Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Dávky pěstounské péče v roce 2017: Kolik můžete čerpat

Máme pro vás kompletního průvodce dávkami pěstounské péče v roce 2017: pro klasické i profesionální pěstouny. Druzí jmenovaní nejspíš už brzy přijdou o možnost pobírat na svěřené dítě rodičovský příspěvek.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 4. 2017 7:36, Jana

Článek informuje naprosto přesně. Jediné, co v něm není úplně přesné je, že pěstoun MŮŽE chodit do práce a přivydělat si. Já bych to opravila na MUSÍ chodit do práce a přivydělat si, což jde se svěřenými zanedbávanými dětmi těžko, vyžadují totiž péči,proto do pěstounské péče svěřené jsou (A jestli si myslíte, že na vás nějaký zaměstnavatel čeká s otevřenou náručí, protože děláte bohulibou činnost, a bude křepčit nadšením, až mu vysvětlíte, že budete pracovat jako ďas, ale že taky budete dost často otravovat s tím,že musíte s dítětem na vyšetření-a to budete, tak na to rychle zapomeňte. Ačkoli je totiž odměna pěstouna z hlediska zákona o dani z příjmu příjmem ze závislé činnosti, ze které se strhává sociální a zdravotní pojištění a daň, nějak zákonodárci zapomněli při odhlasování novely, která je v platnosti od 1.1.2013 dodnes na to, že když už má odměna pěstouna sloužit jako odměna za odváděnou práci, měla by býti také na jisté úrovni. Bohužel v roce 2013 byla na úrovni minimální mzdy (8.000kč hrubého měsíčně na péči o 1 dítě měsíčně, viz tabulka). Minimální mzda se od té doby zvýšila již několikrát, toho času je za nejpodřadnější práce 11.000 kč měsíčně. Bohužel odměna pěstouna je stále stejných 8.000 kč měsíčně. Zřejmě je práce pěstounů ještě podřadnější než ty nejpodřadnější, na které kdo pomyslel. Nebo mají naši zákonodárci dojem, že pěstouni a jejich vlastní děti, které ze svého příjmu, který dostávají za to, že se starají o cizí zanedbané děti, jedí a bydlí levněji než ostatní občané tohoto státu. Opravdu nevím. Nejlepší na tom je, že naše paní ministrině o tom všem ví, ale nic s tím nedělá, prý nemá od nikoho podněty. Neskutečné. Takže jestli zvažujete stát se pěstounem, počkejte si raději na nějakou další novelu, ve které nebude odměna pěstouna zákonem danou částkou, ale bude vázaná aspoň na minimální mzdu, v lepším případě na její násobek nějakým koeficientem. Ovšem pravděpodobnost, že se to stane, je minimální, protože co pěstouni zmůžou. Budou stávkovat? CHachá, jak asi. Vrátí děti do ústavů? Na to nemá nikdo srdce a zákonodárci to moc dobře vědí. Je to bída. Snad se dočkáme a můj příspěvek nebude jen SCI-FI.

Reagovat

 

+51
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 7. 2017 21:41, Irena

Adoptovala jsem si chlapečka a pěstounka mi vyčerpala skoro polovinu rodicovskeho prispevku. Je to nespravedlivé a sproste.

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

21. 4. 2017 7:36 | Jana

Článek informuje naprosto přesně. Jediné, co v něm není úplně přesné je, že pěstoun MŮŽE chodit do práce a přivydělat si. Já bych to opravila na MUSÍ chodit do práce a přivydělat si, což jde se svěřenými zanedbávanými dětmi těžko, vyžadují totiž péči,proto do pěstounské péče svěřené jsou (A jestli si myslíte, že na vás nějaký zaměstnavatel čeká s otevřenou náručí, protože děláte bohulibou činnost, a bude křepčit nadšením, až mu vysvětlíte, že budete pracovat jako ďas, ale že taky budete dost často otravovat s tím,že musíte s dítětem na vyšetření-a to budete, tak na to rychle zapomeňte. Ačkoli je totiž odměna pěstouna z hlediska zákona o dani z příjmu příjmem ze závislé činnosti, ze které se strhává sociální a zdravotní pojištění a daň, nějak zákonodárci zapomněli při odhlasování novely, která je v platnosti od 1.1.2013 dodnes na to, že když už má odměna pěstouna sloužit jako odměna za odváděnou práci, měla by býti také na jisté úrovni. Bohužel v roce 2013 byla na úrovni minimální mzdy (8.000kč hrubého měsíčně na péči o 1 dítě měsíčně, viz tabulka). Minimální mzda se od té doby zvýšila již několikrát, toho času je za nejpodřadnější práce 11.000 kč měsíčně. Bohužel odměna pěstouna je stále stejných 8.000 kč měsíčně. Zřejmě je práce pěstounů ještě podřadnější než ty nejpodřadnější, na které kdo pomyslel. Nebo mají naši zákonodárci dojem, že pěstouni a jejich vlastní děti, které ze svého příjmu, který dostávají za to, že se starají o cizí zanedbané děti, jedí a bydlí levněji než ostatní občané tohoto státu. Opravdu nevím. Nejlepší na tom je, že naše paní ministrině o tom všem ví, ale nic s tím nedělá, prý nemá od nikoho podněty. Neskutečné. Takže jestli zvažujete stát se pěstounem, počkejte si raději na nějakou další novelu, ve které nebude odměna pěstouna zákonem danou částkou, ale bude vázaná aspoň na minimální mzdu, v lepším případě na její násobek nějakým koeficientem. Ovšem pravděpodobnost, že se to stane, je minimální, protože co pěstouni zmůžou. Budou stávkovat? CHachá, jak asi. Vrátí děti do ústavů? Na to nemá nikdo srdce a zákonodárci to moc dobře vědí. Je to bída. Snad se dočkáme a můj příspěvek nebude jen SCI-FI.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+51
Líbí
Nelíbí

