2018: Vyšší odměny pro pěstouny i příspěvek na svěřené dítě

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 4. 9. 2017 | 83 komentářů
Odměny trvalých pěstounů budou od ledna 2018 výrazně vyšší. Stoupne také měsíční příspěvek na dítě, který pobírají i pěstouni na přechodnou dobu. Ti ale ztratí možnost čerpat rodičovský příspěvek.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 9. 2017 14:10, Jana

Krásné,ale už asi začínám být alergická na spojení "Pěstoun na přechodnou dobu je vlastně zaměstnání". Tak když je to zaměstnání, proč dostávají pěstouni na přechodnou dobu plat 20.000 měsíčně i v době,kdy se o žádné dítě nestarají a tedy nepracují a dlouhodobý pěstoun dostává 8.000 - ten,který se stará o dítě denodenně a tedy vykonává úplně stejnou činnost jako pěstoun na přechodnou dobu,když tedy zrovna má svěřené dítě a pracuje! Asi proto, že denodenní práce dlouhodobého pěstouna není považována za "zaměstnání". Zřejmě někomu připadá snadnější starat se o dítě každý den v řádu let než na přechodnou dobu. Každé má svoje, uznávám, ale rozdíl v odměňování je nesmyslný a nespravedlivý a to je zřejmě důvod, proč tak stoupají počty zájemců o PP na přechodnou dobu a proč se nedaří najít více dlouhodobých pěstounů. A proto VOLEJTE SLÁVA! Dlouhodobýcm pěstounům se MOŽNÁ od 1.1.2018 zvýší odměna z 8.000 na 12.000 hrubého,ale POZOR minimální mzda se zvýší na 12.200! Shrnuto, podtrženo:ten,kdo má dlouhodobě v péči jedno dítě v PP, dostane přidáno 4.000 hrubého,ale bude brát stále méně než minimální mzdu OPĚT!(Není tedy PP pomalu něco jako charitativní činnost pro stát? Nebo se stát rozhodl, že nám bude platit pouze čas, kdy nad dětmi bdíme? Jinak nechápu, proč mají pěstouni zase brát méně než všichni ostatní. Nebo je stát trestá za to, že si vzali jen jedno dítě do PP?) Ten, kdo se stará o dvě děti v PP, by měl dostat přidáno 6.000 (z 12.000 na 18.000)a ten kdo se stará o tři děti v PP, by měl dostat přidáno 10.000 (z 20.000 na 30.000)MOŽNÁ, takový je plán. No, ať se na mne nikdo nezlobí, je to hloupost a absolutně to neodpovídá vynaloženému úsilí, protože pěstounské rodiny se neskládají pouze z dětí v PP, ale i z dětí vlastních. Takže rodina se dvěma vlastními dětmi, které se musejí uskrovnit a přijdou o část pozornosti svých rodičů a s jedním pěstounským nebere a nebude brát ani minimální mzdu. A běda, jestli pěstounské dítě bude sirotek, to rodině započítají do příjmů (a že rodina musí mít i příjmy ze zaměstnání vedle odměny pěstouna je jasné, protože, z čeho by jinak pěstoun žil)jeho sirotčí důchod-o který ovšem zkrouhnou příspěvek na úhradu potřeb dítěte,a sbohem přídavky na všechny děti a sbohem příspěvku na bydlení...)A rodina se třemi pouze pěstounskými dětmi bude brát 30.000kč a ještě jí vznikne nárok na přídavky na děti a příspěvky na bydlení, protože ze 30.000 se pěstoun uživí a nemusí lítat z brigády na brigádu. Uznávám, že tři děti jsou záhul, ale 12.000 za jedno a 30.000 za tři? Pěstounské děti nám rozvracejí naše rodiny, to je zkrátka fakt,o kterém se nerado mluví a proto si myslím, že při vyplácení odměny pěstouna by měl být brán zřetel na to, kolik dětí pěstounská rodina ve skutečnosti vychovává a ne kolik pěstousnkých dětí vychovává,protože vlastní děti pěstounů přicházejí o hodně a přinášejí často velké oběti, ale jim nikdo žádnou odměnu nedává. A kdyby někoho zajímala odpověď z MPSV, proč to takhle je a proč s tím nikdo nic nedělá, tak protože tak je to dané v zákoně! Koukala jsem jako blázen, na to bych opravdu nepřišla. Jen mi to nějak nevysvětlilo, proč s tím nic nedělají. Asi nechtějí. Jakou odměnu by asi museli dostávat oni, aby zkomplikovali život sobě i svým dětem. A co vy, kteří ještě žádné pěstounče doma nemáte? Vaše příspěvky do kasiček u supermarketů dětem z dětských domovů a Klokánků nový bezstarostný domov v pěstousnkých rodinách nezajistí, když se pěstouni budou muset stále honit, aby měli z čeho žít a platit nájem. Zkuzte se za nás pěstouny postavit, my nezmůžeme nic, nemůžeme ty děti vrátit a stávkovat, vždyť jsou to "naše" děti. Postavte se za pěstouny, jak jen můžete a uděláte dobrou věc nejen pro ně, ale hlavně pro ty děti, které by mohly žít v pěstounské rodině, kdyby ta rodina byla a ona by byla, kdyby měla jistotu, že bude za svoji práci zaopatřena...

