Auta a ekodaň: Platit budou chudí, smrdět to tu bude stejně

Dost možná jste včera na internetu nebo dneska v novinách četli, že ekologickou daň budou platit i majitelé vozidel s emisní normou Euro 3, tedy vozidel s rokem výroby 2000–2005. A u vozidel s emisní normou starší že se ekologická daň zvýší. Co si o tom myslíme, to vidíte v titulku. Dál povíme proč.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 8. 2015 12:04, Marie

My bychom si také rádi koupili nové auto. Jenže máme 4 děti, hypotéku milion a měsíční příjem včetně přídavků na děti 18.000,- (já jsem ještě na "dovolené" s nejmladší dcerou). Koupili jsme ojetý VW T4 Caravelle za cca 200.000,- + za nutné opravy něco kolem 50.000,- Kč. Protože zase tak moc za rok nenajedeme, doufáme, že to je investice na příštích 10 let. Kdybychom si kupovali nový model, tak začínáme na milionu - tedy naprosto nepředstavitelná cena. Samozřejmě, mohli bychom si koupit nějaké menší 7-místné auto, ale třeba nový Caddy také začíná na půl milionu a podobně jsou na tom i jiná nová 7-místná auta. Takže jsme dali přednost starému a velkému autu - i vzhledem k tomu, že má velký úložný prostor a přitom i velkorysý prostor pro cestující. Také jsme dali přednost tomu, koupit, na co máme zrovna uspořeno, než se zavazovat k dalšímu úvěru. My jsme se tedy EKO dani vyhnuli, protože to bylo auto z třetí ruky, ale koupili bychom ho i s ekodaní - v porovnání s tím milionem.... Také nám připadá, že věci mají sloužit, dokud mohou, proto nechávame auta, boty, oblečení opravovat a nevyhazujeme je hned, jak se rozbijí. Ještě jsme mohli udělat jednu věc: mohli jsme mít dvě děti (nebo jedno, nebo žádné a radši si pořídit psa nebo prasátko), pak bychom nemuseli mít velké auto a zřejmě bychom si uspořili na nový model. Jenže pak bychom neměli takovou radost z rodiny, jako máme teď. A kdyby se pro stejně malý počet dětí rozhodli i moji sourozenci, tak by naši neměli 22 vnoučat (s vyhlídkou na další 3,4) a nebylo by nám spolu tak veselo, jak je teď, když se všichni sejdem...

+46
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 5. 2015 20:27, věra bosáková

Ať jezdí táta do práce MHD.

-36
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 56 komentářů)

17. 11. 2019 16:23 | R

Chybí analýza, jen kecy a pochybná koncepce/eko hysterie.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 10. 2019 3:34 | Pavel

Dobrý příspěvek od paní Nováková. Na vesnicích mhd většinou nejezdí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 7. 2019 20:57 | Pepa

