Reformováno: Revoluce v pobírání rodičovského příspěvku

Výše rodičovského příspěvku se bude od příštího roku lišit podle doby, po kterou ho chce rodič pobírat. Matka či otec si budou moci výši příspěvku zvolit v přesně stanovených okamžicích.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 11. 2007 15:17

Já s Vámi naprosto souhlasím, nedá se dopředu odhadnout, jak bude dítě prospívat, jak si navykne ve školce na kolektiv, jestli nebude často nemocné atd. Navíc si myslím, že to nelze ani z toho důvodu, že nemůžete vědět, jestli Vás do zaměstnání zpět vezmou, co když firma za dva nebo tři roky zkrachuje nebo se odstěhujete na opačný konec republiky. To jsou závažné okolnosti, které se předem nedají přece strvrdit žádným podpisem. Leda že by všechny ženy nastupující na MD dostaly od vlády zároveň se třemi výběrovými variantami také přidělenou vědmu, která budoucnost každé předpoví...

Zobrazit celé vlákno

+118
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 11. 2007 21:58

Nevím co si ti ubožáci z ODS už myslí.Chtěla bych vidět pana Nečase jak je na mateřské dovolené měsíčně za 3800kč. Nechápu,proč by si člověk měl vybírat ze 3 možností. Já už moc možností nemám,dcerce budou sice 3 roky v srpnu ale co dál?Zapisný do školky se bude dělat v lednu,vezmou jí až od tří let a kdo mi to místo v té školce podrží?Samozřejmě že nikdo!Ještě ke všemu se nehorázně zdražuje a vám nezbývá nic jinýho než si vybra ze tří variant,Ale bohužel mě se týkají jen dvě.Bud to utnu třetím rokem a půjdu do zaměstnání a nebo budu s dcerkou doma za těch úžasných 3800. Jako každá normální maminka zůstanu s díteme doma do 4 let,sice je to hezké že si člověk může přivydělat a dát dítě na 4 hod.denně do školky ale za ty 4 hodiny si moc nevydělá a pokud nemá hlídání,tak je ten člověk ztracen.Tak přeji panu Nečasovi at si vyzkouší aspon půl roku žít za 3800 měsíčně při dnešní drahotě. Spozdravem PETA

-29
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 141 komentářů)

25. 10. 2007 11:54 | oddTom

a) A co byste poradila těm, jejichž děti do školky ze zdrav. důvodů nemohou / nemají chodit?
b) Reforma byla schválena definitivně nyní na podzim. Jak mohli rodiče, jejichž dítěti budou tři třeba v únoru 2008 a kterým vadí pokles ze 7.500 na 3.800, pročež by dítě daly do MŠ a vrátili se do práce, řešit zápis v předchozím šk. roce?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 11:45 | oddTom

"tudíž možnost otěhotnět a pobírat stejnou výši mateřského příspěvku jsem asi nejspíš už propásla..."
To snad musíte vědět vy, ne? :) Při porodu nejpozději v půlce října 2008 pobíráte za září a říjen - tedy za předpokladu, že jste v prac. poměru. - peněžitou pomoc v mateřství (prosím nepleťte pojmy, mateřská a rodičovský příspěvek jsou úplně jiné věci) a pak dále nový RP.
Jinak, když se Vám dcera narodila (8/2005), tak RP byl cca 3.500 Kč (7.600 bylo odsouhlaseno až 12/2005 a platí od 1/2007). Tehdy (srpen 2005 - prosinec 2006) RP nebyl "socka"?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 11:39 | oddTom

Promiňte, ale spoléhat na to, že všechny zákony budou platit navěky stejně, je trochu bláhové.
Mimochode m, žádnou otázku jste v příspěvku, na který jsem reagoval, nevznesla. Nechápu tedy Vaše výtky, vč. nějakého údajného rýpání... Jen jsem konstatoval, že jste se mohla mít i hůř.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2007 2:10 | Iveta

Vážená chytrá paní asi máte v okolí hodně školek, že můžete nastoupit kdykoli, ale neosočujte matky, že jsou líné jít na zápis ono vám to totiž všude nepomůže. Já na zápis šla, dítě v červnu 3 roky nepřijato! není místo.Nejblížší další školky cca 15 km (jiné= město) A tak jsem dostala od zaměstnavatele výpověď protože plat který bych měla nestačí na to aby mohl syn třeba do soukromé, kde tedy volno je vzdál asi 17 km. Tím jsem chtěla říct, že každý to nemá tak snadné a jasné jak vy!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2007 14:30 | Taťka