+78
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 11. 2017 8:06

kecáte moc pěkné mám tchána který pobírá okolo 60 000kč na tři děti a to nepočítám další příspěvky na bydlení a každý dva roky nové auto a td no dohromady dostávají okolo 100 000kč otom si mužem jenom zdát jeto novodobý byznys a okrádání nás kteří chodí na tři směny do práce a kdyš poberen na výplatu 16000kč uš jsme v nadstandartu a nemáme nárok ani na prídavky. tak tu nemluvte že to děláte z lásky k těm dětem

Zobrazit celé vlákno

-98
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 83 komentářů)

9. 9. 2019 13:57 | Jiřina

Nezáviďte a staňte se také pěstounem, uvidíte, co je obtížnější, zda práce na 3 směny, nebo na 24 hodin denně, rok za rokem a o problémech ani nemluvě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 8. 2019 20:55 | Jiřina

Proč nenapíšete, že 20000 Kč je hrubý plat! Co se týká toho, že pobíráme odměnu dočasného pěstouna i když děti nemáme.... každý ma snad dovolenou placenou. A jak si to vůbec představujete, nastoupím do zaměstnání a šéfovi pak řeknu : sorry šéfe, jsem na telefonu a musím po dítko?! Nejprve si ověřte fakta, než napíšete jak jste děsně alergická!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 7. 2019 15:35 | deprese

Po podání žádosti, jsi upadla na hlavu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2019 16:22 | Lucie

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, po jaké době ode dne podání žádosti o pěstounskou péči chodí peníze na účet? Alespoň přibližně. Děkuji za odpověď.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 5. 2019 6:55 | Iveta

Škoda, že jste si vzpoměl, až teď. Pěstounské dávky vaší tetě měly být zastaveny, ale Vy byste je určitě nedostal. A ani teď nemáte žádný nárok. Leda byste se domuvili a rozdělili o ně. Ale nevím, zda by to bylo pro Vaši tetu výhodné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 5. 2019 6:46 | Iveta

