Diskuze: OECD radí Česku: Zkraťte mateřskou na jeden rok!

Zkraťte mateřskou na rok a ušetřené peníze využijte na nové jesle a školky. To doporučila Česku Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj. Rozhýbe to ekonomiku i kariéru matek, ušetří peníze rozpočtu, možná dokonce posílí porodnost. Od českých politiků zní Ne. Než ale návrh smeteme ze stolu, měli bychom se aspoň zamyslet.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 5. 2014 11:41

Jenže v Německu je také příspěvek na dítě 180 Euro, jedno kolik vyděláváte, dostane ho každý. U nás v CZ není nic. To jen na na okraj. V CZ nikdo rodiny z dětmi a matky nepodporuje. U nás matky musí pracovat na celý úvazek a i když mají partnera nemohou zůstat doma, jak je to v jiných vyspělých zemích. V De je spousta žen doma a pracuje jen pro zábavu na 400 Euro Job, což je 50 hodin měsíčně, pohodička!!! Každé dítě snáší tuto změnu jinak. Pár hodin je zcela něco jiného než normální pracovní poměr. Kdy jsem z domu minimálně 10,5 hodin. Školky pokud ji dostanete mají otevřeno do a zaměstnavatele to nezajímá, můj problém, mám pracovní dobu do 17:30, ve většině případů se musí dojíždět. Takže dítě bych vlastně neviděla. Tak na co si ho pořizovat, když ho pak odkopnu do jeslí.

Zobrazit celé vlákno

+80
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 4. 2014 11:45, Ja

Jsem matkou ktera se po obou detech vratila do prace hned po materske dovolene. Zaroven jsem matkou, ktera ma uspesnou karieru a ktera sobe a svym detem muze doprat skoro cokoliv, vcetne kvalitniho vzdelani a dovolene u more ve vlastnim byte.
A co je nejdulezitejsi- jsem zena, ktera je sama s sebou spokojena, vzdy nalicena a upravena. Narozdil od zen, ktere potkavam na detskych krouzcich a ktere vypadaji otresne a je na nich videt ze samy sebe nenavidi (jedna neznama zena na tanecnim krouzku mi otevrene rekla jak moc mi zavidi a ze se citi uplne zanedbana). Takova zena nemuze byt nikomu dobra ani detem ani manzelovi. Takova zena neni schopna zucastnit se zadne jine komunikace, krome takove ktera se tyka deti (coz je videt v pripade tech co neruzmi jak se vytvari pracovni mista:)).
Proto bych v zivote neco takoveho neudelala. Mam sebe a svoji praci prilis rada, a predevsim mam rada svoje deti a nechci aby meli nespokojenou a neemancipovanou maminku, ktera v pripade rozvodu nebude vedet co si pocit a pak znici jak zivoty deti tak i ten svuj.

-33
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 65 komentářů)

1. 3. 2016 22:35 | Martina

Systém v ČR upřímě nechápu - absolutně nedomyšlené. Pro někoho je sice krásné být doma s dítětem až 4 roky ale myslím si, že to neprospívá dítěti ani matce. Dítě je příliš fixované na matku místo aby v jeslích podporovalo rozvoj v oblasti sociální, komunikace atd.. Celý den samo doma s mámou je pořád to samé a pro dítě časem nepřínáší tolik nového jako ve skupinách, dítě se často i nudí a my je posíláme k tabletům a počítačům-což není správně... problém pak nastává ve třech letech, kdy dítě nastoupí do školky (možná) - nechce tam být, není zvyklé na skupiny dětí a cizí lidi, bojí se a celé dny pláče..není to následek pozdní socializace? Problém matka a práce už ani nemluvím....děs běs...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2016 22:34 | Delnice

To jsem zvedava, jestli by byly jesle i na odpoledni a nocni smenu.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 12. 2014 13:13 | Kateřina

A co jste tím jako chtěla říct? To není vůbec odpověď na téma a ne každý má možnost dobře vydělávat a cpát peníze do kosmetických a kadeřnických salónů. Nesuďte lidi když nevíte jaký život žijí. Neznamená, že pokud se žena neobléká podle poslední módy a nedbá o svůj zevnějšek, tak je hloupá. Já třeba za hloupé můžu považovat takové jako vy, protože děcka učí tomu, že záleží jen na vzhledu.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 11. 2014 22:44 | Hana

