Datová schránka: od roku 2014 pro OSVČ povinně! Poradíme, jak na to

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 25. 6. 2013 | 64 komentářů
Živnostníci a podnikatelé si musí povinně zřídit datovou schránku. Doba tištěných formulářů definitivně končí – přinejmenším pokud jde o přehledy a další tiskopisy České správy sociálního zabezpečení. Napřesrok už se elektronické komunikaci se sociálkou nevyhnete.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

28. 6. 2013 14:09, Martina

A napadlo vás někdy že spousta podnikatelů má takovej předmět činnosti že počítač prostě absolutně k ničemu nepotřebují. Např. květinářka, majitel trafiky, obyčejnej zedník, apod.
Těmto lidem dělá problém i napsat fakturu a vytisknout ji. Vše za ně jako externí účetní dělám já. Donesou na papíru co potřebujou a odchází s hotovým. Tihle lidi budou mít hooooodně velkej problém. Zas to vše nasypou na mě, tak jako přiznání k DPH co se kvůli přenesení povinnosti taky nedá jinak odevzdat a já se uplnomocuju a pořád budu myslet na to jestli už jsem to podala všem. Opravdu podpora malého a středního podnikání naší vládě jde. Asi si myslí že podnikají jen lidi do 30 let......

Zobrazit celé vlákno

+702
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 6. 2013 10:06, Michal Kolesa

Já upřímně neznám nikoho, kdo by neměl počítač.

I sousedka vedle, které je 80 má počítač a internet.

Navíc dnes fakturu psát rukou nevypadá moc "hezky".

Zobrazit celé vlákno

-599
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 64 komentářů)

4. 6. 2015 16:45 | Garidio

Bohuzel inteligentni civilizace se musi vyvijet a clovek se neustale musi ucit nove skills.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 1. 2015 10:23 | Alena Kuzmová

Jen aby tato forma elektronického vyplňování dokumentů fungovala. Mám zatím jen velmi negativní zkušeností s elektronickou schránkou OZP i penzijního fondu - neustálé problémy se zadáním hesla, schránka byla nedostupná, požadované informace, které dříve chodily vzorně poštou v dopise, najednou byly nedostupné. Přineslo to mně i manželovi samé rozčilování a komplikace. Velmi se toho obávám, někdy se budím hrůzou, jak to zvládnu. A to mi zdaleka není 80 roků. Naše vláda si myslí, že každý živnostník musí být zároveň počítačový expert. A zdaleka není pravda, že dnes již každý (i starý člověk) má počítač. Považuji toto nařízení za porušení občanské svobody a další velký klacek pod nohy živnostníkům.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 12. 2014 9:43 | Ivan Turek

Všem zájemcům o elektronický podpis v Praze a okolí: Přijedu k Vám a vytvořím Vám ho na Vašem PC, Budete potřebovat jen 2 doklady totožnosti - občanku a řidičák nebo pas
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 3. 2014 14:59 | Zdeněk Šikl

Dobrý den , Datovou schánku si nechte udělat , je to skvělá pomoc při jednání s úřady to pomůže tím že nemusíte chodit a vyřizovat vše osobně .Horší to bylo s elektronickým podpisem , oni vám po tel.sice pomůžou naistalovat certifikát ale ostatní musíte sama a vůbec nevíte jak se to dále instaluje , musel jsem zavolat známému který PC rozumí a i ten měl co dělat zprovoznit elektronický podpis . Doporučui dat. schránku , ta je zdarma a snadno srozumitelná
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2014 10:43 | Gabriel Pleska

Ještě počkejte. Letos jsme dostali odklad. A z tabletu to půjde určitě taky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 3. 2014 9:01 | Šťastný

Zbytečné komplikacea výdaje.. PC nevlastním, ani jsem si ho v brzké době neplánoval koupit. Používám tablet, který mi v běžném životě stačil. Na koupi nového PC padne jedna celá moje měsíční výplata, né každý živnostník-parazit vydělává statisíce.. Radost z toho tedy nemám.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 2. 2014 10:51 | chosé

mohu potvrdit... a to jim musí zákazník půjčovat i vlastní nářadí
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2013 14:03 | Podnikatel-Zednictví

