Auta a ekodaň: Platit budou chudí, smrdět to tu bude stejně

Dost možná jste včera na internetu nebo dneska v novinách četli, že ekologickou daň budou platit i majitelé vozidel s emisní normou Euro 3, tedy vozidel s rokem výroby 2000–2005. A u vozidel s emisní normou starší že se ekologická daň zvýší. Co si o tom myslíme, to vidíte v titulku. Dál povíme proč.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

10. 8. 2015 12:04, Marie

My bychom si také rádi koupili nové auto. Jenže máme 4 děti, hypotéku milion a měsíční příjem včetně přídavků na děti 18.000,- (já jsem ještě na "dovolené" s nejmladší dcerou). Koupili jsme ojetý VW T4 Caravelle za cca 200.000,- + za nutné opravy něco kolem 50.000,- Kč. Protože zase tak moc za rok nenajedeme, doufáme, že to je investice na příštích 10 let. Kdybychom si kupovali nový model, tak začínáme na milionu - tedy naprosto nepředstavitelná cena. Samozřejmě, mohli bychom si koupit nějaké menší 7-místné auto, ale třeba nový Caddy také začíná na půl milionu a podobně jsou na tom i jiná nová 7-místná auta. Takže jsme dali přednost starému a velkému autu - i vzhledem k tomu, že má velký úložný prostor a přitom i velkorysý prostor pro cestující. Také jsme dali přednost tomu, koupit, na co máme zrovna uspořeno, než se zavazovat k dalšímu úvěru. My jsme se tedy EKO dani vyhnuli, protože to bylo auto z třetí ruky, ale koupili bychom ho i s ekodaní - v porovnání s tím milionem.... Také nám připadá, že věci mají sloužit, dokud mohou, proto nechávame auta, boty, oblečení opravovat a nevyhazujeme je hned, jak se rozbijí. Ještě jsme mohli udělat jednu věc: mohli jsme mít dvě děti (nebo jedno, nebo žádné a radši si pořídit psa nebo prasátko), pak bychom nemuseli mít velké auto a zřejmě bychom si uspořili na nový model. Jenže pak bychom neměli takovou radost z rodiny, jako máme teď. A kdyby se pro stejně malý počet dětí rozhodli i moji sourozenci, tak by naši neměli 22 vnoučat (s vyhlídkou na další 3,4) a nebylo by nám spolu tak veselo, jak je teď, když se všichni sejdem...

+46
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

14. 5. 2015 20:27, věra bosáková

Ať jezdí táta do práce MHD.

-36
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 56 komentářů)

3. 6. 2015 16:57 | Patrik

ekodaň se nevybírá při koupi nového vozu protože by to zdražilo vůz. Protože německá ekonomika je totálně závislá na vývozu (50% HDP) a my na ni. Protože nejvíce kupovanou značkou je českoněmecká, nebo německočeská. EKO poplatek se platí, aby se staré vozy neprodávaly, ale kupovaly nové, viz výše. Dává Vám to smysl?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2015 13:43 | josef

Mam 12 let stare auto. Ale proc bych ho prodaval, kdyz naklady na servis jsou mensi, nez rocni amortizace uplne noveho auta? A az ho budu chtit prodat, tak ten poplatek jen snizi o nekolik mesici moji moznost nove koupit, protoze to bude dalsi naklad navic.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 5. 2015 12:05 | ST

Autor mi zcela mluví z duše. Tento poplatek nemá s ekologií nic společného a můžeme za něj poděkovat silné lobby automobilek, která si myslí, že když lidem ztíží přístup k ojetým vozům, tak se lidé zaměří na nová. Což je zcestné, protože lidé by si rádi kupovali nová auta, kdyby na ně měla. Takto se budou ještě více zuby nehty držet svých starých aut, protože na novější i kdyby měli, tak to staré bude prakticky neprodejné. Takže se ve své podstatě zpomalí proces obnovy vozového parku.
+18
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2015 21:34 | petr

Co vlastně Státní fond životního prostředí s těmi penězi pro recyklaci materiálů z vysloužilé káry dělá??? No co by sní dělal ??? Poslanecko-vládně-mafiánští gauneři jí BEZEZBYTKU ROZKRADOU !!!!§§§§§§§§
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 5. 2015 8:28 | josef

A to Vam ekodan ve forme DPH neprijde az az?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2015 19:55 | jaromír

Citace - sep / 15.05.2015 08:05

Rád bych zde uvedl fakt, že není to tak dlouho, co naše národní banka znehodnotila naší korunu,tím nám znehodnotila naše úspory a dnes se snaží nějakým zákonem o odbourání starých aut. Není tohle jednání postavené na hlavu?Opravdu se naše vláda stará o řadové občany?
To víte, že se stará. Neustále vymýšlí nové a nové zákony jak občany ještě více ožebračít a ulehčit jim na váze peněženek a naplnit peněženky své, protože již nemají kde tunelovat.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 5. 2015 8:54 | Jara

