CO SI O TOM MYSLÍTE: Má drahá veřejná doprava smysl?

Od ledna 2008 bude pro všechny obyvatele i návštěvníky hlavního města svezení hromadnou dopravou o dost dražší než dnes. Nesníží se tím počet lidí, kteří metrem či tramvajemi cestují? Napište své názory a přečtěte si zkušenosti ostatních čtenářů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 11. 2007 12:18, janasv

Zdenku, a co opotrebeni auta? Vymena oleje, pneu..? To vychazi minimalne dalsi 3 Kc na kilometr. Navic pokud mate benzinovy motor, do ucpaneho mesta musite pocitat nadprumernou a ne prumernou spotrebu. Kdyz toto spocitate, v zivote se vam autem po Praze dojizdet nevyplati.

+52
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 11. 2007 16:08, a.oxford @seznam .cz

Jsem nadšen,že jste mne pochopil,MIKO a mou myšlenku v mnohém zdokonalil,ale to ještě nic není,proti vodárně,která mě zaslala výzvu,abych si změřil plochu střechy mého domu a dle tabulky hydrometerologického ústavu spočital množství srážek,které na ní za rok spadly.V opačném případě se mnou zruší smlouvu a odpojí mne od vodovodního řádu.Pochopil jsem, že jsem odpovědný za to že na mou střechu spadla z nebe voda a příkazu jsem vyhověl.Jen nevím ještě kolik zaplatím za to,že s mé střechy stéká voda na můj pozemek.

-14
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)

8. 1. 2009 15:25 | David S.

Problém je v tom, že i to zvýšené jízdné nepokrývá náklady ani z poloviny. Pravda, u aut v Praze to platí také - magistrát každoročně utápí miliardy z našich daní v megalomanských silničních stavbách. Nedělejte si iluze, že to řidiči platí ve spotřební dani - minimálně silnice na území Prahy jsou v tomto ohledu silně "ztrátové". A kdyby se ještě započítaly platby za škody způsobené auty, to by najednou byla poptávka po "drahé" MHD. Už se těším na ty zuřivé reakce od ekonomistů, že auta škody nezpůsobují, že nejdou vyčíslit, apod. apod. :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 1. 2008 21:53 | Colleen

Když si takový černý pasažér spočítá,kolikrát ho pan revizor může chytit aby nebyl v mínusu,pravděpodobně zjistí že pravděpodobnost říká,že tolikrát revizora za rok ani nepotká natož aby ho přímo kontroloval,z čehož vyplývá že nejvíc ušetří ten,kdo nebude platit vůbec.Cena by měla odpovídat kvalitě,takže pokud dopravní podnik zajistí např.větší počet souprav a nějakou důstojnou veřejné dopravy,klidně těch 26,. zaplatím,ale do té doby mi to přijde jako nehoráznost
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 11. 2007 10:44 | jiří

Letos je roční jízdenka na pražskou MHD za 4150 Kč. Příští rok bude za 4750 Kč. O 600 Kč dražší, tj. zdražení o 14,5 %.
+47
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2007 16:38 | kolemjdoucí

Já bych oddělil hromadnou dopravu v Praze a velkých městech a hromadnou dopravu na zbytku republiky. Ve velkých městech je to jen o ceně, nouzově může většina pasažérů jít i pěšky, těch pár kilometrů vždy ujde, ale ve velkých městech téměř vždy něco jede. Jinde to je o tom, že když se doprava omezí, tak lidi třeba nikde nepojedou, ale zůstanou doma sedět na zadku a na podpoře. Je tedy otázka, do čeho tam peníze vrážet, jestli do dotací na dopravu nebo do podpor.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 11. 2007 12:18 | Jana

Zdenku, a co opotrebeni auta? Vymena oleje, pneu..? To vychazi minimalne dalsi 3 Kc na kilometr. Navic pokud mate benzinovy motor, do ucpaneho mesta musite pocitat nadprumernou a ne prumernou spotrebu. Kdyz toto spocitate, v zivote se vam autem po Praze dojizdet nevyplati.
+52
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 11. 2007 12:52 | pxx

Docela by mě zajímalo, jestli byl někdo pokutován za to, že bylo v roce 2002 při povodních zatopeno metro - vyšetřovací komise, jako obyčejně pravděpodobně nic nevyšetřila, ale peníze lidem, kteří byli ve vyšetřovací komisi, pravděpodobně vyplaceny byly, že? Jakápak byla škoda při tom zatopení metra?- kdydy radši vztáhli peníze z těch co odvedli na metru špatnou práci ( papírově bylo vodotěsně uzavřitelné ) a nemuselo by se tak zdrařovat.
+32
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2007 8:14 | V. Špinka

Neporovnávejte denní dojíždění s jednotlivými jízdenkami. Kdo jezdí MHD pravidelně, má roční - teď za cca 5.000. Pracovních dní je asi 250, takže to je 20Kč/den, pokud byste s MHD krom do práce vůbec nejezdil.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 16:08 | a.oxford @seznam .cz

Jsem nadšen,že jste mne pochopil,MIKO a mou myšlenku v mnohém zdokonalil,ale to ještě nic není,proti vodárně,která mě zaslala výzvu,abych si změřil plochu střechy mého domu a dle tabulky hydrometerologického ústavu spočital množství srážek,které na ní za rok spadly.V opačném případě se mnou zruší smlouvu a odpojí mne od vodovodního řádu.Pochopil jsem, že jsem odpovědný za to že na mou střechu spadla z nebe voda a příkazu jsem vyhověl.Jen nevím ještě kolik zaplatím za to,že s mé střechy stéká voda na můj pozemek.
-14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 15:21 | Zdeněk

