Sociálka a strážníci si došlápli na „problémové rodiny“. Kdo si došlápne na ně?

Dali jste si po večeři dvě piva? Zabarikádujte dveře. Nebo se začněte chystat na zásah komanda ze sociálky. Zazvoní u vás v půl deváté večer, vtrhnou do bytu i s městskou policií a reportérem s kamerou. Pěkně se podrobíte dechové zkoušce! Že ne? Fajn, píšeme si, že váš výsledek byl pozitivní. A za to vám, milá pani, můžem klidně odebrat děti.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 9. 2013 9:32

Naprosto s váma souhlasím. Na sociálních dávkách se můžu kdykoliv ocitnout já, Vy, nebo kdokoliv jiný. Nepaušalizuji. Reagoval jsem jen na konkrétního pána z videa. Byl to donedávna můj soused. Je to cca dva měsíce, co se odstěhoval do protějšího bloku.Ten následující incident se odehrál v našem vchodě, kde má rodinu.

Mrzí mně, že média rozmazávají něco, o čem zhola nic neví. Jsou tu poznatky......, pracovnice OSPOD jdou na kontrolu,zjistí, že se zakládají na pravdě. Pak nastupují terénní sociální pracovníci a pracují s těmi rodinami. Pokud rodiny nechtějí spolupracovat,nechtějí měnit svůj styl života jejich věc. Mají na to právo, ale když tam neustále vyjíždí MP či PČR pro rušení nočního klidu, narušování občanského soužití a domácímu násilí, pak se rodina nemůže divit, že se tam znovu ukáže OSPOD a v doprovodu MP.

V Janově jsou velkým problémem drogy. Čím dál víc rodičů( zejména na sociálních dávkách bez rozdílu barvy pleti) i zcela malých dětí jsou uživateli návykových látek. Rodiče peníze utratí za svou dávku a děti špinavé, hladové následně vybírají zbytky jídla z kontejnerů, kradou v obchodech, nebo kovový šrot v okolních zahradách a dřou se s tím do sběrny. Zaslouží si takový život? Myslete si co chcete, já s těmito kontrolami zcela souhlasím.

Zobrazit celé vlákno

+98
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

20. 9. 2013 22:15, J.Bubla

Takhle nakonec dopadneme všichni. Tohle jsou jen lakmusové papírky, co si státní správa a moc mohou ještě dovolit. Jako byla ona pověstná pendreková technopárty, blahé paměti. Policie a státní zastupitelé mají stíhat všechny přečiny o kterých se dozví. že by nečetli a nedívali se na televizi?

-41
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 62 komentářů)

20. 9. 2013 16:22 | Rada

Penzijní připojištění je dobrý příklad. PP má už víc než polovina občanů ČR. Státní příspěvek má motivovat ke spoření na penzi. Jenže co by si za tyto peníze měli smět lidé koupit? Co třeba když člověk peníze v šedesáti vybere a koupí si za ně nové auto? Není to zneužití příspěvku? Neměl by ho stát nějak potrestat?
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2013 16:16 | Rada

"Čili stát má plné právo kontrolovat co se z jeho penězi děje."
Pokud nechceme zpět do totalitního režimu, tak takové právo nemá.
Pokud by stát kontroloval využití peněz, které vyplácí, musel by kontrolovat i za co utrácí invalidé, matky/otcové na rodičovské dovolené, důchodci a státní zaměstnanci. Invalidní důchod, starobní důchod a rodičovský příspěvek také dostane jen ten, kdo si požádá a pro stát není nikdo povinný pracovat. Také bych mohl říct, že ten, kdo nechce, aby ho stát kontroloval, nemusí zmíněné dávky pobírat a ani nemusí pracovat pro stát.
Navíc každá kontrola něco stojí. Kdo to zaplatí? Nebude to náhodou opět daňový poplatník?
Politici by především měli hloubat nad tím, co udělat, aby bylo co nejméně lidí odkázáno na sociální dávky a ne nad tím, jak co nejvíc příjemce fízlovat. Jenže to bohužel není v jejich zájmu. S voliči závislými na sociálních dávkách se mnohem lépe manipuluje.
-11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2013 15:50 | eďa

