OSVČ, mateřská a rodičovská. Rady a kalkulačky pro rok 2018

I matky podnikatelky dosáhnou na peněžitou pomoc v mateřství, musí si ale platit nemocenské pojištění. Poradíme, jaké podmínky je třeba splnit i jak se to má s rodičovským příspěvkem. Navíc jsme pro OSVČ nachystali šikovné kalkulačky.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

1. 11. 2018 15:05, Veronika

Dobrý den,
chci se zeptat na postup výpočtu mateřské dovolené. Zatím pracuji jako zaměstnanec, ale pravděpodobně max. 1rok před porodem budu pracovat jako OSVČ. Mateřská se bude počítat pouze z období placeného pojištění jako OSVČ, nebo se do výpočtu bude zahrnovat i průměr z běžného pracovního poměru?
Děkuji za odpověď

+2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)

29. 4. 2020 8:19 | Zuzana

Dobry den, chtela bych se zeptat.Jsem uplne stracena a moc tomu nerozumim.Navic mi zemřela ucetni, která se mi o veci starala.S přítelem chceme miminko.Jsem zaměstnanec na částečný uvazek, tam bych mateřskou mela dostat. Kolik to je 80% z hrubé mzdy? A pak jsem jeste OSVČ, tam si ale nemocenskou neplatim.Chtela jsem a začali jsme pracovat na tom s ucetni, ale bohuzel jsme to nedokončily.Kdybych si to zacala platit, vyplatí mi pak mateřskou jako zaměstnanec+ OSVČ ? Nebo jak to mam udelat? Kolik tak mam platit? Kde se o to zada? Musim tam osobne, nebo staci pres net.Dekuji moc za radu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 11. 2018 15:05 | Veronika

Dobrý den, chci se zeptat na postup výpočtu mateřské dovolené. Zatím pracuji jako zaměstnanec, ale pravděpodobně max. 1rok před porodem budu pracovat jako OSVČ. Mateřská se bude počítat pouze z období placeného pojištění jako OSVČ, nebo se do výpočtu bude zahrnovat i průměr z běžného pracovního poměru? Děkuji za odpověď
+2
+-