S článkem se velmi ztotožňuji. Nesouhlasím však s tím, aby ekodaň platili ani bohatí ani chudí. Neboť v případě chudých, kteří budou nucení solit další a další prachy se z chudých nikdy nestanou ti bohatí a dokonce třeba ani střední třída. A bohatí by ji také platit neměli, neboť se tím bude trestat úspěch a bude to vlastně daň za úspěch. A tím pádem to bude komunismus jako vyšitý a bohatí ztratí motivaci jimi dále býti a chudí ztratí motivaci pracovat tak, aby třeba jednou bohatými byli. Potíž vidím skutečně v místních platech a pak v tom, jak fungují obecně tuzemské autobazary. Je to skutečně jedno s druhým a souvisí to spolu. Pokud by tady člověk odbornou prací vydělával tolik, co na západě, tak tu nebude se snažit někdo střelit stočenou, bouranou a neodborně opravenou plečku s neschválenýma kolama, skrytýma závadama, apod. za víc než 10 tisíc (nebudu hodnotit, že v SRN mají vyšší i náklady na bydlení, ale spousta věcí je v SRN stejně drahé, jako v ČR nebo levnější, jako třeba jídlo nebo právě ta vozidla). Problém ve stáří vozového parku jsou jednak malé mzdy (tuzemské firmy plakají, že jim schází technici, vývojáři a pracovníci ve výrobě a že ti lidé odcházejí do zahraničí za lepším, následkem toho zaměstnají méně schopné a že pak mají menší tržby, zde bych opravdu českým firmám doporučil, aby přitlačili a nebyli opatrní na kačky a trochu si sáhli do svědomí, že se opravdu nemohou divit, že někdo, kdo by v SRN bral 100 tisíc hrubého měsíčně tady nebude pracovat za 25 nebo 30 tisíc hrubého, a pak samozřejmě šikovný lidi najdou), čehož následkem samozřejmě neobměňuje člověk auto třeba po 3 letech, ikdyby stokrát chtěl, neboť slušný a rozumně ojetý auto v ČR do 100 tisíc s Euro 4 nebo 5 skutečně neseženete. A souvislost s bazary je samozřejmě v tom, že pokud má někdo na auto za 70 tisíc a to koupí a následně postupně nasype do auta dalších 50 tisíc za opravy skrytých závad, tak jej logicky dojezdí, neboť by jej za 120 tisíc neprodal ani omylem. Navíc spousta bazarů prodává auta do 100 tisíc tak jako pojízdný soubor náhradních dílů a tudíž nelze skryté závady reklamovat. Tímto se dostáváme samozřejmě k tomu, proč vozový park stárne. On by si člověk pořídil i novější auto, třeba by i šetřil, ale prostě už nemá "koule" na to řešit zase, co tam bude za závady a tak to řeší až když prostě staré auto dojezdí. Částečně s tím souvisí i to, jak se lidé k autům chovají, vozí si nohu na spojce, stojí na spojce na červený, vytáčejí jej za studena, neřeší oleje v automatických převodovkách, apod. To může být částečně i důvodem, proč nyní stárne vozový park více, než kdy dříve - do aut se dostávají novější a novější technologie, které jsou samozřejmě třeba poruchovější (čím dál častější automatická převodovka, elektromechanická ruční brzda, apod.) nebo takové, které se nejprve na STK a emisích příliš neřešily, neboť neexistovala metodika nebo se k tomu příliš nepřihlíželo a tak třeba DPF a TPMS kuchali i majitelé zánovních vozů, kteří třeba do kapsy zase tak hluboko nemají a teď to padá na majitele další, kteří to v dobré víře koupí, aby třeba obměnili vozový park a mají pak takové starosti. To je přeci ve výsledku logické, že majitel Felicie přemýšlející o jejím prodeji a nákupu něčeho novějšího ztratí zájem koupit novější vůz při zjištění těchto starostí a raději si Felicii nechá a dá dohromady.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2017 10:01 | dakk

..mám pro EU skvělou radu..Nevyrábět,nevyvíjet.Auta slouží jen z mista A do mista B.Kdyby se dělala auta s životností 2Otilet,a milionu km,,byla by jich třetina..V devadesátých letech dosáhla auta top urovně,od té doby se už jen přešlapuje na místě,vymýšlej nesmysly,dizajn plný absurdních asistenčních prvků pro zpovykaný neřidiče.Spalovací motor se už dávno nemá kam posunout.Top byl diesel euro 3..Misto toho se má už třicet let vyvíjet jiná alternativa a ne tyhle paskvily co dělají ajtáci.V povinnosti a záznamech by byla po 200 000km repase vstříku,vyčištění či zaměna katu a všichni budou spokojeni.Nikde nic nebude čoudit,aut bude třetina, jezdit budou za čtyří až šest litru,,a motory tam budou co prostě fungují a nekazí se.Čili a jedině pouze rotační tdi od audi.nic víc.dizajn by šel s dobou a byl by klid..Aspon do te doby než by se přešlo na čistou energii.Tot vše.A ten kdo by neuměl vyrobit by skončil a šel třeba sázet stromečky...Nechápu nač je tolik zbytečných čmoudících automobilek co neumí výŕábět a zasírají planetu svymy vytvory.H faktor a jemu podobné hnusy...""Není třeba"".stačí tři velké automobilky a šlus.(vyjímaje exotické vozy)ty jsou pro potěšení..Howg...
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 7. 2016 22:23 | Gatolino