Výborně. Je to otevřená otázka rasizmu vedená ze strany státní zlovůle -moci = velice nebezpečná pro současnost. Takhle nějak začínal holokaust.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2013 15:43 | eďa

Ano, máte naprostou pravdu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2013 15:36 | eďa

Jo, kamaráde, ale tohle je fakt starý 24 let, kde jsi se toulal ?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2013 15:04 | Standa

To je bohužel velká chyba, že tento stát nejvíce nenaslouchá a neposlouchá ty, kteří mu nejvíce přispívají. Podle toho to tak vypadá... Hlas těch, kteří tvoří hodnoty je mnohdy přehlušen těmi, kteří ty hodnoty spotřebovávají...
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2013 14:58 | Vláďa

Přes dvacet let žijeme s pocitem, že náš stát je demokratickou zemí. Máme dojem, že žijeme v demokracii. Ano, lidská práva jsou u nás respektována – do té míry, dokud nekolidují s vládnoucí mocí. Tedy – plkej, co chceš, a my si zase budeme dělat, co chceme. Práva a spravedlnosti se v mnohých případech občan prostě nedovolá.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 9. 2013 14:49 | Standa

Přesně tak. Oni dostávají peníze od státu. Čili stát má plné právo kontrolovat co se z jeho penězi děje. Jak už jsem psal není dříve pokud se to někomu nelíbí nemusí brát sociální dávky. Nikdo nikoho nenutí, aby dostával od státu peníze. Pokud si o dávku nepožádáte, tak ji automaticky nedostanete.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2013 14:42 | Rada

A není to jedno? Pokud se v minulosti rodina nějak prohřešila, znamená to, že nyní může policie a sociální pracovnice překračovat zákon a chovat se k nim s despektem a ponižovat je? Navíc pán zcela zřetelně nebyl pod silným vlivem alkoholu. A i kdyby byl, neměl povinnost podrobit se dechové zkoušce.
Všem by měli strhnout část mzdy a pokud by se to opakovalo, vyhodit je. A byl bych velmi zvědav, kde by si takoví diletanti, kteří tak špatně vykonávají svoji práci, hledali nové zaměstnání. Brzy by na tom byli možná hůř než navštívená rodina.
Pán s paní mají můj obdiv za to, že té asociální pracovnici jednu nenatáhli.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 9. 2013 9:25 | Broucajz

Tento článek je třeba předat na Okresní státní zastupitelství. Jde o zneužití pravomoci pracovnic(e) sociálního odboru a zneužití pravomoci městských policistů ve spojení s porušováním domovní svobody. V podstatě nic zajímavého - policie (státní) si s tím poradí
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 9. 2013 6:12

"Přirozeně: neznáme kontext a souvislosti, historii dotčené rodiny a její spolupráce se sociálními pracovnicemi." - tak o čem ten článek vlastně je? O naprosto diletantském hodnocení události o které ví autor vlastně úplné ho*no
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2013 22:36 | Fredy

A to samé příspěvky na stavební spoření a penzijní připojištění ....
V podstatě by bylo jednodušší, kdyby ta komanda losovala. Skoro každá rodina nějaké dávky, podpory, či příspěvky dostává. Možná nějakého emancipovaného politika napadne oprášit starý zvyk (zákon) z Holandska, kde nesměly být v oknech záclony a závěsy, aby kontroloři mohli sledovat, zda jsou všichni doma a zda nedělají nějaké neplechy. Jako například pití vína, či piva a nedej Bože, aby si při tom ještě zpívali .....
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2013 20:59 | Rada

Časem můžeme dospět třeba do takové dokonalosti, že bude komando kontrolovat penzisty a státní zaměstnance. Ti přece také dostávají peníze ze státního rozpočtu, takže na ně by se mělo také dohlédnout, ne?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2013 20:57 | Rada

