Auta a ekodaň: Platit budou chudí, smrdět to tu bude stejně

Dost možná jste včera na internetu nebo dneska v novinách četli, že ekologickou daň budou platit i majitelé vozidel s emisní normou Euro 3, tedy vozidel s rokem výroby 2000–2005. A u vozidel s emisní normou starší že se ekologická daň zvýší. Co si o tom myslíme, to vidíte v titulku. Dál povíme proč.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 8. 2015 12:04, Marie

My bychom si také rádi koupili nové auto. Jenže máme 4 děti, hypotéku milion a měsíční příjem včetně přídavků na děti 18.000,- (já jsem ještě na "dovolené" s nejmladší dcerou). Koupili jsme ojetý VW T4 Caravelle za cca 200.000,- + za nutné opravy něco kolem 50.000,- Kč. Protože zase tak moc za rok nenajedeme, doufáme, že to je investice na příštích 10 let. Kdybychom si kupovali nový model, tak začínáme na milionu - tedy naprosto nepředstavitelná cena. Samozřejmě, mohli bychom si koupit nějaké menší 7-místné auto, ale třeba nový Caddy také začíná na půl milionu a podobně jsou na tom i jiná nová 7-místná auta. Takže jsme dali přednost starému a velkému autu - i vzhledem k tomu, že má velký úložný prostor a přitom i velkorysý prostor pro cestující. Také jsme dali přednost tomu, koupit, na co máme zrovna uspořeno, než se zavazovat k dalšímu úvěru. My jsme se tedy EKO dani vyhnuli, protože to bylo auto z třetí ruky, ale koupili bychom ho i s ekodaní - v porovnání s tím milionem.... Také nám připadá, že věci mají sloužit, dokud mohou, proto nechávame auta, boty, oblečení opravovat a nevyhazujeme je hned, jak se rozbijí. Ještě jsme mohli udělat jednu věc: mohli jsme mít dvě děti (nebo jedno, nebo žádné a radši si pořídit psa nebo prasátko), pak bychom nemuseli mít velké auto a zřejmě bychom si uspořili na nový model. Jenže pak bychom neměli takovou radost z rodiny, jako máme teď. A kdyby se pro stejně malý počet dětí rozhodli i moji sourozenci, tak by naši neměli 22 vnoučat (s vyhlídkou na další 3,4) a nebylo by nám spolu tak veselo, jak je teď, když se všichni sejdem...

+46
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 5. 2015 20:27, věra bosáková

Ať jezdí táta do práce MHD.

-36
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 56 komentářů)

14. 5. 2015 11:28 | Pavel

Ty jseš jeden z těch grázlů.Máš nakradeno tak ti nic nevadí.Ani si v tom svém mozečku nedokážeš domyslet,že spousta starých vozidel má lepší emise ne ta nová.A co náklaďáky, naftové a benzinové stroje na stavbách v zemědělství atd.Kolik budou platit daň?Vůbec nic se nezmění.Okrádají zase jenom střední a chudou vrstvu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 11:22 | Pavel

Chce to ve velkém občanskou neposlušnost.Jinak nás budou okrádat do nekonečna.Až potom voda přeteče zakroutí jim lidé krkem.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 11:13 | jezevec

je to tak. daň při pouze prvním převodu slouží pouze jako dotace státní kasy, s nějakou ekodaní to ale nemá nic společného. takže 15 roků starý škopek to nepostihne, protože za posledních deset roků už 2-3x změnil majitele, a při dalším převodu už se ekodaň neplatí. a auto s normou euro3, tedy v cenové hladině cca 100-150 tisíc - holt si paznecht připlatí trojku, což k ceně vozu snese, a stát to potěší.
to by se musela ekodaň platit každý rok, aby to něco vyřešilo. ale chytrý český člověk by si jistě poradil. už vidím nějaký autobazar, jak po koruně skoupí tisíce dvacet let starých aut s již zaplaceným výpalným, a pronajímá je za tři stovky měsíčně ....
předchozí verze zavedení ekodaně při prvním převodu měla pro ty nejstarší vozy jeden zajímavý efekt: staré škopky se staly v podstatě neprodejné, takže je dosavadní majitel naopak držel v provozu co nejdéle. protože nějaké fávo za cenu X+5.000 bylo neprodejné, a kilo na novější fabku stejně neměl. takže nejvýhodnější řešení pro držitele = držet fávo až do smrti. dneska se ale přidává třítisícikoruna k autům v pěticiferné cenové hladině - jediným přínosem bude kakáč peněz pro babiše, ale s trhem aut to nehne. (ani s počtem čmouďáků na českých silnicích).
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 10:57 | josef

ekodan za prevod je blbost - kdyz prodavate auto nekomu, kdo s nim pojede jednou za mesic, tak zadnou ekoskodu nenadela Horsi tragedie jsou naftaky s odpojnym filtrem pevnych castic, coz STK nepozna. A uplne nejvetsi tragedie jsou nakladaky, autobusy apod. Jak tyhle vozidla nekdy kouri, to zadnej osobak nemuze nikdy prekonat. A najezdi radove vic km, nez nejaky vesnicky jouda ve stopetce.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 10:55 | josef

