Když ke dnu, tak na růžovém kole

Michal Kašpárek | rubrika: Sloupek | 2. 5. 2014 | 9 komentářů
V každé dobré zprávě o aktivních mladých, co se sebrali a šli vyčistit potok, se skrývá špatná zpráva o tom, že je potok špinavý a znečistitel od něj dává ruce pryč.

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 5. 2014 18:54, czhunter

Jízda na rozhašeným kole je ale děsně hipsterská a hipseři rozhodně NEJSOU špatně materiálně zabezpečení lidé, kteří by si nemohli koupit kolo za 25 tyček (když mnohem víc dali za krutopřísný Macbook Air).

A 30 Poláků v Anglii v domě pro 6 (většinou) nebydlí proto, že by si nemohli dovolit lepší živobytí, ale proto, že postavili rychlé hromadění kapitálu na piedestal svých životních cílů, kterému obětují životní standard.

Chudí lidé byli, jsou a budou, to nebudu popírat.
Ale určitá "demonstrovaná chudoba", která je čas od času v městským stylu populární (roztrhané džíny, rezavé auto - "rat style", iPhone s prasklým krytem, oldschool kolo, nábytek z dřevěných palet) - to přeci nemá s ekonomickou situací nic společného, to je jen móda.
Asi nebude náhoda, že většina těchto "sociálně-sdílecích aktivit" probíhá v těch nejbohatších regionech na světě, že.

Zobrazit celé vlákno

+12
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

2. 5. 2014 16:09, lajos

souhlas s autorem! kdyz budu mit kopu penez, tak si koupim vlastni letadlo a nebudu se tlacit v dobytcaku s ostatnima luftakama, ktery se jedou valet na plaz a platit za zablesenej hotel, kde se pelesilo tisice lidi prede mnou, kdyz muzu spat ve vlastni posteli ve vile na pobrezi, kterou jsem si za poctive vydelane penize zakoupil.

a podle toho originalniho textu, na ktery se odkazuje, tak jeho clanek i chapu. stale vetsi nedostatek penez na nakup vlastniho soukromi rozhodne nepovazuji za plus dnesni doby.

kdyz se v anglii vali v baraku dimenzovanem pro 6 lidi na smeny 30 polskych pracujicich - jeden vstane a jde makat a druhej si lehne - tak to nedelaji proto, ze jim jejich odrostli hippie rodice rekli, ze je to desne cool, ale proto, ze si nechavaji za svoji praci platit tak malo, ze nemaji na dustojne zivobyti. jenze i to jim pripada zrejme lepsi, nez slouzit vlasti.

stejne jako v jizde rozhasenym kole nespatruji zadnou revoltu, pramenici z nedostatku ideologickych nepratel.

Zobrazit celé vlákno

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 9 komentářů)

12. 12. 2014 11:45 | ED

A co takhle nechat si každýho dělat, co uzná za vhodný?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 5. 2014 9:09 | lajos

nemam uz, co bych k tomu dodal. kazdy na to koukame trochu jinak.
ale diky za diskusi :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 5. 2014 15:11

Ano, máte pravdu, že v "cyklisticky přátelských" městech má každý kolo vlastní - což ale dává smysl, protože něco, co lidé používají dennodenně a to navíc ještě ve stejnou dobu (protože do práce či do školy a zpět jezdí téměř všichni v +- stejný čas) se pro koncept sharingu v principu nehodí.
Já třeba, ze zkušenosti vidím sharing (a ostatně i to dobrovolné čištění řek, guerilla gardening ... a kdoví co ještě se dnes dělá) hlavně jako komunitní akce, kde si lidé určitého věku a sociálního postavení v městském prostředí hledají potenciální partnery.
Bike sharing podle mě určitě "životní nutností" pro nikoho není, mnohem lepší kolo než tohle sharované jde koupit do 1000 Kč (a takovéto vám dá někdo zadarmo až bude vyklízet sklep po babičce) a parkovat ho není třeba ve vlastním, ale klidně ho můžete zamknout venku, zloděje asi lákat nebude (jen si sundejte blikačku).
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2014 21:07 | lajos

Mam dojem, ze ve mestech cyklisticky pratelskych ( Kodaň, Berlín...) obyvatele jezdí na svých kolech. Vypůjčená kola používají vesměs jen turisté. Old school kolo tr. Gazella stoji bratru kolem 1000 eur použité. To ale nikdo k sharingu neprenecha. Koupi si omsele vypadající stroj, presto luxusní věc, která ma nějakým způsobem dotvářet obraz o jeho nekonvenčním postoji ke svetu - nedbala elegance a touha po originalitě - to je porad dokola.
Ten, kdo si může dovolit mít všechno a vsechny na salámu pravdepodobne nema hluboko do kapsy a neřeší materiální nedostatky.
Takze se obloukem vracim k tomu, ze na sharingu - at uz na jeho poskytování, tak ani na jeho používání nic luxusního nevidim. Pokud nemá člověk možnost (kdyz chce) koupit si vlastni auto a zaparkovat ho před vlastním domem ( nebo letadlo, anebo předsedu vlády), tak je bike sharing životní nutnost ne zivotní postoj. A tak chápu i poselství clanku.
Poznamku o Polacich ( anebo jinych narodech migrujících s vidinou dobrého bydla) uznávám, presto si stojím za svým postrehem
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2014 18:54 | czhunter