OECD děkujeme za radu.Zde musí jít jakékoliv počty a ekonomika stranou. Tento stát by měl všemožně podporovat rodinu jako svůj základ. Tak to cítím jako žena, manželka a matka. Protože,co my, rodiče, vložíme do našich dětí první 3roky od jejich narození-to se nám, společnosti i samotným dětem v dalších letech mnohanásobně vrátí.Jedná se např.o zdraví, rozvoj citlivé dětské duše atd.Žila jsem v zahraničí a vždy mi ostatní cizinky opravdu ze srdce záviděly,že tuto specifickou vymoženost u nás v republice máme. Osobně si nedovedu představit,že bych úplně malé dítě odložila na celý den někomu jinému,pak bych si asi kladla otázku- proč jsme si dítě vlastně pořídili. Jsem žena a prostě to takto cítím,chápu ale,že někdo skutečně musí kvůli nedostatku financí jít brzy po porodu do práce. Naštěstí většinou u nás ještě stále mezi lidmi funguje vzájemná pomoc. Obě mateřské pro mne byly krásnými roky,jsem VŠ,ale takto strávených let opravdu nelituji. Seznámila jsem se s novými lidmi,společně jsme plánovali výlety,akce,vaření -v pondělí jsem např.navařila já,v úterý byl oběd u někoho jiného,takže času jsme měli pro nás i děti skutečně dost.Byla to bezvadně a smysluplně strávená léta a děkujeme v duchu za ně,já i moji známí. PS-Přála bych tuto vymoženost všem ženám, aby si svobodně zvolily,jak naloží s tímto živým dárkem-dítětem, který od života dostaly.Věřte,že tento roztomilý dětský čas je třeba využít,protože se už nikdy nevrátí...
+38
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 10. 2014 8:35 | cácorka

Juva, kde Vás vyštrachali. Vy si do úst nevidíte. Ale každý minimálně jednou v životě padne na hu...bu
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

7. 9. 2014 23:37 | Hančí

Jsem matka od dvou dětí. Starší pětiletý syn začal ve dvou letech s jeslemi, kdy jsem se vracela na 6 hodin do práce a byl to velký šok pro nás oba. Osobně nevěřím, že odtržení dítěte od matky v nižším věku než 3 roky může být pro něho jednoznačným přínosem. Rozhodně záleží hodně na povaze dítěte. Vyzkoušeli jsme státní jesle a byly tam perfektní ženské s láskou k dětem a hlavně 2 učitelky na maximálně 15 dětí, takže se jim mohly lidsky věnovat. V soukromém zařízení jsme narazili na vysoké platby a nezkušený personál. Osobně jsem měla velké štěstí, že jsem i při mateřské mohla pracovat z domova na 0,2 úvazek a po mateřské mi zaměstnavatel umožnil zkrácení úvazku. V tom osobně spatřuji velký problém - dát matkám možnost vrátit se po mateřské na zkrácený úvazek. Také nechci svoje děti odložit ve 2 nebo 3 letech do školky a prakticky je vidět jen o víkendu, protože s plným úvazkem, přesčasy a dojížděním do práce by to tak bylo. A nedělám si iluze, že státní školky jsou samospasitelné, když zákon umožňuje až 28 dětí na 1-2 učitelky ve třídě. Rozhodně bych tuto volbu nechala na samotných ženách matkách, jak to samy cítí nejlépe. Pokud má žena dobře placenou práci a našlápnutou kariéru, tak si určitě může dovolit platit soukromou chůvu nebo jesle i v dnešní době, ale otázkou je, jak to která žena-matka cítí. Osobně si nemyslím, že si máme děti pořizovat, aby nám je prakticky vychovávaly babičky, cizí chůvy a učitelky ve školkách. To nemusíme myslím jako matky fungovat vůbec, ale jenom jako rodičky. Rozhodně bych nechala samotné ženy rozhodnout v této otázce a zřídit více míst ve státních školkách a jeslích a ne argumentovat tím, že baby-boom za pár let zase přejde. Politici mají přeci 2-3 roky náskok připravit se na vyšší porodnost. Logicky se do školek nedostanou všechny děti, i když by jejich matky rády pracovaly a mají co nabídnout, ale nemají jednoduše takové platy na soukromé školky, kterými politici argumentují, když je nedostatek míst ve státních školkách. A kdy přestanou být diskriminované ženy-matky s malými dětmi, které jsou častěji nemocné, než se zaměstnavatelům jejich matek líbí ?
+42
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 8. 2014 2:18 | David