Špatné na tom systému je, že z našich daní budeme vyplácet dobře situovaným ženám s nadprůměrnými výdělky ne 7 600,- Kč a později jen 3 800,- Kč jako většině ostatních žen, ale 11 400,- Kč. Kde jsou ty kecy ODS, že státní sociální podpora má být adresná a vyplácena především sociálně potřebným. No ono je třeba se navzdory slibům zavděčit bohatým příznivcům ODS.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2007 12:29 | Katka

Zcela s Vámi souhlasím. Připadá mui, že nikde ve světě se s délkou rodičovské dovolené tak "nekšeftuje" jako u nás. Někdy to vypadá jako by naše milé maminky ani nechtěly do práce. Hold nadělat si kupu dětí není úmění, ale slušně je vychovat už ano.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2007 12:09 | Monika

Čím častěji čtu tyto články pořád dokola, tím jsem z toho víc a víc na rozpacích...co dál, jak se rozhodnout? Dcera bude mít v srpnu 2008 3 roky, tudíž možnost otěhotnět a pobírat stejnou výši mateřského příspěvku jsem asi nejspíš už propásla...Být doma a brát "socku" 3800Kč si fakticky dovolit nemůžu, máme hypotéku na dům, do toho různé poplatky....Tak nevím, jestli za těchto - pro nás obyčejné lidi - nevyhovujících podmínek mám znovu otěhotnět nebo jít do práce a mít jedináčka? Řeší zde někdo podobný nebo stejný problém? Hezký den:-)))
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 10. 2007 18:25 | věra

Jani, nechci vás moc plést, ale mám pocit, že doma s dítětem v 1.variantě asi 2,5roku nebudete- rodičák bude vyplácen pouze do VĚKU 2let dítěte a ne 5 měsíců mateřská a potom ještě 2 roky rodičák- no nevím.....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 10. 2007 12:40

Je to jednoznačně blbost - proč si vybírat??? Když to vezmete s ohledem na děti - vítězí varianta 3 - 4 roky doma. To je jasné každému, kdo děti má - a chtěl je mít a o to tady jde. Pokud máte děti jen z povinnosti (nebo kvůli babičkám), pak vám určitě jde o peníze.... ale pokud máte děti kvůli sobě, tak tohle moc neřešíte. Jasně, naštve to, protože proč by na tom maminky, které chtějí dát dětem to nej a být s nimi doma déle, měly být o tolik hůř než ostatní? Osobně si myslím, že zbavit se dítěte - ve dvou letech ho šoupnout k cizím je blbost. I ve třech letech je dost brzy... A navíc například na venkově nemáte ani možnost dát dítě do jeslí a posílejte ho autobusem do města.... Prostě BLBOST!!! Místo aby pánové nahoře byli rádi, že konečně přestáváme vymírat, udělají tohle... Já sama jsem doma už tři roky, mám dvě děti a ať se rozhoduji jak chci - musím být doma s druhým dítětem 4 roky (nevím jak bysme zvládali školu se starším - kdo by ho vypravil atd.... musela bych najmout chůvu.... hrůza). Je pravda, že bych ráda šla do práce a odpočinula si tak od domácnosti - ale na druhou stranu, chci dát dětem to nej a ne si po deseti letech vyčítat, že moc rychle vyrostly a já jim nedala to co jsem mohla. Jsem jen zvědavá, jak příští rok klesne porodnost :D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 10. 2007 9:58 | Mamča

Myslím, že nový systém RP není až tak špatný. 7600 Kč je dostačující finanční příspěvek a ve třech letech už dítě do školky může bez problémů. Mám dvě děti a jedno se zrovna chystá do školky (kde mimochodem může nastoupit kdykoliv v průběhu roku jakmile dosáhne věku 3 let - ale to matky nesmí být líné a musí s ním zajít o přechozí školní rok na zápis). A 3 roky doma mi FAKT stačí.....už se těším do práce a mezi lidi.... ;-)
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 10. 2007 18:23

Milá paní Jarko, a kdy budete schopna posoudit svůj návrat do zaměstnání? Až bude dítěti 10 let? Doporučila bych Vám , abyste si prostudovala podmínky mateřské dovolené v jiných zemích. Věřte , že o čtyřleté mateřské se vyspělým státům ani nesní! A co se týče omezení předškolních zařízení tak mateřská není od toho , aby jste na ni vydělávala. Nic Vám nebrání přece nastoupit do zaměstnání ve třech letech dítěte a nechat jej v MŠ po celý den. /Většina MŠ má otevírací dobu od 6 - 17 hod./. Brání Vám v tom pouze Vaše chamtivost, neboť jak správně víte, přišla by jste tím o rodičovský příspěvek. Pokud budopu mezi námi lidé smýšlející jako vy, nikdy se systém nemůže obrátit k lepšímu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2007 18:17 | Katka

pokud žena bude pobírat rodičovský příspěvěk pouze do tří let a po té se nevrátí do zaměstnání půjde určitě na Úřad práce , kde bude půl roku pobírat alespoň podporu v nezaměstnanosti takže tím je vyřešena i otázka plátce sociálního a zdravotního pojištění, které za ni opět odvede stát
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2007 17:21 | Zfušovaný zákon

