Z outsiderů udělal vítěze. Hiddink nám vyprávěl, jak změnil Koreu
Guus Hiddink je trenér s celou řadou překvapivých úspěchů. V roce 1988 vyhrál předchůdce...více
Interaktivní grafiky
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Móda, káva, tetování. Projděte si nové značky, které zamířily do Česka
Do Česka letos zamířilo dvacet nových značek obchodů a služeb. U některých se budete divit,...více
Tihle muži se podepsali na vašich penězích. Od Tošovského po Michla
Posledního června si Jiří Rusnok sbalí diplomatku a v červenci už do práce nepřijde. V...více
Nemáte v peněžence poklad? Tyhle koruny jsou vzácné
Zlatý svatováclavský pětidukát z roku 1937, který se před týdnem vydražil za rekordních...více
Doporučujeme
Pozor, chystá se reforma DPH. Úklid po Babišovi může přinést další chaos
V dani z přidané hodnoty zůstal po minulých vládách chlívek. Zbyněk Stanjura hlásá, že...více
Norský snímek Je mi ze sebe špatně režiséra Kristoffera Borgliho je součástí letošní přehlídky...více
Z outsiderů udělal vítěze. Hiddink nám vyprávěl, jak změnil Koreu
Guus Hiddink je trenér s celou řadou překvapivých úspěchů. V roce 1988 vyhrál předchůdce...více
Poznáte RAPEX a RASFF? Mal by ich sledovať každý. Podnikatelia však neustále
Ak dbáte na zdravý životný štýl, informácie o nebezpečných produktoch by nemali uniknúť...více
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Jan Procházka
ekonom
Mojmír Hampl
viceguvernér ČNB
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.
Jan Charouz: Dělíme se o bydlení, proč ne o auta
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
3. 6. 2017 9:46, Hubert
Já bych do toho nešel z jednoduchého důvodu, kde máte jistotu slušného zacházení s vaším autem? Mám na mysli nevytáčení studeného motoru, dochlazování turba apod.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
3. 6. 2017 9:36, Gut
Sdílení aut organizuje člověk, který zcela určitě má auto jen pro sebe. Tam kde má sdílení aut smysl funguje MHD. Jediné kam se posune většinové sdílení aut bude uplna zavislost na těch kteří si to auto chtějí pronajmout. Ti kterým se bude natolik dařit, ze jim to sdílení ponese aspoň něco smysluplnýho si pořídí další auto. Tak jaká výhoda? Možná tak krátkodobá, jediné kam to povede bude že těch aut bude tak jako tak více.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 13 komentářů)
6. 6. 2017 0:21 | Youda
5. 6. 2017 11:51 | HonzaV
Pro redakci mám tip: zkuste se k takovýmhle případům vrátit po 4-5 letech a napsat pokračování, jak nadšenci dopadli, jak start hodnotí s odstupem a co cestou překonávali. Dovedl bych si představit i anketku, kde si čtenáři tipnou, v jaké situaci bude "startup" za pět let. Šanci bych třeba dával tomu chlapíkovi, co pěstuje bylinky v Počernicích, ale tady, sorry, tak 15 % max.
5. 6. 2017 11:28 | Jan Charouz
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
5. 6. 2017 10:28 | Jezevec
4. 6. 2017 13:56 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
4. 6. 2017 11:37
4. 6. 2017 9:35 | Hunter
Totiž při nákupu aut jde dosáhnout hodně velké "úspory z rozsahu" - když koupíte aut stovky až tisíce v "jednom balíku", tak se běžně dostanete na 70, i 60 % ceníkových cen. na podobné částky se dostanete i se servisem, nákupem spotřebního zboží (ještě spotřebnějšího než auto samotné - třeba pneumatiky atd.)
Takže kdyby byla firma, která aut koupí tisíce, dá je "do banku" a může se sharovat tak, že se to všem vyplatí (jediný, kdo prodělá jsou dealeři automobilek, protože z jejich zisku se ta obrovská sleva vezme).
Jenže to už je vlastně něco jako autopůjčovna nebo operativní leasing, v žádném případě ne "P2P sharing".
To je nejspíš budoucnost - že auta budou pronajímat a půjčovat přímo automobilky (/jejich dceřinky). Protože nikdo jiný není tak blízko u zdroje bez zbytečných přirážek, aby se mu to vyplatilo. S autonomními auty pak odpadne to, že by jim je někdo moc "prasil".
3. 6. 2017 23:49 | Jarda
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2017 23:41 | Jarda
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
3. 6. 2017 19:14 | Hunter
a) dnes se AirBnb už neprovozuje s byty, kde lidé běžně bydlí. Ovykle jsou to "speciální byty" nakoupené za účelem pronájmu přes AirBnb.
Aby tak fungoval i trh carsharingu, tak by lidé nepůjčovali auta, který běžně jezdí, ale auta, která koupili za účelem pronájmu - s tím, že sami jimi jezdit nebudou.
b) s tím souvisí problém č.2, proč se byty na pronájem kupují a auta ne - hodnota bytu obvykle stoupá, i přestože je "používán". Hodnota auta ne. Byt je investice, auto je spotřeba. A to auto, které je čistě náhodou investice, sedí někde v depozitáři a určitě se nepůjčuje.
3. 6. 2017 9:46 | Hubert
3. 6. 2017 9:36 | Gut
3. 6. 2017 6:30 | Ramesse II.