Nevím proč se neplatí ekodaň hned při koupi vozu, jako je to u elektro spotřebičů. Nikdo by se tomu nevyhnul a ještě by se vybralo možná i více a peníze by mohli jít na likvidaci starých ojetin.
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 5. 2015 8:05 | sep

Rád bych zde uvedl fakt, že není to tak dlouho, co naše národní banka znehodnotila naší korunu,tím nám znehodnotila naše úspory a dnes se snaží nějakým zákonem o odbourání starých aut. Není tohle jednání postavené na hlavu?Opravdu se naše vláda stará o řadové občany?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 5. 2015 7:19 | cml11

Autor myslel průměrný plat dle ČSÚ a to v čistém bez jakýchkoli daňových úlev vs. průměrnou ceníkovou cenu nové Octavie, která je aktuálně nejprodávanějším modelem na našem trhu.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 23:22 | Slávek

Souhlasím, ale až na malou nepřesnost- majitel starého auta za jeho likvidaci nic neplatí, protože zákon těm firmám- zpracovatelům, co vraky likvidují, zakazuje jakýkoliv poplatek za likvidaci vraku od občanů vybírat. Náklady na likvidaci si zpracovatelé kompenzují prodejem šrotu a případným prodejem použitelných součástek (otázka je, kolik použitelných součástek má auto na konci fyzické životnosti) SFŽP údajně zpracovatelům za určitých přesně stanovených a přísných podmínek náklady na likvidaci dotuje (cca 500 kč za auto, pokud je minimálně z 60% kompletní a zpracovatel splňuje ještě další podmínky..) Zajímavé je, že se ekopoplatky při změně vlastníka ojetiny vybírají od roku 2009, ale zpracovatelé začali první drobné příspěvky od SFŽP dostávat až někdy v letch 2013-2014 (?) a to ne na každý vrak a jen okolo 500 kč..
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 20:51 | iks

Já jsem to četl dobře. Jen jsem podotknul, že váš případ přesně ilustruje to, o čem se v článku píše. Nebo naopak, že článek přesně popsal váš – typický – příklad. Obávám se, že nedorozumění není na mé straně. Pěkný den.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 20:34

Bohužel bydlím v malé vesnici a firma Bosák k nám nejezdí
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 20:27 | věra bosáková

Ať jezdí táta do práce MHD.
-36
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 20:16 | sep

Pokud by jste to dobře četl pak by jste pochopil, že bez prodeje starého vozu, na novější nemám a zbývalo by tedy si na to půjčit, ale pokud jsem na to neušetřil do této doby, pak myslíte že bych zaplatil tu půjčku? Jak by mne asi proklínali moji potomci až by jim narostl díky úrokům dluh?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 19:26 | iks

Přesně jak je to tam napsáno: starý auta zneprodejnit. Nějakej mladej by tu vaši káru dva roky tejral, pak by ji odepsal. Vy ji budete flikovat dlouhý léta až do smrti a pootomci vás pak proklejou, že budou muset platit za ekologickou likvidaci nebo se zříct dědictví.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 19:14 | sep

Můj příklad : chtěl jsem si koupit novější auto, ale abych to mohl udělat, musím prodat to svoje starý, protože nemám tolik peněz.Pokud se zvedne ekologická daň moje auto bude již neprodejné tak si ho budu muset nechat a opravovat a opravovat a opravovat až o smrti. Zřejmě to tady dopadne jako na Kubě díky naší vládě zde budou jezdit za pár let samý veteráni.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 14:41

Nechte si starý auto a starejte se o něj dobře. Výroba novýho zatíží životní prostředí víc než pár let provozu vaší starý šunky. http://www.theguardian.com/environment/green-living-blog/2010/sep/23/carbon-footprint-new-car
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 13:08 | Marie Homolková

Slyšela jsem, že velkým problémem životního prostředí je likvidace nebezpečných odpadů. Nikoliv zátěž z minula, ale aktuální "výroba". Kontroloři bez pravomocí a další legrace. Proč se nezaměří tímto směrem? Že by v tom hrála roli profese pana ministra životního prostředí před tím, než se dal na politiku? Je rozhodně snadnější šikanovat bezmocné než mocné. Asi předpokládá, že se zase vrátí do branže -chemického průmyslu. A nechce mít pak potíže. Jiný důvod nevidím.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 5. 2015 12:23 | jan68

Tak to by snad mohl na autobus ci vlak ne, naklady na tri jizdy za rok pokud si plati co ma jsou dost premrstene.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 5. 2015 12:01 | jan 68

tak to se mylis, ze mi nic nevadi, třeba primitivove mi vadi a bezohledni sobci také.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Sedláček

ekonom

Jan Hrušínský

herec a podnikatel

Tomáš Sedláček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jan Hrušínský
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services