Reformováno: Revoluce v pobírání rodičovského příspěvku

Výše rodičovského příspěvku se bude od příštího roku lišit podle doby, po kterou ho chce rodič pobírat. Matka či otec si budou moci výši příspěvku zvolit v přesně stanovených okamžicích.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 11. 2007 15:17

Já s Vámi naprosto souhlasím, nedá se dopředu odhadnout, jak bude dítě prospívat, jak si navykne ve školce na kolektiv, jestli nebude často nemocné atd. Navíc si myslím, že to nelze ani z toho důvodu, že nemůžete vědět, jestli Vás do zaměstnání zpět vezmou, co když firma za dva nebo tři roky zkrachuje nebo se odstěhujete na opačný konec republiky. To jsou závažné okolnosti, které se předem nedají přece strvrdit žádným podpisem. Leda že by všechny ženy nastupující na MD dostaly od vlády zároveň se třemi výběrovými variantami také přidělenou vědmu, která budoucnost každé předpoví...

Zobrazit celé vlákno

+118
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 11. 2007 21:58

Nevím co si ti ubožáci z ODS už myslí.Chtěla bych vidět pana Nečase jak je na mateřské dovolené měsíčně za 3800kč. Nechápu,proč by si člověk měl vybírat ze 3 možností. Já už moc možností nemám,dcerce budou sice 3 roky v srpnu ale co dál?Zapisný do školky se bude dělat v lednu,vezmou jí až od tří let a kdo mi to místo v té školce podrží?Samozřejmě že nikdo!Ještě ke všemu se nehorázně zdražuje a vám nezbývá nic jinýho než si vybra ze tří variant,Ale bohužel mě se týkají jen dvě.Bud to utnu třetím rokem a půjdu do zaměstnání a nebo budu s dcerkou doma za těch úžasných 3800. Jako každá normální maminka zůstanu s díteme doma do 4 let,sice je to hezké že si člověk může přivydělat a dát dítě na 4 hod.denně do školky ale za ty 4 hodiny si moc nevydělá a pokud nemá hlídání,tak je ten člověk ztracen.Tak přeji panu Nečasovi at si vyzkouší aspon půl roku žít za 3800 měsíčně při dnešní drahotě. Spozdravem PETA

-29
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 141 komentářů)

19. 10. 2007 8:38 | Jarmila

Váš názor je rasistický. Bohužel vůči většině. Proč má většina dávat peníze na podporách nemakačenkům, protože by jinak vzrostla kriminalita? V rámci jakéhosi sociálního smíru? Podpory chudých? Nezlobte se, ale to je rasistický nátlak na většinu, protože využívá barvy své pleti k nepřípustnému nátlaku na druhé. Proto je třeba nastavit takové podmínky, aby se podobné elementy pokud možno nemnožily a už vůbec ne s podporou státu, který pak jásá, že mu roste porodnost. Pokud uvážíte, že fertilita (počet dětí, které se jedné ženě narodí za celý její plodný život) je v tomto státě asi 1,17, což zahrnuje i fertilitu nepřizpůsobivých, která je v současné době asi 4,2, pak si snadno spočítáte, že menšina se tak do 80 let stane většinou. Chcete tu pak mít to, co je na Slovensku? Doporučuji exkurzi, iluze o jejich socializaci Vás rychle přejde. Tenhle problém je třeba řešit včas a systémově. Třeba tím, že ti Romové, co ještě pracovali, pracovali na stavbách, v technických službách (vyváželi popelnice) a dělali nekvalifikovanou práci. Odtud je vytlačili Ukrajinci a stát to nijak neřešil a nedělá to dodneška. Politiky zajímá pouze to, co bude do dalších voleb. Bohužel.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 6:08 | Rodič

Ano, může se vrátit do práce kdykoliv. A dítě si tam bude brát sebou nebo ho pohodí v lese, ne?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 22:21 | RODINKA

TAK TO ASI NESTÍHÁM JEDNO MÁM 4.2.2005 A DRUHÝ 25.4.2006 PORADÍTE MI JAK SE MÁM ROZHODNOUT???????DÍKY RODINKA
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 20:45 | Petr