28. 4. 2017 13:46 | ivana

Žádný stech kteří rozhodli o visí pestounske příspěvků ,neuvažovali o tom ,že tato pěstounská výplata se připočte na důchod, stát minimálně doplácí 4 krát více na decke domovy, Nevím zdali ten co o tom rozhodoval má tak nízký plat a jestli má vůbec děti, klidně mu ten plat dám! Ať si to vyzkouší než o něčem takovém rozhodně,docela mě vítací když někdo označí tyhle děti! Jsou stejný jen stín rozdílem ,rozvrácena rodina, atd,těch dneska je! Jen se o nich neví.Dnes chtějí aby děti chodily do kroužků na obědy,oblečení,musíte platit nájemné ,co vám zůstane? Vše je drahé,potřeby dětí? To je směšný
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

6. 5. 2017 23:19 | Miluse bila

Chtela jsem se zeptat jestli bylo schvaleno zvyseni odmena pestouna a od kdy diky
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

8. 5. 2017 19:48 | Erika

Chtěla bych se zeptat jestli se bude neco ohledu pěstounske peče zvyšovat děkuji
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

8. 5. 2017 20:05 | Gabriel Pleska

Dobrý den, odpovědi zde: http://www.penize.cz/322873 – termín zatím není, zákon ještě čeká hlasování v senátu a případně pak prezidentský podpis. Kdyby třeba padla vláda a byly předčasné volby, nemusí na to ještě ani dojít...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Erika 08. 05. 2017 19:48)

21. 6. 2017 19:18 | Ondřej

Prosim vas je to ostuda vláda nemyslela na vas. To se může stát jen čr.diki šem že máte srdce na pravém místě bůh svami .
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

21. 6. 2017 21:39

Dobry den uplně svami souhlasim a davam vam za pravdu sama mam tři děti v pěstounske peči a vim co to obnaši
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ivana 28. 04. 2017 13:46)

22. 6. 2017 11:41 | zlatkavachova

Mohu si odečítat dítě v pěstounské péči ze základu daně,děkuji.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 7. 2017 23:18 | Jitka Pokorná

Mám dítě v PP ve stupni zavislosti 1. Nevedela jsem, že mám nárok na vyšší příspěvek na dítě. Můžu žádat zpětně?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 7. 2017 13:22 | Renata Povolná

Paní Ivana tomu hodně,ale opravdu hodně rozumí.Ty děti jsou jiné,mají traumata,matky alkoholičky,narkomanky,atd...N ormálnímáma dítě nedá do dětského domova.Já smekám před každým pěstounem,dala bych jim peněz daleko víc,stát na nich ušetří a dětem je v rodinách líp.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ivana 28. 04. 2017 13:46)

11. 7. 2017 21:41 | Irena

Adoptovala jsem si chlapečka a pěstounka mi vyčerpala skoro polovinu rodicovskeho prispevku. Je to nespravedlivé a sproste.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

17. 7. 2017 20:45

Souhlasím s vámi mám v pěstounské péči vnučku je jí 8 mě 57let.tedy s čeho se mi bude vypočítávat důchod? To teda nevi!m! 8000hrubeho? To .to asi chcípnem hlady. Přitom stát vynakládá 4vice peněz na ústavy! Jak málo je pěstounů jak se propaguje finále? Dítě je takový a makovýproč ho vůbec chcete romský dítě vůbec takový makový a ještě geny. Spíš se vás snaží odradit!Ne než pomoct to dítě dostat z ústavu.Ustavy taky pěkná kasa dotovaná státem.Nemyslim ústavy děti post kde tu druhou péči skutečně potřebují! Keci! Co ty děti? Který by skutečně mohli mít kousek stoho domova? Ivana
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jana 21. 04. 2017 07:36)

22. 8. 2017 22:51 | Nela

A dite jste chtela kvuli rodicaku? Myslim si, ze do doby nez slo k vam z toho zilo a tezilo u pestounu, ne? Podle meho soudu je to davka pro dite, ne pro dospele...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Irena 11. 07. 2017 21:41)