Dobrý den. Mrzí mne , že někteří nevidí rozdíl mezi VLASTNÍM dítětem a dítětem , které NE vlastní vinou vyrůstá bez vlastní rodiny. Ale co se tyká přechodných pěstounů - peníze, které pobírají si pně zaslouží, protože opravdu pečují převážně o nemluvňata, ke kterým je třeba po nocích vstávat, mají různé zdravotní problémy, které si přináší z biologické rodiny. Na druhou stranu pěstouni pečují o děti stále, ale k tomu se přece rozhodli sami!!!A že nezvážili, co to udělá s jejich rodinou, je jejich chyba a možná opravdu vypočítavost? Co se financí týká - vědí ti, kteří mají pěstouny za VYŽÍRKY, kolik platí stát dětským domovům za jedno místo, ať už tam dítě je nebo není? A to dětský domov NIKDY nemůže nahradit péči, byť jedné osoby, o dítě. Pracovala jsem jako teta v Klokánku a teď jsem převzala 2 děti do pěstounské péče, jinak by šly děti do dětského domova. Souhlasili s tím i rodiče dětí. Je mi už přes padesát, vlastní děti mám dospělé - dvě z nich mne v tom podporují, nejstaršímu se to nelíbí, ale je to můj život a mé rozhodnutí a nikdo mi za to nemusí připlácet. Některé kolegyně, které se taky staly pěstounkami, mi řekly, že by to podruhé neudělaly, pár si za svým rozhodnutím stojí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 12. 2018 18:37 | Jiřina

Barborko díky za Váš článek. Předávali jsme opuštěné mimčo po 28 mměsících osvojitelům. Já jsem se zhroutila, je to už sice 2,5 měsíce, ale malý mě moc chybí.Uvědomují si někteří, věřím tomu že jedinci, že za 20 000Kč je to 24hodinová péče o novorozence? Bez dovolené, víkendů a častých návštěv jak soudů (převážně nejsou právně volné), tak soc. pracovnic. Nikomu nepřeji zažít po roce telf. od soudkyně: přejděte do stálé pěstounské , nebo kojenecký ústav. Dopadlo to díkybohu dobře, ale jeden rok už prostě nestíháme, díky našemu právu.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 12. 2018 17:37 | Alice

No moment, v tomhle pletete hrušky s jabkama.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 11. 2018 23:47 | Pavel

Matka na mateřske bere 8tisic a ženska co se stara o dite 20000??
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 11. 2018 17:05 | Saša

Na to Vám můžu jen říct jedno:Vemte si nějaké to dítko do PP je jich plno v ústavech a uvidíte třeba se pak budete mít dobře.A vybírat si nemůžete.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 10. 2018 11:24 | Jana

No nevím teda. Mám taky tři děti v pěstounské péči a 60000 nemám. Tchán si z vás asi vystřelil ?????? a to že to někdo dělá z lásky je možné. Nemohla jsem mít děti a taky to dělám pro peníze?
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2018 10:22 | Barbora

Dobrý den, nedá mi to nereagovat, i když už o rok pozpátku. Nad Vaším příspěvkem mi totiž hlava stojí. Vždyť když si beru dítě dlouhodobě - tedy ho adoptuji, tak tam žádná zištná motivace být nemá! Motivace je, že budu mít (další) dítě, které mohu vychovat a žít s ním, byť mi v břiše nevyrostlo. Doteď jsem ani netušila, že tam vlastně vůbec nějaká finanční odměna je. Z vašeho příspěvku jde jasně cítit, že peníze za tu "práci" dost řešíte. Je mi líto to říct, ale myslím, že každý kdo rozlišuje mezi "pěstounčetem" jak jste ty děti nazvala a vlastním dítětem vlastně v příspěvku dává najevo, jak mu to pěstounství ztěžuje život, by v prvé řadě vůbec pěstounem být neměl. Je mi líto že u vás zklamaly vstupní pohovory a snad to těm "pěstounčatům", jak je nazýváte, alespoň nedáváte najevo a snažíte se před nimi ten Váš postoj tajit. V prvé řadě jste si měla asi více rozmyslet, co pěstounství vlastně přináší a ne to brát jako nenáročný přivýdělek. A všem těm, co závidí pěstounům na přechodnou dobu - to jste se zbláznili? Víte, jaké je to mít novorozence? Několikrát nočně k němu vstávat, vařit mu nutrilony, pořádně si nemoci nikam zajít, pořád o něj pečovat, aby byl šťastný..a po tom všem piplání ho předat někomu jinému? Je to jistě obrovský psychický tlak. A myslím že přechodní pěstouni mají hlavně ty nejmenší dětičky - než se udají dále. Tedy ty, které nejvíc pláčou a potřebují tu péči největší. Jak si jinak představujete, že by to mohlo být? Že přechodný pěstoun dá třikrát ročně výpověď v práci, protože se zrovna musí starat o mimino? To k těm chytrákům, kteří se diví, proč dostávají plat i mimo období péče.K případům, kteří si berou dítě hlavně a přednostně kvůli penězům, a nechají je pak někde plakat v postýlce, protože není jejich,se nebudu vyjadřovat. Jistě jsou, ale silně doufám, že je dost odfiltrujou vstupní pohovory, protože se mi z takového přemýšlení zvedá žaludek. Některým prckům by pak bylo možná fakt lépe v kojeňáku.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2018 18:08 | paserpaser