Vis, ono se obcas stane, ze se rodice ditete rozejdou a muz je pekna svine a zene nic neplati. Jak te tak posloucham, tak bys byl asi podobny. Jen hrabat pro sebe - je to prece vec te matky, ze si neumi najit poradneho manzele co?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 17:57 | karja

Zřejmě bylo myšleno to, že když někdo maká na ŽL, pak si odepíše kdejakou ponožku, aby si co nejvíc snížil základ a pak brečí, že musí zaplatit pár tisícovek ročně na daních. Zdravotní si platí minimum, přesto má nárok na stejnou péči, sociální neplatí vůbec. A to je podle Vás správné ? Tohle mě rozhodně tíží více, než nějaká výše RP.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 17:50

Akorát větší zmatek a více práce pro úředníky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 17:47 | karja

Máte jistě pravdu, ale takto se chovají již po desítky let, a je jedno, v jaké výši je zrovna RP, či jiné sociální příplatky. Ani kdyby se zrušily všechny tyto vymoženosti, co poskytuje stát, tak by se to nezměnilo, naopak, vzostla by několikanásobně kriminalita, protože nějak k penězům musejí přijít. A že by šli místo pobírání příspěvků makat, tomu snad nemůžete věřit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 17:05 | Jarmila

Jenže Rom neuvažuje jako Vy. Rom uvažuje tak, že nesmí mít žádný majetek. Kdyby ho měl, nedostal by sociální dávky. Proto všechno, co získá, okamžitě rozfofruje. Za jídlo, alkohol, oblečení. Hlavně ne za bydlení, auto... Romové se naučili, že "netreba robić, treba šukać". Klidně naseká i 10 dětí, no a co, když nejhůř, tak skončí v děcáku. Podívejte se do prvního děcáku, co je tam malých cikáňat, někde i 80 %. Děcka se tam nenaučí základům hospodaření, neumí si nic udělat a v 18 letech končí na ulici s holými zadky (nějakých 10.000,- na rozloučenou, když nemají kde bydlet, je směšných). Jaký div, že dívky končí na E55 a kluci na hlavním nádraží v Praze. Pravda, prakticky všechna děcka mají rodiče, jenže ti bydlí kde? Ve slumech, co za takové mediální propagandy likvidoval Čunek, v Chánově a v podobných barabiznách. Za komančů šly děcka do učení do podniků, které měly učiliště s internátem a ubytovnu. Ubytovny byly po r. 1989 zrušeny jako nepotřebné. Když se ukázalo, že se z těchto děcek rekrutuje další vrstva bezdomovců, začaly pod církví vznikat domy na půl cesty. Je to ale řešení na nic, je polovičaté a přichází pozdě. Buďte bez obav, na ostrov se stěhovat budeme a ještě rádi, protože nepřizpůsobivá populace se množí geometrickou řadou.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 16:15

Máte pravdu, ale tady snad nezáleží na straně, či ano?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2007 15:22 | Tesna

Jak píšu, to už je problém zákonné úpravy. V principu je pořád lepší přispět pracovně aktivnímu občanu, sic pracujícímu a platícímu daně v cizině, který ale vydělané peníze bude utrácet doma než nefachčenkům pouze zatěžujích náš rozpočet.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 15:25 | Jarmila

To by bylo delší povídání. Situaci jsem popsala a obrátila se s návrhem řešení na zákonodárce a ústavní činitele. Grossova reakce přesně odpovídala popisu, který najdete v Zemanově knize Jak jsem se mýlil v politice. Špidla odpověděl automatickou mailovou odpovědí, byla ale kratší, než má na svých stránkách TV Nova u pořadu Občanské judo. Topolánek neodpověděl vůbec. Jediný, kdo pochopil, že se jedná o dosti velký problém (ekonomický a s dopadem na státní rozpočet), a byl ochoten ho řešit, byl Paroubek. Bohužel tam byl moc krátce, než aby se tak stalo. Seznam ostatních by byl delší než dovoluje délka příspěvku. Návrh řešení Vám psát nebudu, na to se ptejte těch, co jsou za to placeni. Já s tím svým budu kandidovat ve volbách, takže mi třeba můžete dát hlas nebo aspoň držet palce.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 14:50 | janica

ten nejvyšší příspěvek má ale jeden dost podstatný háček, že ho mohou využít jen ti, co mají mateřskou víc než 11 tisíc měsíčně, což žádný rom namá a většina pracujících žen taky ne, jinak by to skutečně bylo nejlepší pldit děti co 2 roky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 12:35 | honza