Paní asi bydlí na Marsu, že? A myslí si, že MHD je v každé vesnici, že? Do některých obcí jezdí autobus jednou denně a puká ve švech. A než objede všechny vesnice okolo, může být Vaše dítě, visící na tyči mezi houmlesákem a tuberákem, úplně odepsané.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 3. 2016 16:15

Ať rozváží dětičky MHD. Náš prcek jezdí do školky taky autobusem,protože je to pro něho zážitek. Ale chápu,že pro ,paničky" je to asi ostuda jet autobusem...
-13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 1. 2016 18:54 | DanielKral

To jako když nemám jako ty bohatý č*raci s prominutím na novou EURO 4 nebo 5 a ještě podle tohohle článku se to má zvyšovat!!!! http://autotrip.cz/ekologicka-dan-auta-tabulka-2015/
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 1. 2016 22:22

To muže napsat jen idiot
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 12. 2015 13:37

Aha a co když není rodina zrovna z Prahy nebo jiného velkého města a žije tam kde mhd nefunguje. ..to si asi vytahá slámu z bot a pomaže po svých že
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 11. 2015 11:54 | Sysel

Neřekl bych, že eko daň je klíčový parametr při koupi vozu (při cenách smysluplných ojetin - nevidím smysl v koupi rezavé plechovky za 2 K, navíc se neplatí při každé koupi ojetiny) .... Jakkoliv já ji zaplatil, ten vůz, co jsem dovezl ze zahraničí, byl uveden do provozu v roce 1967 (příliš jsem statistikám o stáří vozového parku v ČR nepřispěl :-))
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 11. 2015 16:55 | Koala

Pokud budu mít na koupi nového auta, ráda si koupím ten nejekologičtější model (to jako vážně) a budu se pohybovat v takových cenových hladinách, že mě nějaká ekologická daň přijde jako bezvýznamná položka. Pokud pro mě bude překážkou koupit si lepší auto kvůli ekologické dani, budu jezdit tím, co mám, dokud se to nerozsype. Takže v zavedení daně nevidím smysl. To že mi k ojetině za 20 tisíc přihodí 10 tisíc navíc mě má namotivovat jít si koupit auto za půl milionu?
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 9. 2015 13:01 | Jard

Největší sranda je ta, že když takto budete argumentovat politikovi a vést s ním věcnou rozpravu, tak řekne, že ministerstvo si zadalo u firmy XY studii za XY milionů a ta tvrdí něco jiného :-)) Zdravý rozum jde v politice stranou, vládnou jen prachy a tzv. "malá domů" pro spřátelené firmy a kamarády. Na jejich míru jsou pak šité zákony.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 9. 2015 20:27 | Barbora

Myslím si že stále vláda vymysli hlouposti. Je to nesmysl proc platit eko poplatky ať si lidi z vlády koupi starší auto z roku 1999 a zaplatí eko 5000kc nebo ať si koupi škůdku 120 zaplatí 10000kc? Blbci. ... s120 a platit poplatek 10000kc proc když s nim jezdíme 5x rocne? Jdete my s prominutim do pr***e. Jen proto ze sasary mají nova auta? Kdo na to má? Člověk co čeka rodinu a za ty platy tady koupit ještě k tomu nové auto. Akorát blbosti.!!!!
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 8. 2015 12:04 | Marie