Máte pravdu, je to prasárna a byznys, jak má vypadat. Normální člověk si nevydělá ani dvacet tisíc, na své dítě ženská dostává alimenty, když je rozvedená, tak 2-3 tisíce a chytráci co mají děti v pěstounské péči berou desetitisíce na děti z podřadných rodin z ústavu a mají další úlevy a výhody a ještě k tomu slušný plat, o kterém se normálním lidem může zdát. Hnusí se mi to více než cikáni co žijí na ubytovnách a pobírají sociální dávky a příspěvky na bydlení. Je to vychcanost, jakou svět neviděl.
-17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 9. 2018 21:30 | Romana

Jaky je rozdíl v Te pestounka přechodný doba a trvala dekuji
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2018 20:45 | Daša

Odměna pěstounské péče podle zákona patří vaší tetě. A jak se k vám chovala, tak to na to nemá vliv. Jinak, až vám bude 18 let, tak máte právo dostat 25000Kč a to je vaše. Měl byste se obrátit na sociální odbor v místě tr.bydliště na pracovnici, která má na starosti pěstounství a ta navrhne další postup podle zákona.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 8. 2018 14:32 | Zdenka

A co maji rikat ty prarodice, kterym nesveri dite do pestounske pece, ale jen do pece jine osoby, protoze to soudy neradi delaji. Ty pak nedostanou vubec nic, jen se staraji na vlastni naklady. Chodi do prace, ani na pridavky nemaji narok.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2018 17:49

Mel jste to na hlásit na ospod,ze jste se osamostatnil.Tam dostanete tech 25tis.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2018 17:14 | Nikol

Jak je možné ze pestounce odebere socialka deti.A ona na ne vesele bere davky dal.Takže ji sťat platí úplně za nic.A ještě vám řekne úřednice ze je to v pořádku .A jestli chce poslední dávku poslat na své riziko.Kde to žijeme doprdele
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 8. 2018 1:14 | Petra

Nechapu jak by mohl pobirat tolik kdyz ostatni pisou ze je to sotva uzivi
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 8. 2018 1:14 | Petra

Nechapu jak by mohl pobirat tolik kdyz ostatni pisou ze je to sotva uzivi
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  11 234 607 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2019

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Články na Heroine.cz

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Vít Samek Na vlastní otvor: Mamografie

Už zase. Už zase jsem byl povolán já – plešatá, vousatá, bývalá sestra – abych vám, ženám,...více

Pravda & láska & marketing

Pravda & láska & marketing

Když jsem chodila na základní školu, účastnila jsem se recitačních soutěží. Nikdy jsem...více

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Proč se kvůli dětem (ne)rozvádět

Druhá ukázka z prvního tištěného čísla časopisu se týká bolestného a přitom tak častého...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Gabriel Eichler

podnikatel a investor, Benson Oak

Pavel Bém

politik

Gabriel Eichler
ÚSPĚŠNOST
53,57 %

z 28 duelů
×
Pavel Bém
ÚSPĚŠNOST
34,62 %

z 26 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services
 
 

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.