10. 9. 2017 21:58 | JanaK

Přece když je vám teprve 57 let a vnucce už 8,tak můžete pracovat.To chcete,aby vás živil stát,respektive my vsichni ostatni?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

26. 9. 2017 13:27 | Jana

No, není to krásné, pěstounům se zvýší z 8.000 na 12.000 a minimální mzda se zvýší na 12.200, to je fakt nádhera! Takže shrnuto, podtrženo:ten,kdo má v péči jedno dítě v PP, dostane přidáno 4.000 hrubého a bude brát stále méně než minimální mzdu (není to tedy pomalu něco jako charitativní činnost pro stát?) Ten, kdo se stará o dvě děti v PP, dostane přidáno 6.000 a ten kdo se stará o tři děti v PP, dostane přidáno 10.000 (z 20.000 na 30.000). No, ať se na mne nikdo nezlobí, je to hloupost a absolutně to neodpovídá vynaloženému úsilí, protože pěstoounské rodiny se neskládají pouze z dětí v PP, ale i z dětí vlastních. Takže rodina se dvěma vlastními dětmi, které se musejí uskrovnit a přijdou o část pozornosti svých rodičů a s jedním pěstounským nebere a nebude brát ani minimální mzdu. A běda, jestli pěstounské dítě bude sirotek, to rodině započítají do příjmů (a že rodina musí mít i příjmy ze zaměstnání vedle odměny pěstouna je jasné, protože, z čeho by jinak pěstoun žil, to je jasné)jeho sirotčí důchod-o který ovšem zkrouhnou příspěvek na úhradu potřeb dítěte,a sbohem přídavky na všechny děti a sbohem příspěvku na bydlení...)A rodina se třemi pouze pěstounskými dětmi bude brát 30.000kč a ještě jí vznikne nárok na přídavky na děti a příspěvky na bydlení, protože ze 30.000 se pěstoun uživí. Uznávám, že tři děti jsou záhul, ale 12.000 za jedno a 30.000 za tři? Pěstounské děti nám rozvracejí naše rodiny, to je zkrátka fakt,o kterém se nemluví a proto si myslím, že při vyplácení odměny pěstouna by měl být brán zřetel na to, kolik dětí pěstounská rodina ve skutečnosti vychovává a ne kolik pěstousnkých dětí vychovává,protože vlastní děti pěstounů přicházejí o hodně a přinášejí často velké oběti, ale jim nikdo žádnou odměnu nedává.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gabriel Pleska 08. 05. 2017 20:05)

26. 9. 2017 13:29 | Jana

Ano, můžete, je to dítě, které s Vámi žije v domácnosti. Nad 15 let dokládáte potvrzení o studiu, až do 26, když bude stále studovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zlatkavachova 22. 06. 2017 11:41)

10. 10. 2017 12:26 | Dáša

Já bych k tomu chtěla jen napsat, kdo si myslí, že máme hodně peněz a přitom by jsme mohli vychovávat a chodit do práce tak jako všechny rodiny co mají děti. Tak ať si vezme taky 3deti do PP. Bude taky v balíku jako my. Třeba pak pochopi, že tudy cesta fakt nevede. Pěstounů je pořád málo a ústavy jsou plné děti co touží po rodině. Přece každý děláme práci co nás živí. Tak do toho.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2017 19:35 | Jana

Muze plnolete, studujici dite v pestounske peci na brigadu?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2017 12:08 | JiBi

Tak rodičovský příspěvek je určen na zaopatření rodiče po dobu, kdy nemůže pracovat z důvodu péče o dítě, jak známo,..anebo z čeho myslíte, že rodič žije v tu dobu? A za další - pěstoun pobírá svoji odměnu pěstouna, pokud má dítě starší, se kterým je dokonce více starostí než s miminkem, nemá na žádný rodičovský příspěvek nárok. Dítě v pěstounské péči nežije z rodičovského příspěvku, ale z dávky na potřeby dítěte, zákonem stanovené ve výši podle věku. Naopak adoptivní maminka potřebuje být se svým dítětem doma co nejdéle, aby si na sebe zvykli, navázali vztah. Ale jak může, když v tomto případě mu finanční částku odčerpala pěstounka? Je jen spravedlivé, že od dalšího roku pěstounka na rodičovský příspěvek nebude mít nárok - však není žádným rodičem dítěte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nela 22. 08. 2017 22:51)

7. 11. 2017 12:14 | JiBi

Pro Janu
Ano, dítě v PP může jít na brigádu, je to jen žádoucí. Co by tomu mělo bránit?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jana 06. 11. 2017 19:35)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  7 500 695 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Ondráčka

ředitel Transparency International

Radim Passer

podnikatel, Passerinvest Group

David Ondráčka
ÚSPĚŠNOST
40,00 %

z 20 duelů
×
Radim Passer
ÚSPĚŠNOST
46,43 %

z 84 duelů

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2017 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK