Reformováno: Revoluce v pobírání rodičovského příspěvku

Výše rodičovského příspěvku se bude od příštího roku lišit podle doby, po kterou ho chce rodič pobírat. Matka či otec si budou moci výši příspěvku zvolit v přesně stanovených okamžicích.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 11. 2007 15:17

Já s Vámi naprosto souhlasím, nedá se dopředu odhadnout, jak bude dítě prospívat, jak si navykne ve školce na kolektiv, jestli nebude často nemocné atd. Navíc si myslím, že to nelze ani z toho důvodu, že nemůžete vědět, jestli Vás do zaměstnání zpět vezmou, co když firma za dva nebo tři roky zkrachuje nebo se odstěhujete na opačný konec republiky. To jsou závažné okolnosti, které se předem nedají přece strvrdit žádným podpisem. Leda že by všechny ženy nastupující na MD dostaly od vlády zároveň se třemi výběrovými variantami také přidělenou vědmu, která budoucnost každé předpoví...

Zobrazit celé vlákno

+118
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 11. 2007 21:58

Nevím co si ti ubožáci z ODS už myslí.Chtěla bych vidět pana Nečase jak je na mateřské dovolené měsíčně za 3800kč. Nechápu,proč by si člověk měl vybírat ze 3 možností. Já už moc možností nemám,dcerce budou sice 3 roky v srpnu ale co dál?Zapisný do školky se bude dělat v lednu,vezmou jí až od tří let a kdo mi to místo v té školce podrží?Samozřejmě že nikdo!Ještě ke všemu se nehorázně zdražuje a vám nezbývá nic jinýho než si vybra ze tří variant,Ale bohužel mě se týkají jen dvě.Bud to utnu třetím rokem a půjdu do zaměstnání a nebo budu s dcerkou doma za těch úžasných 3800. Jako každá normální maminka zůstanu s díteme doma do 4 let,sice je to hezké že si člověk může přivydělat a dát dítě na 4 hod.denně do školky ale za ty 4 hodiny si moc nevydělá a pokud nemá hlídání,tak je ten člověk ztracen.Tak přeji panu Nečasovi at si vyzkouší aspon půl roku žít za 3800 měsíčně při dnešní drahotě. Spozdravem PETA

-29
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 141 komentářů)

21. 10. 2007 18:50 | Michal Kára

Ja bych o hlouposti druhych nemluvil. Rozhodne ne v prispevku kde pocitam s tim kolik zenska dostane a jaksi tam zapomenu zapocitat ze za ten ctvrty rok co zenska bude doma "zadarmo" nejen ze nic nedostane, ale jeste bude muset platit zdravotni (a eventuelne socialni) pojisteni, ktere by za ni jinak platil stat. Nebo jsem snad neco prehledl? ;-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 13:41 | Zfušovaný zákon

Uvedený příspěvek svědčí o vaší hlouposti. Tak 380 Kč PPM skutečně znamená výdělek alespoň 18 000,- protože 380,- Kč představuje jen určité procento ze mzdy, takže na něj s výdělkem pod 18 000,- Kč nedosáhnete a o variantě 1 si můžete nechat leda zdát.
Blbost je také tvrzení, že na 1. variantu nedosáhnou menšiny, které pouze plodí děti a neodvádí příjmy. Ve skutečnosti na ni nedosáhne velká část zaměstnaných žen, jejichž výdělky nedosahují částky více než 18 000,- Kč.
Tvrzení, že jsme mohli dopadnout tak, že nám mateřskou zkrátí. No ale ale ona byla skutečně zkrácena, na mateřské se ušetří podle výpočtů vlády značné prostředky.
O zfušovaném zákonu svědčí i to, že navrhovanou variantu 3 do čtyř let nebude nikdo využívat, protože jejím využití by byla žena hloupá, protože za ty 4 roky by dostala celkem menší příspěvek, než při variantě 2 za 3 roky a sama sebe by ošidila. Raději každá zvolí variantu 2 na 3 roky pobírání příspěvku, i když bude doma 4 roky a nebude čtvrtý rok už pobírat žádný příspěvek.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 12:05

Deti jsou sice konkretnich rodicu, ale dane budou platit statu :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 11:21 | Jana M.

Jak jsem si pročítala všecky dosud uveřejněné příspěvky, mám z nich poměrně smíšené pocity. Všichni jsou nespokojení. Buď s výší příspěvků, které budou pobírat, nebo s tím, jak dlouho budou doma. Dříve se chodilo do práce po 0,5 roce dítěte věku, jinak člověk přišel o příspěvek, a děti i rodiče to přežili.
Když jsem si četla názor o tom, že rodič nebude schopen vědět v půl roce dítěte, jak dlouho s ním bude doma, tak v globálu je to se vším. A když už je člověk dost starý na to, aby si pořídil dítě, měl by být schopen se co nejlépe umět rozhodovat. Přeci jen už nerozhoduje sám za sebe, ale i za to malé stvořeníčko, které je na něj odkázané a bez jehož pomoci se neobejde.
Já osobně zvolím 1. variantu. Ačkoliv v konečném důsledku od státu dostanu méně peněz, zajistí mi to, že budu opravdu být celé dva roky doma (tedy v 2,5 letech dítěte). Při 2. variantě bych totiž musela už po roce do práce (tedy v 1,5 roce dítěte). Účty za mě nikdo platit nebude. Navíc omezení u 1. varianty 380 Kč při PPM je jistě zvoleno tak, aby na tuto variantu právě nedosáhli ti, co stát využívají - tedy menšiny, které pouze "plodí" děti, ti, co neodvádí příjmy, atp. Chci podotknout, že v jednom názoru bylo uvedeno, že těch 380 Kč vychází na 18 000 Kč měsíčně. Pokud si spočítám 380 * 30, vychází mi částka 11 400 Kč.
Myslím si, že výmysl vlády odstupňovat mateřskou není zas až tak špatný. Možná by to chtělo dát tomu lepší formu, ale není to tak hrozné. Také jsme mohli dopadnout tak, že nám mateřskou zkrátí, případně seberou... A pokud se někomu odstupňovaná mateřská nelíbí, tak prostě zvolí 3letou variantu a nemusí nic řešit...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 10. 2007 11:09 | Jarka

Nepochopil jste mě zcela přesně-neprosazuji zde "staré" matky, ale systém,kdy by žena, která zodpovědně přistupuje k mateřství a zároveň také myslí na své finanční jistoty by i po pár letech,kdy pracovala a odváděla do soc.systému dávky, případně si zvyšovala kvalifikaci tak,aby mo mateřské nezapadla mezi neuplatnitelné na trhu práce, měla mít trochu jiné podmínky než právě zletilé děvče bez vzdělání a praxe, které se rozhodlo jako svoji celoživotní kariéru rodit děti za takové peníze, které by si se svým (ne)vzděláním nikdy nebyla schopna sama vydělat. Nemyslíte, že vzhledem k jasnému rozdílu v těchto dvou přístupech k mateřství by měla společnost trochu dělat rozíly?? Co mne nejvíce může nadzvednout jsou některé názory, z nichž vyplývá,že povinností matky na mateřské není jen a pouze celodenní péče a výchova dítěte, ale když už "parazituje" na společnosti, měla by mateřskou využít i k dalšímu sebevzdělávání a zvyšování kvalifikace, případně práci na částečný úvazek. Od toho mateřská snad opravdu není, obdivuji ženy, které toto zvládnou, ale paušálně toto považovat za jakousi povinnost mi příjde absurdní. Nehledě na fakt, že pokud se zodpovědně rozhodnu mít dítě a to dítě vychovávat tak, aby i ono bylo jednou přínosem pro společnost, nebudu ho přece potom strkat k cizím lidem na hlídání, jen abych si k mizerné celoplošné mateřské finančně přilepšila. Absurdum ad absurdum.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 9:50

A jakou čekáte odpověď? Čí jsou to děti, státu a nebo Vaše?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 9:47 | dan