My bychom si také rádi koupili nové auto. Jenže máme 4 děti, hypotéku milion a měsíční příjem včetně přídavků na děti 18.000,- (já jsem ještě na "dovolené" s nejmladší dcerou). Koupili jsme ojetý VW T4 Caravelle za cca 200.000,- + za nutné opravy něco kolem 50.000,- Kč. Protože zase tak moc za rok nenajedeme, doufáme, že to je investice na příštích 10 let. Kdybychom si kupovali nový model, tak začínáme na milionu - tedy naprosto nepředstavitelná cena. Samozřejmě, mohli bychom si koupit nějaké menší 7-místné auto, ale třeba nový Caddy také začíná na půl milionu a podobně jsou na tom i jiná nová 7-místná auta. Takže jsme dali přednost starému a velkému autu - i vzhledem k tomu, že má velký úložný prostor a přitom i velkorysý prostor pro cestující. Také jsme dali přednost tomu, koupit, na co máme zrovna uspořeno, než se zavazovat k dalšímu úvěru. My jsme se tedy EKO dani vyhnuli, protože to bylo auto z třetí ruky, ale koupili bychom ho i s ekodaní - v porovnání s tím milionem.... Také nám připadá, že věci mají sloužit, dokud mohou, proto nechávame auta, boty, oblečení opravovat a nevyhazujeme je hned, jak se rozbijí. Ještě jsme mohli udělat jednu věc: mohli jsme mít dvě děti (nebo jedno, nebo žádné a radši si pořídit psa nebo prasátko), pak bychom nemuseli mít velké auto a zřejmě bychom si uspořili na nový model. Jenže pak bychom neměli takovou radost z rodiny, jako máme teď. A kdyby se pro stejně malý počet dětí rozhodli i moji sourozenci, tak by naši neměli 22 vnoučat (s vyhlídkou na další 3,4) a nebylo by nám spolu tak veselo, jak je teď, když se všichni sejdem...
+46
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 7. 2015 6:23 | Jan Drdel

Já to vidím jednodušeji. Vše spočívá v nenažranosti mocných. A to nemylsým jenom ty co vládnou, ale všechny, kteří jsou na zisku zainteresovaní. Stejný problém je s fotovoltaikami, babo-bimasou atd. Levičáci vždy tvrdili, že kapitalista je nenažranec, ale když se podíváme na levicové vládce, jsou úplně stejní. Vždyť za socialismu jme byli také, kromě komunistických papalášů a jejich přisluhovačů, chudí všichni. Kuba a v Severní Korea jsou chudé stále. všechno je politika.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 7. 2015 12:44 | karel karel

velmi výstižný příspěvek, bohužel, pro naše vládnoucí nepochopitelný...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 7. 2015 8:31 | Václav hodonínsko

Moje představa je, že "ekologickou" daň by měl platit kupující nového vozidla. Do fondu ve kterém budou finance uloženy po celu dobu registrace vozidla. Při vyřazení z registru a doložení o odevzdání součástí vozidla které se dá považovat za nebezpečné k ekologické likvidaci by se část vrátila poslednímu vlastníku. Nebylo by potřeba potvrzení o ekologické likvidaci, nenahrávalo by to kšeftařům s díly na ojetiny, nebylo by omezováno právo nakládání s vlastním majetkem, ubylo by byrokracie. Daň by platili ti, kteří na to mají. Obdržením návratné částky by se defakto přispívalo těm, kteří nemají na nové vozidlo, na nákup jiného, ekologičtějšího. Údajně to tak funguje ve Švédsku.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 6. 2015 22:35 | Franta

Lindo, je mi vas lito, mate dost omezene predstavy.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2015 21:08 | Prochazka

Eko likvidace je podle mého nazoru EKOnomicka LIKVIDACE nemajetných lidi!Neumim si dost dobře představit cerve vystudovaného mladého člověka ,jak si jde koupit nove auto.Nema praci,panize a potřebuje se premistovat.Sezene si S120 za 2000 a 10000kc soupne novodobému BOLSEVIKU.TJ proplesk hned od mlada,necht se obcan utuzuje-bude hur.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 6. 2015 13:38 | Karel

Pokud si to vybavuji správně, tak před zavedením ekopoplatků bylo průměrné stáří vozů v čr kolem 13 let, dnes po několika letech ekodaní je to už přes 14 let. Výsledek přesně opačný. A poučení? Zvýšíme a rozšíříme ekopoplatky.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Dlouhý

exministr a ekonom

Martin Poš

podnikatel, Cybex

Vladimír Dlouhý
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Martin Poš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services