Oprava předešlého příspěvku, je určen Martině a né panu Laňkovi.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 11. 2013 13:55 | Podnikatel-Zednictví

Tomáš Laňka se plete, já dělám zedníka jako OSVČ a bez počítače si to nedokážu představit. Přes své stránky si dělám propagaci, řeším poptávky a objednávky, dělám si rozpočty a účetnictví a to vše sám, ůčetní nepotřebuji, jsou to zbytečně vyhozené peníze. Tyto věci jako přehledy, uzávěrka atd si každý dokáže udělat sám, na netu je plno návodů. Hezký den.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 11. 2013 12:22 | pepa

tak aspon mate taky nejakou praci, ne :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 10. 2013 11:45 | Tomáš Laňka

Problém není v tom, u které CA si podpis vyřídíte. Bohužel vyjádření "podpis SE špatně načítá" je poněkud zavádějící. Na stránkách obou CA (jak Postsignum, tak I.CA) je velmi podrobný návod jak na to. Pokud tento návod dodržíte, nebudete muset používat zvratné "SE nenačítá". Problém je prostě mezi klávesnicí a židlí. Chápu, že ne všichni jsou IT odborníci ale když neumím opravovat auta, tak si také nestěžuji, že po mé "opravě" auto nejezdí...
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 10. 2013 8:17 | Milena Blechová

Kdybyste si vyřídila el. podpis u 1.CA, tak nemusíte nikam chodit a funguje perfektně a stojí méně.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 10. 2013 21:13 | Tomáš Laňka

Po odeslání písemnosti na Finanční úřad se objeví výzva (červeným písmem) k uložení potvrzení o odeslání. Pokud si tuto zprávu uložíte, nemáte pak žádný problém s prokazováním odeslání Vaší datové zprávy. Pokud si toto potvrzení neuložíte, nemůžete se naopak divit že dohledání původní zprávy je pouze v rukách IT pracovníka FÚ. Říkáte tedy nepravdy, nic si tisknout nemusíte, je to jenom takové to - jistota je dynamit.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2014 21:24 | Maida

Máte někdo zkušenost s datovou schránkou, zda je bezplatná, nebo se nějak za doručené zprávy platí? Jinak bych ráda podotkla, že využívám ke komunikaci s VZP, OSSZ a FÚ elektronický podpis, bohužel je kvůli Czech Pointu uložený na tokenu (to je takový flash disk) a s každoroční obnovou jsou neustále potíže. Bez telefonických rádců si to nedovedu představit, studování návodů na internetu je neúčinné, protože než se někam prokoušete, tak jste na pokraji infarktu. Mělo by to fungovat nějak lépe a být to nějak lépe vysvětlené laikům, protože s šikovným rádcem na telefonu to jde velmi snadno. Celá ta terminologie je jaksi divná. A nejhorší je ta elektronizace státní správy, Czech Pointy, tam je to jako v jiné galaxii, ocitáte se například v Jednotném identitním prostoru, musíte ztotožnit uživatele, máte tam hory jakýchsi agend, Agendové informační systémy, lokální administrátory, uživatelské role, Seznam orgánů veřejné moci, spousta zkratek, vše je absolutně šílené, takový Matrix pro IT mimoně, ale ne pro lidi mluvící a myslící česky. Na větších úřadech jsou možná lidé proškolení, kteří se v tom vyznají a mají to jako náplň práce a mají tedy čas se v tom vrtat, ale na malých obcích s CzechPointem se najde maximálně jeden počítačově gramotný člověk, který tohle dělá zadarmo a ve volném čase a mimo toho nastavování hesel, přístupů, uživatelů, správců, agend a jánevímčehoještě musí dokázat vyjet výpis z trestního rejstříku či katastru nemovitostí a zřídit komukoliv datovou schránku a jiné služby, k čemuž nemá jediné školení, protože nikdo se o tyhle malinké obce nezajímá a není schopen jim nabídnout to, co skutečně potřebují. Číst veškeré návody taky není v silách tohoto človíčka, takže až někdy půjdete někam na Czech Point, tak vězte, že to je jen špička neuvěřitelně velkého chaosu a je zázrak, že ta špička vůbec funguje.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 1. 2014 16:55 | kozalibeza

