Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Pavel Dvořáček
podnikatel, Rudolf Jelínek
Zdeněk Matějovský
podnikatel, Povlečení Matějovský
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Auta a ekodaň: Platit budou chudí, smrdět to tu bude stejně
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
10. 8. 2015 12:04, Marie
My bychom si také rádi koupili nové auto. Jenže máme 4 děti, hypotéku milion a měsíční příjem včetně přídavků na děti 18.000,- (já jsem ještě na "dovolené" s nejmladší dcerou). Koupili jsme ojetý VW T4 Caravelle za cca 200.000,- + za nutné opravy něco kolem 50.000,- Kč. Protože zase tak moc za rok nenajedeme, doufáme, že to je investice na příštích 10 let. Kdybychom si kupovali nový model, tak začínáme na milionu - tedy naprosto nepředstavitelná cena. Samozřejmě, mohli bychom si koupit nějaké menší 7-místné auto, ale třeba nový Caddy také začíná na půl milionu a podobně jsou na tom i jiná nová 7-místná auta. Takže jsme dali přednost starému a velkému autu - i vzhledem k tomu, že má velký úložný prostor a přitom i velkorysý prostor pro cestující. Také jsme dali přednost tomu, koupit, na co máme zrovna uspořeno, než se zavazovat k dalšímu úvěru. My jsme se tedy EKO dani vyhnuli, protože to bylo auto z třetí ruky, ale koupili bychom ho i s ekodaní - v porovnání s tím milionem.... Také nám připadá, že věci mají sloužit, dokud mohou, proto nechávame auta, boty, oblečení opravovat a nevyhazujeme je hned, jak se rozbijí. Ještě jsme mohli udělat jednu věc: mohli jsme mít dvě děti (nebo jedno, nebo žádné a radši si pořídit psa nebo prasátko), pak bychom nemuseli mít velké auto a zřejmě bychom si uspořili na nový model. Jenže pak bychom neměli takovou radost z rodiny, jako máme teď. A kdyby se pro stejně malý počet dětí rozhodli i moji sourozenci, tak by naši neměli 22 vnoučat (s vyhlídkou na další 3,4) a nebylo by nám spolu tak veselo, jak je teď, když se všichni sejdem...
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
14. 5. 2015 20:27, věra bosáková
Ať jezdí táta do práce MHD.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 56 komentářů)
14. 5. 2015 11:28 | Pavel
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 5. 2015 11:22 | Pavel
14. 5. 2015 11:13 | jezevec
to by se musela ekodaň platit každý rok, aby to něco vyřešilo. ale chytrý český člověk by si jistě poradil. už vidím nějaký autobazar, jak po koruně skoupí tisíce dvacet let starých aut s již zaplaceným výpalným, a pronajímá je za tři stovky měsíčně ....
předchozí verze zavedení ekodaně při prvním převodu měla pro ty nejstarší vozy jeden zajímavý efekt: staré škopky se staly v podstatě neprodejné, takže je dosavadní majitel naopak držel v provozu co nejdéle. protože nějaké fávo za cenu X+5.000 bylo neprodejné, a kilo na novější fabku stejně neměl. takže nejvýhodnější řešení pro držitele = držet fávo až do smrti. dneska se ale přidává třítisícikoruna k autům v pěticiferné cenové hladině - jediným přínosem bude kakáč peněz pro babiše, ale s trhem aut to nehne. (ani s počtem čmouďáků na českých silnicích).
14. 5. 2015 10:57 | josef
14. 5. 2015 10:55 | josef
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 5. 2015 10:28 | Martin
Citace - cml11 / 14.05.2015 09:57
Prumerny plat je cca 25 tisic hrubeho, takze 30 uskudnenych platu je 750 tisic, coz rozhodne neni "nejprodávanější auto u nás v průměrné katalogové ceně". I kdyz budu brat v uvahu cisty prumerny plat, tj. 19 tisic, porad je to 570 tisic, coz stale neni nejprodavanejsi auto.
Podle http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/cech-je-ochoten-za-nove-auto-dat-v-prumeru-300-tisic-korun-1060525 jsou nejprodavanejsi auta za 250-300 tisic, tedy 10-12 nasobek prumerne hrube mzdy (resp. 13-16 nasobek ciste prumerne).
Jinymi slovy, vas koeficient prehaneni je zhruba 3x :).
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 5. 2015 9:57 | cml11
14. 5. 2015 9:13 | vole
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 5. 2015 9:07
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 5. 2015 8:31 | Vítězslav
14. 5. 2015 8:10 | Jiří
14. 5. 2015 7:26 | jan68
14. 5. 2015 7:20 | jan68
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 5. 2015 7:08 | Nakobyl
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
14. 5. 2015 5:28 | Tarzan
14. 5. 2015 3:01 | LinDa
Stránka 3/3
Následující