Stejně co se ušetří zase jenom rozkradou ,to jim jde nejlíp. Nic nedělají pro blaho rodiny ,a vymýšlejí jenom hlouposti aby to rodinám jenom více ztížily. Ale vězni a feťáci a romové tam se vždycky najde pro ně hromada peněz. A co absolutně nechápu proč se pořád ohlížíme na jiné státy a jak to chodí tam ,proč?? Mi jsme mi ne?? A když chce matka jít dříve do práce ,možnost tady je ,nechá si vyplatit více po měsíci mateřskou a jde klidně pracovat,takže fakt nechápu co tu řešíte za blbosti a víc peněz z toho nemá když je déle doma. Ale pak se nedivte že jsou děti nevychovaný ,když se jim rodič nevěnuje naplno. Ale jen do toho když chcete poslat českou republiku do prdele ,už takhle je nás tu menšina ,romů a čangajšíků je tu víc.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 8. 2014 8:12 | lk

zajímavé je, že má náš stát peníze na to, aby je cpal do sociálních dávek, žiju na malém městě plném romů a přesně vím, kam polovina mého platu jde, jsem matka dvou malých dětí a vracela jsem se loni na podzim zpět do práce a je mi z tohoto systému fakt špatně.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 8. 2014 19:30 | Vlasta Krchová

Jsem starší generace a ještě si pamatuju začátek léta roku 90 kdy se v rozhlase rozebíralo prodloužení mateřské dovolené. Ekonomové se tam oháněli tím že stavět a provozovat školky a jesle vyjdou stát daleko dráž než když bude stát platit maminkám, aby byly s dětma doma. Taky se tam vyjadřovali pedagogové a pediatři kteří to podporovali-navrhovali aby byly matky s dětma doma až do pěti let. Nic z toho už dnes neplatí??
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 7. 2014 4:37 | mm

Celé mi to připadá postavené na hlavu. Prve zkrátit rodičovskou dovolenou, nebo tedy vyplácení rodičovského příspěvku a teprve pak z ušetřených peněz budovat školky, dětské skupiny atd...? Nemělo by to náhodou být obráceně? Prve vybudovat zázemí pro prcky a jejich rodiče a pak teprve začít laborovat s délkou vypláceného příspěvku? Na jednu stranu brečíme, že porodnost je slabá a že vymíráme, na stranu druhou děláme vše proto, aby bylo ještě hůře. Jakou má dneska šanci maminka (čtyř dětí, ale třeba i dvou), bydlící v malé obci, kde sice školka funguje, ale pouze od 7 do 16 - ti hodin, najít si práci tak, aby stíhala školku i zaměstnání? Pokud nesežene práci přímo v místě, tak jednoduše je šance nulová. A zkrácené úvazky? Ty možná fungují v P-ze, ale u nás? Člověk se pouze zmíní a odpověď? Tak chcete dělat nebo ne? Za branou čeká stovka dalších! A co na tom všem změní uvažované změny? Pouze to, že maminky budou mít "problém" navíc. Výsledek se možná projeví po delší době, až bude ta infrastruktura pro děti vybudovaná, ale co do té doby?
+30
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 6. 2014 21:57 | Linda Schumpeter

Dobrý den,
i když můj názor pravděpodobně nebude po chuti radikálním matkám, které spatřují v celodenní péči o potomka životní smysl, s článkem naprosto souhlasím.
Když se podíváme na srovnání s ostatními eropskými zeměmi, je délka "domácího" pobytu českých žen příliš dlouhá. Ono pomyslné odloučení matky a dítěte bude složité pro matku, jak v 1 roce, tak i ve 4 letech - dokonce ve čtyřech letech dítěte ještě komplikovanějsí vlivem vyvoření silnější citové závislosti (samozřejmě jsem přesvdčena že zdravé citové pouto mezi matkou a dítětem je naprosto přirozené a pro zdravý vývoj dítěte velmi důležité).
Otázka zajištění kvalitní předškolní péče je tu klíčová - pokud by byl státem poskytován příspěvek v dostatečné výši na předškolní zařízení, věřím, že by to řadě rodin velmi pomohlo a umožňovalo by to ženám výkon jejich profese (spoléhání se na babičky, které leckdy mají do důchodu ještě daleko neni řešením). Ruku v ruce by tím určitě vzrostla motivace podnikatelů (podnikatelek) k vytváření nových soukromých školek - větší část školného by pokryla státní dotace, zřízení školky by částečně mohly financovat evropské fondy a část menší část školného (spíše symbolická) by ležela na bedrech rodičům.
Z mého úhlu pohledu by pro naší ekonomiku i sebevědomí českých žen bylo vhodné standadrní rodičovskou zkrátit na 2 roky. Pokud by si žena přála zůstat doma déle, uritě bych jí nebránila. Ale stejnou možnost volby by měla mít i ta, která se chce z jakéhokoli důvodu vrátit do práce dřívě, a pro níž je v současné době nedostatek cenově dostupných předškolních zařízení fatální.
Sama mám doma tříměsíční dcerku a jsem přesvědčena že mou lásku pocítí bez ohledu na to, zda se do práce vrátím po roce nebo po dvou.
S pozdravem,
Ing. Linda Schumpeter
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 5. 2014 11:33