Jízda na rozhašeným kole je ale děsně hipsterská a hipseři rozhodně NEJSOU špatně materiálně zabezpečení lidé, kteří by si nemohli koupit kolo za 25 tyček (když mnohem víc dali za krutopřísný Macbook Air).
A 30 Poláků v Anglii v domě pro 6 (většinou) nebydlí proto, že by si nemohli dovolit lepší živobytí, ale proto, že postavili rychlé hromadění kapitálu na piedestal svých životních cílů, kterému obětují životní standard.
Chudí lidé byli, jsou a budou, to nebudu popírat. Ale určitá "demonstrovaná chudoba", která je čas od času v městským stylu populární (roztrhané džíny, rezavé auto - "rat style", iPhone s prasklým krytem, oldschool kolo, nábytek z dřevěných palet) - to přeci nemá s ekonomickou situací nic společného, to je jen móda. Asi nebude náhoda, že většina těchto "sociálně-sdílecích aktivit" probíhá v těch nejbohatších regionech na světě, že.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2014 16:09 | lajos

souhlas s autorem! kdyz budu mit kopu penez, tak si koupim vlastni letadlo a nebudu se tlacit v dobytcaku s ostatnima luftakama, ktery se jedou valet na plaz a platit za zablesenej hotel, kde se pelesilo tisice lidi prede mnou, kdyz muzu spat ve vlastni posteli ve vile na pobrezi, kterou jsem si za poctive vydelane penize zakoupil.
a podle toho originalniho textu, na ktery se odkazuje, tak jeho clanek i chapu. stale vetsi nedostatek penez na nakup vlastniho soukromi rozhodne nepovazuji za plus dnesni doby.
kdyz se v anglii vali v baraku dimenzovanem pro 6 lidi na smeny 30 polskych pracujicich - jeden vstane a jde makat a druhej si lehne - tak to nedelaji proto, ze jim jejich odrostli hippie rodice rekli, ze je to desne cool, ale proto, ze si nechavaji za svoji praci platit tak malo, ze nemaji na dustojne zivobyti. jenze i to jim pripada zrejme lepsi, nez slouzit vlasti.
stejne jako v jizde rozhasenym kole nespatruji zadnou revoltu, pramenici z nedostatku ideologickych nepratel.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2014 15:33

Citace - czhunter / 02.05.2014 11:51

tvářit se děsně protisystémově při poslouchání Kryla

Vy ty doby asi opravdu nepamatujete, co? Můžu vás ujistit, že písničky Kryla jsme dokonce zpívali veřejně u táboráku na pionýrském (!) táboře. Částečně to bylo možná tím, že ten Kryl byl tak tajný, že nikdo původ těch hezkých písniček neznal. Já to také zjistil, až když jsem odrostl.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 5. 2014 14:58 | RM

Tak nám zas venku ptáci řvou a kytky smrděj. Osobně s radostí vítám každého, kdo místo pláče nad tím, že je málo plných úvazků, vymyslí způsob, jak smysluplně pracovat a uspokojovat své potřeby jiným způsobem.
Postupné zlepšování našeho životního prostředí (ve smyslu podmínek našeho života, ne jen ekologie) není totéž co stálý ekonomický růst - přestože se tyto dvě věci s oblibou zaměňují. A hlavní pracovní poměr na dobu neurčitou není absolutním vrcholem pracovního uplatnění, jen jednou z možností.
Takže díky za každého, kdo vyčistí potok, zorganizuje půjčovnu kol nebo jinak zapracuje na zlepšení svého okolí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 5. 2014 11:51 | czhunter

A nebude to vysvětlení mnohem prostější?
Každá generace má potřebu rebelovat. Zatím co naši rodičové mohli házet kytky po příslušnících SNB a tvářit se děsně protisystémově při poslouchání Kryla a Zeppelinů ve skuchátkách se sníženou hlasitostí, dneska už tím asi nikoho nedojmete.
Tak můžete aspoň jezdit na starým růžovým kole, což je asi tak stejný, jako si nechat v 70. letech narůst dlouhý vlasy, vy se máte za hrdinu, okolí vás má z blbce a ekonomický dopad je +- nic (asi jako když z mániček holiči hlady nepomřeli).
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  14 860 810 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Zahradní sekačka
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, koncem prosince 2020 jsme přes e-shop koupili zahradní sekačku. Začala se užívat s první trávou, tudíž v dubnu 2021. Po zhruba 6 sečeních začala vykazovat problém - přetrhlo se lanko pojezdu... více

Spotřebitelská poradna

Doporučujeme

Radost z pádu Babiše střídá strach z ODS. Co čekat od Fialy?

Radost z pádu Babiše střídá strach z ODS. Co čekat od Fialy?

Občanská demokratická strana bude dominovat budoucí vládě a mnoho lidí se ptá: co čekat...více

Eurozóně hrozí zombifikace, varuje centrální bankéř Michl

Eurozóně hrozí zombifikace, varuje centrální bankéř Michl

„Japonsko je odstrašující případ, žije v zombie ekonomice. Teď hrozí podobný scénář zemím...více

Nejde o to, kdo vynese koš, ale kdo na to myslí. Mentální zátěž je neviditelná domácí práce

Nejde o to, kdo vynese koš, ale kdo na to myslí. Mentální zátěž je neviditelná domácí práce

Mentální zátěž označuje nerovnost v rozložení činností v domácnosti, které zpravidla organizuje...více

Proč porod císařským řezem není vždycky záchrana. Lesk a bída císařoven

Proč porod císařským řezem není vždycky záchrana. Lesk a bída císařoven

To, jak jsme porodily své děti, nic nevypovídá o tom, jaké jsme matky, jaké jsme ženy...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Juříček

podnikatel, Brano Group

Martin Kuba

politik

Pavel Juříček
ÚSPĚŠNOST
46,30 %

z 108 duelů
×
Martin Kuba
ÚSPĚŠNOST
22,14 %

z 131 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services

Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.