Ty lidi jsou úplně blbý. Jedněm se nelíbí, že by měla být matka co nejdéle doma s dítětem a přiživovat se na státu a druhým zase, že by měla jít pracovat dříve. TAK CO LIDI VLASTNĚ CHCETE???? JÁ TO FAKT NECHÁPU!!!!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 12:30

Proč by ho měla házet do lesa ? Pokud má zajištěno hlídání a CHCE se vrátit do práce, tak jde prostě pracovat dříve. Nikde není řečeno, že MUSÍ být doma s dítětem celé 2,3 nebo 4 roky !
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 11:17 | oddTom

Sociálně potřebná 16letá matka (stejně jako jakákoli matka ze skupiny, na kterou narážíte) nemusí mít nárok na peněžitou pomoc v mateřství (ochranné lhůty spjaté se studiem, trvalým prac. poměr při dalším těhotenství aj.), tudíž má nárok jen na RP 3.800 Kč.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 11:08 | oddTom

1) Roli hraje jen věk nejmladšího dítěte.
2) Rozhodnutí je na Vás, každému může vyhovovat něco jiného. Hlavní otázkou je, jak dlouho chcete být doma a pobírat RP, protože celková suma se liší tuším v řádu procent.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 9:58 | Franta

A podle čeho by jste určila výši RP a případně komu jí dát ? A co ty svobodné matky, které dostávají RP + různé příspěvky, přitom mají dobře zajištěného partnera, jenom se prostě nevzali a před úřady se tváří, že nežijí spolu, aby mohli pobírat od státu, co to nejvíc jde ! Rozhodně to nejsou žádné socky. A další skupina jsou podnikatelé na ŽL, kteří vykazují téměř nulový zisk a také chodí žádat o různé příspěvky. A jak by jste to tedy řešila Vy konkrétně ? Co myslíte tím systémově ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 9:24

No já nevím, kdo je tady rasista, podle toho, co píšete, tak mě vychází, že by jste nejradši nepřizpůsobivé občany vystřílela ? A podle čeho by jste určovala, kdo je nepřízpůsobivý, podle barvy pleti či národnosti ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2007 9:01 | jo jo

Nejlepší bude pobírat dva roky 11 tis. Kč a další roky pobírat další sociální příplatky znovu . To aby měli nynější matky ODS z čeho žít a k tomu být v komisích atd. proč by si to nerozhodly pro sebe.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 10. 2007 15:27

Zdravím Vás a vítám v klubu těch co přišli o nové porodné o pár hodin !!! Na druhé straně , ale pokud je pravda co zde píšou, tak datum 31.3.2006 není zase tak nevýhodný protože : Kdyby se naši potomci narodili až 1.4.2006 , tak podle výše uvedeného bychom se museli rozhodnout jestli od 1.1.2008 do 31.3.2010 obdržíme od státu 102 600 Kč ( 3 800 Kč x 27 měsíců ) nebo 114 000 Kč ( 7 600 Kč x 15 měsíců ) ale jen do 31.3.2009 a pak nic !! Takto nám jeden den napomůže k určité jistotě až do 31.3.2010 ( 159 600 Kč = 7600 Kč x 15 měsíců + 3 800 Kč x 12 měsíců ) V našem případě se tedy nemusíme rozhodovat " úředně" ale záleží jen na domluvě se zaměstanavatelem. Do 3 let máme garantováno 7 600 Kč a pro 4 rok 3 800 Kč
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Eduard Kučera

podnikatel, Avast

David Marek

ekonom

Eduard Kučera
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
David Marek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services