Nebo-li navrhujete, že čím starší matka, tím větší rodičovská? Zajímavá myšlenka, ale co na to mladé matky po škole, bez praxe? Společenské ocenění práce rodiče je věcí rodiny samotné, nemyslíte? Pokud bychom měli "rozumný" stát, tak by neplatil žádnou mateřskou, ani rodičovskou, ale snížil by radikálně daně a podobné odvody. Případně by je zvýhodnil daňově pomocí zásadních odpočtů od základu daně. Pokud tohle nenastane, tak za nějakých x desítek let budou nejmenšími plátci daní ti, co budou nejvíce čerpat sociální dávky. Tudíž to budou ostatní platit s vyšších daní a nebo se stát bude muset ještě více zadlužit. Což by znamenalo rychlejší cestu do bankrotové oázy, po vzoru Argentiny. To myslíte, že je rozumné?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 23:17 | Jarka

Opravdu si nedovedu představit, který zodpovědný rodič bude schopen v 1 a 3/4 roce věku dítěte rozhodnout, zda mu bude duševní či zdravotní vývoj jeho dítěte ve 3 letech umožňovat bezproblémový nástup do zaměstnání.Navíc, kdo z těch chytrých politiků komu v dnešní době plné "jistot" zaručí, že ta práce pro něj po 3 letech sociální degradace na rodičovské dovolené vůbec bude. Nemluvě o už zde zmíněných omezeních, které s sebou přináší vlastní zapojení se do systému předškolní výchovy (viz zápisy do MŠ, provozní doby přeškolních zařízení, naprostý nezájem při prosazování zkrácených pracovních úvazků pro rodiče pečující o předškolní děti, atd. atd.). Politici opět projevili notnou dávku "vlastních" životních zkušeností s péčí o malé děti - kolik z nich asi vůbec tuší o čem je vlastně řeč??Jasně, že nic není problém, když se opravdu chce.... ale problém nastává ve chvíli, když k té snaze na jedné straně chybí podmínky pro úspěšnou realizaci na straně druhé. A můj návrh na společenské ocenění práce rodiče, který se rozhodne na "plný úvazek" pečovat o své dítě? Mám za to, že výše rodičovského příspěvku by se měla odvíjet od skutečnosti, zda rodič v minulosti odváděl do sociálního systému příspěvky ze svých příjmů, přičemž délka předchozích zaměstnání a výše výdělků by se měla zohlednit i do výše rodičovského příspěvku.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 10. 2007 22:40 | Jarka

Po přečtení příspěvků od "Fotr s lotry" a Vašich reakcí na ně mi to nedá, než abych zkonstatovala, že ON na rozdíl od Vás projevil notnouou dávku přirozené inteligence (má dobré ekonomické myšlení, ovládá práci na PC, slušně se orientuje v prostředí internetu a má velmi dobré vyjadřovací schopnosti). Nemám sice představu, jakou mají tyto dovednosti "cenu" na trhu práce, ale Vy to určitě vědět budete, že? Ale co by mne opravdu zajímalo je, co vlastně umíte VY, pane kritiku?? Nemůžu se zbavit pocitu, že pouze MACHROVAT !! Apropos, kolik že to dětí vychováváte a živíte Vy, že se tak aktivně a zasvěceně účastníte této diskuze?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 22:08 | terezka okatá

Vždyť je to všechno zbytečné ti zodpovědní vaše názory ani nečtou tak proč se namáháte. Naší vládě záleží jen na jejich kapse, tam si přidají a my co na ně pracujeme je nazajímáme nám utáhnou opasek, ale sobě ho povolí, aby se jim tam ty pupky vešli. Tak hodně zdaru všem potřebným.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 10. 2007 21:50 | Tesna

Ano, máš naprostou pravdu, je to JEN věc té matky ... nebo snad někoho jiného??? A i když je muž svině, tak mají být nastaveny takové fungující procesy, aby ty peníze na dítě platil .. to že to dnes nefunguje ideálně je druhá věc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 20:26

Víte, problém je v tom, že na ty RP musí nejdříve někdo vydělat, aby mohly být v odpovídající výši. Představte si, že jsou státy, kde žádné RP neznají a přesto mají dost dětí a umí je vychovávat. Těch 7600 byl předvolební nástřel politiků, kteří se chtěli zalíbit voličům. Počkejte si na další volby. Třeba se najdou zase nějací dobrodruzi a navrhnou rovnou 20 tisíc.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 12:22