Protože v Česku platí daně jen zaměstnaní a ostatní ne. Ti jen těží z toho, co zaměstnaní a zaměstnavatelé odvedli do státního rozpočtu. Já si do 400 tisíc nemůžu nic odečíst, mě strhnout všechno a hned. Kdyby se zabránilo těmto únikům, kdy každý OSVČ bere peníze v hotovosti na ruku a v mnoha případech se jedná o tisíce, tak by bylo peněz v kase dost, a matky by nemusely být hnány po roce do práce. To je jak za komunismu, a kam to dítě dám? Nechám ho chodit s klíčem, jak to bylo za nás. Nikdo se nám nevěnoval. Ale hlavně když stát ušetří. Každý nemá babičky. A dnešní babičky i když třeba ne nejmladší musí také pracovat aby aspoň někdo něco odváděl do kasy.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 5. 2014 10:12 | Zuzana

Naprostý souhlas !!!!! Vzhledem k tomu, že se pohybuji v oboru, kde pracuji s dětmi, souhlasím. Dítě do tří let věku u matky!
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2014 6:32 | zuzana ulrichova

Pane Karle, třeba já osobně bych ráda jen netěžila. Před tím, než jsem si dovolila mateřství, jsem několik let slušně a řádně pracovala. Teď jsem na tom jen bita. Práci seženu jen s nesmírnými obtížemi, i když bez praxe ani bez vzdělání a vědomostí nejsem, ale mám to malé dítě a když jsem na tom tak špatně, že se nemám kam do práce vracet, jelikož jsem měla úvazek na dobu určitou jako zástup za jinou mateřskou - a byla jsem ráda, že jsem sehnala i to. Upřímně, neskutečně ne štvou lidi, kteří nikdy nepracovali a práce se nedotknou, jen natahují ruku "státe dej". Ale musím vám říct, že v téhle skupině je také nemalý zástup nás, lidí, kteří pracovali a slušně odváděli daně a pojištění a teď, kdy naopak oni potřebují, aby jim stát pomohl, mají naházené klacky pod nohy. (Týká se matek, důchodců, invalidů, nedobrovolně nezaměstnaných ...) Možnost volby je jen zdánlivá, aby se stádo upokojilo a to, že vlastně žádnou volbu nemají, na to přijdou v praxi. A pak si můžou remcat pro sebe nebo někde na netu. Našemu vedení ve firmě ČR jsme jako LIDÉ někde. Jako občané je začínáme zajímat před volbami. A je úplně jedno, které partije se kde nakonec usadí.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 5. 2014 6:23 | zuzana ulrichova

Tady se ale nebavíme o kariéře. Žena, která chce nebo má příležitost dělat kariéru, si to stejně dobře zařídí už dnes. Ty možnosti tady jsou. Tady se bavíme o běžném zaměstnání pro obživu matky/rodiny.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2014 9:50 | zuzana ulrichova

Tomáši, a o tom to přesně je. Pak se do zaměstnání vejde maminek s malými dětmi, jako by počet pracovních míst byl najednou nafukovací, pak se uživí školičky a školky - a obráceně - rodiče si mohou dovolit školičky a školky platit. Když si ty maminky mohou dovolit a hlavně MAJÍ KDE pracovat na tyto zkrácené úvazky, protože v DE je evidentně lépe vyřešen jednak systém sociální a jednak pracovní - včetně patřičného řešení zákoníku práce! - což českým zákonodárcům ještě pořád nedocvaklo, to je potom pro rodiny úplně jiná situace a podpora. Odpovědní činitelé ve vedení firmy Česká republika by si totiž mohli naplno uvědomit, že v dětech jim rostou další plátci daní - živitelé státního molochu!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2014 13:17 | Pavel

To jste mi připomněl, když sestra dávala poprvé svou dceru do školky. Ta holka to chudák tak obrečela, ona vůbec nechtěla domů! Kolektiv dětí je už od dvou let pro dítě důležitý a lepší, než stále stejní nudní rodiče.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 5. 2014 9:43 | zuzana ulrichova