Např. rodičovský příspěvek je také sociální dávka. Mělo by tedy mít komando právo vtrhnout i k matkám na rodičovské dovolené a zkontrolovat, zda příspěvek řádně využívají? Co by si směli za rodičovský příspěvek koupit? Pleny, dětskou výživu, oblečení pro dítě, to jistě, to by asi bylo beze sporů. Ale co kdyby si maminka pro sebe koupila třeba čokoládu, parfém nebo dokonce lak na nehty? Nebylo by to zneužití dávky? Kdo by to posoudil? Sociálka či snad městská policie?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2013 20:45 | Radka

Jsem naprosto zděšená. Nezbývá mi než doufat, že existuje nějaká nezisková organizace, která rodině nabídne pomoc při žalobě požadující propuštění členů "komanda", a případně těch, kteří je na tuto "misi" vyslali.
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2013 19:42 | kvakin

Článek popisuje celkem všední věc. Tyto složky záměrně vytvářejí situace, kdy takto obtěžovaný člověk se musí pekelně ovládnout aby na ně nevzal bič. Otravovat někoho ve večerních hodinách aby dýchal, lézt neoprávněně do bytu, to si mohou dovolit jen lidé kteří si myslí že jim patří svět. Bohužel díky zákonům které zplodil parlament ČR prolezlý lumpama si to můžou beztrestně dovolit protože zákony si každý vykládá po svém. Jak může občan důvěřovat státu, když složky které mají sloužit občanům činí opak. Na úřadech vám okatě dávají najevo že otravujete, bují korupce, kamarádství, známosti atd., policie krade, vraždí, bere úplatky atd.. Všichni to ví, ale oni se smějí protože jim to nedokážete a složky které by se tím měli zabývat o to nemají zájem. O důvodech tohoto nezájmu můžeme jen spekulovat. Lumpárny se dějí na všech úrovních, počínaje bývalým prezidentem zlodějem který je zodpovědný za rozkradení republiky a konče popelářem, který vám bez všimného pár dnů nevybere popelnici. Tímto nechci urazit popeláře neb je to užitečnější práce než prezident. Když nebude pracovat prezident, tak to přežijeme, ale když nebudou popeláři, nevím. Bohužel toto se děje v Česku posledních 24 let. Podle počtu stran usilujících dostat se do parlamentu, samozřejmě všechny ve prospěch občanů, soudím že bude ještě hůř.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2013 16:02 | Rebave

Tak to jsem přímo pobouřena něčím tak neoprávněným a nepodloženým žádnou zákonnou normou. Okamžitě bych na pracovnice a MP podala trestní oznámení, což se doufám také stane. Kde je místní pracovník státní správy, fungující jako spojka mezi majoritou a minoritou? Už měl pomáhat podat TO. Cikány opravdu nemusím, radní nám jich tady za vidinu peněz dovezli dost, ale co je moc, to je moc. Silně mi to připomíná dobu minulou - buzerace, šikana státními orgány. Zastaňte se jich někdo, dnes oni, zítra my! A OSPOD zbavte těch jako sociálních pracovníků, připomínajících gestapo nebo STB. Kde byli v závažných případech poškozování dětí (např. podvyživený školák s modřinami a rýsováčky v obuvi..)? Hanba. Nemám slov.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 9. 2013 15:43 | pr

Ano zaměstnavatel ti nemůže určovat za co si utratíš svoje VYDĚLANÉ peníze ale oni dostávají naše peníze z odvedených daní a nepracují tak si myslím že by to mnemělo být socialkám jedno a sami tam nemohou jsou napadáni.
+45
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2013 15:27 | maryl

To je ale debilita, kdo dává peníze určuje pravidla. Možná tak, když stavíš barák, ale i tam jsou pravidla daná. Říkáš to jako, kdyby mi zaměstnavatel měl nařídit, zaco si utratím výplatu :(
-23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 9. 2013 15:17 | maryl

Co nato říci. Ten náš stát, či zákonodárci , čím dál blbější. Co tímto chtěli dokázat? Ať se radši zamyslí nad dávkami, co rozdávaj, co se s nima děje. Kde končí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Sviták

podnikatel, nakladatelství Grada

Miroslav Singer

bývalý guvernér ČNB

Roman Sviták
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Miroslav Singer
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services