To bych plánovala úplně stejně.A na tu druhou stranu se moje děti narodily už v době kdy bylo 7600.Jo a taky se tu nebavíme o minulosti,ale o tom co je teď,před dvěma lety jsem teda opravdu netušila,že budu mít trojčata a taky toho nelituju.No jo lidi umí rýpat a nadávat na život druhých,ale na to na co se člověk ptá odpovědět neumí že?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 12:11

Jo to mají a ano pracuje,ale jinak mu děti nic moc neříkají.Jestli myslíte,že je špatný,když chce být máma se svýma dětma,aniž by je svěřovala úplně cizímu člověku jako je například chůva(kterou nemám),tak je to váš názor.Já se 7600kč mateřské vystačim,ale bavíme se tu o nových nápadech vlády.Nevim proč by ti co se rozhodnou být doma 4 roky měli brát od necelých 2 let dítěte 3800 a ti kteří už mají děti starší 21 měsíců měli mít výhodu a brát do 3let 7600 a od 3 do 4 let 3800.Proč to nenechali takhle všem aby do 3 let měli těch 7600 a ten rok těch jejich 3800?To na tom nechápu.Jinak s tim co mám si vystačim.A se svýma dětma jsem ráda.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 12:03 | oddTom

Na druhou stranu nezapomínejte, že za stejné situace před dvěma lety byste měla jen asi 3.600 a to celou dobu, ne jen až od 3 let. Tak to bylo i v době početí a narození Vašich dětí. Jak jste to plánovala s RD tehdy?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2007 5:19

Co k tomu dodat? Že většina rodin dětí má matku a otce. Proto je to rodina a název příspěvku je RODIČOVSKÝ..... S prominutím, ta trojčata nemá otce?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 21:04

No to je fakt bezva.Mám TROJČATA a v lednu jim bude teprve 16 měsíců.Chtěla bych s nima být doma do 4 let,ale nemůžu si dovolit brát na ně 3800kč.Takže holt do 3 let a pak něco vymyslet.Vzhledem k tomu,že jsem na ně sama,tak nehrozí,že bych šla do práce a úplně cizímu člověku je fakt nesvěřim.V tý vládě asi moc velký inteligenti nejsou.Oni si berou takový prachy,tak holt takový starosti nemají.Co k tomu dodat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2007 20:06 | cinyk

Vlády tohoto státu si asi neuvědomují,že naše děti jednou pro tento stát budou pracovat a platit daně.Nic pro děti neudělali spíše jim berou.Proto dětem říkám,učte se abyste jednou tento stát opustily,a pracovali jinde.Protože tento stát i s negramotným Toplánkem a jeho přisluhovači může jít do p....e.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 10. 2007 17:50 | oddTom

Co Vám brání z vyšší částky něco dávat stranou a pokud byste nepracovala, žít z toho zbytku?
Finančně to vychází takto (uvažuji MD 6m po porodu, kdy se RP nepobírá, pokud je nižší): RP do 2 let - 7-24 * 11.400 = 205.200 RP do 3 let - 7-36 * 7.800 = 228.000 RP do 4 let - 7-21 * 7.800 + 22-48 * 3.800 = 216.600
Čistě z celkového objemu peněz se tedy jeví být nejvýhodnější zvolit 3letou variantu, kdy vám teoreticky může zbýt i na případný čtvrtý rok. (Jinak se pokud vím nic nemění, pojištění - pokud se staráte o malé dítě - za vás i tak platí stát, a na RD po 3 letech není právní nárok. Tedy byste měla buď bezplatnou RD, nebo de facto byla nezaměstnaná; tak či tak byste si mohla "vyplácet" ušetřný díl RP a byla byste na tom lépe, než kdybyste se rovnou rozhodla pro 4letou variantu.)
U dvouleté varianty je ten rozdíl pravda nevýhodný, ale berte to i tak, že kdybyste potřebovala jít do práce, nebo do toho něco vlezlo po 2 letech za *stávajícího* systému, máte celkem jen cca 136.000 Kč.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 15:54 | Poučený

Vybrat si nejvyšší možnou částku.Co je doma to se počítá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Štěpánek

podnikatel, Sokolovská uhelná

Ladislav Blažek

podnikatel, pánské oděvy Blažek

František Štěpánek
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Ladislav Blažek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services