Proč udělat z taxislužby volnou živnost

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 26. 5. 2017 | 11 komentářů
I fotografování bývalo koncesované řemeslo, digitální technologie ale umenšily rizika, před kterým regulace víc než sto let chránily. Teď je na řadě taxidoprava.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 5. 2017 10:40, Jezevec

No ja hlavne nechapu, proc do toho stat a vselijaci dobroserove strkaji sve nenechave pracky, a proc by taxi a uber nemohl koexistovat vedle sebe. Kdo chce ridice s koncesi, auto s taxipojistkou a taxametrem, atd, at jezdi s taxi - komu proste staci, za nikoli-neznamych podminek, odnekud nekam bez zaruky popovezt, necht si zvoli uber nebo podobne sluzby. Problem je pouze v tom, ze na produkt na ktery existuje nabidka i poptavka, se do toho nasexre nekdo treti, a zacne kvicet ze se lidi nesmi svobodne domluvit. A komu tim prospejete, co?

Zobrazit celé vlákno

+11
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

26. 5. 2017 10:26, xls

Tak zdravotní prohlídka se dělá už jen kvůli řidičáku. Pokud nemá dostatečné reakce, tak nemá na silnici vůbec co dělat. Pokud se může na silnici bezpečně pohybovat, tak je jedno, pod čím jezdí.

Zobrazit celé vlákno

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 11 komentářů)

2. 8. 2017 11:32 | JeF

I to se stava, ze telefon s navigaci selze, zejmena v horkych dnech, kdyz navigace (smarth phone) je za sklem a trochu se prehreje. Co vim, tak vetsina Ubristu nosi sebou jeste dalsi - zalozny telefon.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 8. 2017 11:25 | JeF

Taxislužba - ako živnosť nemá byť regulovaná ani koncesovaná. Musí to byť voľná živnosť. Takže taxikári správne majú protestovať proti tomu, aby museli získavať koncesie, skladať skúšky z polohopisu a pod. Vláda musí tuto živnosť ustanoviť ako živnosť voľnú. Tým sa zrovnajú podmienky na trhu a taxikári budú mať rovnaké povinnosti, ako dnes ubristi. Toto je správna cesta. Vidím v tom analógiu s poskytovaním internetu, keď v roku 1990 ste museli získať a zaplatiť koncesiu, registrovať sa na ministerstve dopravy a plniť mnoho ďalších nezmyselných ustanovení (výkazníctvo a pod.). Dnes - internet môže poskytovať každý živnostník ...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 5. 2017 10:40 | Jezevec

No ja hlavne nechapu, proc do toho stat a vselijaci dobroserove strkaji sve nenechave pracky, a proc by taxi a uber nemohl koexistovat vedle sebe. Kdo chce ridice s koncesi, auto s taxipojistkou a taxametrem, atd, at jezdi s taxi - komu proste staci, za nikoli-neznamych podminek, odnekud nekam bez zaruky popovezt, necht si zvoli uber nebo podobne sluzby. Problem je pouze v tom, ze na produkt na ktery existuje nabidka i poptavka, se do toho nasexre nekdo treti, a zacne kvicet ze se lidi nesmi svobodne domluvit. A komu tim prospejete, co?
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2017 19:46 | Roman

Kde jste vzail 36,- Kc za jizdenku MHD. Ona totiz stoji s dotaci MHMP 74,- kc za jizdenku, ale kdo dotuje taxikare ? Pratele jinak si uvedomte, ze taxikari plati 150% povineho ruceni za auto ze zakona a pritom ridicu Uberu i obycejni obchodni cestujici najedou po republice i mimo rocne daleko vice km a plati bezne pojistne. Dale musi mit taxikari pripojistena sedadla ve voze na 1-5 nasobek kvuli plneni pri nehode a zraneni osob ci zniceni prepravovanych zavazadel. Ano navigace je prinosem, ale bohuzel v mnoha mistech vypadava, tedy zkracuje jizdu ve prospech zakaznika. To nemluvim o tom jak Google mapy vypocitaji nejkratsi cestu - je vzdy nejdelsi! U ridicu Uberu tomu rikaji podkova, tedy na km malo penez nejdelsi cesto, ktera Vam jeste napocita cas delku cesty/ ne za cekani/ jako je to narizeno cenou o taxisluzbe. Nepochopitelne dochazi k tomu, ze ridici jezdici za oficialni cenu 28,-/km jsou povazovani za zlodeje a ridici Uberu, kteri jezdi za 9,90 a maji mnohokrat navysen koeficient 2 - 5,1 x zcela oficielne, vcetne ceny za dobu jizdy jedete klidne i za 65,- kc za km jsou nejvetsi poctivci coz je zcela nepochopitelne.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2017 17:50 | Blackman

Článek napsaný pěkně jen pohledem jen z jedné strany. Opravdu lidé chtějí aby je vezl řidič o kterém prakticky nikdo nic neví, autem které nemusí být bezpečné a podle "navigace" kterou si může nastavit jak potřebuje. Není tajemstvím, že navigace u Uberu při cestě kopříkladu z Pankráce na Letiště volí trasu přes Barrandov. A pak cena ač na km zajímavá vyjde opravdu jinak než máte představu. A řidiči Uberu? Pokud jde o cizince (a těch je valná část) stačí čestné prohlášení o netrestanosti a pak vás může vezt třeba vrah a vy to netušíte. Zrušme taxametry ...pěkná hláška ale co když vypadne sít GSM (GPSsatelity jsou spolehlivé to si nenalhávejme navíc přibude další system) A tech problémů a těžkostí je nohem víc .....ALE HLAVNĚ ...AUTOR BY MĚL ZJISTIT ŘÁDNĚ TO CO CHCE POPISOVAT ....TAXISLUŽBA NENÍ VÁZANÁ ŽIVNOST.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2017 17:16 | Rainman

A co když dojdou baterky v navigaci? Kde bude pan taxikář bez aspoň základních znalostí z místopisu?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 5. 2017 16:57

njn ale dpp hmp je silně ve ztrátě a dotované jinak by se jezdilo mnohem dráž
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 5. 2017 15:32 | Krkowitz fon Milowitz

Ještě před pár lety byla Smluvní Přeprava Osob volnou živnostia a UBER SPO je a splňoval její zákoné požadavky do puntíku jako MHD třeba metro svoje a taky bere TAXIkářům rita kdyš i ve špičce vozí za 40 minut přes celou Prahu a za 36 platí i na navazující spoje a stejně nesplňuje požadavky pro TAXI službu.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

26. 5. 2017 10:33 | Jezevec

Pustte si the grand tour, kde si james may da zavod ve driftu s klukem, ktery nema nohy a jednu ruku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2017 10:26 | xls

Tak zdravotní prohlídka se dělá už jen kvůli řidičáku. Pokud nemá dostatečné reakce, tak nemá na silnici vůbec co dělat. Pokud se může na silnici bezpečně pohybovat, tak je jedno, pod čím jezdí.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 5. 2017 9:36 | ajťák

Mám známého co jezdí Uber. Je postižený, má pohybový problém, špatně chodí. Jeho reakce nohou nejsou optimální. Není například neověřená zdravotní způsobilost řidiče ten argument, proč Uber zakázat? Předpokládám, že ten kdo má taxi koncesi, tak zdravotní prohlídkou prošel/pravidelně prochází. U fotografování je asi postižení jedno, tam o život(y) nejde...
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Matějček

podnikatel, Miton

Jiří Pehe

politolog

Tomáš Matějček
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Jiří Pehe
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services