Mám to do zaměstnání 13 km. Při spotřebě 7 litrů benzínu na 1oo km mi přijdou 4 cesty do práce na zhruba 210 Kč.MHD by mě kdyby jízdenka MHD stála 30 korun vyšly by 4 cesty do zaměstnání na 240.Jestli takhle bude počítat každý nemusím být Libuše abych věštil, co se třeba v Praze bude dít:-)s automobilovým provozem.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 14:30

a.oxforde, gratuluji, vy jste to perfektne domyslel!Ten poplatek 52 Kc za pouziti chodniku by platil pro kazdeho chodce zprvu po cele Praze a potom bud s casovym omezenim ci by se Praha rozdelila na pasma a chodec by platil dalsich 52,-Kc v nejake budce.Ovsem kazde vyjiti z domu by zakladalo povinnost zaplatit dalsich 52,-Kc. Je to dokonale a zadne jine poplatky by se nezavadely a existujici nezvysovaly.Mate jiskru!
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 14:22

A co takhle zavest povinnou dan napr. 2,-Kc uctovanou ke kazde jizdence na cokoli, vlak,autobus,kolotoc, lanovka,letenka,tobog an, a ziskany peniz nalit do Dopravnich podniku MP? V nasem Cechistanu jsme si uz zvykli, je to uz zvykem na CD, Praha dostava pomernou cast vyssi nez Dolni Lhota z dani, ekologicka dan na novou lednicku,za kterou vam stejne starou neodvezou.... Uvazujte,bylo by to urcite pruchodne, uz se na nas vsech da stipat drivi!
+34
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 13:58 | i

Jo, kdyby ti co jezdi MHD sedli do aut, to by byl srumec...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 13:53 | a.oxford @seznam .cz

Zdravím.Jedinou cestu,jak zabránit sníženému zájmu o veřejnou dopravu,je zavést mýtné pro osobní auta a motocykly ve výši 100 korun na den.Dále poplatek za užívání chodníků 52 korun na den stejně jako by jeli metrem.Za černou jízdu 200 hodin úklidu metra zastávek MHD.On by si to potom každý rosmyslel,šetřit a tím poškozovat veřejnou dopravu.Co Vy na to?
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 13:47 | Marie

Nejsme z Prahy. Vždycky ale, když tam jedeme, necháme auto na "velkém parkovišti u metra" a dál jezdíme metrem. Zatím nás to vyšlo jak finančně, tak i časově lépe. Pokud se ale metro zdraží, obávám se, že už takhle auty ucpané silnice, budou ještě ucpanější a řidiči ještě nervóznější. To hlavnímu městu na kladné publicitě rozhodně nepřidá.
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 13:41 | Iva

Mě se ten roční kupon vůbec drahý nezdá, když se na něj dá jezdit celý rok...tu samou cenu zaplatím za 2 měsíce dojíždění do práce autem, protože na vesnici prostě žádná jiná možnost není. O výši platu v Praze a na venkově se netřeba zmiňovat...
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 9:37 | Jarda

Vrátil jsem se ze SC z Japonska. Povinně bych vyslal delegaci DP do Tokya, aby v parxi viděli fungující dopravu a mohli se něčemu přiučit. To se týká ale i ČD, protože ve velkých mšstech tvoří vlaky páteř dopravy.
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 9:36 | Mayha

DP zvýší ceny a získá tak cca o 600 mil. Současně mu o 700 mil. klesne dotace z rozpočtu Prahy. Takže jaké zlepšení čekáte? Smutná skutečnost je taková, že na peníze vydané na MHD se zastupitelům v každém městě šáhne nejsnáze. Všude na světě. To jsou pro ně takové "utopené" peníze, nedá se jimi pochlubit v žádné předvolební kampani. V Praze je jejich situace zjednodušena tím, že autem se po ní (s výjimkou pár směrů) nedá pohybovat. Takže alternativou MHD je spíš kolo nebo chůze pěšky.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 9:18 | Fana

Ani pro mě auto není řešení. Nespokojenost s výší jízdného v nacpané šalině projevuju jízdou načerno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2007 2:05 | HonzaH

Každému vadí růst cen, ale já to chápu. Budu i nadále využívat roční kupón, dvě koruny denně navíc unesu. Hodně mi vadí zácpy aut, což mě odrazuje od cesty do práce autem. Nový systém parkování to pak úplně vylučuje. Kdyby však lidé přestali jezdit auty, pak by to MHD určitě nezvládla. Už teď se někdy vytvářejí kolony tramvají, hlavně při různých uzávěrách. Tramvajové tratě jsou vytížené blízko 100% a jet autobusem do centra nejde. Myslím, že už tu máme i první důsledky zavedení parkovacích karet. Kriminalizace stání aut v centru způsobila, že i několik mých kolegů nyní musí využívat MHD, která je od 1. listopadu citelně přecpanější. Navýšení jízdného kvalitu cestování nezlepší.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Libuše Šmuclerová

ředitelka Ringier Axel Springer

Pavel Tykač

podnikatel, Czech Coal

Libuše Šmuclerová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Tykač
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services