Souhlasím s tím že využití datové schránky je pro spoustu podnikatelů fantastická věc(já sama ovládám počítač na velmi slušné úrovni a pro svou práci ho potřebuji)ale bohužel nechápu,proč se nám neustále snaží uzákonit věci které prostě spousta podnikatelů nepotřebuje.Viz datová schránka.Pokud nepoužívám počítač a ani ho nechci používat tak mě prostě nemůže stát nutit nebo uzákonit tyhle nesmyslné zákony.Je to snad na rozhodnutí podnikatele nebo jednotlivého člověka.Jestli opravuji boty a jsem třeba švec ,na co mám počítač (napsat své zákazníky si můžu do prosté knížky záznamů)asi to už lidi zapoměli.Takže pokud mám podnikání kde je nutnost počítač mít ,prosím ale jinak kde to žijeme?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 1. 2014 11:40 | Zdenda

Asi jste vyjímka, já znám zedníků kteří neumí ani to co dělají.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 12. 2013 9:28 | Ivana

Tak jsem též absolvovala založení datové schránky na poště, a jak píše Richard , pokud nepočítám stání ve frontě cca 10min, tak založení pracovnicí pošty trvalo asi 5 min. a odchod. Žádný problém, možná bych jen zmínila, že nejprve jsem byla u jednoho okénka tam pracovnice mi řekla, že to neumí tak houkla na tu druhou , jestli to umí a ta si mě převzala a bylo raz dva. Tak mě zaráží, proč to neumějí všechny na přepážce?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 12. 2013 16:29 | Vladimír Růžička

Vážený a hlavně šťastný Richarde, dnes jsem se rovněž pokusil na Obecním úřadu (Czech POINT) založit datovou schránku. Po půl hodině marných pokusů se to kvalifikované a určitě i proškolené úřednici nepovedlo. Mám přijít za týden, nebo si to mám zařídit na jiném Czech POINT. Obecní úřad mám od bydliště 50 m, nemám důvod jezdit několik km autem, abych jen plnil literu zákona. Jak jednoduché- že? Díky takovýmto formálním opatřením docela vážně uvažuji o ukončení podnikání a o navýšení počtu nezaměstnaných v ČR. Když stát dovede takto nařizovat, tak ať se také stará o důsledky svých příkazů těm, kteří se snaží postarat o sebe ale i o druhé. S pozdravem, zřejmě čím hůře- tím lépe.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 9. 2013 21:28 | Irena Plischková

Mám podobné zkušenosti a navíc s pochybným úspěchem. Šla jsem si zřídit elektronický podpis (cena 396,- na 1 rok), také vybavena předvyplněnými dokumenty a nahraným souborem na flash disku. Po 40. minutách strávených na poště jsem myslela, že mám již vyhráno. Bohužel se tak nestalo - s podpisem jsou neustále problémy, špatně se načítá a tak pro OSSZ je nepoužitelný. On-line technická pomoc z pošty mi nepomohla, prý jsem s ním při stahování špatně manipulovala. Tak asi jo, nejsem IT profík. :-O Výsledek - budu si muset nechat za necelých 400Kč vystavit nový. Bohužel ho potřebuji a datovou schránku nechci. Stále si totiž myslím, že papír a tužka je věčná....
+17
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

23. 9. 2013 9:40 | Dana

Zní to hezky, ale bohužel v praxi je zasílání elektronických dokladů státním institucím o infarkt. Po zkušenostech s přiznáními k DPH, kdy nám finančák vysekl pokutu za nepodání přiznání, protože se odeslaný soubor nenačetl do jejich systému, jsem skeptická. Žádné info o tom, že se soubor nenačetl jsme od finančáku nedostali, až tu pokutu. Při reklamaci technik finančáku dlouze hledal, zda jsme přiznání skutečně odeslali, pak ho našel a pro změnu tvrdil, že příloha neměla žádný obsah. Dohadovali jsme se poměrně dlouze. Teď si tiskneme kromě přiznání ještě další 2 papíry, abychom byli na případné dohady připraveni. Takže o úspoře nemůže být ani řeči.
+16
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Koblic

ředitel Burzy cenných papírů Praha

Vlasta Parkanová

politička

Petr Koblic
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Vlasta Parkanová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services