V jádru máte pravdu, ale ten výpočet není úplně přesný, od porodu nelze počítat celou dobu 6 měsíců mateřské (ta začíná 8-6 týdnů před porodem), ale už jen 20-22 týdnů, tj. zhruba 5 měsíců po porodu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2007 16:43 | Zfušovaný zákon

PPM počítají tak, že se ze mzdy vypočítá mzda na den a z ní se vyplácí PPM pouze vy výši 69 %. Tzn. 11 780 : 31 = 380 x 0,69 = 262 Kč za den. To je o 120,- Kč méně než potřebných 380,- Kč PPM na den. Tak jak vy uvažujete o mzdě ve výši 11 780,- by platilo jen za předpokladu, že by se PPM přiznávalo z denní mzdy ve výši 100 % ,ale skutečnost je taková, že se přiznává jen 69 %.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2007 16:09

Vážení, ukončete osočování pravda se v tomto případě jmenuje DENNÍ VYMĚŘOVACÍ ZÁKLAD pro peněžitou pomoc v mateřství. Nechci Vás zatěžovat "úžasným výpočtem" ,ale aby dotyčná maminka pobírala denní dávku 380 Kč musí mít příjem za rozhodné období ( 1 rok ) min 211 000 Kč = 17 583 Kč měsíčně hrubého ! 211 000 Kč / 365 = 578,08 Kč = denní vyměřovací základ neupravený, tento neupravený základ se dále krátí , takže do částky 510 Kč se upravuje jen 69 % a částka nad 511 Kč až 730 Kč se dále krátí 60%, sečteno potrženo zamícháno(510+((511 až 730)*0,6))*0,69) = 380,086 denní vyměřovací základ upravený pro peněžitou pomoc v mateřství !!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2007 14:30 | Jana M.

Hloupý jste nejspíš vy. PPM se bere za kalendářní dny, tedy celková výše kolísá od počtu kalendářních dní v měsíci. Pokud si tedy vezmete 380 * 30 = 11 400, 380 * 31 = 11 780. Částka 18 000 / 30 = 600 Kč, z čehož vyplývá, že Vámi uvedená částka je o 220 Kč vyšší než zákon požaduje.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2007 7:30 | dan

A kterému státu? :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2007 7:24 | dan

Hlavně když na děti nekašlou rodiče. Pokud ano, tak ať si je raději ani nepořizují. Pamatujte si, že stát je nejhorší partner a nejméně spolehlivý ochránce. Občas mi ti připadá, že i mnozí neminoritní občané by si chtěli na dětech přivydělat. Na dítě je třeba šetřit, zrovna jako na auto. Pak počítat s tím, že bude něco stát, zrovna jako provoz auta. Dlouhá léta jsem pobýval v zemích, kde ženy žádnou mateřskou, či rodičovskou neznají a přitom jejich výchova je na daleko lepší úrovni, než u nás. Nemyslím materiální, ale lidské....
Nezlobt e se na mě, ale tyhle kalkulace některých, kteří tady vypočítávají na koruny, která varianta ano a která ne a kteří naříkají nad tím, že se tyto úlitby od státu nevalorizují, se mi vůbec nelíbí. Kde jsou články o špatné výchově dětí? Kde se píše o dětech samotných? Vždyť tady jde především snad o děti a ne o příjem za jejich držení .......
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 23:43

Přehlédl - pokud dítě bude chodit do školy na maximálně 4 hodiny denně, tak se žena může přihlásit na zdravotní pojišťovně jako osoba pečující o alespoň jedno dítě do 7 let a bude za ni pojistné platit stále stát. A sociální se platit nemusí.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2007 19:41 | geri

Myslíte taky na ty děti.Podle mě matku potřebují do 4let.(možná do 6let).A už vidím jak jdete po 2 letech do práce za 8000Kč (možná více) a scháníte chůvu za 5-6tisíc.Podle mě stát kašle na děti chce co nejvíce ušetřit ,na úkor druhých.Protože jejich platy a výhody něco stojí.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Dvořáček

podnikatel, Rudolf Jelínek

Pavel Mertlík

exministr a ekonom

Pavel Dvořáček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Mertlík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services