Vy jste to taky prehnal. 1) auta obycejny clovek kupuje za zdanene penize. Takze z tech 25 tisic, co pisete mate cista ruka 19000, takze 30* 19=570 tisic. To uz je trochu velky rozdil, proti tomu co pisete. 2) otazka je, zda autor nemyslel medianovy plat 3) BTW prumerny plat je stejne uz 27 tisic :D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 10:28 | Martin

Jakkoliv vicemene souhlasim, dovolim si uvest vas romanovy pribeh na pravou miru:

Citace - cml11 / 14.05.2015 09:57

...Na nejprodávanější auto u nás v průměrné katalogové ceně musíte uškudlit zhruba 30 kompletních průměrných platů. Až se tohle číslo sníží, bude i více nových aut na našich silnicích.

Prumerny plat je cca 25 tisic hrubeho, takze 30 uskudnenych platu je 750 tisic, coz rozhodne neni "nejprodávanější auto u nás v průměrné katalogové ceně". I kdyz budu brat v uvahu cisty prumerny plat, tj. 19 tisic, porad je to 570 tisic, coz stale neni nejprodavanejsi auto.
Podle http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/cech-je-ochoten-za-nove-auto-dat-v-prumeru-300-tisic-korun-1060525 jsou nejprodavanejsi auta za 250-300 tisic, tedy 10-12 nasobek prumerne hrube mzdy (resp. 13-16 nasobek ciste prumerne).
Jinymi slovy, vas koeficient prehaneni je zhruba 3x :).
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 9:57 | cml11

Tohle opatření je jen dalším opatřením, které slouží k plnění věčně prázdné státní kasy. Ekologie je vějička která má lidem nakukat, že tato daň je žádoucí. Pochopitelně nejde o žádnou podporu obnovy vozového parku. Nový vůz by samozřejmě chtěl každý, na to není potřeba motivace. Co k tomu ale rozhodně potřeba je jsou peníze. Na nejprodávanější auto u nás v průměrné katalogové ceně musíte uškudlit zhruba 30 kompletních průměrných platů. Až se tohle číslo sníží, bude i více nových aut na našich silnicích. Pokud chce stát motivovat, musí jít po téhle ose. Nikoli zaváděním daní pro ty co si nové auto nemohou dovolit.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 9:13 | vole

Myslíte, že Státní fond životního prostředí podporuje Romy a uprchlíky? Nedělám si iluze, ale tohle mi přijde uhozené.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 9:07

To vypadá spravedlivě jenom na první pohled. Stará dědečkova škodárna spí v zimě ve stodole, na začátku léta ho odveze na letní byt, na konci zpátky, na Dušičky odveze babičce kytku a jde zpátky do stodoly. Nebezpečný smraďoch? To asi těžko...
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 8:31 | Vítězslav

A kam si mmslíte že ty peníze tečou? Vždyť ty firmy od vlády nic nedostanou,Já musím zaplatit ekologickou likvidaci a firma má druhotné suroviny z kterých ma zase zisk.Opět podporujeme vládni žrouty,uprchliky,romy atd...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 8:10 | Jiří

A to ještě spousta lidí neví co se připravuje s emisemi u aut s filtrem pevných částic.Tyto eko ůpravy bohužel celou eko situaci ve skutečnosti pouze zhoršují a nemůžou mít jiný cíl,než dostat chudinu na kolena.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 7:26 | jan68

Ekologicka dan za smradochy by se platit mela a to poradna, nikoli ovsem za prevod, ale za provozovani. Provozujes trabanta, otravujes vsem zivot, zaplat 20000 za rok a basta, nebo ti ho zdarma zlikvidujem.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 7:20 | jan68

Co takto nejaky argument (s)prostacku.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 7:08 | Nakobyl

z mého pohledu je to dobře napsané. Jsem totiž chudý. Rodině s příjmem 100 tisíc měsíčně to pochopitelně vadit nebude.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 5:28 | Tarzan

http://pravyprostor.cz/budeme-opet-potrebovat-svoleni-urednika-abychom-mohli-vycestovat/
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 3:01 | LinDa

Autor je ABSOLUTNÍ DEMAGOG, mele totální lži a kraviny a ještě se neumí vyjadřovat..!! tak to už je absolutní vrchol...
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 3/3

3

Následující

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Dvořáček

podnikatel, Rudolf Jelínek

Zdeněk Matějovský

podnikatel, Povlečení Matějovský

Pavel Dvořáček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Zdeněk Matějovský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services