Ona každá mince má dvě strany. Měla je a vždy je mít bude. Na jedné straně vidím sama na své 2 leté dceři, že by jí, byť třeba "jen" půldenní pobyt v zařízení typu školka vůbec nevadil. Děti ji již zaujmou víc než stále stejná matka. Takže ano, klidně bych byla pro oficiální 2 letou rodičovskou a pak šupky do práce. Ale kde tu práci mám vzít? Bohužel nežiji v Praze a dojíždět tam 150 km nebudu. Přestěhovat se s domem na hypotéku taky moc snadno nejde. A i když počítám třeba se 40 km dojížděním za prací (což je odtud až do 2 krajských měst), v regionu, kde žijeme, je málo práce i pro mužské, natožpak pro ženské. A ty s malými dětmi vůbec. Slýchám totéž stále dokola, stačí chvíli korzovat městem a poslouchat rozhovory matek s malými dětmi (mají tendenci se kupit do hejn 2 a víc a probírat vše možné). Jsem ráda, že jsem sehnala přivýdělek na DPČ a jelikož jsem v práci byla za mateřskou a pak sama šla na MD, tak až skončím RD - půjdu pracovat na pracák. A i toho přivýdělku budu nejspíš muset nechat, protože to se při podpoře nesmí (snad kromě DPP). Nebo v případě DPČ smí do určitého limitu, ale jelikož na vydělání přivýdělku musím minimálně polovinu vydělané částky investovat do nákladů, musím na ty náklady někde brát - a neokrádat rodinu z už tak minimální částky podpory v nezaměstnanosti. Nu co, na úřad práce se přece vejde lidí! Ráda bych svou dceru dala i do soukromého zařízení pro předškolní děti. abych mohla být znovu výdělečně činná. Kdybych na to měla. A jsme v kruhu. V kouzelném kruhu. Nemám kam a zač dát dítě mladší 3 let (starší 3 let možná se štěstím vezmou do školky), přesto bych ráda šla do práce. Nejdřív si nějakou musím najít. A do žádné mě nevezmou, když uslyší, že nemám kam odložit dítě. Další věcí je ona podpora zkrácených úvazků a pružné pracovní doby pro rodiče (aspoň) malých dětí, která léta letoucí existuje. Že zatím jen na papíře, to se lidu taktně zamlčuje v naději, že na to ještě v praxi nikdo nepřišel. Omyl. Přišla na to už většina tohoto národa. Jen zodpovědní nepřišli na to, že prostý lid se už dozvěděl, jak to v praxi chodí. Řekla bych, že v tomto státě není dořešen celý komplex sociální péče a podpory občana. Protože doposud mám skutečně jenom ten pocit, že název "mateřská dovolená" pochází z "dovolila jsem si být matkou". A to jsem si tedy dovolila hodně. A teď babo raď, jak z toho ven.
+29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 5. 2014 11:47

Lepší být nenalíčená ale milovat své dítě a věnovat se mu. Kariéra mu to nenahradí. Co je dopřát všechno, všechno jen ne lásku a být s ním. Tohle mi přijde smutné, hlavně že máme ty prachy a můžeme se ukázat, drahé auto a dovolená.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 5. 2014 11:41

Jenže v Německu je také příspěvek na dítě 180 Euro, jedno kolik vyděláváte, dostane ho každý. U nás v CZ není nic. To jen na na okraj. V CZ nikdo rodiny z dětmi a matky nepodporuje. U nás matky musí pracovat na celý úvazek a i když mají partnera nemohou zůstat doma, jak je to v jiných vyspělých zemích. V De je spousta žen doma a pracuje jen pro zábavu na 400 Euro Job, což je 50 hodin měsíčně, pohodička!!! Každé dítě snáší tuto změnu jinak. Pár hodin je zcela něco jiného než normální pracovní poměr. Kdy jsem z domu minimálně 10,5 hodin. Školky pokud ji dostanete mají otevřeno do a zaměstnavatele to nezajímá, můj problém, mám pracovní dobu do 17:30, ve většině případů se musí dojíždět. Takže dítě bych vlastně neviděla. Tak na co si ho pořizovat, když ho pak odkopnu do jeslí.
+80
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Takhle vám vysajou účet. Podívejte se na triky podvodníků

Přijde e-mail, SMS, zpráva na Facebooku. Píše banka, doručovací služba nebo i finanční...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jaroslav Zavadil

politik a odborář

Mojmír Čapka

podnikatel, Brisk

Jaroslav Zavadil
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Mojmír Čapka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services