku.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 2. 2018 5:12 | Alena

A kdy už se pan Pelikán,parlament a celá vláda konečně rozhodně pro definitivní řešení a začne platit zákon o ODDLUZENi a zrušení všech dluhu u lidí,kteří se dostali do dluhové pasti z neznalosti a hlavně zaviněné nemravným povolováním ,nebankovními smejdumm,všem zlodějům,kteří nejprve nakradli a rozkradli stát a pak ještě tyto peníze půjčili všem,kteří i z důvodu zdravotních a z neznalosti si u těchto nebankovních,ale zákonem schválených organizací,si museli finance půjčit a NIKDY je nejsou schopni splatit....e těch případů asi 850000 tisíc na hranici absolutní nouze! Tak co s tím naše Vlado a p.Pelikane hodláte udělat si co kdyby ten,co zdárně nakradl /nakradli/ miliony a mají majetek za miliardy se postarali a všechny dluhy jednoduše zaplatili a tím zrušili veškeré exekuce "obyčejných" lidiček a jednou provždy se zrušili všechny nebankovní půjčování peněz a tím by pak mohli zrušit i polovinu exekutoru a také by se značně uvolnily věznice,protože vězně platíme my,z našich daní!
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 055 092 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Reklamace
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak postupovat v moji situaci. 15.8.2019 jsem poslal reklamovat boty. Obchod mi 30.8.2019 odepsal, že moji reklamaci uznal a ať pošlu číslo účtu, kam chci zaslat peníze.... více

Spotřebitelská poradna

Články na Heroine.cz

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

Vít Samek představuje: Primář z Bulovky

V zatím posledním díle seriálu o obyčejných hrdinech, kteří vám mohli zachránit – a třeba...více

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

Advokátka Hrdá: Jak dál neubližovat obětem znásilnění

„Ani po patnácti letech praxe mě nepřestává překvapovat, jak moc lidé podceňují traumata...více

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

23. Ji.hlava je tady: 277 filmů, od Sobojleva k Havlovi

Třiadvacátá Ji.hlava je za dveřmi. Mezinárodní festival dokumentárních filmů nabídne premiéry...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Radim Jančura

podnikatel, Student Agency

Petr Chmela

podnikatel, Tescoma

Radim Jančura
ÚSPĚŠNOST
72,88 %

z 59 duelů
×
Petr Chmela
ÚSPĚŠNOST
40,91 %

z 66 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.